Różnica w cenie jest kosmetyczna, a różnica w jakości ogromna.
Decathlon - Seria Triban
#2182
Posted 06 July 2016 - 16:10
Różnica w cenie jest kosmetyczna, a różnica w jakości ogromna.
Zakładając, że ktoś szuka najtańszej szosy to już trudno mówić o kosmetyce:)
- widelec węglowy, nawet szosy za ponad 3k potrafią go nie mieć i da się bez niego obejść
- korba HT2 w sumie warto ją mieć ale bez niej też da się jeździć bez problemu
- na klamkomanetki Microshift też nikt nie narzekał
ja wybrałem opcję dopłaty ale wtedy obecny triban 520 kosztował 2000.
Poza tym trzeba doliczyć kupno pedałów i butów więc jak ktoś ma ograniczony budżet może przemyśleć kupno tribana 500:)
#2184
Posted 07 July 2016 - 13:19
Teoretycznie według Decathlon, Microshift jest porównywalnym osprzętem właśnie z Sorą, ale to tylko teoretycznie... Triban 520 ma nie tylko napęd wyraźnie wyższej klasy, ale przede wszystkim ma korbę Sora w systemie Hollowtech II, a to jest rozwiązanie wręcz nieporównywalne z tym czymś, co jest w Tribanie 500. Nie wspomnę nawet o zasadniczej różnicy, a mianowicie o karbonowym widelcu w Tribanie 520. Różnica w cenie pomiędzy tymi rowerami jest bardzo niewielka, a różnica w jakości i w wyglądzie jest ogromna. Triban 520 to normalny, niedrogi rower szosowy.
Nieporównywalne z tym czymś tzn?
Obawiam się , że osoba rozpoczynająca przygodę z szosą nawet nie wyczuje różnicy między suportem na kwadrat, a HTII, zaś stalowy widelec radzi sobie lepiej z nierównościami jak "karbonowy", który mamy np w Tribanie 5, starym 500 i dzisiejszym 520, jedyna istotna zaleta to waga.
Czy tęsknie za HTII? Nie wystarczy mi zwykły dobry kwadrat, a nawet zadawalam się starymi poczciwymi klinami.
IMO to nie jest jakiś szał, by dopłacać do tego interesu na początek 700 pln. Poza tymi szczegółami reszta w tych rowerach pozostaje taka sama( rama , koła ).
CykloOpole !!!
#2185
Posted 07 July 2016 - 18:24
Dziękuję za odpowiedzi.
Przed zakupem Tribana objechałem dzisiaj sklepy rowerowe w okolicy. Za cenę Tribana 520 mam możliwość kupić Romet Huragan 2.0 z 2016 roku.(wiem że to nie ten "dział", jednak nie chciałbym zakładać nowego tematu, a dowiedzieć się czy warto zwracać na niego uwagę).
#2186
Posted 07 July 2016 - 19:11
Ja również zapytam tutaj, bo tematów od pierwszych szos jest już mnóstwo. Jak się ma triban 520 c1 do np Krossa Vento 2014 z pełnym Clarisem? (Cena 1950 zł). Wiem, że Vento nie ma karbonowego widelca, ale jest coś do mnie odrzuca od ram Tribanów. Siakieś takie nieciekawe te rurki, zupełnie bez polotu. Wiem, że to kwestia gustu, ale aspekt estetyczny jest również dośc istotny w moim odczuciu. Jak mam być szczery to chyba najbardziej podoba mi się Vento 1.0 z 2015 roku w białym kolorze (coś ala Tarmac Kwiato jak był mistrzem świata), rama wygląda na solidną i ma super wygładzone spawy. Prezentuje się naprawde fajnie na żywo, no ale ten Tourney... Chociaż chyba jednak założe nowy temat bo jeszcze mam pytanie co do rozmiaru.
Pozdrawiam
#2189
Posted 07 July 2016 - 20:53
Wiem, że Vento nie ma karbonowego widelca, ale jest coś do mnie odrzuca od ram Tribanów. Siakieś takie nieciekawe te rurki, zupełnie bez polotu. Wiem, że to kwestia gustu, ale aspekt estetyczny jest również dośc istotny w moim odczuciu. Jak mam być szczery to chyba najbardziej podoba mi się Vento 1.0 z 2015 roku w białym kolorze (coś ala Tarmac Kwiato jak był mistrzem świata), rama wygląda na solidną i ma super wygładzone spawy.
No bo ramy z Chin są w sumie generalnie ładne
#2190
Posted 07 July 2016 - 22:33
Dziękuję za odpowiedzi.
Przed zakupem Tribana objechałem dzisiaj sklepy rowerowe w okolicy. Za cenę Tribana 520 mam możliwość kupić Romet Huragan 2.0 z 2016 roku.(wiem że to nie ten "dział", jednak nie chciałbym zakładać nowego tematu, a dowiedzieć się czy warto zwracać na niego uwagę).
Imo. jeśli w tej cenie możesz nabyć tego rometa i podoba ci się to go bierz:) ja widzę, że on stoi za ponad 3k ale gratuluję wyhaczenia okazji:)
Jeśli chodzi o krossa to jak się komuś podoba to też nie jest taki zły, 3 tarcze z przodu więc i tak nie zabraknie przełożeń, tylko trzeba brać pod uwagę, że widelec jest aluminiowy:)
Triban jest najlepiej wyposażony w tej cenie (nie liczę super okazji czy innych wyprzedaży) natomiast jak się komuś nie podoba to imo. nie warto go kupować;D
#2193
Posted 08 July 2016 - 22:17
Z tego co widziałem, oglądając Rometa, ma on 18 przełożeń oraz jest na octalinku. 520 posiada więcej przełożeń i jest na HT. Cały czas sie zastanawiam co wybrać.
18 przełożeń spokojnie starczy jak na kasecie masz np. zębatkę 28, chyba że w wielkich górach mieszkasz;) Octalink nie jest zły.
Jak Triban podoba się komuś wizualnie albo nie ma to dla niego znaczenia to sprzętowo wygrywa z każdym nowym rowerem. Jeśli się nie podoba to trzeba wybrać albo "ładny" rower z gorszym osprzętem albo "brzydszy" z lepszym;)
Natomiast nikt za Ciebie nie wybierze, wszystko już zostało powiedziane:)
#2194
Posted 09 July 2016 - 20:24
Dziękuję za porady, zdecydowałem się na Rometa z prostego powodu - mam go na miejscu co znacznie ułatwia serwisowanie oraz ewentualną opcję oddania na gwarancje.
Sklepu Decathlon nie ma w promieniu 100 kilometrów od miejsca mojego zamieszkania, przez co wszystko musiałoby iść kurierem oraz nie mam możliwości "ułożenia się" do rozmiaru ramy, przez co mogłoby dojść do zbędnych odsyłek produktu z tego powodu.
#2196
Posted 13 July 2016 - 20:21
Temat wielokrotnie wałkowany, ale wiem, że nie chce się tego wszystkiego czytać.
Ktoś wsadził 35, ja miałem 28 i więcej by weszło ale tyko w przypadku opon z wyższej półki. Wszystkie tanie w większości bije co w rezultacie objawia się haczeniem np o hample.
CykloOpole !!!
#2200
Posted 18 July 2016 - 09:47
W Łodzi zostały tylko rozmiary XL, które powinny wg tabeli Deca pasować. Problem jest taki, że napaliłem się na ultra 720af, a te są w necie tylko w rozmiarze L. Czy jazda na L będzie wygodna?
Wysłane z mojego GT-I8200 przy użyciu Tapatalka