Jump to content


Photo

Cervelo R5 VWD


  • Please log in to reply
170 replies to this topic

#1 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 January 2013 - 15:39

Cervelo R5 VWD

Bar Caps Deda 4.4g
Bar Tape Deda Traforato 34.7g
BB Sram PF30 82.9
Brakes (Front) EE Cycleworks 97g
Brakes (Rear) EE Cycleworks 94g
Cables Brake Aligator I link, Power Cordz/Steel 33.9g
Cables Derlr Aligator Mini I link, Power Cordz/Steel 49.2g
Cassette Recon alu 11-23 88.6g
Chain Yaban 101 Ti 107+1 230.4g
Crank Rotor 3D+ 172.5 500g
Chainrings Rotor Q Rings 50/34 150.6g
Chainring Bolts KCNC 7.6g
Derailleur (Front) Sram Red 68.7g
Derailleur (Rear) Sram Red AFC pivot bolt 141.5g
Derailleur Hanger Cervelo 8g
Fork Cervelo FK30 SL 294.1g
Frame Cervelo R5 VWD 58 832.5g
Handlebar Token TK9735 44cm, tuned 173.3g
Headset FSA Orbit IS2, carbon spacer 58.9g
Pedals XPEDO Thrust 195g 188.4g
Seat Smud-Carbon 66.5g
Seatpost 3T Dorico LTD 27.2 350mm 186.9g
Seatpost Clamp Cervelo Ti bolt 14.4g
Shifters Sram Red, BTP clamp 276.5g
Skewers J&L Titanium 26.8g
Spacers BBB Ultra Space 10mm 3.1g
Stem 3T ARX Ltd 110mm 120.8g
Top Cup Soul Kozak 4.3g
Top Cup expander Tune GumGum 8.3g
Tyre (Front) Veloflex Arenberg 282.3g
Tyre (Rear) Veloflex Arenberg 284.2g
Valve Extention Planet X 4g
Wheel (Front) Zipp 303 FC 543.6g
Wheel (Rear) Zipp 303 FC 676g

Totala 5637.6g

Na zdjeciach dodatkowo:
Mocowanie Garmina K Edge
Koszyki Arundel Mandible
Chain catcher Token

Jak zaczalem skladac ten rower, nie ukrywam, ze przeszla mi przez mysl idea sub 5kg.
Aczkolwiek w trakcie wybierania czesci, wzgledy praktyczne wziely gore. W tym miejscu trzeba tez przyznac, ze korba rozpoczela ten tok myslenia. Jak widac nie nalezy do najlzejszych. Problem w tym ze do suportu Cervelo BBright, jest to najrozsadniejszy wybor. Inna dedykowana pod ten standard to FSA. Oczywiscie mozna zalozyc wiele innych z 24mm oska ale chcialem w pelni wykorzystac system BBright. Jak juz sie powiedzialo A to juz bylo latwiej zwracac mniejsza uwage na to co wskazywala waga kluczowych elementow. Za ciosem poszly zebatki Rotora, pierwotnie mialy byc Extralite OctaRamp. Postanowilem sprobowac owalnych ksztaltow. Podobnie bylo z wyborem kol, pierwotnie jakis zestaw ok 1kg, AX, Enve ale znowu, w miare nowy trend aero obreczy typu Zipp FC lub Enve SES, sprawil ze chcialem sprobowac nowego.
Ze wzgledow estetycznych, ostala sie dosc ciezka sztyca 3T, chociaz mam 70g lzejsza, na ktorej nota bene tez jezdzilem z ta rama. Mostek, tak zeby dopelnic ksiazkowa wersje Cervelo ;-)
Hamulce, odkad je odkrylem, wiedzialem, ze kiedys zawitaja w moim rowerze.
Kierownica zostala zeszlifowana i skrocona. Ciezko bylo mi usprawiedliwic kolejny wydatek na 3T przy jednoczesnym zwiekszeniu wagi.

W przyszlosci niedalekiej, mam zamiar, z pomoca dremel, zajac sie przerzutkami.
Sztyca, w moim ustawieniu jest to pogranicze offsetu i prostej, wiec moze tu nastapi jakas zmiana. Zawsze zostaje mostek Extralite. Moze jak pojawia sie jakies interesujace korby pod BBright....
To sa jednak ewentualnosci.
Raczej pewna zmiana beda pedaly. Poczatkowo myslalem o Ultralight lub TriRig Mercury ale powierzchnia podparcia lekko mnie przeraza. A ze jest to rower w 100% do nabijania kilometrow, wiec raczej wybor padnie na Keywiny.

Teraz pozostaje tylko krecic i krecic.

Dołączona grafika

Wiecej fotek:
http://www.flickr.co...28393/lightbox/

#2 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 09 January 2013 - 17:24

Rower w zasadzie dwa razy lżejszy od mojego, załamka ;) Piękny sprzęt, wielu kilometrów życzę.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#3 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 posts
  • SkądWrocław

Posted 09 January 2013 - 17:50

Jest piękny, it`s beautiful !

#4 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 09 January 2013 - 17:50

Ale chudzinka :)

Ja bym jednak zainwestował w porządne siodło.

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 January 2013 - 18:06

elcidx, nie ma sie co zalamywac, pozytywna inspiracja :)
suchy, dzieki za mile slowo
kobrys, chudzinka, miala byc chudsza....
Siodlo, to jak z kobieta lub mezczyzna (zeby pozostac politycznie obojetnym) jedni wola blondynki/ow, inni brunetki/ow. Jak mi przyjdzie zamienic takowe, to na kolejne Smudowe.
Przejechalem na nim ok 10k km, w mtb mam podobny ksztalt Tune Speedneedle i nie mysle o innych.

#6 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 09 January 2013 - 19:06

Zacny. Wybrałeś świetne koła, do tego świetne szytki. Jeśli nowe 303 FC są lepsze niż poprzednie toroidalne, to nie ma wiele lepszych zestawów all-round. Osprzęt nie mój gust, bo wolę makaron niż hamburgery, ale to jest tylko kwestia osobistych preferencji. Z siodłem niestety jest taka sprawa, że często bardzo wygodne i lekkie siodła wizualnie psują efekt roweru. Ja w ten sposób pozbyłem się Tune Komm-Vor, które było hiper-ultra wygodne. Teraz jakiś Szwed na nim jeździ, ale nie mogłem na nie patrzeć i wróciłem do SLRa... Generalnie z roweru powinieneś być zadowolony. W takiej konfiguracji to sama frajda nabijać kilometry :)

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2013 - 19:12

Tegoroczne Zippy ?? bo jak tak to są jedwabiscie super jak już pisalem zresztą , no ale kosztują ..... u Was ile stoją ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 09 January 2013 - 19:12

sprzęcik bardzo ładni i waga zacna :-) pogratulować

#9 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 09 January 2013 - 19:28

303 FC 2012 vs 2013 nie różnią się chyba niczym oprócz kompatybilności pod Shitmano 11s. Zmiana nastąpiła pomiędzy 2011 a 2012 jeśli chodzi o kształt obręczy, rozstaw kołnierzy tylnej piasty i dodanie koloru Beyond Black, ale mogę się mylić... W każdym razie Zipp na swojej stronie o większych zmianach pomiędzy 2012 a 2013 nie wspomina. Kolega Chris ma przynajmniej model 2012.

#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 January 2013 - 19:33

Czy psuje czy nie psuje, mnie to nie interesuje. Byle mojej dupie pasuje.... Taki moj maly pamflet w temacie siodla :lol:
Lata temu mialem SLR, i po paru km poszedl do sprzedazy. Nie dla mnie.

Zippy 2012.

Dzieki za gratulacje :->

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2013 - 19:34

nie wiem nie wnikam w szczególy, 2113 mieliśmy w rękach na spotkaniu i mówili o zmianach m nie pamiętam , w każdym razie cena na pewno jest bardziej warta za te kola niż za chińskie Visiony :lol:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 posts
  • SkądSompolno

Posted 09 January 2013 - 19:41

Niesamowicie się prezentuje, waga kosmiczna, jest moc. Canyona sprzedałeś?

#13 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 09 January 2013 - 19:52

Świetny rower! Znowu czarny/ciemny. Jak w Fordzie T ;)

Widać, że skróty z zeszłego projektu okazały się ślepymi uliczkami. Tutaj już nie ma przypadku. Wszystko podyktowane używalnością ;) Koła porządne, to i nie będzie przygód z rozwarstwianiem się karbonu.

Jakie masz klocki hamulcowe wsadzone?
Możliwe jest odklejenie naklejek z kół? Tylko tak się pytam, czy są pokryte lakierem :P

Jak szytki niosą? Widać, że i tutaj postawiłeś na szerszy profil. "W pogoni za komfortem" ? :) Może faktycznie to siodełko? :P

Waga świetna, podobna jak w Canyonie a to wszystko jeździ! Nie jak te "breloczki", sztuka dla sztuki w projektach 3,9 kg...
Licz licz te koszyki, licz :P Ja liczyłem wraz z "chytkiem" ;) Powietrze też dało się zważyć...

Jeszcze raz, świetny rower. Gratuluję.
Widzę, że i u Ciebie na wyspach "sroga" zima dotarła ;)

#14 yoshimura

yoshimura
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądPodhale

Posted 09 January 2013 - 20:09

Kozak dzida!

#15 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 posts
  • SkądKórnik

Posted 09 January 2013 - 20:18

Mam nieodparte wrażenie ,że jest to eksponat wprost z muzeum sztuki nowoczesnej :mrgreen:
Szkoda to ubrudzić..., jednym słowem : stylowy..., bardzo stylowy...
jeśli to nie tajemnica to zdradź c.a. wartość komponentów użytych do budowy tego cudeńka-15 ,20 kPLN-ów?

#16 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 09 January 2013 - 20:27

Napewno waga na plus ale zeby, zaraz boki rwac napewno dobrze skompletowany zestaw , wkoncu cervelo stylowa musi byc ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#17 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 09 January 2013 - 20:57

Rower na pewno świetny, ale....rama mi się nie podoba zupełnie. Z tylnymi, górnymi widełkami to już przesadzili taka cienizna wygląda źle. Zacisk sztycy jest brzydki i bez polotu.

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 January 2013 - 21:34

Niesamowicie się prezentuje, waga kosmiczna, jest moc. Canyona sprzedałeś?

Dzieki. Niektore czesci zostaly przeszczepione z Canyona, niektore znalazly nowych wlascicieli, a rama sobie wisi....

Jakie masz klocki hamulcowe wsadzone?
Możliwe jest odklejenie naklejek z kół? Tylko tak się pytam, czy są pokryte lakierem :P

Jak szytki niosą? Widać, że i tutaj postawiłeś na szerszy profil. "W pogoni za komfortem" ? :) Może faktycznie to siodełko? :P

Waga świetna, podobna jak w Canyonie a to wszystko jeździ! Nie jak te "breloczki", sztuka dla sztuki w projektach 3,9 kg...
Licz licz te koszyki, licz :P Ja liczyłem wraz z "chytkiem" ;) Powietrze też dało się zważyć...

Jeszcze raz, świetny rower. Gratuluję.
Widzę, że i u Ciebie na wyspach "sroga" zima dotarła ;)

Klocki ktore widac, to swissstopy zielone do alu obreczy. Nie chcialo mi sie ich zmieniac do zdjec. Do tych obreczy mam Zippy Tangente Platinum Pro Evo. Nota bene klocki w tych szufladkach wymienia sie w mgnieniu oka. Doslownie zajmuje to kilka sekund. Nie jezdze teraz na tym zestawie, szkoda mi szytek na ta pore roku.
Naklejki sa na wierzchu, wiec mozna pozbyc sie ich bez problemu.
Szerokosc obreczy, raz ze sprobowalem alu 23 i bardzo przypadly mi do gustu, dwa Zippy maja byc super aero. To musze jeszcze sprawdzic.

Wiszaca waga wskazuje 70g wiecej niz rozpiska, powietrze to moze 5-10g, troche smaru, a reszta....?

Tu srogie zimy to norma. Od 2 tygodni temperatura ok 10st +/-.

kryniu, nie lubie poruszac tematow finansowych.

Zacisk, fakt jest jaki jest. Lzejszy od Canyonowego. Tu jednak ciezko o zastepstwo, z racji ksztaltu podsiodlowki, ktora w miesjcu zacisku, z tylu ma ksztalt lini prostej. Jedyne co moglem zrobic to wymienic stalowa srube na Ti.
Widelki, jak dla mnie czym ciensze tym lepsze :)

#19 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 posts
  • Skądmazury

Posted 10 January 2013 - 10:13

Rower piękny, do wiosny to ciężko pewnie będzie wytrzymać żeby się nie przejechać :mrgreen: tyle, że u Ciebie to w sumie cały czas wiosna.

Gratulowałem już na LB ale tutaj też pogratuluję i życzę bezawaryjności i przyczepności :lol:

Obręcze to pewnie nie wiadomo ile ważą, Zipp sprzedaje chyba tylko całe koła, nie myślałeś o ENVE SES 3.4 + R45 ?

#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 10 January 2013 - 10:35

Dzieki Wojtek.
Rower ma juz za soba ok 1000km na innych kolach.
Nie wiem czy mozna gdzies wyrwac same obrecze. Wiem, ze jest paru dilerow, ktorzy oferuja te obrecze z innymi piastami (kilka do wyboru) zachowujac pelna Zippa gwarancje.
Pierwsza opcja kol byly Enve 45 lub AX SRT42. Ale czym wiecej czytalem o firecrestach i SES tym bardziej przekonywalem sie do tych pomyslow, nawet kosztem wagi (ok. 200g wiecej niz pierwotny plan). Pozostal wybor pomiedzy Zipp a Enve SES. Podjecie decyzji ulatwila chorendalna cena Enve w Europie. UK Ł800 za obrecz!