Decathlon - Seria Triban
#121
Posted 20 November 2013 - 23:02
Aby wszystko grało jak trzeba, warto wybrać się na dokładne ustawienie wszystkiego (w szczególności chodzi o przerzutki... nawet jeżeli były ustawione przy zakupie), lub chwycić śrubokręt i pomajstrować samodzielnie. Przy dobrze wyregulowanym osprzęcie nic nie będzie stukać, pukać, klekotać i odciągać uwagi od jazdy.
Ja 3A zakupiłem pod koniec lipca, od tego czasu zrobiłem 1k km i póki co wszystko gra. Chęci do jazdy rosną z każdym przejechanym kilometrem
#122
Posted 21 November 2013 - 17:35
Bo właśnie nie wiem na jaki rower się zdecydować: RockRider 5.3 (też z decathlonu) czy Triban 3A. Bo co prawdza w moim mieście powstało kilkanaście ścieżek rowerowych, które potrafią sie zakończyć zjadem w bardzo ruchliwą jezdnię o jednym pasie ruchu po której jeżdzą sobie TIR' y ~90km/h. MTB w razie czego po chodniku pojedziemy bez jakiegokolwiek uszkodzenia obręczy a jak będzie z obręczami rowerów szosowych?
#125
Posted 21 November 2013 - 22:24
Szosa nie nadaje się do jeżdżenia po ścieżkach rowerowych, zwłaszcza tych z kostki
To zależy jaka szosa. Na sztywnym alusie może być mało komfortowo, natomiast na Tribanie 5-ce jak i starej Winorze na ramie Cro-Mo nieraz smigałem, bo ulicą sie nie dało i wcale nie było tak źle.
MTB w razie czego po chodniku pojedziemy bez jakiegokolwiek uszkodzenia obręczy a jak będzie z obręczami rowerów szosowych?
Obręcze np w Tribanach sa dość wytrzymałe. Nieraz zdarzyło mnie się złapać konkretną wyrwę, gdzie na chodnikach ciężko taką spotkać i o dziwo obręcz nawet nie złapała centry.Osobiście nie pchałbym się w rower MTB do jazdy po mieście, a zwłaszcza chodnikach. Do tego celu używam lekkiego crossa na oponkach 32C który jeżdzi praktycznie po wszystkicm i zadowalająco szybko.
Czy do Triban 3A zmieści się jakaś szersza opona?
Napewno wejdzie 28C, a czy 32? Tu może byc raczej problem choć przyznam szerszej jak 28C nie zakładałem.
CykloOpole !!!
#127
Posted 22 November 2013 - 12:25
Zasada jest prosta albo chcesz sie bawic w rowery szosowe i wtedy kupujesz tribana albo szukasz rowerka do smigania to tu to tam, troche po chodnikach troche po asfalcie czasem po sciezce na polu i wtedy kupujesz sobie jakiegos Crossa/Trekka. Nie wiem czemu mialaby cie zniechecic jazda na Tribanie. To to samo co Merida czy Kellys czy inne tanie rowerki do 2500zł. Microshift działa myśle porównywalnie do Sory. Dobrze wyregulowany nie stwarza mi problemu od kilku tysięcy km. Gdzieś strone wcześniej wrzuciłem link do notki, w której opisałem moje użytkowanie Tribana.
PS. Opcja zwrotu towaru w Decathlonie isnieje, a jak bliżej to wygląda musiałbyś poczytać na stronie. Jeśli szukasz rowerka z drugiej ręki w bdb stanie to znajomy raczej na zimę będzie sprzedawał Tribana 3A bo przesiada się na coś dlaej, także jeśli byłbyś zainteresowany to pisz.
#128
Posted 22 November 2013 - 19:33
No i właśnie nie wiem na co się zdecydować. Głównie wyjeżdżam poza miasto w trasy ~30-70km ale w mieście jadę głównie po ścieżce rowerowej(asfaltowej) a w mniejszym stopniu po chodnikach z kostki Bauma (równo ułożona) a później poza miastem, ze względu na brak infrastruktury rowerowej, jezdnią. I mam taki dylemat czy wybrać tego Triban' a 3A czy jakiś Cross (tylko jaki?!).
#129
Posted 22 November 2013 - 21:33
Głównie wyjeżdżam poza miasto w trasy ~30-70km ale w mieście jadę głównie po ścieżce rowerowej(asfaltowej) a w mniejszym stopniu po chodnikach z kostki Bauma (równo ułożona) a później poza miastem, ze względu na brak infrastruktury rowerowej, jezdnią.
Czyli często podobnie jak ja na Tribanie 5 na waskich oponach 23C z nabitymi 9 barami, by tylko wydostać się z miasta w suche dni powszednie w godzinach gdy jezdnią nie da się jechać. W takim razie dogadałbym się w sklepie i wypróbowałbym na odcinku z kostki przed sklepem jak wygląda sprawa z Tribanem3A. Co do Crossa to dobijam starego "Authora Horizona sx" jeszcze na ramie hi-tenowej który to w konfrontacji z Tribanem nie ma co się równać jednak i tak jest lepszą opcją na łagodny las czy park lub miasto po " chodniku" jak rower MTB.
Gdzieś strone wcześniej wrzuciłem link do notki, w której opisałem moje użytkowanie Tribana.
Barthas, ale tą starą szosówkę to jednak mógłbyś naprawić
CykloOpole !!!
#130
Posted 23 November 2013 - 11:12
NIby tak, ale jak tylna przerzutka weszła w szprychy to uszkodziła ?hak przerzutki? tam z tyłu a ze mnie inżynier nie będzie i tak wyszło jak wyszło Nie żałuje. Nie wiem czy przeglądaliście nową ofertę Decathlonu na wiosnę, tam znajdziesz rowerek, który pozoli ci jeździć i w mieście i na trasach ( Cyclo Cross ), ogólnie nowe rowerki Decathlonu będą jeszcze bardziej konkurencyjną ofertą w stosunku do Merid i innych Kellysów. No imoże przestanie ludzi gryźć napis B'twin bo rowerki projektuje gość, który pracował dla LOOKa.
Poczytajcie, warto:
Po Polsku ale bardzo mało info
http://magazynbike.p..._source=message
Tutaj trochę o cenach
http://road.cc/conte...twin-road-range
A tu pełna opcja z katalogu.
http://press.btwin.c...election_EN.pdf
#131
Posted 23 November 2013 - 12:19
Ze mnie też inżynier żaden a pomimo tego grzebie w rowerach i nie tylko w nich. Nie taki diabeł straszny jak go malują. Hak przerzutki rzecz jasna można uszkodzić w konkretniejszym wypadku gdzie dostaniesz z boku w sztywna część przerzutki zamontowana na haku i w tedy wózek wejdzie w szprychy, lub jak rama dostanie w to miejsce np w warsztacie po zdemontowaniu koła i samej przerzutki i po jej założeniu na taką rame wózek również będzie wszpryczach. Hak rzecz jasna można wyprostować , a gdy problem tkwi w samej prerzerzutce to możesz wymienić spreżynę która potrafi zakonczyć swój zywot, lub możesz wymienić też całą przerzutkę nie koniecznie na taką samą.Jeżeli nie chcesz pchać pieniedzy w ten rower to możesz włożyć nawet jakiegoś starocia ze złomu. Przy okazji należało by sprawdzić też jak wygląda sprawa z tylnym, a najlepiej w całości z kołami. Wbrew pozorom centrowanie kół to nie jest jakaś wielka magia zwłaszcza przy biciu bocznym.
No imoże przestanie ludzi gryźć napis B'twin bo rowerki projektuje gość, który pracował dla LOOKa.
Mnie tam napisy nie ruszają. Jeżeli dany sprzęt o takiej samej konfiguracji co konkurenci spełnia swoją role zgdonie z przeznaczeniem, nie jest przy tym awaryjny i naprawdę daje radość to po co przepłacać. U nas B`twin kojarzony jest z marketem zaś na zachodzie spojrzenie jest na ta marke czysto użytkowe jak na wyroby konkurencji. We Francji jeżdzą na tym zawodowcy w wyścigach, a i tak jak wspomniniane jest w artykule jeździ też na tym kadra młodzików.
CykloOpole !!!
#132
Posted 23 November 2013 - 14:30
Jakby kto poszukiwał, to jest b'twin triban 5A w rozmiarze 54 w Deca w Piasecznie (choć strona internetowa pokazuje, że brak tego rozmiaru). Sora 2013, tak na oko klockowate koła i decatklonowskie rurki. Przejechałem się na nim wczoraj i ten rozmiar IMHO będzie świetny dla osoby jak ja: ok 178cm i niższej. Wrażenia z jazdy świetne. za 2k nowy z gwarancją, na nowej sorze i karbonowym widelcu- chyba nie ma konkurencji. I według mnie warto dołożyć te 500 zeta w stosunku do ceny tribana 3.
#133
Posted 23 November 2013 - 14:32
Widziałem tę ofertę i wydaje się dosyć ciekawa ale zakup za ~4tyś. Cyclo Cross to dla mnie za dużo jak na początek. No ale jednak za te 4tys, dostajemy grupę 105. Nowy Triban 300 (zamiast 3A) raczej będzie w bardzo podobnej specyfikacji.
Co do napisów to mogą sobie pisać co chcą przecież nie jedzie się na napisie a na rowerze.
#137
Posted 28 November 2013 - 16:22
Co myslicie o pomysle zakupu 3A jako drugiego roweru szosowego do jezdzenia np.w takie pogody jak teraz lub wczesna wiosna/pozna jesien gdzie mokro i czesto pada i szkoda podsawowego sprzetu ?
Drugie pytanie o ten microshift czy wspolgra z kasetami shimano i lancuchami? Czy mozna tez wbic lancuch campy ktos probowal ?
#140
Posted 29 November 2013 - 09:23
Co myslicie o pomysle zakupu 3A jako drugiego roweru szosowego do jezdzenia np.w takie pogody jak teraz lub wczesna wiosna/pozna jesien gdzie mokro i czesto pada i szkoda podsawowego sprzetu ?
Rower jak rower, pojedzie , a jak się będzie o niego dbało odpowiednio to posłuży długo. W przypadku Tribanów to na mokre warunki jak i gołoledź obowiązkowo należy zmienić OEMowe ogumienie, bo można się naprawdę przejechać.
CykloOpole !!!