w dziale powitań napisałem krótkie info o sobie, a tu będzie o moim nowym projekcie na tą zimę.
Rama: Specialized Venge Pro "L"
Widelec: Specialized Venge Pro
Mostek: Ritchey WTC C260 Wet Black 100mm
Kierownica: Ritchey WCS Carbon UD Curve 420mm
Sztyca: Specialized Venge Aero
Siodło: Selle Italia SLR Kit Carbonio
Koła:
Korba:
Kaseta:
Łańcuch:
Hamulce:
Przerzutki p i t:
Okablowanie:
Gumy:
Pedały:
Koszyk: Specialized
Gumy na klamkach:
Owijka: Eleganza
Waga: planowana < 7kg
Najpierw obecne maszyny:
Spec:
https://picasaweb.go...633592367184754
Cannon:
https://picasaweb.go...845479532458786
Zdjęcia nowego projektu jeszcze nie prezentuje, bo nie zrobiłem w dobrej jakości, ale kilka słów na pewno mogę już napisać Od zawsze chodziła mi po głowie lekka (być może poniżej granicy UCI) karbonowa szosa, no i przede wszystkim miała być piękna... Zakupiłem zatem ramę Speca, Venge Pro, w biało czarnym malowaniu z 2012r. Po długich bojach z własną głową mam już także siodło SLR kit carbonio, i kokpit na który składa się mostek i karbonowa kierownica Ritcheya, Logic (420mm, bez przesady z szerokością). Generalnie sprzęt będzie "jankeski". Druga opcja, "włoska", upadła z powodu nieudanego zakupu Bianchi Oltre...
Tak jak napisałem, rower będzie składany na amerykańskich komponentach. Na pewno wiem już że osprzęt będzie nowy Sram Red. Nie wiem co zrobić z kołami, będą szytki, ale czy obręcz 50mm karbon z Chin, czy coś innego to nadal kwestia otwarta.
Kokpit jak widać w pełni wybrany, amerykański Ritchey i włoskie Selle... Owijka z naturalnej białej perforowanej skóry.
Problem pojawił się w przypadku siodła, które ma pręty 7x9,6mm. Nie wchodzi w oryginalny zacisk speca. Trzeba zamawiać za 135pln specjalny do tej sztycy... Drugi problem to support, dalej nie rozczaiłem tematu, ale chyba będę musiał coś dokupić aby wsadzić tam bb30 Srama wraz z korbą Red? Środek ma 61mm x 48mm.
Na szybko wrzucam wagę komponentów, trochę się zawiodłem na kierownicy...
Zestaw ramowy 1899g (rama L, sztyca, stery, widelec, kapsel, koszyk na bidon, wszystkie śruby)
kierownica 223g
mostek 105g
owijka 93g (nie ciąta)
siodlo 125g
EDIT:
Obiecane zdjęcia poniżej, na razie widać wczesny etap budowy, ale mam nadzieje że w przeciągu miesiąca dojdą albo koła albo osprzęt. Widać problem z szynami siodła, potrrzeba zamówić inny "clamp" od speca, błachostka 135pln :-)
Dylematów osprzętowych sporych nie mam, generalnie sprawa toczy się tylko czy korba będzie klasyczna czy kompakt :-)
Gorzej jeśli chodzi o koła, dzisiaj wypatrzyłem Ksyrium SLR na oponę i zastanawiam się nad nimi... Generalnie w pierwotnym planie były właściwie chinole 50mm zjakiegoś aliexpress. Są też do nabycia Zipp 303 ale te koła nie leżą mi wizualnie, jak zresztą żadne z klasycznymi szprychami... Chyba muszę jeszcze przemyśleć sprawę, bo nie jestem zawodowcem a jeździć będę dość sporo, także po podkrakowskich dziurach, więc koła muszą być raczej z tych niezawodnych, czy karbon podoła? No i temat przewodni, czy opony i alu dalej pozwolą wciąż myśleć o zejściu w okolice 6,5kg :-)
Here we go:
Album: https://picasaweb.go...97965/SpecRoad#
/ Poproś czasem moderatora, jeśli chcesz zmienić w znaczący sposób swój post (dotyczy się to obszernych postów)





