

Hamulce szosowe - hand made
Started By
GrzegorzP
, 23 lis 2008 00:24
53 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 23 listopad 2008 - 00:34
Genialne w swej prostocie, i po długości dźwigni sądząc pewnie skuteczne, można by jeszcze uprościć kształt, Mack czy Soul Kozak mają obrabiarki CNC, wykonanie elementów składowych nie powinno być aż tak drogie, bo drogie będzie, ewentualnie szukać podobnych elementów na złomie i potem pilnik, szlifierka... tylko czy jest sens?
#3
Napisano 23 listopad 2008 - 00:48
głupie pytanie? mamy na forum ludzi, którzy robią takie rzeczy - Jarek, i oni mogą coś podpowiedzieć, sam też czasem dorabiam części do roweru i wcale nie jest to takie głupie, przy odpowiednim warsztacie i umiejętnościach można wyczarować naprawdę dobry patent... patrz pedały Crank, o ile sie nie mylę, to oni też zaczynali od "głupiego" jak zrobić lepsze pedały, a to co masz w dupie to już Twoja sprawa...
#4
Napisano 23 listopad 2008 - 02:18
Ten projekt firma Smolik przedstawiła w ubiegłym roku lub dwa lata temu na targach rowerowych oczywiście. Wtedy napisałem do nich maila z pytaniem czy te hamulce będą produkowane seryjnie, lub czy można kupić od nich je. Niestety odpowiedzieli, że konstrukcja spotkała się ze zbyt małym zainteresowaniem i nie będą jej rozwijali. Sprzedać też nie chcieli jednego egzemplarza.
W związku z powyższym poprosiłem Mack'a o przeróbkę hamulców Dia-Compe BRS200. W wyniku jego pracy i mojego ich dopieszczenia otrzymałem komplet o masie 195g - zapewne widzieliście już te hamulce. Będę je używał w mojej nowej kolarce.
Jarek interesował się również tą konstrukcją Smolik'a, ale w swojej Suprze zastosował hamulce działające na szytkę - jak szaleć to na całego
Ktoś mógłby robić te "Iksy" bo byłyby to tanie, bardzo lekkie i skuteczne hamulce.
W związku z powyższym poprosiłem Mack'a o przeróbkę hamulców Dia-Compe BRS200. W wyniku jego pracy i mojego ich dopieszczenia otrzymałem komplet o masie 195g - zapewne widzieliście już te hamulce. Będę je używał w mojej nowej kolarce.
Jarek interesował się również tą konstrukcją Smolik'a, ale w swojej Suprze zastosował hamulce działające na szytkę - jak szaleć to na całego

#5
Napisano 23 listopad 2008 - 02:35
Bardzo dziwne że nie chcą tego produkowac. 100 g hamulce to ścisła czołówka jesli chodzi o mase. Ciekawe jak z działaniem . A co do produkcji - trzeba by ten pomysł podsunąc np. M.Kozakowi - tylko ciekawe jak z prawami patentowymi . Ja bym kupił takie hamulce [max 300zł]
#7
Napisano 23 listopad 2008 - 13:14
Nowe Zero Gravity z aluminium będą droższe od AX Orion'ów, które są z karbonu, ważą <100g komplet i kosztują 1500 $. KCNC też skomplikowane nie są a kosztują 700 zł. Nie liczy się ilość materiału tylko pomysłowość i działanie.
Fajnie gdyby ktoś robił takie hamulce (pomijam kwestię patentów), ale niech nie robi tego Kozak bo on używa kiepskiego aluminium 6061, zamiast jakiegoś serii 7k. Różnica ceny na 1 kg to zaledwie kilka PLN.
Fajnie gdyby ktoś robił takie hamulce (pomijam kwestię patentów), ale niech nie robi tego Kozak bo on używa kiepskiego aluminium 6061, zamiast jakiegoś serii 7k. Różnica ceny na 1 kg to zaledwie kilka PLN.
#9
Napisano 23 listopad 2008 - 14:07
Jako prowodyr licze na dobrą cene ;-) Pewnie zrobiłbyś je z carbonu -waga jeszcze by spadła. Z regulatora linki można zrezygnowac , sprężyne- jeśli będzie konieczna , można wsadzic między ramiona - na linke , jakaś spręzynka od długopisu :-> lub płaska spręzynująca blaszka. Ciekawe jaką wagę byś uzyskał ? 80g ?
#11
#13
Napisano 23 listopad 2008 - 15:25
Tu rower z tymi hamulcami http://www.canyon.co.../projekt37.html Najłatwiej by było dorwac te hamulce , zrobic forme i odlac z aluminium . Nie jest to niemożliwe w warunkach domowych.
#15
Napisano 23 listopad 2008 - 15:58
...a pózniej forma odlewnicza i produkcja... A to konkurencja wagowa dla Smolika http://cgi.ebay.com/...2|39:1|240:1318 okazja - wysyłka gratis ... ;-)
#16
Napisano 23 listopad 2008 - 16:28
Możecie wyciąć i wyszlifować, albo odlewać, ale będzie się nie będzie to nadawało do niczego przy tak długich ramionach. Dopiero kute ramiona są sztywne i mogą być lekkie przy zachowaniu sztywności. Więc homemade z alu to duży problem. Ale "have no fear, Jarek is here"
On ma karbon i pewnie coś wymyśli dla zainteresowanych.
*Robicie konkurencję dla Light-Bike

*Robicie konkurencję dla Light-Bike

Dodaj odpowiedź
