To czas na opinię o Tribanie 5A/500 czy jak go tam zwał. 4000 tyś nakulane i przymiar łańcucha pokazał 0,75 zużycia. Czuć było już brak precyzji w szybkiej zmianie biegów i lekkie opóźnienie. Łańcuch zmieniony i znów biegi chodzą jak powinny. Piasty puki co raz były serwisowane, rozkręcone, przeczyszczone i skręcone. Obręcze proste, opony się trzymają, nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Pozostaje życzyć sobie kolejnych 4 tyś. z podobnymi problemami czyli ich brakiem.
Decathlon - Seria Triban
#1022
Posted 18 August 2014 - 17:42
Witam Wszystkich na forum. Jako, że jestem również w posiadaniu Tribana 5A postanowiłem podzielić się moją opinią. Długo zastanawiałem się na zakupem szosy. Gianty , Meridy, Treki z najniższej półki owszem są ładniejsze od Tribana, ale na tym według mnie kończą się zalety konkurencji sprzętu z Decathlonu. Po pierwszej jeździe nie miałem w ogóle ochoty schodzić z roweru. Po drugiej, zdecydowałem się na zmianę seryjnego siodełka. Standardowe było dla mnie nie do przyjęcia. Wiele osób skarży się na niechlujny montaż rowerów. W moi przypadku rower był bardzo dobrze przygotowany do jazdy (kupowałem w Poznaniu na Franowie). Jedne regulacje jakich dokonałem to naciągnięcie szprych po kilkuset kilometrach oraz regulacja piast (usunięcie metalowych uszczelniaczy). Seryjne opony B'Twin na suche warunki i na dobre drogi są wystarczające. Dobrych dróg u nas nie za wiele, a i deszcz może nas w trasie spotkać. Zdecydowałem się zmienić opony na Continental Ultra Sport. Kolor czarno-niebieski ładnie pasuje do kolorystyki Tribana. Przy 8,5 bar są zdecydowanie bardziej komfortowe, przyczepność na suchym jak i mokrym asfalcie oraz na piasku zdecydowanie lepsza od założonych fabrycznie. Po kilku miesiącach jazdy jestem bardzo zadowolony z zakupu Tribana. Jeśli ktoś szuka pierwszej taniej, nowej szosy to szczerze polecam.
#1023
Posted 20 August 2014 - 15:17
Leżała u mnie na półce kaseta HG-50-8s 11-32t. Szukając informacji w necie, oraz odpowiedzi na tym forum, znalazłem jedynie kontrowersje dotyczące działania tego zespolu.
Dziś zrobiłem bagatela 10km na tej kasecie, wymaga lekkiej regulacji (jak to po zmianie kasety) ale działa prawidlowo. Ponieważ na stronie microshift jest kilka przerzutek które obsługują lub nie obsługują kasety 32 a, w tribanie nie ma opisanego modelu to postanowowilem zaryzykowac
Caly uklad chodzi ciszej (pomimo oryginalnego gumowego łancucha). Watpie ze to zludzenie, a biegi, lepiej przeskakuja. Co prawda nie jest to kaseta dla rowerow szosowych no ale dziala i mam nadzieje ze sprawdzi sie na moich podjazdach
- samogona likes this
#1025
Posted 20 August 2014 - 20:33
Oryginalnie to może być wszystko, bo wiadomo był bubel, zmieniono i rower z powrotem wrócił na sklep. Zazwyczaj w rowerach z Deca jest KMC , w Tribanach serii Z z tego co pamietam i ten o dziwo w porównaniu z cn-hg53 przejeżdżał u mnie średnio 2,5raza więcej, a jeżdże w wiekszości jak nie na twardych, to na samej ośce. Oczywiście buble w postaci fabrycznej są nieuniknione złaszcza przy tańszych podzespołach.
A 32 ... jak ktoś lubi kręcić w miejscu czemu nie:D
To też zalezy jaką kto jazdę preferuje. Niektórym ( w tym i mnie) jadąc w góry, szybki przekos 50x32 jest bardziej przydatny (zwłaszcza gdy ktoś nie preferuje zmiany blatów chicażby z powodu czasu, wypadnięcia z tępa, dodatkowych komplikacji które mogą paść).
CykloOpole !!!
#1026
Posted 20 August 2014 - 21:19
No u mnie taki bubel że strasznie hałasuje :/
Kupiłem jakiś Polski olejo/smar , załagodził sytuację ale dalej mogłoby być ciszej.
Zestaw Sram 3.0 + kaseta hg53 + łancuch hg53 chodziło o niebo ciszej 8-)
Dlatego, póki nie mam kasy na coś lepszego, kupię za kilka złociszy łańcuch do tego
A potem będę zbierał na coś lepszego.
Myślę żeby włożyć tu grupę SRAM
#1027
Posted 20 August 2014 - 21:54
Łańcuch "z plasteliny" przejechał u mnie 4 tyś km. Po wymianie na nowy wszystko chodzi jak nowe więc nie wiem o co Ci chodzi z tą plasteliną. Nie jest to DA czy Camp ale normalny łańcuch. A 32 ... jak ktoś lubi kręcić w miejscu czemu nie:D
Wszystko zależy od stylu jazdy i ilości km, produkt najwyższej klasy to nie jest, ale u mnie pókij co daję rade. Ciekawi mnie też żywotność tej kasety sunrace.
#1029
Posted 30 August 2014 - 22:46
Witam,
Jestem nowy w szosowym życiu, a nawet to za dużo powiedziane bo na szosie nie jeździłem tylko planuję kupić. Dylemat wszystkim znany.. Triban 300 vs. 500. Już byłem zdecydowany na 500etkę ale im więcej człowiek myśli tym czasem gorzej. Po pierwsze, nie jeździłem nigdy na szosie ( nie mam od kogo pożyczyć), po drugie nie planuję startować w zawodach rowerowych (przynajmniej na razie), po trzecie: czy do jazdy rekreacyjnej naprawdę opłaca się kupować T500 ? Co o tym myślicie bo ja już mam mętlik w głowie. Wiadomo, carbon i Sora no ale czy to mi tak bardzo potrzebne do rekreacji?
Czekam na odpowiedź i pozdrawiam
#1030
Posted 30 August 2014 - 22:55
Grupa Shimano sora mówi chyba sama za siebie, trwalszy napęd co przekłada sie na niższe koszty eksploatacyjne. Obecnie jesteś amatorem i nie wiesz czy szosa wciagnie cię na dobre, czy nie, a nawet jeśli, to rower na osprzęcie shimano będzie ci znacnie łatwiej sprzedać od chińskiego microshifta. Osobiście dołożyłem te 500 zł i nie żałuję ani jednej zlotówki, mnóstwo zalet które odczuje nawet laik tego sportu.
#1032
Posted 02 September 2014 - 09:43
Muszę wymienić sztycę w Tribanie bo w tej chwili mam wysuniętą 0,5-1 cm ponad granicę. Niestety Tribanowska sztyca ma nietypową średnicę i znalazłem tylko 3, które pasują:
- Accent SP-408
- Zoom SP-291
- BBB SKYSCRAPER
Z wyglądu najbardziej chyba ta od zooma do tribana pasuje ale nie chciałbym jakiegoś bubla kupić. Z drugiej strony to są sztyce mtb więc pewnie każda na szosie da radę. Co o tym myślicie?
#1035
Posted 02 September 2014 - 17:11
Chyba raczej 57, 60 bardziej pod Ciebie, ale i tak będzie to kijowe rozwiązanie, bo za każdym razem trzeba będzie przeprowadzać dopasowywanie minimum sztycy, góra - dół, przód - tył oraz kąt siodła. No i nie wiadomo jak będzie się Wam jeździło na jednym siodle. Ogólnie dziwnie głupi pomysł...
#1040
Posted 02 September 2014 - 18:13
Może masz za małą ramę? :roll:
mam 60:) wzrost 193 i na długość jest ok, tylko chyba mam po prostu za długie nogi:) W ogóle zastanawiam się z ustawieniem wysokości siodła bo może przesadzam i tak jak mam teraz jest optymalnie. Tylko pytanie czy przekroczenie granicy na sztycy o maks 1 cm to duże ryzyko.
np. ostatnio musiałem pojechać na swoim starym rowerze i od razu opuściłem siodło bo stwierdziłem, że tak się nie da.
a jeśli chodzi o sztycę to która lepsza?
- Accent SP-408
- Zoom SP-291
- BBB SKYSCRAPER