Skocz do zawartości


Zdjęcie

Decathlon - Seria Triban


2332 odpowiedzi w tym temacie

#1001 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 12 sierpień 2014 - 12:33

Co jakiś czas można je w Lidlu spotkać przy edycjach rowerowych. Zjadliwa jest jeszcze beto http://www.centrumro...eto,170848.html Rok takiej używałem póki mi się guma na zacisku końcówki wentyla nie wyrobiła na tyle że  więcej jak 6bar nie dało się z niej wycisnąć. Obecnie ma zamocowany wężyk na końcówkę i nadal jej od czasu do czasu używam.  Te 120 PSI można spokojnie w niej przekraczać z tymże ręka w tej pompce już to czuje, natomiast Lidlówą można dymać dalej.


  • ikar998 lubi to

CykloOpole !!! :)


#1002 Monza

Monza
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPodlaskie

Napisano 12 sierpień 2014 - 14:32

tyle ze kompresory na stacji maja zazwyczaj ograniczenie do 5 atmosfer.

Nie na Statoilu, nie wiem jak jest z innymi stacjami.



#1003 Keke

Keke
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 12 sierpień 2014 - 18:54

Serio da radę tą pompką (beto- post 1001) napompować koło do 8 barów? Muszę sobie kupić stacjonarną która napompuje mi koło do 8 barów i jakąś awaryjną żeby zabrać ją ze sobą, która koło dopompuje chociaż trochę żebym mógł wrócić do domu, ale skoro taka mała daje rade to stacjonarnej bym nie potrzebował.



#1004 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 12 sierpień 2014 - 20:13

Serio. Z tym że jak pisałem, przy beto do której link podałem, ręka już czuje obciażenie powyżej 7 bar co nie oznacza że i 9 nią nie idzie nabić(sprawdzane na innym manometrze). Tu jest to spowodowane zakończeniem rączki, gdzie ta przy takim obciążeniu odczuwalna jest dla dłoni. Zaletą tu jest zintegrowany manometr, który to jest dość precyzyjny. Pompka jest w całości rozbieralna tak więc w razie jakiejkolwiek awarii da się ją postawić na nogi. Minus tak jak wspomniałem gumowa końcówka Dunlop/Presta. Z kieszonkowych mogę polecić również SKS PURO deep black z tym że to już kosztowny gadżet jest i nabicie 10 bar jest już nie lada wyczynem. Stacjonarkę także posiadam jednak jej praktycznie nie używam, tu pokazana lidlówka w zupełności wystarcza.

CykloOpole !!! :)


#1005 Keke

Keke
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 12 sierpień 2014 - 20:18

To super, po obejrzeniu ofert na alle... szykowałem się na żebranie o hajs na pompkę, a tu proszę 20 dychy.



#1006 darekUFO

darekUFO
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 12:59

Już zaczynają pojawiać się używane tribany w internecie:

http://olx.pl/oferta...22f910;promoted



#1007 Morcin6

Morcin6
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 14:58

Jakie opony panowie radzicie kupić do t500 ? Mam rower już miesiąc - ok.300km zrobiłem i przebiłem dętke i jednocześnie powstała sporawa dziura w oponie . A może warto rozejrzeć się za szytkami ? Oglądając kiedyś wyścig Paris-Roubaix zauważyłem nieco wyższe opony , może warto się zastanowić nad takimi , w końcu zdarza się pojeździć po bruku i po kiepskim asaflcie .



#1008 Keke

Keke
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 15:44

Panowie, szczęśliwy jestem że mój triban 300 przyszedł, ale pojawił się problem z przednią przerzutką.

Za nic nie wiem jak włączyć półbieg/ jak to cholerstwo ustawić żeby było ok gdy naciskam żeby mi przerzutka spadła(półbieg), bo ociera, to spada na dół, są dwa kliknięcia. Pomocy!

 

Wygląda to tak jakby półbieg był na środkowym blacie tzn. gdy klikne raz to odrazu spada mi łańcuch, a gdy jestem na środku to klikam 2 razy. Niby wskazuje to na za długą linkę, ale jak pokręce trochę baryłką to nie mogę wrzucić najmniejszej tarczy.



#1009 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 16:40

A może warto rozejrzeć się za szytkami ?

A wiesz w ogóle co to takiego? Mam nadzieje że zdajesz sobie sprawę co taka zmiana za sobą niesie? Na start minimum obręcze do wymiany, no i kto wklei szytkę? A co stanie się jak na trasie złapie się niespodziankę w postaci kapcia? Szytki mają swoje zalety, ale czy są one aż na tyle zdatne dla amatora? Wiem o gustach się nie dyskutuje. To co zauważyłeś na wyścigu to są stożki. Nie spotkałem jeszcze wyższych,niższych opon 18c,19c,21c,23c.....jeżeli miałbym coś doradzić z tanich dobrych to Michelin Dynamic z czerwonym rantem. Używam co prawda sportów i narzekać nawet na mokrym nie mogę. Te będą kolorystycznie pasować do roweru. Komplet ok 100 pln. Keke, nie pamiętam, bo jakiś czas temu bawiłem się Microshiftem, ale obawiam się, że ten w orzeciwueństwie do klamki Sory nie ma półbiegów. Po tym co piszesz wygląda iż przerzutki masz do regulacji. Jak przód jest skichany, to tył najprawdopodobniej też.

CykloOpole !!! :)


#1010 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 16:57

Przyklejenie szytki nie jest takie straszne ;-)   Oczywiscie zmiana na szytki wiaze sie ze zmiana co najmniej obreczy, to fakt i jest niecelowe w twoim wypadku



#1011 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 17:38

Wiem że nie jest, jednak dla osoby która nie zna tematu prawidłowe jej wklejenie może stanowić wyzwanie, czy też poradzenie sobie w trasie, a to ciągnie w "nowoczesnej" społeczności problem " kto mi ją wklei i przyjedzie i mi zmieni gdy ta mi szczeli "

CykloOpole !!! :)


#1012 Keke

Keke
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 18:14

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa półbieg przerzutki przedniej? Czy dobrze rozumiem że polega to na tym, że gdy przerzutka jest najmniejsza z tyłu, z przodu największa to przy przechodzeniu do 6/5 biegu żeby łańcuch nie ocierał naciskamy na manetke przedniej raz i łańcuch schodzi tylko o pół biegu tak żeby łańcuch nie ocierał, ale pozostał na największym blacie? Pytam bo za cholerę nie mogę tego ustawić.



#1013 luc4s

luc4s
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 18:54

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa półbieg przerzutki przedniej? Czy dobrze rozumiem że polega to na tym, że gdy przerzutka jest najmniejsza z tyłu, z przodu największa to przy przechodzeniu do 6/5 biegu żeby łańcuch nie ocierał naciskamy na manetke przedniej raz i łańcuch schodzi tylko o pół biegu tak żeby łańcuch nie ocierał, ale pozostał na największym blacie? Pytam bo za cholerę nie mogę tego ustawić.

Dokładnie tak działa. Mi ustawił gostek w Decatlonie.



#1014 luc4s

luc4s
  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 13 sierpień 2014 - 18:54

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działa półbieg przerzutki przedniej? Czy dobrze rozumiem że polega to na tym, że gdy przerzutka jest najmniejsza z tyłu, z przodu największa to przy przechodzeniu do 6/5 biegu żeby łańcuch nie ocierał naciskamy na manetke przedniej raz i łańcuch schodzi tylko o pół biegu tak żeby łańcuch nie ocierał, ale pozostał na największym blacie? Pytam bo za cholerę nie mogę tego ustawić.

Dokładnie tak działa. Mi ustawił gostek w Decatlonie.



#1015 Monza

Monza
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPodlaskie

Napisano 13 sierpień 2014 - 20:13

Tribek 500 zawitał do mnie dziś o 18. Trzeba przyznać, robi wrażenie i nie wygląda na sprzęt za 2 tys. Przednia przeżutka do ustawienia i jutro pierwsza jazda. Panowie jaki licznik polecacie do tego rowerku montowany na tylne koło?



#1016 darekUFO

darekUFO
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 09:32

Jak 2 miesiące temu szukałem używanego triban`a to nic nie było, a teraz na olx jest sporo -.-

http://olx.pl/oferta...html#db45ca0541

http://olx.pl/oferta...html#db45ca0541

http://olx.pl/oferta...html#db45ca0541

http://olx.pl/oferta...html#ed5af8bae8

http://olx.pl/oferta...html#a4624922f6

 

 

 



#1017 Keke

Keke
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 17:52

Czy w tribanie 300 to normalne że przednia przerzutka działa w ten sposób:

największa tarcza --naciskam raz(słychać dwa kliknięcia)-->środkowa tarcza--naciskam raz-->tarcza najmniejsza |teraz w górę| najmniejsza tarcza--naciskam raz-->środkowa tarcza(z trudem)--naciskam raz-->środkowa tarcza(wciąż)--naciskam raz-->najwyższa tarcza.

 

Próbowałem to już ustawiać kilka razy i to jedyne co mi się udało zrobić. Pytam bo moim zdaniem półbieg powinien działać na największej tarczy z przodu, a nie na środkowej. Oczywiście podczas zmieniania tarczy z przodu odpowiednio zmieniam z tyłu.

 



#1018 darekUFO

darekUFO
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 19:05

U mnie jest tak, że dostrajanie mam na dużej tarczy, ściągnij sobie instrukcję od shimano sora, w niej było dobrze pokazane jak to działa.



#1019 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 15 sierpień 2014 - 18:07

To czas na opinię o Tribanie 5A/500 czy jak go tam zwał. 4000 tyś nakulane i przymiar łańcucha pokazał 0,75 zużycia. Czuć było już brak precyzji w szybkiej zmianie biegów i lekkie opóźnienie. Łańcuch zmieniony i znów biegi chodzą jak powinny. Piasty puki co raz były serwisowane, rozkręcone, przeczyszczone i skręcone. Obręcze proste, opony się trzymają, nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Pozostaje życzyć sobie kolejnych 4 tyś. z podobnymi problemami czyli ich brakiem.



#1020 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 15 sierpień 2014 - 18:07

To czas na opinię o Tribanie 5A/500 czy jak go tam zwał. 4000 tyś nakulane i przymiar łańcucha pokazał 0,75 zużycia. Czuć było już brak precyzji w szybkiej zmianie biegów i lekkie opóźnienie. Łańcuch zmieniony i znów biegi chodzą jak powinny. Piasty puki co raz były serwisowane, rozkręcone, przeczyszczone i skręcone. Obręcze proste, opony się trzymają, nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Pozostaje życzyć sobie kolejnych 4 tyś. z podobnymi problemami czyli ich brakiem.





Dodaj odpowiedź