Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie linki i pancerze.


70 odpowiedzi w tym temacie

#21 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 17 marzec 2013 - 11:39

Zarówno linki przerzutkowe, jak i hamulcowe Campy mają inną końcówkę niż w Shimano ;-) Przy czym przerzutkowe przeważnie udaje się stosować bez większych problemów zamiennie, a hamulcowe zawsze trzeba dopasować jak należy, bo inaczej nie wejdą.


Czyli tak jak myślałem (ale pewny nie byłem).
Znalazłem coś takiego --->http://allegro.pl/zestaw-do-hamulcow-road-unex-bialy-i3069689701.html
Łepek jest trochę inny ale podejrzewam, że po małej "przeróbce" powinien wejść w klamkę bez problemów.

#22 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6470 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 marzec 2013 - 12:13

Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie linki galwanizowane to słaby wybór. Nierdzewne nie tylko lepiej pracują, ale też szybko się zwracają, bo są znacznie trwalsze.

rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#23 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 17 marzec 2013 - 15:11

Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie linki galwanizowane to słaby wybór. Nierdzewne nie tylko lepiej pracują, ale też szybko się zwracają, bo są znacznie trwalsze.

Chodziło mi bardziej o rodzaj łepka.

#24 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4593 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 marzec 2013 - 16:08

Najmniejszą główke taką ok 3 mm mają linki przerzutkowe, zresztą ich średnica to 1.1 - 1.2 mm , hamulcowe linki mają łepek coś ok 6-7 mm ( wymiary podaje z głowy ) , poza tym są grubsze sporo od przerzutkowych .

Przerzutkowe linki są uniwersalne do mtb i szosy, hamulcowe są niestety rozgraniczone, do Mtb jest baryłka okrągła jednolitej średnicy, do szosy jest to wzdłużna końcówka dwuśrednicowa z zaokąglonym końcem lub płaskim ( zaleznie od producenta.
Te dwie średnice pozwalają włożyć końcówke w "chwytak" w klamce a główką sie opiera o niego, końcówki mtb nie da sie zastosować, bo ma tylko jedną średnice i nie wchodzi w chwytak.

na fotce widac , u góry końcówka szosowa, na dole końcówka mtb - hamulcowe

http://www.nokaut.pl...lick-szosa.html

Jakie stosować - najlpeiej nierdzewne polerowane.
  • Omen lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#25 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 17 marzec 2013 - 19:51

SPIKE, serdeczne dzięki za wykład ale wiem czym się różnią linki do szosy od MTB. Chodziło mi o: główka Shimano vs. Campagnolo ale pewnie nie doczytałeś.

W związku z moim pytaniem: zakładając, że wysupłam jakiś większy grosz w tym miesiącu, czy są jakieś zestawy pod Campę (Jagwire, Clarks czy inne firmy) znacznie tańsze od oryginalnych ??? A może ktoś kupował zestaw pod Shimano i montował w Campie ???
Wszystko co znalazłem jest pod Sram/Shimano chociaż na niektórych opakowaniach jest wyraźnie napisane "kompatybilne z Shimano/Sram i Campagnolo" (co w przypadku kiedy główki linki hamulcowej są inne jest kompletną bzdurą)...

#26 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2013 - 20:15

SPIKE Wszystko co znalazłem jest pod Sram/Shimano chociaż na niektórych opakowaniach jest wyraźnie napisane "kompatybilne z Shimano/Sram i Campagnolo" (co w przypadku kiedy główki linki hamulcowej są inne jest kompletną bzdurą)...


Część producentów robi w ten sposób ze linka jest zakończona z dwóch stron- z jednej ma końcówkę Shimano, z drugiej Campa ( albo MTB/SZOSA) - niepotrzebną odcinasz i masz linkę taka jak potrzebujesz

Clarks np ma taki kształt główki że pasuje zarówno do Shimano jak i do Campy- wielokrotnie sprawdzone na serwisie.

#27 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3332 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 17 marzec 2013 - 23:15

Z moich obserwacji wynika, że oryginalne linki przerzutkowe Shimano mają wyraźnie szerszą główkę, niż oryginalne Campagnolo i te na pewno nie wchodzą w gniazdo manetek Campy.
Natomiast linki innych producentów mają zwykle tą główkę węższą i pasują i do Shimano, i do Campy. Miałem kiedyś linkę przerzutkową Clark's chyba, z dwoma zakończeniami, i nawet to szersze pasowało do Campy, natomiast miało bardziej płaską powierzchnię od spodu, a to do Campy było kuliste.
Z szerokością hamulcowych jest podobnie i niezależni producenci wolą zrobić jedną wersję o nieco węższej główce, pasującej również do Campy.

A jeśli chodzi o nierdzewność, to w rowerze, który nie stoi cały czas na dworze nawet galwanizowane nie rdzewieją.

#28 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6470 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 marzec 2013 - 00:31

Owszem, galwanizowane nie rdzewieją jeżeli nie mają kontaktu z wodą, ale też ich poślizg jest znacznie gorszy, a to przekłada się na niższą kulturę pracy (więcej siły włożonej w zmianę biegów i wolniejsze "odskakiwanie" zwolnionej linki).

rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#29 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 847 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 18 marzec 2013 - 08:13

Co sądzicie o pancerzach Niro? Te które ważą 17g niby za metr.

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#30 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4593 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 marzec 2013 - 09:58

wicklowman, moze nie doczytałaem , albo nie zrozumiałem pytania . :mrgreen: ale np. hamulcowe Niro zakładałem do Campy i Shimano pasowały.

Gary, wybacz ale chyba przespałeś ostatni rok forum, pisaliśmy że delikatnie mówiąc sie nie nadają .

załóż normalne pancerzyki.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#31 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 18 marzec 2013 - 10:09

SPIKE i bikeservice dzięki. Dla mnie wszystko jasne. Upolowałem na Allegro komplety: przerzutki za 40 zł i hamulce za 40 (nierdzewne) więc nie ma się nad czym zastanawiać.

#32 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 N 18.645 E

Napisano 18 marzec 2013 - 10:52

Upolowałem na Allegro komplety
...

Będziemy wdzięczni za linki do tych ... linek ;)
A ja tym bardziej, bo zamiaruję właśnie wymianę okablowania.
Dzięki!

#33 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 18 marzec 2013 - 11:12

http://allegro.pl/sh...item=3098731989
http://allegro.pl/sh...item=3098633948

#34 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1676 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 marzec 2013 - 12:01

http://allegro.pl/show_item.php?item=3098731989
http://allegro.pl/sh...item=3098633948


Wiki odradzilbym ci zakup tych pancerzy, totalna tandeta w tej cenie. Używalem tego kompletu linki w pancerzu przerzutki chodzily koszmarnie, nawet po przesmarowaniu jeden z gorszych pancerzy jakie mialem.

Strasznie sztywny pancerz zle sie układa, hamulcowy troche lepiej lecz sam oplot wew, tez pozostawia wiele do zyczenia szkoda pieniazka na tak niska jakosc.

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#35 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 marzec 2013 - 13:39

wicklowman, jak chcesz białe, to w e-nypel są Jagwire na metry - 13zł i 16zł za metr. Czarny bardziej opłacalny w cyklomanii.

#36 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 19 marzec 2013 - 09:20

krzysztof1985 teraz to się ugryź :-P Trzeba było pisać wcześniej.
Może nie będzie tak tragicznie, zobaczymy. Jak będzie kicha to nie omieszkam zamieścić opinii i wtedy będę także odradzał kupno pancerzy tej marki.
Ostatecznie linki zostaną i kupię pancerze Niro (chociaż na chwilę obecną na dodatkowe koszty zwyczajnie mnie nie stać).

Przy zakupie sugerowałem się ceną. Campagnolo przesadza moim zdaniem (chociaż kupiłbym ale niestety tyle gotówy nie miałem).

Jagwire jest tylko pod Shimano/Sram.

PsYhOl, kupowanie tego tu a tego tam dla mnie nie wchodzi w grę. Szukaj gdzie indziej pancerzy, gdzie indziej linek, płać za kilka wysyłek...e tam. Tak to jest jak się mieszka w takiej dziurze jak ozo...

#37 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 24 marzec 2013 - 21:28

Jestem po montażu zestawu Clarks.
Pancerz normalny (chodzi o sztywność). Sztywniejszy był Niro. Ułożył się bez najmniejszych problemów. Linka chodzi bardzo ładnie (zestaw: linka Campy plus pancerz Niro podobnie). Po lekkim smarowaniu linek wszystko chodzi tak jak się należy.
Zestaw polecam. Wysoka jakość za przystępną cenę...

#38 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 27 kwiecień 2013 - 15:36

Składam tanią szosę do jazdy w gorszych warunkach w tym także do pracy.
Brakuje mi przyzwoitych pancerzy do hamulcy i przerzutek - mój system campa xenon 9s , liniki oryginalne campy.
Czy pancerze Clark's PRE LUBE to dobry wybór ?

#39 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 27 kwiecień 2013 - 15:56

ja jak będę zmieniał pancerze w ramie, muszę wypróbować patentu z rurką termokurczliwą, tj. na odsłoniętym odcinku linki przerzutki na tylnym trójkącie zastosuję końcówki pancerza z noskami, a na noski założona właśnie rurka termokurczliwa:
http://lh5.ggpht.com...40/P1010401.JPG (zdjęcie nie moje).
Podobno spisuje się to dobrze, a tańsze zawsze niż Gore ;)

#40 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 27 kwiecień 2013 - 17:55

jak dasz od konca do konca, to bedzie ci sie marszczyc- a to stawia opor. Przy hamulcach pol biedy, przy przerzutkach kupa moze byc.

Przerabialem...

W ferule daje smar "wodewypierajcay" Morgan Blue i mam spokoj. A pylu i kurzu na ulicy teraz od cholery ( pozostalosci po gresie zimowym ) .

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 




Dodaj odpowiedź