
wymarzone koła
#21
Posted 08 December 2008 - 09:09
od niedawna udzielam się na tym forum i zauważyłem jedną prawidłowość większości for. Składać nie składać koła, rower składak czy z fabryki, liczniki na kablu czy wireless, taka trochę dyskusja na temat wyższości zbliżających się świąt BN nad Wielkanocą.
ważę lekko ponad 90 kg (leci powoli w dół) i raczej bałbym się składać koła poniżej 1,5 kg...szczególnie tył odczuwa taką masę. Mavic do wszystkich fabrycznych kół szosowych ma limit 100kg http://www.harfa-har...obciazenie.php5 i tu nie mam obaw, co do użytkowania. Jak będą się spisywać koła składane pode mną? tej gwarancji mi nikt nie da.
#22
Posted 08 December 2008 - 11:36
Fakt, że ważysz sporo to nie znaczy to, że jesteś skazany na fabryczne badziewie. Dzisiaj wysyłam rower dla kolarza 110-115 kg. Oczywiście koła cięższe (2 kg komplet), ale tak mocne jakich się nie da kupić. 1600g dla kolarza 90 kg spokojnie wychodzą.
Żaden producent nie zrobił jeszcze kół, które stosunkiem ceny do jakości mogłyby konkurować z kołami składanymi ręcznie z dobrze dobranymi do masy kolarza częściami.
#23
Posted 08 December 2008 - 12:08
kolka bez limitu wagi nie do zniszczenia. 2,9kg z oponami, detkami, kaseta, brudem w cenie za calosc 1200zl. bez targowania.
kontrolowane po 500km (mimo gleby byly proste, dotkniete kluczem ze 2 szprychy) obecnie po kolejnych 5 tysiacach, bez najmniejszego objawu niecentrycznosci czy bic bocznych.
po odtrzymaniu nowej kasetki 10s zostana zaadoptowane do Madone zamiast tych ich super Bontragerow RaceLite czy co to tam jest wazacych 1680g.
z calym szacunkiem do tej marki, ale te "aero" kola nie wygladaja na takie ktorym mozna do konca zaufac w moim pojeciu rowerowania.
#24
Posted 08 December 2008 - 17:11
#25
Posted 08 December 2008 - 18:26
#26
Gosc_vmax_*
Posted 08 December 2008 - 19:04
#27
Gosc_serwisant_*
Posted 08 December 2008 - 21:49
juz niby próbuja LEW ma wypuscic niska rajfe pod szytki 180g
piasty i szprychy tesz lekkie bywaja
szkoda tylko ze ciezko pogodzic niska masa ze sztywnosci i wytrzymałoscia w gruncie rzeczy
#28
Posted 08 December 2008 - 22:16
#29
Posted 09 December 2008 - 00:08
#30
Posted 09 December 2008 - 00:15
#31
Gosc_Qba_*
Posted 09 December 2008 - 00:17
Pozdro!
#32
Posted 09 December 2008 - 02:35
Tak samo postępują producenci amortyzatorów. Podają masę amorów bez rury sterowej bo wychodzą z założenia, że użytkownik może wybrać rurę stalową lub aluminiową, które są wymienne w przypadku widelców MTB.
#33
Posted 09 December 2008 - 08:52
#34
Posted 09 December 2008 - 12:18
Moje "wymarzone" koła do "szosówki", a raczej do hardkorowo uszosowionego górala (mam swoje powody aby tak budowac).
Obręcze H+Son Białe 42mm + 36x DT Aerolite + Piasty CK w kolorze MANGO + pomarańczowe nyple. Co prawdoopodobnie ziści się w postaci Obręczy Accenta + 36x noname + Piasty Dartmoora w kolorze pomarańczowym + pomarańczowe nyple:D
[ Dodano: 2008-12-09, 12:21 ]
Quote
Zipp bodajże robi dyski które mają ujemny opór powietrza .
Wierzysz w to?
#35
Posted 09 December 2008 - 14:17
Quote
Jak najbardziej wymienne. Potrzebna jest do tego prasa z naciskiem 1000 kg. Park Tool robi nawet prasę "ręczną".Rury sterowe w amortyzatorach są niewymienne.
Reply to this topic
