Jump to content


Photo

Pompki stacjonarne


191 replies to this topic

#1 Pawel85

Pawel85
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądSzczecin

Posted 15 March 2012 - 23:15

Poniżej zestawienie polecanych pompek serwisowych. Data "polecenia" pozwoli łatwo odnaleźć miejsce dyskusji na temat konkretnej pompki.

STACJONARNE
1) LEZYNE CLASSIC Floor Drive
cena: ok 190 zł
Ciśnienie maksymalne 11 atm
Końcówka obsługująca wentyle Presta i Schrader
manometr
Poleca na forum ;) m.in.:
Robo: „Zakręcanie na zawór – bajka” (2011-05-24, 21:41)

2) PRO Floorpump Touring
cena: ok 100 zł
Do zaworów presta jak i schreder, z adapterem Dunlop
maks. ciśnienie 160 psi/11 bar
manometr
Poleca na forum m.in.:
Adson_:D "nie narzekam na nią jak narazie... pompuje się do 120 psi bez problemu." (2011-06-22, 20:21)
Kosciszek: „Ja ze swojej strony polecam pompke PRO Touring” (2012-03-14, 14:44)

3) AUTHOR Air Turbo
cena: ok 80 zł
Przystosowana do wszystkich typów wentyli
max ciśnienie: 11 atm
manometr wskazówkowy
Poleca na forum m.in.:
Deadi: „wykonanie idealne, wrażenie masywności i pewności działania, zawór działa idealnie” (2011-07-14, 21:46)

4) ACCENT SERVICE PRO
cena: ok 100 zł
Wyposażona w precyzyjny manometr.
Końcówka do wszystkich typów wentyli
Maksymalne ciśnienie: 11 bar / 160 psi.
Poleca na forum m.in.:
Wilier: „8.5 Bara (max coś ponad 11) nabija praktycznie bez żadnego wysiłku, fajne wykonanie, ja jestem bardzo zadowolony” (2011-07-15, 09:20)

5) SKS AIRWORX 10.0
cena: ok 100 zł
Końcówka: do wszystkich typów wentyli
Długość: 655 mm
Maksymalne ciśnienie: 10 bar / 144 psi
Manometr
Poleca na forum m.in.:
Mediana: „B. dobrze wykonana, bardzo lekko pompuje do 10 atm” (2011-08-06, 16:39)
Przyby7ski: „zdecydowałem się na SKS Airworx i zdecydowanie polecam” (2011-08-11, 21:34)

6) TOPEAK JoeBlow Max II
cena: ok 130 zł
końcówka: do wszystkich typów wentyli
max ciśnienie: 8 bar/120 psi
manometr
Poleca na forum m.in.:
Robsohn: „TOPEAK JoeBlow Max II mam i jest dla mnie fantastyczna” (2012-01-18, 16:02)

#2 cliff

cliff
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • Skądtrójmiasto

Posted 20 March 2012 - 00:38

W końcu przyszedł czas by się zdecydować i zamówić porządną pompkę. Mój wybór padł ostatecznie na białą Lezyne Classic Floor Drive za 194 zł w bike-on. Skusiła mnie darmowa wysyłka i w tym modelu kompletnie metalowa, nakręcana końcówka na wentyl.

Dzisiaj odebrałem paczkę i niestety trochę się rozczarowałem.

Pompka (razem z zamówionymi przy okazji drobiazgami) była wrzucona do dość dużego i lekko wypchanego folią kartonu po hulajnodze. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to nieco obdrapana rączka i przybrudzona podstawa. To w sumie żaden problem ale po nowym i nieużywanym produkcie spodziewałem się czegoś innego.

Najwyraźniej lakier na uchwycie jest delikatny i poobcierał się (przede wszystkim w miejscach gdzie dotykały go paski zaciskowe od etykietki). To normalne przy tych pompkach czy to może efekt np. niewłaściwego przechowywania?

Wąż dyndał sobie swobodnie i bardzo się zdziwiłem kiedy okazało się, że gdy jest przełożony przez rączkę to niedosięgła do uchwytu w podstawie! Dopiero po dłuższej chwili zorientowałem się, że może to być spowodowane tym, że tłok nie wsuwa się do samego końca. Rączka zatrzymuje się koło 3 cm przed końcem rury a zdaje się powinna niemal go dotykać.

Z pompowaniem nie ma problemu (co prawda dzisiaj pompowałem jedynie opony do 4,5 bar) choć spodziewałem się, że będzie szło tyci lżej i równiej. Czasami słyszę ciche ale niepokojące dźwięki i odnoszę wrażenie, że tłok minimalnie ociera o cylinder, zwłaszcza w ostatnich centymetrach ruchu.

Za to nakręcana końcówka rewelacyjnie sprawdza się z zaworem samochodowym. Przy rowerowym miałem trochę problemów z odkręcaniem ale to pewnie kwestia braku wprawy.

Na koniec kilka zdjęć pompki tuż po jej rozpakowaniu:

Dołączona grafika
Jeden z niewielkich ubytków na rączce.

Dołączona grafika
Podstawa.

Dołączona grafika
Ślad jak po gumie do żucia przyklejonej do podeszwy buta.

Dołączona grafika
Gdyby bardzo mocno naciągnąć wąż to może udałoby się włożyć go na miejsce.

Dołączona grafika
Rączka wsunięta do oporu.

Co o tym myślicie? Jutro chyba będę musiał zając się reklamacją. A może po prostu robię coś nie tak?

#3 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądWlkp

Posted 20 March 2012 - 09:34

Posiadam Lezyne Steel Floor Drive, czyli pompkę praktycznie tę samą. Różnica jest w korpusie i cenie (Twój korpus jest obrabiany CNC).

Tłok faktycznie nie chowa się do końca, tak jak pisałeś tłoczysko wystaje te 25-30mm ponad cylinder. Jeśli chodzi o wąż, by końcówkę umiejscowić w gnieździe musisz go trochę naciągnąć. Na zdjęciu wisi swobodnie, więc poprowadź go przez rączkę w miejscu gdzie ta przechodzi w mniejszą średnicę i naciągnij go lekko. Końcówka powinna wskoczyć do gniazda. Jednak rób to z wyczuciem, nic za wszelką cenę.

Nie wiem gdzie nabyłeś swoją pompkę, ale jej stan wskazuje albo na nie najlepsze warunki przechowywania i nie zadbanie o właściwe zapakowanie albo po prostu jest to pompka używana.
Moja nowa Steel Floor Drive nie posiadała opakowania, też miałem tylko zawieszkę na rączce, jednak pompkę odbierając osobiście w sklepie dostałem w nienaruszonym stanie.

Z czasem i tak się pewnie porysuje, więc to jest najmniejszy problem, no chyba, że zależy Tobie na pięknym wyglądzie przez cały żywot produktu. Zajmij się wężem, musi się dać zaczepić, jeśli nie - reklamuj. Choć to tylko pompka, konstrukcja jest na tyle prymitywna, że nie ma tam się co uszkodzić (po za połamaniem tłoczyska i ewentualnie utraceniem szczelności z powodu zestarzeniem gumy uszczelek).

#4 cliff

cliff
  • Użytkownik
  • 5 posts
  • Skądtrójmiasto

Posted 20 March 2012 - 18:59

Dzięki za odpowiedź michal2011, bardzo mi pomogła.

Tłok chyba rzeczywiście nie musi chować się do samego końca. Gdyby nie problemy z wężykiem pewnie nie zwróciłbym na to uwagi. Jak w sklepie gdzie zamawiałem pompkę zobaczyłem obrazek, na którym jest zupełnie wsunięty, to się niepotrzebnie przestraszyłem. Na stronie producenta wygląda już dokładnie tak jak u mnie.

Co ważniejsze, dzisiaj bez problemu udało mi się zaczepić wężyk. Wczoraj niby też go nieco rozciągałem ale brakowało mi jeszcze niecałego centymetra by go zaczepić. Być może po weekendzie w zimnym magazynie firmy kurierskiej był mniej elastyczny albo po prostu obchodziłem się z nim zbyt delikatnie.

Same zadrapania na rączce nie będą mi w niczym przeszkadzać (przy wczorajszym pompowaniu i tak zrobiłem kilka nowych) ale mam wrażenie, że nie powinny aż tak łatwo powstawać.

Generalnie nie mam teraz powodu do składania reklamacji i mam nadzieję, że od tej pory pompka będzie mi dobrze i długo służyć.

#5 pawelek_G

pawelek_G
  • Użytkownik
  • 177 posts
  • SkądCzęstochowa

Posted 04 April 2012 - 19:08

Osobiście przetestowałem pompkę SIGMA LAMBDA JET MAN, 8,5bar wchodzi bardzo lekko, no może po przekroczeniu 7bar jest trochę trudniej, ale jest to w zupełności wykonalne nawet przez szczupłą kobietę(testowała narzeczona). Może pompka nie zabija wyglądem i rozmiarem, ale można ją śmiało zabrać ze sobą w trasę, gumka dość mocno ją trzyma przy ramie. Nie wiem ile czasu mi wytrzyma, bo cała jest z tworzywa, ale póki co daje radę. Dwa typy obsługiwanych wentyli: presta i samochodowy. Z ciekawości zrobię test na starej oponie czy nabije do 11bar, pochwalę się wynikiem. Jedynie ważne jest, żeby dobrze zacisnąć blokadę zaworu. Wydaję się dość delikatna i przez kilka pierwszym pompowań miałem wrażenie, że urwę ten zawór, ale teraz się już dużo łatwiej poddaje. Nie można za mocno wciskać wentyla, bo przy uszczelnianiu można go skrzywić.

#6 shooter

shooter
  • Użytkownik
  • 7 posts
  • SkądKraków

Posted 15 April 2012 - 19:02

Po przeczytaniu na forum wypowiedzi na temat pompki SIGMA LAMBDA JET MAN postanowiłem zaryzykować i zakupić ją z powodu braku funduszy (na allegro za 18zl + przesyłka), jak za tą cene pompka jest bardzo przywoita faktycznie 8bar można wbić bez jakiejś nieziemskiej siły, na plus działa również montaż do ramy na gumce. Więc jesli nie brać pod uwage tego iż jest raczej sporych rozmiarów i ze słabej jakości materiału to za tą cene otrzymujemy całkiem ciekawą propozycje :)

#7 slawek_l_83

slawek_l_83
  • Użytkownik
  • 63 posts
  • SkądJaworzno

Posted 18 April 2012 - 07:50

Kupiłem pompkę Topeaka Rocket HP do 11 bar i powiem, że podłogówka z decathlona wymiąkła przy 8 a niby jest przeznaczona do 12, dokręciłem topeka i pompowałem dalej i nie puszczała powietrza na uszczelkach.
Rewlacja jak dla mnie :)

#8 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 18 April 2012 - 08:13

Też kupiłem Topeak RaceRocket HP. Tak jak mówi slawek_I_83 ma ona duże możliwości. Tylko że mi udało się pompować na wyższych ciśnieniach tylko w przypadku dętki z gwintowaną końcówką wentyla (np. Continental), na którą nakręca się koniec wężyka pompki. Z innym wentylem (dętki Michelin), czyli nienagwintowanym miałem już problem. slawek_l_83 , może wiesz jak rozwiązać mój problem? Może trzeba mocniej wcisnąć końcówkę wężyka na wentyl, co byłoby odpowiednikiem nakręcenia końcówki wężyka na gwint wentyla? Ja bałem się na siłę wciskać wężyk na wentyl, ale może tak trzeba?

#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 June 2012 - 20:06

Po ladnych paru latach, cos ok 5, moj JoeBlow Sport wydmuchal sie na smierc.
Rozleciala sie glowica. Przesuwne zamkniecie oderwalo sie od przeciwleglej nakretki, wyrobiony gwint.
Mozna taka glowice kupic, cena ok 55zl.

Zakupilem cos czym mozna pompowac kola i cieszyc oko patrzac na to
Lezyna CNC follor drive:
https://picasaweb.go...feat=directlink

Wykonanie, jak to Lezyne (mam kieszonkowa pomke i klucze) perfekcyjne. Wyglad kwestia gustu, u mnie minimalizm jest mile widziany.
Deklarowane max cisnienie to 220psi (nie sprawdzalem).
Duzy plus za dlugi wezyk z nakrecana koncowka, ktora przeklada sie w zaleznosci od rodzaju zaworu.
Wszystko wykonane z alu, duzy manometr. Waga 1370g. Waga tez byla istotna, bo juz mialem dosyc codziennego pompowania kol na wyjazdach kieszonkowa pompka. Zrozumieja to ci, ktorzy jezdza na szosie na szytkach lub oponach z detkami lateksowymi. A caly czas chcialem miec pelnowartosciowa stacjonarna pompke, ktora mozna wrzucic do walizy z rowerem. JoeBlow 1740g.

#10 yoshimura

yoshimura
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądPodhale

Posted 19 June 2012 - 21:36

Podobnie jak kolega 1415chris przez kilka sezonów (4) męczyłem się ze stacjonarną pompką z dolnej półki cenowej (Beto) Bieda było nią napompować 9 atmosfer, głowica krzywiła mi zaworki w wentylach :-/ Na ten sezon jako stacjonarną zakupiłem Lezyne CNC FLOOR DRIVE (pompuje do 15 bar) a do wożenia przy rowerku Lezyne Road Drive (do tej pory miałem SKS teleskop z wydajnością do 7bar- całkiem przyzwoita pompka)
Pompowanie stacjonarną i przewoźną, to czysta przyjemność. Moje opony zaprogramowane do 9 barów tyle właśnie otrzymują ze stacjonarnej. Lezyne Road Drive (pompka wożona przy koszyczku) spokojnie "przełamuje" zaaplikowane wcześniej 9 barów. Wiem, wiem... sporo kasy to kosztuje... ale to chyba górna półka jeśli chodzi o pompki.

#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 19 June 2012 - 21:49

Nie no, nie moge powiedziec, ze sie meczylem. JoeBlow Sport to jednak solidna pompa i szytki 8-10bar nie sprawialy problemu. W sumie gdyby wspomniany zawor sie nie rozlecial (po 5 latach przekrecania go) to pewnikiem dalej by mi sluzyla, a na wyjazdach dalej meczylbym sie kieszonkowa :-D
Tez mam Road Drive, bardzo fajna pompka i jak to u Lezyne, super wykonana.

#12 yoshimura

yoshimura
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądPodhale

Posted 20 June 2012 - 09:57

1415chris - wybacz nadinterpretację. :->

patryk_60 - dozbieraj kasiory i zrób sobie prezent pod choinkę na początku lata w postaci wypaśnej pompki. ;-)

#13 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 14 July 2012 - 19:58

Dzisiaj w GO Sport kupiłem Topeak Joe Blow Max HP. Była promocja, przeceniona na 100 zł. Po pierwszym pompowaniu jestem zadowolony, 9 bar bez problemu, zero wysiłku. Zobaczymy jak z trwałością.

#14 afabians

afabians
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądWilanów

Posted 01 September 2012 - 12:08

zakupilem Lezyne STEEL FLOOR DRIVE
to chyba najnizszy model typowo stacjonarny..
pompka jest rewelacyjna, fajnie wykonana (chociaz pewnie wyzsze modele sa pod tym wzgledem o wiele lepsze), bez problemu pompuje 10bar/145psi przy czym nie potrzeba zbyt duzej sily.. pamietam inne stacjonarne pompki, na ktorych trzeba bylo sie niemal wieszac, aby uzyskac jako takie cisnienie..

dodatkowo wkrecana w wentyl koncowka to imo must have - te wszystkie automaty zatrzaskowe to mozna se wiadomo gdzie wsadzic.. tutaj obdsluga jest prosta i skuteczna..

mozna ja kupic juz w granicach 150-160PLN, wiec chyba warto

#15 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 posts
  • SkądSzczecin/Hamburg

Posted 25 October 2012 - 20:40

dzisiaj oglądałem pompkę SKS Airkompressor. Podobno daje radę do 12bar. wyglądała solidnie. Jutro chyba zakupię ją o ile nie wybijecie mi tego pomysłu z głowy proponując coś lepszego :)

#16 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Posted 25 October 2012 - 22:48

Hiszpan25, mam, używam i jestem w pełni zadowolony. Głowica bardzo dobrze trzyma wentyl, budowa pompki porządna - jedyny minus to plastikowa podstawa która na bardzo nierównym podłożu (np kamienie) jest mniej stabilna bo plastik pracuje, pęknąć na pewno nie pęknie i drażni w sumie parę razy w roku jak się badziewny parking trafi więc za te pieniądze jak dla mnie pompka ideał.

#17 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 26 October 2012 - 11:17

Hiszpan25, z SKS lepszy jest chyba tylko model Rennkompressor, w którym całość wykonaną jest ze stali/żeliwa (oprócz wężyka czy uchwytu oczywiście). W cyklomanii obecnie 185 złociszy. Mam model z końcówką EVA i sobie bardzo chwalę.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#18 Michal.przemysl

Michal.przemysl
  • Użytkownik
  • 16 posts
  • SkądPrzemyśl

Posted 24 May 2013 - 19:53

Miał ktoś do czynienia z pompką stacjonarna meridy ? Taka: http://www.rowerymer...-podlogowa.html

Potrzebuje czegoś do 9 atm max, więcej mi nie trzeba :)


PS.
Nie rozumiem dlaczego poprzedni temat został zamknięty, dlatego pytam tutaj.
// Podzieliłem go ze względu na wygodę. Pytasz o konkret w konkretnym temacie ;) Bury

#19 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 31 May 2013 - 20:22

Ktoś oprócz Deadi kupił tego Authora? Ciekaw jestem czy nabicie 9 bar to jakiś wysiłek?

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#20 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 01 June 2013 - 08:41

Ja mam tego Authora Air Turbo. 2 lata użytkowania. Bez problemu nabijesz 9 atm. Głowica na samochodowy wentyl i na prestę. Używam bardzo często, nic się nie dzieje niepokojącego.



Reply to this topic