x8hexagon - Piękny rowerek, gratuluję zakupu Tak dzwonek zostaw, przydaje się na ścieżkach gdy trzeba się jakoś wyturlać z miasta.
Ja wczoraj zakończyłem ustawienia maszyny, jest chyba tip top. Machnąłem kontrolnie 5dyszek, wyjazd z miasta + teren zróżnicowany i średnia 30km/h. Piękna sprawa. Teraz mogę powiedzieć, że ze swojego T300 jestem zadowolony. Jest już wygodnie, ręce, kręgosłup nie cierpi, a wytelepało mnie na zjazdach porządnie Dla mnie większa radość z jazdy niż MTB ;-) Żyć nie umierać. Już odkładam na 105 i koła ;-) Życzę równie dużo zadowolenia :-)
Decathlon - Seria Triban
#641
Posted 11 June 2014 - 12:42
#643
Posted 11 June 2014 - 13:09
Dzwonek przydaje się chyba tylko do tego aby sam dzwonił na nierównych ścieżkach
Taaa... bo wszędzię jest tylko Polbrulkin, zero asfaltu ;/
A czy to takie trudne było puścić kontrpas ulicą? Nie, ale lepiej wydać więcej i ułorzyć czerwony Polbrulkin po którym i tak będą łazić pieszy
#644
Posted 11 June 2014 - 13:21
Ja nie mogę narzekać tak bardzo, bo w moim mieście jest sporo asfaltowych ścieżek, zwłaszcza tych najnowszych. Ale ponieważ są one wąskie to nie da się zastosować pełnowymiarowej machiny do równomiernego rozściełania asfaltu, a robotnicy robią to ręcznie. Efektem jest pofalowana powierzchnia, którą na 8 atmosferach czuć jak diabli. Do tego boczne uliczki co kawałek, krawężniki obniżone na szczęście do poziomu 1-2 cm - dzwonek płoszyłby non stop zwierzynę w promieniu 2 kilometrów
"MAMIL"
#646
Posted 13 June 2014 - 19:52
x8hexagon - Piękny rowerek, gratuluję zakupu Tak dzwonek zostaw, przydaje się na ścieżkach gdy trzeba się jakoś wyturlać z miasta.
Ja wczoraj zakończyłem ustawienia maszyny, jest chyba tip top. Machnąłem kontrolnie 5dyszek, wyjazd z miasta + teren zróżnicowany i średnia 30km/h. Piękna sprawa. Teraz mogę powiedzieć, że ze swojego T300 jestem zadowolony. Jest już wygodnie, ręce, kręgosłup nie cierpi, a wytelepało mnie na zjazdach porządnie Dla mnie większa radość z jazdy niż MTB ;-) Żyć nie umierać. Już odkładam na 105 i koła ;-) Życzę równie dużo zadowolenia :-)
Już odkładasz na 105 i koła ??
No to czekam na fotki !
A mtb też czasem przewietrz. ;p
#648 Gosc_kpisanski_*
Posted 14 June 2014 - 14:45
Witam,
Jest to mój pierwszy post na tym forum i delikatnie rzecz ujmując ten wątek na forum przekonał mnie do kupna roweru Triban 500. Nigdy wcześniej nie miałem szosówki, dlatego byłby to mój pierwszy rower, który chciałem z powodzeniem wykorzystać 8-10 sierpnia na triathlonie w Gdyni. Problem polega na ogólnej niedostępności tego roweru. Zamówiłem go 5 maja, w rozmiarze 57, ale niestety do tej pory nie widać po nim śladu. Z tego powodu zaczynam się zastanawiać nad kupnem 60-tki która jest obecnie dostępna. Mam 182 cm wzrostu i pytanie brzmi czy jest wielka różnica pomiędzy rozmiarem 57 a 60, a jeśli tak to ile by kosztowało wymienienie ramy na podobną lub jeśli jest sens, poszukania czegoś lepszego i czy ogólny rachunek takiego rozwiązania w porównaniu do konkurencyjnych kompletów by się opłacił.
#650
Posted 15 June 2014 - 08:25
Witajcie,
zakupiłem ostatnio Tribana 300 (jako rower dla osoby jeżdżącej pierwszy raz na szosówce), ale brakuje mi wysokiego przełożenia. W ustawieniach skrajnych tj. 3x8 pedałując bardzo szybko osiągam w okolicy 48km/h (mój deore w trekkingu miał wyższe przełożenie niż ta szosa ^^, nie mówiąc o tym, że mała zębatka jest zbędna. Moje pytanie brzmi, jak zmodyfikować napęd w tym Tribanie? Czy Sora też ma takie niskie przełożenia? Czy mogę zmienić zębatki bez zmiany klamkomanetek np. zastosować układ 2x9? Trochę szkoda bo nie mogę na lekkich zjazdach wykorzystać potencjału tego roweru. Odnoszę wrażenie, że przełożenia w Tribanie zostały dobrane jak dla osoby wcześniej w ogóle nie jeżdżącej na rowerze...
#652
Posted 15 June 2014 - 20:31
zawsze mozna 53x11 sobie wstawić jak lubisz ciężarówki gonić
Okazało się, że z tyłu miałem 2.5 bara + bolące kolano. Jak wyleczę kolano (koło dopompowane na 7 bar) to na maksymalnym przełożeniu 50x12 będę po płaskim z dosyć wysoką kadencją śmigał. Muszę koniecznie pomyśleć o opcji 53x11
#655
Posted 15 June 2014 - 23:09
Już odkładasz na 105 i koła ??
No to czekam na fotki !
A mtb też czasem przewietrz. ;p
Jasne, odkładam. Ramę mam dożywotnią, pasi mi, więc myślę, że przynajmniej ze dwa sezony potrwa zanim zajeżdżę microshifta. Ogólnie nie jest zły i nie mam parcia na natychmiastową wymianę. Przednia przerzutka z korbą nie powala, no ale działa, za to tył zmienia biegi pod pełnym obciążeniem ok, więc i nawet pościągać się można :-P Nawet próbowałem dla fun-u ze skuterem pod lekką ale dłuższą górę(ponad 2km), szliśmy długo razem ok 35km/h, ale potem kondycji brakło i prędkość mi spadła do 30km/h, ślimak z dziewuchą na pokładzie mnie wziął. Wstyd ! No nic, ale ja tym skuterom jeszcze pokaże! :-D
MTB nie odstawię, wietrzę, albo na miasto bo wygodniejsze albo z żoną mykamy pętle treningowe lub wycieczki :-) Szczerze to kręci nosem jak próbuję wziąć kolarkę... więc siła wyższa :-) Myślę, że może się skończyć na zakupie drugiej szosy :-P
Zanim się będzie tak szybko pomykało to jeszcze trzeba trochę siły w nogach nabrać
Otóż to. Ze swojego skromnego i ciągle nabywanego doświadczenia widzę, że szosa jest dość wymagająca, aby pojechać konkretnie to jednak "kopytko" trzeba mieć. Nie ma lipy :-P
#656
Posted 15 June 2014 - 23:57
ktora pompka z decathlonu bedzie dobra do tribana 3 ?
http://www.decathlon...id_8224360.html
http://www.decathlon...id_8303660.html
http://www.decathlon...id_8303706.html
http://www.decathlon...id_8110170.html
http://www.decathlon...id_8151137.html
Każda, maksymalne ciśnienie tych opon standardowo montowanych w Tribanach 3/5 to 7 barów. Na Twoim miejscu kupiłbym jednak którąś z maksymalnym ciśnieniem 10 barów.
#657
Posted 16 June 2014 - 15:57
Witam,
Jest to mój pierwszy post na tym forum i delikatnie rzecz ujmując ten wątek na forum przekonał mnie do kupna roweru Triban 500. Nigdy wcześniej nie miałem szosówki, dlatego byłby to mój pierwszy rower, który chciałem z powodzeniem wykorzystać 8-10 sierpnia na triathlonie w Gdyni. Problem polega na ogólnej niedostępności tego roweru. Zamówiłem go 5 maja, w rozmiarze 57, ale niestety do tej pory nie widać po nim śladu. Z tego powodu zaczynam się zastanawiać nad kupnem 60-tki która jest obecnie dostępna. Mam 182 cm wzrostu i pytanie brzmi czy jest wielka różnica pomiędzy rozmiarem 57 a 60, a jeśli tak to ile by kosztowało wymienienie ramy na podobną lub jeśli jest sens, poszukania czegoś lepszego i czy ogólny rachunek takiego rozwiązania w porównaniu do konkurencyjnych kompletów by się opłacił.
już jest 57 do kupienia na stronie decathlonu.