Decathlon - Seria Triban
Started By
barthas
, 14 May 2013 12:28
2332 replies to this topic
#82 Gosc_miszelik_*
Posted 03 July 2013 - 10:35
Tribanów 3A jest jak mrówków ...dla każdego. Wystarczy zamówić go online na stronie Decathlonu. Przysyłają wyregulowany rower kurierem do domu. Za darmo.
A 5A nie ma w żadnym sklepie w Polsce (włączając w to internetowe). Wczoraj dzwoniłem i pytałem o możliwy termin dostawy ale Pani na infolinii nie miała w systemie na ten temat żadnej informacji.
A 5A nie ma w żadnym sklepie w Polsce (włączając w to internetowe). Wczoraj dzwoniłem i pytałem o możliwy termin dostawy ale Pani na infolinii nie miała w systemie na ten temat żadnej informacji.
#84
Posted 03 July 2013 - 17:28
Cześć, mam prosbe o doszczegółowienie: dlaczego zalecacie wymienić koła w nowym tribanie na coś lepszego? Macie na myśli obręcze czy opony?
Pozdrawiam,
Marcin
Na obrecze nie narzekam. Opony narazie tez daja rade. Ale w sumie jeszcze po mokrym nie jechaly.
Jakosc jest adekwatna do ceny. Naped tez nie bedzie chodzil idealnie bezszelestnie To nie ultegra
#85
Posted 03 July 2013 - 18:51
Polujcie, polujcie na Tribany 5 bo są od wczoraj w cenie 1999:) Może mają je gdzieś jeszcze pochowane na magazynach.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zniechęcony ciągłym brakiem Tribanów 5a postanowiłem kupić 5 za 2499 i pogodziłem się już z tą ceną.
Zarezerwowałem rower 28 czerwca z terminem odbioru do 4 lipca. Wczoraj po zgromadzeniu środków finansowych postanowiłem odebrać sprzęt. Jednak kilka godzin wcześniej zerknąłem w necie na to...http://www.decathlon.pl/triban-5-id_8167039.html
I co? W dniu odbioru roweru cena spada o 500zł! I nawet w sklepie jeszcze o tym nie wiedzieli. Dopiero na miejscu im to uświadomiłem:)
Gdybym odebrał go dzień wcześniej zapłaciłbym 5 stów więcej...500 zł dosłownie wyrzucone w błoto...Czułbym się wtedy po prostu wspaniale...Mam nadzieję, że kolega Piotr92 również nie przepłacił
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zniechęcony ciągłym brakiem Tribanów 5a postanowiłem kupić 5 za 2499 i pogodziłem się już z tą ceną.
Zarezerwowałem rower 28 czerwca z terminem odbioru do 4 lipca. Wczoraj po zgromadzeniu środków finansowych postanowiłem odebrać sprzęt. Jednak kilka godzin wcześniej zerknąłem w necie na to...http://www.decathlon.pl/triban-5-id_8167039.html
I co? W dniu odbioru roweru cena spada o 500zł! I nawet w sklepie jeszcze o tym nie wiedzieli. Dopiero na miejscu im to uświadomiłem:)
Gdybym odebrał go dzień wcześniej zapłaciłbym 5 stów więcej...500 zł dosłownie wyrzucone w błoto...Czułbym się wtedy po prostu wspaniale...Mam nadzieję, że kolega Piotr92 również nie przepłacił
#88
Posted 03 July 2013 - 22:32
Dzisiaj odebrałem Meride 800-16 pierwsze 80 km za mną ^^
Ktoś wcześniej pytał dlaczego, dlatego że jakoś nie mam zaufania dla tych marketowskich rowerków, jężdzę wyczynowo w MTB a szosa to takie moje ciche marzenie było, i wiem z autopsji ze lepiej wydac kilka stówek więcej poprostu, choć te Tribany jakoś nie mają złych opinii.
Ktoś wcześniej pytał dlaczego, dlatego że jakoś nie mam zaufania dla tych marketowskich rowerków, jężdzę wyczynowo w MTB a szosa to takie moje ciche marzenie było, i wiem z autopsji ze lepiej wydac kilka stówek więcej poprostu, choć te Tribany jakoś nie mają złych opinii.
#91
Posted 04 July 2013 - 21:18
ja mam juz koło 200 km i nie zamienie go na żaden inny ^^
rower jest bardzo pożądny i jeśli sie będzie dbać to można bedzie nim śmiało pojeździć kilka lat(albo i kilkanascie jesli nie lecisz na ultra nowoczesne części). Co do hamulcy to cieżko powiedzieć, możliwosci moze być dużo ja nic nie zauważyłem może poprostu źle je łapiesz( chwyt górny lub dolny ) z chwytu dolnego używasz większej siły jak by, jeśli to nie od tego zależne to może wystarczy linke podciągnąć, no ewentualnie serwis jakiś i wymienić pancerze.
a co do innych spostrzeżeń to zdażyło mi się że z najwyzszego blatu łańcych spadł z przodu, ale to jest kwestia regulacji myśle
rower jest bardzo pożądny i jeśli sie będzie dbać to można bedzie nim śmiało pojeździć kilka lat(albo i kilkanascie jesli nie lecisz na ultra nowoczesne części). Co do hamulcy to cieżko powiedzieć, możliwosci moze być dużo ja nic nie zauważyłem może poprostu źle je łapiesz( chwyt górny lub dolny ) z chwytu dolnego używasz większej siły jak by, jeśli to nie od tego zależne to może wystarczy linke podciągnąć, no ewentualnie serwis jakiś i wymienić pancerze.
a co do innych spostrzeżeń to zdażyło mi się że z najwyzszego blatu łańcych spadł z przodu, ale to jest kwestia regulacji myśle
#92
Posted 05 July 2013 - 21:26
wczoraj odebrałem mojego TRIBANA 3.
zrobiłem test wieczorny, 15km, jedzie się wygodnie, klamki ładnie chodzą, hamulce (w porównaniu z meridą brata) zyleta
ale co mnie zaciekawiło....przy montażu licznika zauważyłem że koła sa scentrowane lekko, przód minimalnie natomiast tył na tyle że jak zakręce to w jednym miejsu bardzij przyciera o klocek hamulcowy.... jechałem głownie po równym asfalcie, nie miałem stycznosci z zadna dziuira wiec mysle ze to wada fabryczna....
proszę sprawdzcie tez u was w tribanach jak to wygląda ?
pzdro
miro
zrobiłem test wieczorny, 15km, jedzie się wygodnie, klamki ładnie chodzą, hamulce (w porównaniu z meridą brata) zyleta
ale co mnie zaciekawiło....przy montażu licznika zauważyłem że koła sa scentrowane lekko, przód minimalnie natomiast tył na tyle że jak zakręce to w jednym miejsu bardzij przyciera o klocek hamulcowy.... jechałem głownie po równym asfalcie, nie miałem stycznosci z zadna dziuira wiec mysle ze to wada fabryczna....
proszę sprawdzcie tez u was w tribanach jak to wygląda ?
pzdro
miro
#96
Posted 19 July 2013 - 09:55
hmn w tym temacie to rozmawiamy tylko o TRIBANACH z Decatlonu..
ja mam TRIBANA 3 i jestem zadowolony, klamki chodza precyzyjnie, nie ma problemu ze zmiana biegów, hamulce moim zdaniem bardzo dobre....zgodze sie z opinia ze łancuch i naped troche rzezi....ale to nie przeszkadza... szosa naprawde warta swojej ceny
pzdr
miro
ja mam TRIBANA 3 i jestem zadowolony, klamki chodza precyzyjnie, nie ma problemu ze zmiana biegów, hamulce moim zdaniem bardzo dobre....zgodze sie z opinia ze łancuch i naped troche rzezi....ale to nie przeszkadza... szosa naprawde warta swojej ceny
pzdr
miro
#97
Posted 21 July 2013 - 17:57
Po zakupie trzeba poświęcić kilka chwil na wyregulowanie tego sprzętu i wtedy chodzi całkiem przyzwoicie. Prawie bezgłośnie Klamkomanetki działają super. Jeśli ktoś z Wrocławia i okolic poszukuje Tribanów to na Bielanach Wrocławskich jest dostępna pełna rozmiarówka Tribana 3, jest nawet Triban 3 UK ( karbon widelec ) rozmiar chyba 51. Triban 5 też ten czarny się znajdzie. Pozdrawiam
#98
Posted 26 July 2013 - 09:12
mam mały problem....po dłuższej jeździe tribanem strasznei bola mnie recę i cierpną mi dłonie... zauważyłem że cały ciężar ciała przenosze na ręce.
mam 190cm i rozmiar 60 wiec jest ok.
przejechalem sie ostatnio merida brata i.....zupelnie inny komfort jazdy....on ma rozmiar L tj chyba 56cm i tez 190cm.
wydaje mi się ze w moim tribanie kierownica jest za nisko.
pytanie: czy można ja poprostu podwyższyć ? czy trzeab tam dołozyć wiecej tych "podkładek" i czy te podkładki można gdzieś kupić (szukałem na allegro i nie ma)
jak w ogole wyregulowac ta pozycje aby sie wygodnie jezdzilo..?
mam 190cm i rozmiar 60 wiec jest ok.
przejechalem sie ostatnio merida brata i.....zupelnie inny komfort jazdy....on ma rozmiar L tj chyba 56cm i tez 190cm.
wydaje mi się ze w moim tribanie kierownica jest za nisko.
pytanie: czy można ja poprostu podwyższyć ? czy trzeab tam dołozyć wiecej tych "podkładek" i czy te podkładki można gdzieś kupić (szukałem na allegro i nie ma)
jak w ogole wyregulowac ta pozycje aby sie wygodnie jezdzilo..?
#99
Posted 26 July 2013 - 16:26
No to różnie z tym może być.
Jeśli odkręcisz imbusem top capa to zapewne zauważysz, że mostek wystaje 2-3mm powyżej rury sterowej widelca, czyli tak jak powinno być. Jeśli odkręcisz mostek od rury (tymi dwoma śrubkami z boku) i podłożysz kilka podkładek to mostek już nie złapie Ci rury tak jak powinien, pełnym obwodem tylko ta dolna śrubką. Mało to będzie bezpieczne nie mówiąc już o tym, że niewiele wysokości uzyskasz. Po drugie top cap ma taką dłuższą śrubę, którą to musisz złapać gwint w gwiazdce wciśniętej w środek rury sterowej, więc też nie możesz szaleć z tym podwyższaniem. Czasem w nowych rowerach jest tak, że jest kilka podkładek jeszcze nad mostkiem - wówczas spoko możesz pozamieniać i podwyższyć ale z tego co pamiętam tribana to tak nie jest. Rada moja taka: spróbuj zdjąć mostek (i kiere też musisz) i odwrócić do o 180 stopni górą do dołu. Zmieni to kąt mostka i tym samym kierownica pójdzie do góry...choć może to głupio wyglądać ale liczy się wygoda przecież.
Inna sprawa, że możesz sprawdzić położenie siodełka. Może za bardzo jest do tyłu przesunięte i masz dalej do kierownic a co za tym idzie kładziesz się i obciążasz ręce.
Jeśli odkręcisz imbusem top capa to zapewne zauważysz, że mostek wystaje 2-3mm powyżej rury sterowej widelca, czyli tak jak powinno być. Jeśli odkręcisz mostek od rury (tymi dwoma śrubkami z boku) i podłożysz kilka podkładek to mostek już nie złapie Ci rury tak jak powinien, pełnym obwodem tylko ta dolna śrubką. Mało to będzie bezpieczne nie mówiąc już o tym, że niewiele wysokości uzyskasz. Po drugie top cap ma taką dłuższą śrubę, którą to musisz złapać gwint w gwiazdce wciśniętej w środek rury sterowej, więc też nie możesz szaleć z tym podwyższaniem. Czasem w nowych rowerach jest tak, że jest kilka podkładek jeszcze nad mostkiem - wówczas spoko możesz pozamieniać i podwyższyć ale z tego co pamiętam tribana to tak nie jest. Rada moja taka: spróbuj zdjąć mostek (i kiere też musisz) i odwrócić do o 180 stopni górą do dołu. Zmieni to kąt mostka i tym samym kierownica pójdzie do góry...choć może to głupio wyglądać ale liczy się wygoda przecież.
Inna sprawa, że możesz sprawdzić położenie siodełka. Może za bardzo jest do tyłu przesunięte i masz dalej do kierownic a co za tym idzie kładziesz się i obciążasz ręce.
#100
Posted 31 July 2013 - 20:38
Jak tam uzytkownicy tribanow 3A tych na microshifcie:) ? Zastanawiam sie nad zakupem takiego roweru jako drugiego na gorsze pogody a szczegolnie okres jesien i zima... czy te dwukomorowe kola btwin sa dosc wytrzymale? Mialem kiedys tani rowerek meridy to z kolami ciagle byl klopot bo trzeba bylo centrowac... Czy rower jest b.twardy przez zwykly widelec na nierownosciach? Jak ogolnie sprawuja sie Wam te maszyny? Microshift dziala porownywalnie do np. sory?