Liczniki SIGMA
Started By
Martinu5
, 09 May 2011 20:41
360 replies to this topic
#101 Gosc_alik_*
Posted 05 April 2012 - 13:19
pogromcaczos ta podstawka, którą przedstawiłeś na zdjęciu nie jest do 2 roweru. To jest podstawka uniwersalna. Poprzez przełożenie pinu może być używana też do 1 roweru. Jakkolwiek jest to taka, która na pewno zadziała jak kolega klemens1 chce.
Istnieje podstawka do 2 roweru bez mozliwości zmiany pinów, napis wewnątrz jest czerwony.
Przerabiałem temat. Generalnie nie ma znaczenia, której użyjesz, byle nie tej co zakupiłes.
PS. tak podobnie wygląda podstawka pod 2 rower (wiem że ta jest do niższego modelu licznika): http://nokautimg1.pl...r-do-bc1106.jpg
Istnieje podstawka do 2 roweru bez mozliwości zmiany pinów, napis wewnątrz jest czerwony.
Przerabiałem temat. Generalnie nie ma znaczenia, której użyjesz, byle nie tej co zakupiłes.
PS. tak podobnie wygląda podstawka pod 2 rower (wiem że ta jest do niższego modelu licznika): http://nokautimg1.pl...r-do-bc1106.jpg
#102
Posted 05 April 2012 - 21:13
alik masz racje:D Nawet nie wiedziałem że są takie tylko do 2 roweru. klemens1 posiada Sigme 1609 która ma w swoich opcjach licznik kadencji więc najbardziej opłacalne będzie zakupienie podstawki tej którą ja posiadam ponieważ dokupując kable za 21zł można również podłączyć kadencje do licznika
#103 Gosc_alik_*
Posted 06 April 2012 - 07:30
I tu jest druga strona medalu Ja mam dwie podstawki WS1 i WS2 (nie taką jak Ty pogromcaczos) i mam do obu rowerów podłączony czujnik kadencji. Czujnik kadencji nie jest zakończony pinami takimi jak u Ciebie tylko kabelkami zwykłymi, których otulinę nakładasz na piny znajdujące się w podstawce WS1 lub WS2 od dołu. Do podstawki, której zdjęcie dałeś zestaw czujnika kadencji musi być inny (kabelek zakończony dużymi metalowymi pinami)
Reasumując jak nic nie pokręciłem istnieją dwie rózne podstawki i do tego dwa różne zestawy czujnika kadencji. Pytanie, który z nich jest łatwiej dostępny. Ja jak już mówiłem mam dwa takie same czujniki w obu rowerach i dwe podstawki z napisami białym (WS1) i czerwonym (WS2). Polecam najpierw sprawdzić, co jest łatwiej dostępne, mój set czy kolegi pogromcaczos i wtedy wybrać.
Reasumując jak nic nie pokręciłem istnieją dwie rózne podstawki i do tego dwa różne zestawy czujnika kadencji. Pytanie, który z nich jest łatwiej dostępny. Ja jak już mówiłem mam dwa takie same czujniki w obu rowerach i dwe podstawki z napisami białym (WS1) i czerwonym (WS2). Polecam najpierw sprawdzić, co jest łatwiej dostępne, mój set czy kolegi pogromcaczos i wtedy wybrać.
#104 Gosc_vento_*
Posted 27 April 2012 - 21:44
Witam
Mam problem tego typu:
Wstęp.
Posiadam licznik Sigma 1609 z całym oprzyrządowaniem, przewodowy, do tej pory używałem przy rowerze szosowym, jednakże kiedyś wszystko zdemontowałem a dziś
założyłem do roweru MTB.
Meritum:
Po założeniu okazało się, że podczas kręcenie kołem czujnik w ogóle nie wydaje tego charakterystycznego piknięcia, które było słyszalne wtedy gdy używałem go przy rowerze szosowym. W związku z tym komputerek nie pokazuje prędkości i innych przeliczeń ( z wyjątkiem temperatury i godziny). Nasuwa się na myśl, że problem tkwi albo w czujniku umieszczonym na amortyzatorze (tym od którego wychodzi przewód do komputera) albo w tym, który założony jest na kole. Dodam tylko, że odległość między nimi ustawiłem na minimalną oraz oczywiście poeksperymentowałem z ustawieniem tych elementów względem siebie, ale nie przyniosło to żadnego rezultatu, tak więc prosiłbym o to aby ktoś mógł zasugerować co może być nie tak, co powinienem zrobić aby rozwiązać ten problem.
Z góry dziękuję za pomoc - Wojtek
Mam problem tego typu:
Wstęp.
Posiadam licznik Sigma 1609 z całym oprzyrządowaniem, przewodowy, do tej pory używałem przy rowerze szosowym, jednakże kiedyś wszystko zdemontowałem a dziś
założyłem do roweru MTB.
Meritum:
Po założeniu okazało się, że podczas kręcenie kołem czujnik w ogóle nie wydaje tego charakterystycznego piknięcia, które było słyszalne wtedy gdy używałem go przy rowerze szosowym. W związku z tym komputerek nie pokazuje prędkości i innych przeliczeń ( z wyjątkiem temperatury i godziny). Nasuwa się na myśl, że problem tkwi albo w czujniku umieszczonym na amortyzatorze (tym od którego wychodzi przewód do komputera) albo w tym, który założony jest na kole. Dodam tylko, że odległość między nimi ustawiłem na minimalną oraz oczywiście poeksperymentowałem z ustawieniem tych elementów względem siebie, ale nie przyniosło to żadnego rezultatu, tak więc prosiłbym o to aby ktoś mógł zasugerować co może być nie tak, co powinienem zrobić aby rozwiązać ten problem.
Z góry dziękuję za pomoc - Wojtek
#107
Posted 28 April 2012 - 08:03
Jeszcze raz. Na ziemię upadł Ci czujnik który montuje się na kole? Na kole montuje się magnes. Możesz popróbować z prawidłowym ustawieniem czujnika, który montuje się na widelcu. Czasami zdarza się, że nawet przy bliskim kontakcie styczniki kontaktronu (czujnika na widelcu) nie stykają się. Jest to związane z ustawieniem osi styków w czujniku.
Zalecam ustawić czujnik w innej pozycji.
Weź również magnes i "pomacaj" nim dookoła czujnika. W ten sposób będziesz wiedział w jakiej pozycji czujnik reaguje.
Zalecam ustawić czujnik w innej pozycji.
Weź również magnes i "pomacaj" nim dookoła czujnika. W ten sposób będziesz wiedział w jakiej pozycji czujnik reaguje.
#108 Gosc_vento_*
Posted 28 April 2012 - 18:28
Tak zgadza się upadł mi magnes - źle się wyraziłem, i jeszcze między czasie przekręcałem również podstawkę pod licznik tak by móc go założyć na mostku a nie na kierownicy jak poprzednio, z tym, że to też raczej nie powinno mieć wpływu na funkcjonowanie.
Dzięki za wskazówkę, zbadam tą reakcję pomiędzy czujnikiem a magnesem i sprawdzę czy będzie działał po zmianie pozycji czujnika.
Dzięki za wskazówkę, zbadam tą reakcję pomiędzy czujnikiem a magnesem i sprawdzę czy będzie działał po zmianie pozycji czujnika.
#109 Gosc_kubapie_*
Posted 13 May 2012 - 23:32
Podczepię się, bo w temacie nie ma napisane co za Sigma, a problem mam z całą Sigmą jaka u mnie działa...
W sobotę wyjazd mi się nieco przedłużył i musiałem włączyć lampki... W sumie pierwsza jazda z nimi.
No i po włączeniu zginął sygnał z licznika. Prędkość zero, kadencja zablokowała się na iluś tam, potem skoczyła na 150 czy 160 i tak zostało. Pulsometr stracił sygnał i pokazał po chwili 250. Trochę się jeszcze gubiły i sytuacja się mieszała.
Licznik - 1609 STS + kadencja a pulsometr PC-15.
Mieliście coś podobnego? Poradziliście sobie jakoś czy tylko inna lampka wchodzi w grę? Zastanawiam się czy jej nie rozebrać, owinąć bebechów folią aluminiową a na to klej czy silikon. Może pomoże... Jeżeli nie, to nic nie stracę. Jakieś porady?
W sobotę wyjazd mi się nieco przedłużył i musiałem włączyć lampki... W sumie pierwsza jazda z nimi.
No i po włączeniu zginął sygnał z licznika. Prędkość zero, kadencja zablokowała się na iluś tam, potem skoczyła na 150 czy 160 i tak zostało. Pulsometr stracił sygnał i pokazał po chwili 250. Trochę się jeszcze gubiły i sytuacja się mieszała.
Licznik - 1609 STS + kadencja a pulsometr PC-15.
Mieliście coś podobnego? Poradziliście sobie jakoś czy tylko inna lampka wchodzi w grę? Zastanawiam się czy jej nie rozebrać, owinąć bebechów folią aluminiową a na to klej czy silikon. Może pomoże... Jeżeli nie, to nic nie stracę. Jakieś porady?
#111 Gosc_kubapie_*
Posted 18 May 2012 - 23:40
Lampka to noname jakiś z gosportu. Najtańsza diodowa.
Rozmontowałem ją, napakowałem folii aluminiowej coby odbiła te fale zue odbiła, trochę pomogło, ale niewiele. Kolega, który bawi się elektroniką, poradził żeby może wywalić sterownik z niej. Pobawiłem się trochę lutownicą i jak na razie nie działa w ogóle Trochę układ skomplikowany jednak elementów niewiele. Jak się nie uda, to zrobię obejście i przełącznik na sztywno, bo świeciła naprawdę dobrze, więc nie ma co wywalać.
Dobrze, że nie kosztowała wiele, bo inaczej bym się trochę wkurzył :evil:
Rozmontowałem ją, napakowałem folii aluminiowej coby odbiła te fale zue odbiła, trochę pomogło, ale niewiele. Kolega, który bawi się elektroniką, poradził żeby może wywalić sterownik z niej. Pobawiłem się trochę lutownicą i jak na razie nie działa w ogóle Trochę układ skomplikowany jednak elementów niewiele. Jak się nie uda, to zrobię obejście i przełącznik na sztywno, bo świeciła naprawdę dobrze, więc nie ma co wywalać.
Dobrze, że nie kosztowała wiele, bo inaczej bym się trochę wkurzył :evil:
#112 Gosc_kubapie_*
Posted 20 May 2012 - 02:14
Jedyny sposób na rozwiązanie problemu to jak się okazało - wywalenie elektroniki z lampki. Kiedyś bawiłem się w to, więc teraz wywaliłem sterowanie, przerobiłem na elektrykę samą i nic się nie zakłóca.
Wniosek: dobrze sprawdzić czy lampka nam nic nie zakłóca, szczególnie jak mamy droższy sprzęt. Chociaż ten w odróżnieniu do mojego chinola nie powinien nic psuć
Wniosek: dobrze sprawdzić czy lampka nam nic nie zakłóca, szczególnie jak mamy droższy sprzęt. Chociaż ten w odróżnieniu do mojego chinola nie powinien nic psuć
#113
Posted 21 May 2012 - 11:20
Witam,
Jezeli ten temat juz sie pojawil, to z gory przepraszam i prosze o przeniesienie w odpowiednie miejsce,
Mam Sigme z licznikiem kadencji, i nie pokazuje mi aktualniej kadencji tylko srednia. Sprawdzalem kabelki, magnesy i nic. Moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje, generalnie mnie to troch wkurza
pozdrawiam
Jezeli ten temat juz sie pojawil, to z gory przepraszam i prosze o przeniesienie w odpowiednie miejsce,
Mam Sigme z licznikiem kadencji, i nie pokazuje mi aktualniej kadencji tylko srednia. Sprawdzalem kabelki, magnesy i nic. Moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje, generalnie mnie to troch wkurza
pozdrawiam