Korba dwu, a trójrzędowa.
#21
Napisano 16 luty 2013 - 18:17
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#23
Napisano 16 luty 2013 - 18:49
Jestem natomiast pewny, że zyskasz i to wiele dodatkowych przełożeń.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#25 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 16 luty 2013 - 19:49
#27
Napisano 16 luty 2013 - 20:12
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#31
Napisano 17 luty 2013 - 09:42
No, działać będzie wiadomo, nawet będzie działać lepiej niż aktualnie, bo zębatki zbliżą się do mufy o powiedzmy te 4mm. Tylko główną sprawą jest to, czy będzie działać idealnie? Bo jeśli będzie działać tylko lepiej niż obecnie, ale nadal będą zgrzyty to zmiana całkiem dobrej korby jest dla mnie niepotrzebnym wydatkiem.Freeq,wiem, że nie odkryłem ;-) Przy okazji pomyliłem ET z czym innym :roll: chodziło mi o to, że bez względu na jaką dwurzędową korbę wymienisz to musi działać dobrze.
Pytania :
1. jaki masz łańcuch ?
2. jaką kasetę ?
3. jaką ramę ?
1. Łańcuch Campagnolo C9
2. Kaseta modelu nie pamiętam, ale Campa 11-23.
3. Rama jest bliżej nieokreślona. Jedynie na haku napisane jest "Kinesis".
Nie wydaje mi się, żeby tył miała jakoś specjalnie krótki, ale dla wszystkiego wrzucę zdjęcie.
#33 Gosc_marvelo_*
Napisano 17 luty 2013 - 14:20
Jeśli chodzi o idealne działanie, to już ustaliliśmy, że wielobiegowy napęd łańcuchowy tylko w kilku kombinacjach działa idealnie, przy innych zawsze jest jakiś przekos. W końcu kaseta jest dużo szersza od rozstawu dwóch zębatek w korbie. W dodatku, masz kasetę Campagnolo, która jest też nieco szersza od Shimano (około 1,7 mm), a łańcuch C9 jest uznawany za dość sztywny bocznie, więc można powiedzieć, że wszelkie przekosy będą bardziej odczuwalne niż w napędzie Shimano.
#34
Napisano 17 luty 2013 - 15:54
Zmierzyłem linię łańcucha, obecnie wynosi 45mm, mierząc tak jak na stronie Sheldona Browna, do środkowej tarczy.
marvelo załączam zdjęcie korby, łańcuch co do zasady nie spada do wewnątrz. Po prostu jest mega przekos i słychać jak zębatka z przodu na siłę ściąga łańcuch w prawo swoimi ząbkami. Sporadycznie zdarzy się, żeby przy połączeniu z 1 z tyłu spadnie tak w ramach testów, bo na jedynce z tyłu nigdy nie jeżdżę z powodu przekosu.
Jestem świadom, że idealnie na wszystkich przełożeniach nie będzie działać, ale przynajmniej tak, jak powinno, z lekkimi przekosami.
Póki co poluję na korbę dwurzędową, może zlikwiduje na tyle przekos, że zjawisko to nie będzie aż tak odczuwalne i bez obaw będzie można korzystać nawet z 1 z tyłu.
Zdjęcie jest w dużej rozdzielczości, można kliknąć na lupkę i powiększyć jeszcze po kliknięciu w miniaturkę.
#35
Napisano 17 luty 2013 - 17:41
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#37
Napisano 17 luty 2013 - 17:49
Jeżeli nie dasz rady przybliżyć już korb bliżej ramy, to pozostaje Tobie jedynie wymiana mechanizmu na właściwy dwurzędowy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#38
Napisano 17 luty 2013 - 17:55
Jeśli da radę to przybliżenie będzie mniejsze niż przy zmianie na dedykowaną korbę dwurzędową. Gdyż tak zmieni się o 4mm, a od ramienia korby do mufy jest 4mm albo i mniej.
Chodzi tylko o to, czy te 4mm wystarczą do właściwego korzystania z największych koronek kasety. Koledzy wyżej twierdzą, że 4mm to dużo i będzie dobrze, ja jestem nieco powściągliwy w tej kwestii. Ale wiadomo, trzeba by dorwać korbę dwurzędową, założyć i wtedy będzie wszystko jasne.
marvelo, głośniejsza praca pochodzi nie z okolic korby, a z okolic kasety. Więc zużycie korby lub nie, to nie to.
#40
Napisano 17 luty 2013 - 20:15
Stosuję właśnie Rohloffa.
Tej odległości o której mówisz nie mam aktualnie jak zmierzyć, ale przy najbliższej okazji zrobię to i dam znać. Dla ścisłości, ma to być odległość zębatki od rurki odchodzącej od mufy? Czyli tak jakby ile można ją przysunąć do ramy, tak?