Decathlon - Seria Triban
#961
Napisano 07 sierpień 2014 - 10:30
Sent from my Tapatalk
#962
Napisano 07 sierpień 2014 - 11:24
Miałem styczność z osprzętem starej Sory, mam styczność z nowszą Sorą z "cyckami" bo przecież:
dystansowa treningówka jest(obecnie z SPD-ami, choć kto wie czy nie wrócę do fabrycznie założonych LOOKów), nową Sorę miałem okazję sprawdzić, a i mam styczność z osprzętem Claris. Poprzednia Sorowska 9s jak i obecna 9s różni się malowaniem i tym że "cycki" w klamkach zamieniono łopatkami, bo ponoć był problem ze zrzucaniem/wrzucaniem rzędów kasety/blatów. Wszystko chodzi leciutko poza klamką przedniej przerzutki, a to dlatego że tu sprężyna naciąga " do środka dość mocno linkę i przy zrzucaniu zwłaszcza z dużej 50-ki na 39-kę są wyczuwalne opory, podobnie jest w Clarisie, choć tu ta klamka w odróżnieniu od Sory nie ma półbiegów. Jak to w niskich grupach Shimano bywa, nieuniknione jest spotkać bubla w postaci nad wyraz głośno chodzącej lub w inny sposób wadliwej klamki,kasety, przerzutki, czy nawet łańcucha. Rower starcza na długo pod warunkiem że się go sukcesywnie dogląda, reaguje na najmniejsze jego dolegliwości, a zwłaszcza pilnuje napędu.Inna inszość że te Tribany to nie są jakieś g... jakby się mogło wydawać, te rowery są w stanie wiele przejechać, a same koła wiele polskich dziur wytrzymać.
CykloOpole !!!
#963 Gosc_marvelo_*
Napisano 07 sierpień 2014 - 11:41
Czy możliwe jest, żeby w nowym tribanie były krzywe tarcze?
Pytam ponieważ na największym blacie tak w 1/5 obrotu łańcuch ociera o przednią przerzutkę
W przypadku korb na kwadrat (bo chyba takie tam są) czasem pomaga demontaż i ponowny montaż po obróceniu na osi o 90, 180 lub 270 st. W którejś z tych pozycji bicie powinno być mniejsze. Można najpierw sprawdzić bez dokręcania, tylko lekko dobijając korbę drewnianym młotkiem, będzie już widać różnice. Ja montuję zawsze na smarze, nie na sucho i nigdy nie miałem problemów z luzowaniem się czy skrzypieniem. Śruby dokręcam bardzo mocno, praktycznie aż czuć wyraźnie zwiększony opór. Później zwykle nie ma już konieczności poprawiania, ale można jeszcze minimalnie dokręcić po kilkudziesięciu kilometrach.
Nie widziałem nigdy klamkomanetek Microshift z bliska, ale chyba wolałbym je niż starą Sorę z dzyndzlem z boku. Rozmieszczenie dźwigienek wydaje się wygodniejsze, a głośne klikanie w manetkach zaczynam coraz bardziej lubić (z wiekiem człowiek trochę głuchnie ;-) ).
Na tym filmiku są chyba 10-ki, ale działanie pewnie podobne. Tylko jakiś duży ten skok potrzebny do redukcji.
Clarisa też nie dotykałem, ale na zdjęciach wygląda ładnie, a ergonomia zmiany biegów to zdecydowany postęp w stosunki do starej Sory.
#964
Napisano 07 sierpień 2014 - 11:55
Na tym filmiku głośny dźwięk potęguje pomieszczenie. Naprawdę nie jest aż tak źle z tymi klamkami, skok rzeczywiście jest duży, też jak zrzucałem się trochę dziwiłem, ale działają prawidłowo wiec nie wnikałem w to.
Nie widziałem nigdy klamkomanetek Microshift z bliska, ale chyba wolałbym je niż starą Sorę z dzyndzlem z boku.Myślę że to też kwestia przyzwyczajenia chociaż mnie na Sorze z cyckami, czy na Clarisie(tak samo działają jak nowa Sora) jeździ się tak samo. Do dzyndzli bez problemu sięgam czy to z dolnego, czy górnego chwytu, a kciuków nie mam jakiś tam długich, normalne jak każdy człowiek.
CykloOpole !!!
#965 Gosc_marvelo_*
Napisano 07 sierpień 2014 - 12:14
Oj, chyba musisz mieć jednak dłuższe kciuki niż statystyczny Homo Sapiens ;-).
U większości ludzi wygląda to tak:
http://www.bikehugge...o-sora-9-sp-sti
Może trochę to zależy od kształtu kierownicy i wysokości umieszczenia na niej manetek, ale ja nie mogłem znaleźć takiej pozycji, bym dosięgał. Pomogły dopiero przedłużki z drutu (co opisywałem kiedyś w poniższym wątku):
http://szosa.org/top...is-st-2400-3x8/
Jest jeszcze jedna różnica między Sorą z dzyndzlem i Clarisem (czy nowszą Sorą). Chodzi o kąt między klamką hamulca a osią jej obrotu przy redukcji biegów. W starej wersji ten kąt wynosił mniej więcej 90 st., w nowej ten kąt jest dużo mniejszy i zakres ruchu nie zależy tak bardzo od miejsca przyłożenia palców do klamki podczas redukcji, co daje szybszą zmianę biegów i mniejszy ruch potrzebny do tego.
#966
Napisano 07 sierpień 2014 - 13:01
Oj tam zaraz, kciukami w pozycji wyprostowanej ziemi jeszcze nie sięgnę.
Może trochę to zależy od kształtu kierownicy i wysokości umieszczenia na niej manetek
Dokładnie też mnie się tak wydaje . Na okrągłych baranach rzeczywiście może być problem z sięgnięciem po dzyndzel.
Jest jeszcze jedna różnica między Sorą z dzyndzlem i Clarisem (czy nowszą Sorą). Chodzi o kąt między klamką hamulca a osią jej obrotu przy redukcji biegów. W starej wersji ten kąt wynosił mniej więcej 90 st., w nowej ten kąt jest dużo mniejszy i zakres ruchu nie zależy tak bardzo od miejsca przyłożenia palców do klamki podczas redukcji, co daje szybszą zmianę biegów i mniejszy ruch potrzebny do tego.
Racja, nie zwracałem zbytnio na to uwagi, gdyż w większości jadę w dolnym chwycie, ale jest dokładnie tak jak piszesz, czyli ten kąt jest mniejszy i przez to jest łatwiej i mniej siły trzeba z górnego chwytu.
CykloOpole !!!
#968
Napisano 07 sierpień 2014 - 18:48
Ps wyglada to jakby manetka nie miala sily dzwignac wozka
#969
Napisano 07 sierpień 2014 - 19:04
Alivio to poziom Tiagry raczej. Dobra grupa.
Oczywiście że tak, po porządnym wyregulowaniu (które z wiekiem roweru i przerzutki trzeba wykonywać coraz częściej ;/) sprawuje się świetnie i zastanawiam się czy po kupnie 300'tki nie zamontować Alivio zamiast Microshifta, całość może się ładnie zgrać.
Witam. Wiem że lenistwo z roku na rok staje się coraz to bardziej popularną chorobą. Tak jak Tobie się nie chce szukać, tym bardziej komukolwiek się nie będzie chciało odpowiedzieć na Twoje pytania. Fakt znalazł się śmiałek przede mną który odpowiedzi udzielił i za to powinieneś mu postawić piwo. Sorry, musiałem to napisać. W tym wątku znajduje się większość odpowiedzi na Twoje pytania. Polecam tą nie krótką lekturę wszystkim tym którzy jeszcze nie wiedzą i stoją przed dylematem kupić, czy nie kupić.
Nie każdy ma czas aby przewracać niemalże 50 stronowy temat. Słyszałem wiele pozytywnych opinii o rowerach z pod znaku btwin i chciałem się tylko upewnić, czy rower po kilku miesiącach użytkowania nie będzie nadawał się tylko i wyłącznie na złom. Ten "Smiałek" jest jak zwyczajnie widać zyczliwym człowiekiem który odpowiedział na moje proste pytania i fakt, nalezy się mu nawet krata.
#971
Napisano 07 sierpień 2014 - 20:17
Oczywiście że tak, po porządnym wyregulowaniu (które z wiekiem roweru i przerzutki trzeba wykonywać coraz częściej ;/) sprawuje się świetnie i zastanawiam się czy po kupnie 300'tki nie zamontować Alivio zamiast Microshifta, całość może się ładnie zgrać.
Microshift w T3 według producenta osprzętu to poziom ~Tiagry/Sory. Wzrokowo porównywałem do Alivio, materiałowo bardzo zbliżone. Luzy na przegubie podobne. Nie zdziwiłbym się, jakby ten osprzęt był wytrzymalszy od Sory, ale to czas pokaże.
Microshiftu nie opłaca się wymieniać, on po prostu działa dobrze.
Jak już chcesz kombinować to lepiej zainwestuj trochę swojego czasu, sprawdź jak poskręcali rower, dociąg szprychy, sprawdź czy piasty nie za mocno ściągnięte, czy klocki hamulcowe równo przykręcone, ciesz się jazdą. Tribany jako sprzęt są ok, głównie w większości ich bolączek winę ponosi niechlujny montaż, który można poprawiać szybko i bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
#972
Napisano 07 sierpień 2014 - 22:00
Ten "Smiałek" jest jak zwyczajnie widać zyczliwym człowiekiem który odpowiedział na moje proste pytania i fakt, nalezy się mu nawet krata.
To w takim razie czekam
Według mnie kaido2 dał wystarczające powody i dowody by polecić każdemu Tribana 300/500 i zrobić im tylko standardowy domowy serwis
#973
Napisano 08 sierpień 2014 - 03:01
Chciałbym wymienić ogumienie w moim T300 na jakieś bardziej trzymające się asfaltu (co by na mokrym się nie wypieprzyć). Czytam i czytam o tych oponach i zastanawiam się nad vittoria rubino. Czy ta opona daje radę również na mokrej nawierzchni?
Polecono mi też schwalbe lugano (i są one sporo tańsze) - jaką one mają przyczepność?
A może polecicie jeszcze jakieś inne opony, tak cenowo do ok. 70zł/szt.
Z góry dzięki za odp.
Edit. Ew. continental ultra sport lub coś podobnego?
#974
Napisano 08 sierpień 2014 - 06:45
Polecono mi też schwalbe lugano (i są one sporo tańsze) - jaką one mają przyczepność?
Za raz Ci pewnie napiszą konkretnie odnośnie tego modelu. Ogólnie doświadczenia z tą firmą mam bardzo pozytywne. Mam obecnie do rowerów MTB, 2 komplety gum od Schwalbe-go. Jedna to gruby semi-slick Hurricane a druga pełny slick Durano Plus. Pierwsza ma ok 4 lat i ma się dobrze. Druga ok. 2 lat i też jej nic nie dolega. Nie parcieją i nie twardnieją z roku na rok.
Wczoraj np. na durano zrobiłem z 50km w deszczu i nie miałem dyskomfortu, że za raz to się źle skończy tak jak na tych Hutchinsonach w T3 :-) Z tym semi-slickiem jest identycznie, także gumy Shwalbe-go jak najbardziej polecam. W moim Tribanie wiem, że wylądują właśnie Durano, są świetne ;-)
#975
Napisano 08 sierpień 2014 - 16:00
Pytanie do tych co zamawiali przez inernet:
Czy można wierzyć czasowi dostawy, który jest podany na stronie? Wyczytałem że 4 dni + 1 wysyłki wynika z tego że rower jest na magazynie międzynarodowym co nie wróży dobrze.
Jak to bylo w waszym przypadku w sytuacji gdy rower na stronie był dostepny?
#976
Napisano 08 sierpień 2014 - 18:29
Pytanie do tych co zamawiali przez inernet:
Czy można wierzyć czasowi dostawy, który jest podany na stronie? Wyczytałem że 4 dni + 1 wysyłki wynika z tego że rower jest na magazynie międzynarodowym co nie wróży dobrze.
Jak to bylo w waszym przypadku w sytuacji gdy rower na stronie był dostepny?
Witaj,
ja zamawiałem miesiąc temu z tym samym czasem przesyłki 4+1 i dostałem nawet dzień wcześniej więc myślę, że wierzyć możesz Triban bardzo fajna szosa dla początkującego, szkoda, że obecnie nie mam czasu jeździć, zrobione od nowości z 250km i niestety teraz stoi
#978
Napisano 08 sierpień 2014 - 18:55
Czy w Tribanie należy pedałować do przodu czy można jechać i do tyłu....Ludzie!! Zanim napiszecie coś na forum poszukajcie troszkę w google. Pisząc pytania jak Vikem ostatnie nie dość, że sprowadzacie forum do szkoły specjalnej to jeszcze ośmieszacie siebie. Bez urazy Vikem ale przesadziłeś...
#979
Napisano 08 sierpień 2014 - 19:53
moze glupie pytanie, ale jaka pompka pompowac kola w tribanie 500? Czy sa jakies przejściówki do tego kompresora ze stacji benzynowej?
Strasznie głupie pytanie...
Nigdy szosy nie widziałem na wentylku samochodowym, a do presty owszem, są przejściówki
Mamy XXI w... są przejściówki chyba do wszystkiego...