Już mi się Tribany nie podobają. Krzywe korby, niewyregulowane hamulce, złe opony, wyginające się koła, poślizgi na suchym..
A mnie nadal podobają. Oglądałem wersje które puszczone są na ten rok i nadal jest to rower godny polecenia. Rzecz jasna trzeba go doprowadzić do ładu i składu, a wtedy ten się odwdzięczy kilometrami. Ostatnio w Deca jak zawitałem i ruszyłem z pytaniem kiedy mogę podjechać by zajrzeć do tylnego koła bo rowerkowi już 20 tysi niedługo stuknie to facet zrobił tylko oczy. Oczywiście rower przejrzałem cały i spokojnie jeszcze drugie tyle na tym co założone było fabrycznie(oprócz opon i owijki ) przejedzie. Jak pisałem wcześniej koła są maszynowo jak obecnie wszystkie( oprócz customów na zlecenie ) zaplatane, a więc, czy się chce, czy nie, trzeba je podociągać i wycentrować, by uniknąć w przyszłości niespodzianek. Opony natomiast najlepiej zmienić z marszu chyba że ktoś lubi takie ryzyko. Do wcześniejszych edycji zakładano b`twiny i te nawet w mokrych warunkach jakoś się sprawują. Zakładane dziś Hutchinsony nie cieszą się zbyt dobrą reputacją w warunkach mokrych, po prostu są z twardszej mieszanki i przy nagłej blokadzie koła pływają. Nie ma rzeczy idealnych, nawet korby czy blaty potrafią fabrycznie być na tyle krzywe by zakwalifikować je jako feler fabryczny, który to jest dość spotęgowanie odczuwalny przy suporcie na kwadrat, jak w przypadku HTII. Oczywiście problem ten można łatwo i szybko rozwiązać we własnym zakresie, można też reklamować produkt.
Witam. Wiem że tego typu pytania przerabialiście już w nieskończoność ale mimo to liczę na pomoc.
1.Czy Triban 300 byłby dobry dla kogoś o wzroście 185cm i wadze 85kg?
2. Czy taki rower wytrzymałby ze mną na pokładzie trasy od 50 do 100 km/dzień (everyday, zero zawodów, jazda dla kondycji i przyjemności) nie koniecznie po płaskiej i idealnej nawierzchni?
3. Czy rozmiar 60 pasowałby pod moje wymiary, czy lepiej wziąść 57?
4. Jaka jest różnica między microshiftem a Sorą? Czy Alivio z roweru mtb i kaseta Shimano sprawdzą się lepiej ( posiadam z obecnego roweru i czy taka zmiana miałaby sens?)
5. Lepiej polować na 500'setkę czy taki model w zupełności mi wystarczy nic tylko kupować i zasuwać?
Witam. Wiem że lenistwo z roku na rok staje się coraz to bardziej popularną chorobą. Tak jak Tobie się nie chce szukać, tym bardziej komukolwiek się nie będzie chciało odpowiedzieć na Twoje pytania. Fakt znalazł się śmiałek przede mną który odpowiedzi udzielił i za to powinieneś mu postawić piwo. Sorry, musiałem to napisać. W tym wątku znajduje się większość odpowiedzi na Twoje pytania. Polecam tą nie krótką lekturę wszystkim tym którzy jeszcze nie wiedzą i stoją przed dylematem kupić, czy nie kupić.
1. Tak
2. Tak
3. Byla wypowiedz na ten temat i odpowiedź, poszukaj. Różnie pasuje
4. Nazwą moim zdaniem. Gdzieś czytalem ze te klamkomanetki microshift są tak głośne ze cala okolica słyszy ze przerzutki zmieniasz, ale kultura pracy podoba. Alivo to poziom co Sora, wszystko pasować będzie wiec jak chcesz, nie wiem tylko jak to współgra z microshiftem ale pewnie wszystko ok.
5. Moim zdaniem lepiej polować na 500, masz Sore a nie Clarisa gdzie są wózki z plasteliny i Sore zawsze łatwiej sprzedać bo pewnie szybko zmienisz na co najmniej Tiagre. No i carbonowy wideł masz, a w 300 chyba takowego nie ma.
Sent from my Tapatalk
Nazwą nie do końca, bo przecież produkowane są w różnych miejscach, a i konstrukcja mechanizmu jak i samych klamek jest także delikatnie inna. Wielu pisało o głośniejszym napędzie, ja nie dostrzegłem jakiejś różnicy, kwestia wyregulowania, natomiast klamki chodzą podobnie jeżeli chodzi o komfort przerzucania jak i decybele które przy tym wydają.
A to w 300-ce jest Claris? Claris tak a propos to stara Sora 8s. Działa podobnie komfortowo choć można by odnieść wrażenie że nowa jest precyzyjniejsza, zaś sam wózek z plasteliny? Claris i Sora to są praktycznie te same przerzutki. Wygląd starej 8s może trochę przerażać i można mieć wrażenie że to się zaraz rozleci, jednak znajomy zrobił ostro 40 tysi na tym i nic mu się nie "wygło". Na Sorze da się dość przyzwoicie jeździć, nie ma potrzeby od razu zmieniać na Tiagrę. Sam widelec carbo w 500-ce to jeszcze mały argument, natomiast korba na HTII to już duży plus przynajmniej dla mnie, co nie oznacza że nadal ta 300-tka nie jest dobrą opcją, chociażby nawet i na start.