Merida Road Race 901
Started By
Hero
, 26 lut 2013 20:16
70 odpowiedzi w tym temacie
#42 Gosc_kubapie_*
Napisano 05 marzec 2013 - 19:36
Nie wiem kto ci wkręcił fajność Lapierre (a może wolę nie mówić kto, choć wiem) ale 3700 za rower z Sorą to przesada. Ja za 3200 kupiłem nowe 105.
edit: I nie robię napinki na Sorę, bo jest ok, ale za 2000. Przepłacanie za cokolwiek nie jest dobre.
edit: I nie robię napinki na Sorę, bo jest ok, ale za 2000. Przepłacanie za cokolwiek nie jest dobre.
#43
Napisano 05 marzec 2013 - 20:55
No może i masz racje, ale tu też troszkę chodzi o ramę, teraz pokulam się na sorze, nabiorę doświadczenia, po pewnym czasie gdy sora się zużyję zamontuję na ultegrę i rowerek (patrząc ceny nowych) będzie warty 7000... oczywiście jeszczę nic nie kupiłem i orientacyjnie pytam się jak Wy to widzicie;) dzięki za opinie na ten temat, ja generalnie na tą chwilę jestem za meridą bo cenowo w miare (2800zl), a sprzęt taki jak przy lapierre za 3700... i tu chyba cena mówi sama za siebie że przy lapierre płacisz za firmę...
PS. a co kupiłeś nowego ze 105 ?
PS. a co kupiłeś nowego ze 105 ?
#44
Napisano 05 marzec 2013 - 22:53
O tym Lapierre to zapomnij. Za 3700 zł to kupisz spokojnie nawet lepszego składaka.
-1600 zł markowe aluminium 1,3 kg + widelec + stery
-1320 zł kompletna grupa Tiagra 2/10
-320 zł niedrogie kółka Shimano 1900 g, na początek spokojnie wystarczą
Zostaje ci jeszcze ponad 5 stów na owijkę, sztyce, kierownice, mostek, siodełko, linki, pancerze, opony i dętki więc może wyrobiłbyś się w 3700 zł. Składak z reguły jest droższy, dlatego pokazuję ci, że się nie opłaca tego Lapierre. W ogóle ja tobie żadnej gwarancji nie daje, że ta rama jest lżejsza od Meridy. Jeszcze fajna sprawa to chińskie ramy carbonowe (jest wątek na forum), ale zakładam, że w takie coś nie będzie ci się chciało bawić.
Kubapie, też jestem ciekawy co kupiłeś. Ja kiedyś kupiłem nową Sore za 2 tys. tyle, że rama alu ważyła 2 kg...
-1600 zł markowe aluminium 1,3 kg + widelec + stery
-1320 zł kompletna grupa Tiagra 2/10
-320 zł niedrogie kółka Shimano 1900 g, na początek spokojnie wystarczą
Zostaje ci jeszcze ponad 5 stów na owijkę, sztyce, kierownice, mostek, siodełko, linki, pancerze, opony i dętki więc może wyrobiłbyś się w 3700 zł. Składak z reguły jest droższy, dlatego pokazuję ci, że się nie opłaca tego Lapierre. W ogóle ja tobie żadnej gwarancji nie daje, że ta rama jest lżejsza od Meridy. Jeszcze fajna sprawa to chińskie ramy carbonowe (jest wątek na forum), ale zakładam, że w takie coś nie będzie ci się chciało bawić.
Kubapie, też jestem ciekawy co kupiłeś. Ja kiedyś kupiłem nową Sore za 2 tys. tyle, że rama alu ważyła 2 kg...
#45
Napisano 06 marzec 2013 - 10:14
Nie no napewno nie kupie za 3700 lapierre... ewentualnie jak bym dostał jakiś dobry rabat to może bym sie zastanawiał, a tak to nie ma szans... oprócz roweru muszę jeszcze kupić buty i pedały i muszę zmieścić się maksymalnie w 3500zł, więc i lapierre audacio 300 czy ten składak na tiagrze to odpada bo nie wyrobie z kasą, więc najprawdopodobniej moją pierwszą kobietą w tej kategorii bedzie Merida zobaczymy jak się spisze hehe
#52
Napisano 08 marzec 2013 - 19:42
No panowie już mój skarb (chodzi o meride żeby nie było nie domówień;p) stoi, złożony, prezentuję się wręcz wyśmienicie i mam nadzieję że tak będzie się spisywał na naszych drogach
a powiedzcie mi jaki smar proponujecie, żeby dobrze nasmarować łańcuch itd, przed pierwszą jazdą? dzięki za pomoc
a powiedzcie mi jaki smar proponujecie, żeby dobrze nasmarować łańcuch itd, przed pierwszą jazdą? dzięki za pomoc
#54
Napisano 08 marzec 2013 - 20:32
radomir82, niekoniecznie. W nowych rowerach łańcuch jest zabezpieczony jakimś środkiem antykorozyjnym czy coś w tym stylu. Jest on bardzo lepki i bynajmniej nie jest to smar. Lepi się do niego wszystko, szczególnie kurz.
Przesmarowany łańcuch jest jak kupujesz osobno w pudełku sam łańcuch, choć też nie zawsze. Shimano używa jakiegoś bardzo dobrego smaru, chodzi cichutko i czysto przez paręset kilometrów, niestety nikt nie zna jego składu. Dziś z kolei kupiłem łańcuch KMC i jest on wysmarowany czymś lepkim, tak samo jak w nowych rowerach.
Przesmarowany łańcuch jest jak kupujesz osobno w pudełku sam łańcuch, choć też nie zawsze. Shimano używa jakiegoś bardzo dobrego smaru, chodzi cichutko i czysto przez paręset kilometrów, niestety nikt nie zna jego składu. Dziś z kolei kupiłem łańcuch KMC i jest on wysmarowany czymś lepkim, tak samo jak w nowych rowerach.
#58
Napisano 08 marzec 2013 - 21:31
Jeśli to coś lepkiego to nie jest to smar, a właśnie jakiś środek przeciwkorozyjny itd. Musisz wykąpać łańcuch w benzynie ekstrakcyjnej, a potem nasmarować i możesz ruszać w trasę. Nie polecam jeździć na tym czymś lepkim, bo po pierwszej jeździe wrócisz i łańcuch będzie wyglądał jak lep na muchy, tylko zamiast much będzie syf.
#59
Napisano 08 marzec 2013 - 21:38
Jak sie mocno lepi to wez szmatke, popsikaj na nią cx-80, i wytrzyj łancuch. Zapobiegnie to w jakimś stopniu przylepianiu sie brudu do lancucha.