Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#1021 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 15 August 2014 - 18:07

To czas na opinię o Tribanie 5A/500 czy jak go tam zwał. 4000 tyś nakulane i przymiar łańcucha pokazał 0,75 zużycia. Czuć było już brak precyzji w szybkiej zmianie biegów i lekkie opóźnienie. Łańcuch zmieniony i znów biegi chodzą jak powinny. Piasty puki co raz były serwisowane, rozkręcone, przeczyszczone i skręcone. Obręcze proste, opony się trzymają, nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Pozostaje życzyć sobie kolejnych 4 tyś. z podobnymi problemami czyli ich brakiem.



#1022 Mar-in

Mar-in
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 18 August 2014 - 17:42

Witam Wszystkich na forum. Jako, że jestem również w posiadaniu Tribana 5A postanowiłem podzielić się moją opinią. Długo zastanawiałem się na zakupem szosy. Gianty , Meridy, Treki z najniższej półki owszem są ładniejsze od Tribana, ale na tym według mnie kończą się zalety konkurencji sprzętu z Decathlonu. Po pierwszej jeździe nie miałem w ogóle ochoty schodzić z roweru. Po drugiej, zdecydowałem się na zmianę seryjnego siodełka. Standardowe było dla mnie nie do przyjęcia. Wiele osób skarży się na niechlujny montaż rowerów. W moi przypadku rower był bardzo dobrze przygotowany do jazdy (kupowałem w Poznaniu na Franowie). Jedne regulacje jakich dokonałem to naciągnięcie szprych po kilkuset kilometrach oraz regulacja piast (usunięcie metalowych uszczelniaczy). Seryjne opony B'Twin na suche warunki i na dobre drogi są wystarczające. Dobrych dróg u nas nie za wiele, a i deszcz może nas w trasie spotkać. Zdecydowałem się zmienić opony na Continental Ultra Sport. Kolor czarno-niebieski ładnie pasuje do kolorystyki Tribana. Przy 8,5 bar są zdecydowanie bardziej komfortowe, przyczepność na suchym jak i mokrym asfalcie oraz na piasku zdecydowanie lepsza od założonych fabrycznie. Po kilku miesiącach jazdy jestem bardzo zadowolony z zakupu Tribana. Jeśli ktoś szuka pierwszej taniej, nowej szosy to szczerze polecam. 



#1023 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 posts
  • SkądRzeszów

Posted 20 August 2014 - 15:17

Witam! Co prawda na tribanie 300 zrobiłem dopiero ok.500km. Ale chciałbym się podzielić pewną informacją :)
Leżała u mnie na półce kaseta HG-50-8s 11-32t. Szukając informacji w necie, oraz odpowiedzi na tym forum, znalazłem jedynie kontrowersje dotyczące działania tego zespolu.
Dziś zrobiłem bagatela 10km na tej kasecie, wymaga lekkiej regulacji (jak to po zmianie kasety) ale działa prawidlowo. Ponieważ na stronie microshift jest kilka przerzutek które obsługują lub nie obsługują kasety 32 a, w tribanie nie ma opisanego modelu to postanowowilem zaryzykowac :)

Caly uklad chodzi ciszej (pomimo oryginalnego gumowego łancucha). Watpie ze to zludzenie, a biegi, lepiej przeskakuja. Co prawda nie jest to kaseta dla rowerow szosowych :) no ale dziala i mam nadzieje ze sprawdzi sie na moich podjazdach
  • samogona likes this

#1024 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 20 August 2014 - 19:12

Łańcuch "z plasteliny" przejechał u mnie 4 tyś km. Po wymianie na nowy wszystko chodzi jak nowe więc nie wiem o co Ci chodzi z tą plasteliną. Nie jest to DA czy Camp ale normalny łańcuch. A 32 ... jak ktoś lubi kręcić w miejscu czemu nie:D



#1025 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 20 August 2014 - 20:33

Oryginalnie to może być wszystko, bo wiadomo był bubel, zmieniono i rower z powrotem wrócił  na sklep. Zazwyczaj w rowerach z Deca jest KMC , w Tribanach serii Z z tego co pamietam i ten o dziwo w porównaniu z cn-hg53 przejeżdżał u mnie średnio 2,5raza więcej, a jeżdże w wiekszości jak nie na twardych, to na samej ośce. Oczywiście buble w postaci  fabrycznej są nieuniknione złaszcza przy tańszych podzespołach.

 

 

 

A 32 ... jak ktoś lubi kręcić w miejscu czemu nie:D

 

To też zalezy jaką kto jazdę preferuje. Niektórym ( w tym i mnie)  jadąc w góry, szybki przekos  50x32 jest  bardziej przydatny (zwłaszcza gdy ktoś nie preferuje zmiany blatów chicażby z powodu czasu, wypadnięcia z tępa, dodatkowych komplikacji które mogą paść).


CykloOpole !!! :)


#1026 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 posts
  • SkądRzeszów

Posted 20 August 2014 - 21:19

No u mnie taki bubel że strasznie hałasuje :/ 
Kupiłem jakiś Polski olejo/smar , załagodził sytuację ale dalej mogłoby być ciszej.

Zestaw Sram 3.0 + kaseta hg53 + łancuch hg53 chodziło o niebo ciszej  8-) 
Dlatego, póki nie mam kasy na coś lepszego, kupię za kilka złociszy łańcuch do tego 
A potem będę zbierał na coś lepszego.

 

Myślę żeby włożyć tu grupę SRAM



#1027 Monza

Monza
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądPodlaskie

Posted 20 August 2014 - 21:54

Łańcuch "z plasteliny" przejechał u mnie 4 tyś km. Po wymianie na nowy wszystko chodzi jak nowe więc nie wiem o co Ci chodzi z tą plasteliną. Nie jest to DA czy Camp ale normalny łańcuch. A 32 ... jak ktoś lubi kręcić w miejscu czemu nie:D

Wszystko zależy od stylu jazdy i ilości km, produkt najwyższej klasy to nie jest, ale u mnie pókij co daję rade. Ciekawi mnie też żywotność tej kasety sunrace.



#1028 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 21 August 2014 - 20:57

Ja dostałem w swoim kasetę shimano i puki co jest ok. Pewnie, że od stylu jazdy wszystko zależy. Ja lubię robić młynek i cały czas duża kadencja. To raczej pomaga zachować napęd w dobrym stanie.



#1029 macdziabek

macdziabek
  • Użytkownik
  • 45 posts

Posted 30 August 2014 - 22:46

Witam,

Jestem nowy w szosowym życiu, a nawet to za dużo powiedziane bo na szosie nie jeździłem tylko planuję kupić. Dylemat wszystkim znany.. Triban 300 vs. 500. Już byłem zdecydowany na 500etkę ale im więcej człowiek myśli tym czasem gorzej. Po pierwsze, nie jeździłem nigdy na szosie ( nie mam od kogo pożyczyć), po drugie nie planuję startować w zawodach rowerowych (przynajmniej na razie), po trzecie: czy do jazdy rekreacyjnej naprawdę opłaca się kupować T500 ? Co o tym myślicie bo ja już mam mętlik w głowie. Wiadomo, carbon i Sora no ale czy to mi tak bardzo potrzebne do rekreacji?
Czekam na odpowiedź i pozdrawiam

 



#1030 Monza

Monza
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądPodlaskie

Posted 30 August 2014 - 22:55

Grupa Shimano sora mówi chyba sama za siebie, trwalszy napęd co przekłada sie na niższe koszty eksploatacyjne. Obecnie jesteś amatorem i nie wiesz czy szosa wciagnie cię na dobre, czy nie, a nawet jeśli, to rower na osprzęcie shimano będzie ci znacnie łatwiej sprzedać od chińskiego microshifta. Osobiście dołożyłem te 500 zł i nie żałuję ani jednej zlotówki, mnóstwo zalet które odczuje nawet laik tego sportu. ;)



#1031 Road Rookie

Road Rookie
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 31 August 2014 - 01:41

Niemal kompletna Shimano Sora + karbonowy przedni widelec za dopłatą 5 stówek - osobiście nie zastanawiałbym się ani sekundy :)


#1032 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 posts

Posted 02 September 2014 - 09:43

Muszę wymienić sztycę w Tribanie bo w tej chwili mam wysuniętą 0,5-1 cm ponad granicę. Niestety Tribanowska sztyca ma nietypową średnicę i znalazłem tylko 3, które pasują:

 

- Accent SP-408

- Zoom SP-291

- BBB SKYSCRAPER

 

Z wyglądu najbardziej chyba ta od zooma do tribana pasuje ale nie chciałbym jakiegoś bubla kupić. Z drugiej strony to są sztyce mtb więc pewnie każda na szosie da radę. Co o tym myślicie?



#1033 Hogg

Hogg
  • Użytkownik
  • 56 posts

Posted 02 September 2014 - 15:40

Może masz za małą ramę? :roll:



#1034 macdziabek

macdziabek
  • Użytkownik
  • 45 posts

Posted 02 September 2014 - 17:01

OK, załóżmy, że kupię tę szosę 500tkę. Tyle, że mam zamiar ją kupić na spółę z tatą. Tata ma 186cm, a ja 193cm wzrostu. Czy rozmiar ramy 60cm będzie ultimatum dla nas dwóch ?



#1035 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 posts
  • Skądhome

Posted 02 September 2014 - 17:11

Chyba raczej 57, 60 bardziej pod Ciebie, ale i tak będzie to kijowe rozwiązanie, bo za każdym razem trzeba będzie przeprowadzać dopasowywanie minimum sztycy, góra - dół, przód - tył oraz kąt siodła. No i nie wiadomo jak będzie się Wam jeździło na jednym siodle. Ogólnie dziwnie głupi pomysł...



#1036 macdziabek

macdziabek
  • Użytkownik
  • 45 posts

Posted 02 September 2014 - 17:13

Jeździłem na 57 po sklepie i maławe, czekam na kolejne opinie. Niestety nie stać nas na dwa rowery. Ustawienie sztycy chyba nie trwa długo ?



#1037 Road Rookie

Road Rookie
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 02 September 2014 - 17:14

Ja mam 187cm wzrostu i 60 była dla mnie optymalna. Nie jestem pewien czy dla Ciebie nie lepsza byłaby 62, ale z 60 też powinieneś się "dogadać".

#1038 macdziabek

macdziabek
  • Użytkownik
  • 45 posts

Posted 02 September 2014 - 17:15

Tyle, że triban 500 jest do rozmiaru 60 bodajże.



#1039 Road Rookie

Road Rookie
  • Użytkownik
  • 22 posts

Posted 02 September 2014 - 17:17

No to po problemie, bierz 60 :P

#1040 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 posts

Posted 02 September 2014 - 18:13

Może masz za małą ramę? :roll:

mam 60:) wzrost 193 i na długość jest ok, tylko chyba mam po prostu za długie nogi:) W ogóle zastanawiam się z ustawieniem wysokości siodła bo może przesadzam i tak jak mam teraz jest optymalnie. Tylko pytanie czy przekroczenie granicy na sztycy o maks 1 cm to duże ryzyko.

 

np. ostatnio musiałem pojechać na swoim starym rowerze i od razu opuściłem siodło bo stwierdziłem, że tak się nie da.

 

a jeśli chodzi o sztycę to która lepsza?

 

- Accent SP-408

- Zoom SP-291

- BBB SKYSCRAPER





Reply to this topic