Retro szoska za mało grosza.
#21
Posted 26 December 2012 - 17:50
ale te staruchy teraz kosztują ,,jak pamietam to za 2-3 stówki nikt nie chciał brać kiedyś ....
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#23
Posted 26 December 2012 - 22:24
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#24
Posted 27 December 2012 - 00:07
Po drugie - założę się, że multum sprzedawanych stalowych szosówek z kasetami >8-biegowymi ma rozgięte ramy, szczególnie te składane na różnych częściach...
Ale warto poszukać coś z indeksem na tył. Jazda na płynnej manetce pod tylną przerzutkę to nierzadko tortury, szczególnie dla początkującego... :roll:Kupiłem ten rower za bodaj 550zł. Więc myślę, że nie ma się co szczypać i wybrać taki, który wygląda na najmniej zniszczony, a na pewno posłuży. Tak jak ktoś napisał, męska decyzja i już ;-)
Już jakieś wytyczne z tymi Peugeot podawałem. Kupić coś z początku lat 90 na osprzęcie nowszej generacji np. Shimano RX100 i wzwyż - 105 SC czy Ultegra 600. Ewentualnie Exage. A Dura Ace w dobrym stanie do tych 700 zł wyrwać byłoby cudnie.
Pisane też było...
Fragment mojego postu z podobnego tematu:
Czesto i gęsto polecam rowery z początku lat 90 (poglądowo tylko wklejam zakończone, by wiadomo było o co mi chodzi):
(...) tu były już teraz nieaktywne linki z Allegro
Własnie Peugeot'y z tych lat to bardzo wdzięczne rowery. Ale równie dobrze możesz śmiało kupowac jakas Gazelkę, Herculesa, czy Raleigha, Kettlera bądż Panasonica itd. Marek jest multum. Ważne, by materiał ramy nie był jakiś Carbolite , Hi-Ten (one są też do jeżdzenia, ale warto moim zdaniem mieć już o półkę czy dwie wyżej ramę), osprzęt był dosć współczesny (jak pisałem - początek lat 90) - shimano RX100, 105SC, 600 itp. No i automatycznie często skoro taki osprzęt jest na pookładzie to prawie nigdy nie masz obręczy stalowych, braku indeksu (czyli klikania) na tylną przerzutkę.
Codo ciuchów to lumpeks sie kłania. Za 25 zł skompletujesz coś fajnego. Sam już w kolarskich ubraniach nie szperam, bo tego już na moje potrzeby za wiele bym miał.
Osprzęt Campagnolo z indeksem teoretycznie też może być, ale dostępność części znacznie gorsza... Zresztą znacznie rzadziej się je spotyka.
No i na razie tyle temacie. A te lepsze retro szosówki są jakościowo często okej, ale mają czasem niedogodności - często szytkowe koła (szkoda kasy na takie ogumienie...), wspomniany brak indeksu (nie dotyczy szos na 600 EX, AX czy Dura Ace EX, AX, Adamas'a chyba też), brak klamek Aero (ale tanio je można kupić). Niby wiele z tych rzeczy można zrobić, ale początkujący nie będzie np. wiedział jak dobrze przepleść obręcze na oponowe. A koszta też wzrastają takiej szosówki zmodyfikowanej w pewnym stopniu pod dzisiejsze standardy.
...
A co do roweru na treningi to tak - nie trzeba mieć wypasu z 10 biegami z tyłu, superlekką ramką i najnowszą Ultegrą. Starczy zwykły, stalowy z 7mką na tyle i bez jakichś super osprzętów. Zresztą zobacz - taki Trek na Sorze z kasetą 8mką czy 9tką to nic wybitnego - jedyna przewaga (i to nie jakaś gigantyczna) nad klasykiem z lat 90 to klamkomanetki, aluminiowa rama i 1 lub 2 zębatki z tyłu więcej, a koła Bontrager nawet są nieco cięższe od niskoprofilówek Araya, Mavic czy Rigida itp.
A o manetkach pisałem - z ramy można je przenieść na kierownicę przy odrobinie umiejętność majsterkowicza. I ergonomicznie jest o 100% lepiej i niewiele gorzej od STI.
#25
Posted 27 December 2012 - 00:53
h/k - wielkie dzięki za wyczerpującą opowiedź, więc postaram się poczukać jednak czegoś lepszego, bardziej opłacalnego. Szkoda, że dałem tak ciała z tamtą szoską, niby tylko reynolds 501, niby tylko 300EX, ale za tą kasę to pluję sobię w brode... Tym bardziej, że wszystko takie przerośnięte...
Będę pisał jak znajdę coś w miare ciekawszego.
#26
Posted 27 December 2012 - 08:44
http://tablica.pl/of...72e4e3200;r:;s:
Tylko zdecydowanie pytać o szczegóły, to jest chyba osprzęt Shimano 1050, ale nie jestem pewny czy na 100%, no i o typ ogumienia. Oraz negocjować i to dużo.
#27
Posted 27 December 2012 - 11:31
SPIKE - chyba nie chodzi CI o to? - http://allegro.pl/ro...2885294461.html
Koledzy ten Lemond nada się pod ostre koło ?
#30
Posted 29 December 2012 - 13:24
Ale warto poszukać coś z indeksem na tył. Jazda na płynnej manetce pod tylną przerzutkę to nierzadko tortury, szczególnie dla początkującego... :roll:
Że tak sobie pozwolę jeszcze do tematu powrócić.
Z tą indeksowaną przerzutką na tył, to o co właściwie i tak praktycznie chodzi?
#31
Gosc_vmax_*
Posted 29 December 2012 - 13:48
#32
Posted 29 December 2012 - 16:01
w jednym i drugim przypadku rama musi mieć haki poziome aby naciągnąć łańcuch.
Owszem można zastosować rame z hakami pionowymi i dokupić do tego naciąg łańcucha , ale ..... to tak nie wygląda profesjonalnie.
Lepeij by chyba bylo własnie zakupić takiego Lemonda bo już całkiem sensowny jest , rama pod 130 z tyłu po pieście , z przerzutkami to i pod górke i po płaskim pojedzie elegancko.
a propo, jak chcesz tyle smigać codziennie to jednobiegowiec będzie dobry ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#33
Posted 29 December 2012 - 19:26
Dokładnie chodzi o indeksowaną manetke , a nie przerzutkę .Przy zmianie biegów wskakuje na odpowiednie miejsce / taki klik/ jest wtedy prostsza zmiana biegu. Płynna manetka tego nie ma , ustawiasz ją "na ucho" , dlatego też potocznie ją się tak nazywa
To coś takiego to akurat w mojej taniej szosie jest. Przednia przerzutka nie ma indeksowania, jest płynna. Za to tylna przerzutka i mówię tu o manetce, posiada owo klikanie. Co kliknięcie to inny talerz z tyłu. Więc chyba dobrze?
#34
Posted 30 December 2012 - 00:00
https://www.google.p...lient=firefox-a
Wstyd! Na Google masz podane jak na talerzu.
A dokładnie to:
http://pl.wikipedia....anetka_rowerowa
Sorry za mocne słowa, ale czasem trzeba zlinczować - za lenistwo to szczególnie...
#35
Posted 30 December 2012 - 11:07
Nie, nie mialem hamulcow, teraz przod chcialem zostawic. Jesli chodzi o hamowanie to czas jest zblizony do hamulcow klasy 105 z konca lat 80-tych. Czyli wystarczajaca... Zauwaz tez, ze wiekszosc na szosach po miescie nie jezdzi nna klamkach, a w gornym waskim chwycie. Mowie wiekszosc, nie Wy
Ostre jest bardzo bezpieczne pod warunkiem, ze potrafisz na nim jezdzic.
BTW. pisalem, ze chce szose, nie ostre...
A lemona odrzucilem, bo wyglada jakby podsiodlowka miala zaraz wyjsc za tylne koło. Raczej geo z kosmodu co na oko juz widac.
#37
Posted 30 December 2012 - 14:18
#38
Posted 30 December 2012 - 15:10
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo




