Skocz do zawartości


wymarzone koła


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 08 grudzień 2008 - 09:09

panowie !!

od niedawna udzielam się na tym forum i zauważyłem jedną prawidłowość większości for. Składać nie składać koła, rower składak czy z fabryki, liczniki na kablu czy wireless, taka trochę dyskusja na temat wyższości zbliżających się świąt BN nad Wielkanocą.

ważę lekko ponad 90 kg (leci powoli w dół) i raczej bałbym się składać koła poniżej 1,5 kg...szczególnie tył odczuwa taką masę. Mavic do wszystkich fabrycznych kół szosowych ma limit 100kg http://www.harfa-har...obciazenie.php5 i tu nie mam obaw, co do użytkowania. Jak będą się spisywać koła składane pode mną? tej gwarancji mi nikt nie da.

#22 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 08 grudzień 2008 - 11:36

korkus83, to nie jeździłeś widocznie na dobrze złożonych kołach na dobrych częściach. <1500g nie wyjdą, tylko ~1600g. Takie koła będą mniej podatne na uszkodzenia, lepsze, szybsze i równie sztywne mimo, że sporo lżejsze. O jakości części użytych do złożenia takich kół nie wspominam, bo co można powiedzieć jak się wymienia Dura Ace i Open Pro? Szprychy i metoda zaplecenia w zależności od masy użytkownika.
Fakt, że ważysz sporo to nie znaczy to, że jesteś skazany na fabryczne badziewie. Dzisiaj wysyłam rower dla kolarza 110-115 kg. Oczywiście koła cięższe (2 kg komplet), ale tak mocne jakich się nie da kupić. 1600g dla kolarza 90 kg spokojnie wychodzą.
Żaden producent nie zrobił jeszcze kół, które stosunkiem ceny do jakości mogłyby konkurować z kołami składanymi ręcznie z dobrze dobranymi do masy kolarza częściami.

#23 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 08 grudzień 2008 - 12:08

http://picasaweb.goo...roS666/NoweKKa#
kolka bez limitu wagi nie do zniszczenia. 2,9kg z oponami, detkami, kaseta, brudem w cenie za calosc 1200zl. bez targowania.
kontrolowane po 500km (mimo gleby byly proste, dotkniete kluczem ze 2 szprychy) obecnie po kolejnych 5 tysiacach, bez najmniejszego objawu niecentrycznosci czy bic bocznych.
po odtrzymaniu nowej kasetki 10s zostana zaadoptowane do Madone zamiast tych ich super Bontragerow RaceLite czy co to tam jest wazacych 1680g.
z calym szacunkiem do tej marki, ale te "aero" kola nie wygladaja na takie ktorym mozna do konca zaufac w moim pojeciu rowerowania.

#24 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 08 grudzień 2008 - 17:11

dzięki za wszelkie uwagi. przemyślę sprawę. zakup będzie około marca 09, więc będzie chwila do namysłu.

#25 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 08 grudzień 2008 - 18:26

Myśle że prawda jest taka że jak ktoś widzi gotowe koła to się mu zazwyczaj kolorystycznie podobją i mało kto zawraca sobie głowę na składanie kół (mówie o kupowaniu części osobno i dawanie do serwisu) Dotego dochądzą te super opisy co wnich nie ma itd. Ultimate, super, pro etc.

#26 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 08 grudzień 2008 - 19:04

campagnolo hyperon ... i ws jasne ! nawias Spros fajny maly kolarz u Ciebie w teame :mrgreen:

#27 Gosc_serwisant_*

Gosc_serwisant_*
  • Gość

Napisano 08 grudzień 2008 - 21:49

ciekawe kiedy zrobia koła antygrawitacyjne
juz niby próbuja LEW ma wypuscic niska rajfe pod szytki 180g
piasty i szprychy tesz lekkie bywaja
szkoda tylko ze ciezko pogodzic niska masa ze sztywnosci i wytrzymałoscia w gruncie rzeczy

#28 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 08 grudzień 2008 - 22:16

Zipp bodajże robi dyski które mają ujemny opór powietrza .

#29 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 09 grudzień 2008 - 00:08

Uściślijmy jedną rzecz, bo tak sobie czytam te Wasze wywody i nie mam pewności co do jednej rzeczy. Mianowicie: pisząc 'waga kół' macie na myśli koła kompletne? (piasta, szprychy, nyple, obręcz, opaska, dętka, opona i ewentualnie kaseta na tylnym) Czy tylko zestaw bez dętki i opony? Szybkozamykacz też?

#30 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 grudzień 2008 - 00:15

zazwyczaj podaje się wagę kół, czyli: piasty, obręcze, szprychy, nyple, ew. opaska w gotowcach, no czasem zamykacze, dętki i opny lub szytki to już sprawa odrębna

#31 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 09 grudzień 2008 - 00:17

W sumie nie mam pewności ale mówiąc 'waga kół' z reguły mamy na myśli piasta + szprychy + nyple + obręcz. Nie wliczamy szybkozamykaczy, opaski, dętki i opony, ewentualnie szytki... Tak mi się zdaje...
Pozdro!

#32 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 grudzień 2008 - 02:35

To dobrze Ci się zdaje. Zaciski, opaski, gumy możesz założyć jakie chcesz i nie jest to część nieodłączna kół. Masę kół podaje się dla zestawu: piasty + obręcze + szprychy + nyple + ewentualne podkładki pod główki szprych + ewentualne podkładki pod nyple + ewentualny drut łączący szprychy na ostatnim krzyżu. W masę nie wlicza się NIGDY: zacisków, kasety, lock ringa kasety, opaski na obręcze, ogumienia, magnesów od liczników i co Wam jeszcze przyjdzie do głów.
Tak samo postępują producenci amortyzatorów. Podają masę amorów bez rury sterowej bo wychodzą z założenia, że użytkownik może wybrać rurę stalową lub aluminiową, które są wymienne w przypadku widelców MTB.

#33 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 grudzień 2008 - 08:52

niktóre sklepy podają wagę z opaskami a nawet zamykaczami, jak będę miał czas i chęć to poszukam i wkleję linki

#34 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 09 grudzień 2008 - 12:18

Rury sterowe w amortyzatorach są niewymienne.

Moje "wymarzone" koła do "szosówki", a raczej do hardkorowo uszosowionego górala (mam swoje powody aby tak budowac).

Obręcze H+Son Białe 42mm + 36x DT Aerolite + Piasty CK w kolorze MANGO + pomarańczowe nyple. Co prawdoopodobnie ziści się w postaci Obręczy Accenta + 36x noname + Piasty Dartmoora w kolorze pomarańczowym + pomarańczowe nyple:D

[ Dodano: 2008-12-09, 12:21 ]

Zipp bodajże robi dyski które mają ujemny opór powietrza .


Wierzysz w to?

#35 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 grudzień 2008 - 14:17

Rury sterowe w amortyzatorach są niewymienne.

Jak najbardziej wymienne. Potrzebna jest do tego prasa z naciskiem 1000 kg. Park Tool robi nawet prasę "ręczną".



Dodaj odpowiedź