Nowe tribany juz na stronie Decathlonu.
43XXS45XS48S51M54L57XL60XXL63
Rozmiarówka w CM wrzucam. Od rozmiaru S (włącznie ) w dół koła 26cali.
Posted 10 April 2015 - 14:56
Sora niby jest - jest.
Widelec prawie że karbonowy - jest.
Kierownica szosowa - jest.
Jeśli ktoś dopiero zaczyna, a w Decu ( BEZ OBRAZY ) z reguły są powiedzmy najczęściej amatorzy którzy dopiero zaczynają - to 2 tysiące jest dobrą ceną
Kross Grand Jocker > Unibike Crossfire GTS > Merida Speeder T1 > Scott Speedster 40
Posted 10 April 2015 - 15:37
Ja też uważam że triban, na pierwszą szosę jest takim sobie wyborem. Pozornie jest taniej. Za 2-3 lata właściciel decyduję się na kupno lepszej szosy za przysłowiowe 4 tyś to sumując w tych latach wyda 6 tyś.Z moich obserwacji zupełnie inaczej wychodzi właściciel, który od razu startuje z rowerem za 4 tyś i bardzo często pozostaje tylko na na wymianie zużywających się elementów.
Kupując tribana sporo się oszczędza przy kupnie, ale potem już jakby mniej. Wiem że padnie argument że mało kogo stać na 4tyś, ale czy nie lepszym wyborem jest kupno roweru z dobrym fram-setem na clarisie i w przyszłości skompletować dobrą grupę w atrakcyjnej cenie? Osprzęt dużo szybciej się starzeje technologicznie niż rama.
Triban jest atrakcyjny dla grupy ludzi którzy chcą mieć rower szosowy i nie planują niczego zmieniać w przyszłości.
Posted 10 April 2015 - 16:38
Rower rowerem. Ale czy tylko ja mam wrażenie, że paru użytkowników tutaj aktywnych ma coś wspólnego z tą firmą (pracownik, ew. osoba która ma zlecenie na marketing szeptany) i po prostu pisze opinie/promuje towar z deca na mase. Patrz niżej!
Nowe trib..any juz na stronie Deca...nu.
43XXS45XS48S51M54L57XL60XXL63
Rozmiarówka w CM wrzucam. Od rozmiaru S (włącznie ) w dół koła 26cali.
Tak uprawiany marketing/reklama jest dla mnie najgorsza. Człowiek szuka w internecie rzeczowej opinii o jakimś produkcie. A czyta dziesiątki fałszywych - opłaconych przez producentów. Proceder coraz powszechniejszy.
Szanuję reklamę zawartą przez gościa od Rose - on robi to jawnie i zapewne sponsoruje forum.
Posted 10 April 2015 - 16:43
Rower rowerem. Ale czy tylko ja mam wrażenie, że paru użytkowników tutaj aktywnych ma coś wspólnego z tą firmą (pracownik, ew. osoba która ma zlecenie na marketing szeptany) i po prostu pisze opinie/promuje towar z deca na mase. Patrz niżej!
Przecież to jest zwykła informacja o dostępności nowych rowerów. Nie on, to ktoś inny by prawdopodobnie o tym napisał.
Nawet jeśli ktoś jest pracownikiem to co? Może to i lepiej, bo można zasięgnąć pewnych informacji z pierwszej ręki.
Posted 10 April 2015 - 17:07
nie rozumiem Twojego myślenia,że kupno pierwszej za 2000zł,to ' Po prostu best of the best jako najtańsza pierwsza szosa. Taniej nowego nie znajdziesz ;-)'. to za ile ja mam kupić pierwszą szosę za 9 tysiecy może styknie?? Pyta wiele osób o szosę jaką mogą kupić za 2tysiaki nową najlepiej,to co mam kupić przez allegro szosę używaną za 2koła potem jeszcze połowę tego dołożyć?
Posted 10 April 2015 - 17:11
Jutro pojadę do Deca obczaję te 520.
A co do postu czy Triban sie nadaję na 1 szosę - pamiętaj, że Triban jest często PIERWSZYM rowerem szosowym - dlatego ludzie boją się wydawać te przykładowe 4 tysiące na szosówkę - jeśli im się nie spodoba, prawda ? Jeśli szosówki mu nie odpowiadają "strata" będzie mniejsza.
Kross Grand Jocker > Unibike Crossfire GTS > Merida Speeder T1 > Scott Speedster 40
Posted 10 April 2015 - 17:50
Posted 10 April 2015 - 17:56
to przepraszam,źle odebrałam. Ogólnie rzecz biorąc na co mam patrzeć jak będę wybierać szosę? Jeśli nie znajdę staregoT500 to będę zmuszona kupić jego zastępce .. Plecy mają być nie zgarbione? Spotkałam się z opinią,że i tak plecy bolą po dłuższej jeździe,znaczy okolice karku,to prawda?
Posted 10 April 2015 - 18:01
Posted 10 April 2015 - 18:05
Spotkałam się z opinią,że i tak plecy bolą po dłuższej jeździe,znaczy okolice karku,to prawda?
Oczywiście. Wyrażę swoją opinię na ten temat. Jeśli się mylę co do przyczyny to najwyżej mnie ktoś skoryguje.
Chodzi o to, iż w rowerze szosowym wzrok mamy skierowany w dół, nie tak jak w innych rowerach-przed siebie. Ja na przykład więc z przyzwyczajenia często podnoszę głowę w górę aby obserwować drogę przed sobą, co za tym idzie mięśnie karku mogą od czasu do czasu dać o sobie znać. To tak pokrótce. :-P
Aczkolwiek rowerem szosowym jeżdżę dopiero od dwóch dni, więc się jeszcze nie przyzwyczaiłem do końca. ;-)
Posted 10 April 2015 - 19:55
Jutro pojadę do Deca obczaję te 520.
A co do postu czy Triban sie nadaję na 1 szosę - pamiętaj, że Triban jest często PIERWSZYM rowerem szosowym - dlatego ludzie boją się wydawać te przykładowe 4 tysiące na szosówkę - jeśli im się nie spodoba, prawda ? Jeśli szosówki mu nie odpowiadają "strata" będzie mniejsza.
Rower za 4 tyś jest atrakcyjnym produktem i na pewno znajdę nabywcę bez dużej straty. Mało tego, jest spora szansa, że nabywca osobiście przyjedzie po rower i postawi "piwko" za zakup. Bo to innej kategorii klienci nastawieni na sprzęt . Przy sprzedaży tribana zainteresowani będą klienci nastawieni tylko na jak najniższą cenę i najlepiej jak wyślesz w super paczce za pobraniem. Dlatego nie jestem przekonany, czy aby na pewno tak mało stracę przy tribanie.
Ja znam przypadek, gdzie jeżdżący kupił pierwszy rower i nie czuję potrzeby kupna drugiego roweru, bo zainwestował odpowiednią kwotę i rower spełnia jego najszersze oczekiwania.
Senninho
Zakupiłeś rower za 2tyś, za rok będziesz na etapie kupna nowego roweru za ok 4tys. Cały budżet wyniesie cię 6tyś.
Dam teraz przykład Pana X.
Pan X zakupił rower za 4tyś, za rok przy takim samym budżecie jak twój bezie dysponował nadal kwotą 2 tyś. Tyle że Pana X zainwestuje te 2tyś w swój rower, np kupując w okazyjnej cenie grupę shimano ultegra.
Senninho niestety ale nie kupisz nowego roweru na ultegrze.
Przedstawiona przeze mnie sytuacja jest tylko poglądowa i sumy są teoretyczne. Chcę tylko przedstawić, że w dłuższej perspektywie czasu, triban nie jest aż taką oszczędnością.
Pojawiają się głosy że triban spełnia wszelkie oczekiwania. Jeśli jeżdzi się samemu to zapewne tak. Tylko warto czasem gdzieś skonfrontować się z innymi bikerami, Okaże się że oni zakręty, ronda łykają i wychodzą z nich szybciej. Może to tylko umiejętna technika jazdy, a może coś więcej?
Posted 10 April 2015 - 20:20
Posted 10 April 2015 - 21:26
Przede wszystkim nowy rower za 4k to też nie jakieś cudo:) zresztą poszukałem i pierwszy z brzegu rower za ponad 4k, rama aluminimu i tiagra czyli oczko wyżej niż sora, i chyba nawet korby na HT2 nie ma:)
http://rower.com.pl/...amie-kompaktowe
widziałem testy i czepiali się nawet rowerów za 6-7k bo miały np koła lipne powrzucane.
Mam tribana 500 i może nie jest to cudo ale po prostu solidny sprzęt na którym zrobi się bez problemu wiele kilometrów, a jak ktoś się wkręci to imo. lepszy wyborem jest składanie roweru samodzielnie albo przy pomocy znajomego itp.
Co do wymiany osprzętu w tribanie to imo. nie warto wrzucać nic ponad sorę
Jeśli chodzi o osprzęt to konkurencją dla tribana są tylko używki ale to już każdy musi sobie odpowiedzieć czy ryzykuje i szuka okazji czy kupuje pewniaka:)
Posted 10 April 2015 - 21:47
Od wczoraj przy największym blacie z przodu przy mocniejszym depnięciu łańcuch przeskakuje, rozumiem że to najpewniej wina zjechanego blatu?
W związku z tym chce wymienić napęd:
kaste, ta będzie pasować bo jak rozumiem to ta sama co jest w tribanie 300: http://rower.com.pl/...nrace-8rz-12-28
jaka zębatka będzie pasować do korby tribana 300?
Posted 10 April 2015 - 21:48
Senninho jeśli jest cos jest nie jasnę i nie trzyma się kupy, chętnie grzecznie wyjaśnię. Watek ma 82 strony, chyba nie oczekujesz że zapamiętam każdy szczegół min ilę kosztował zakupiony przez Ciebie triban? Jeśli to jest mój poważny błąd to przepraszam, na usprawiedliwienie dodam, że wszelkie użyte przeze mnie ceny są tylko teoretyczne i mogą tam widnieć dowolne wartości o czym to wspomniałem.
Co do mojego nieszczęśliwego porównania o rondzie i zakrętach. Wyjaśnię prościej. Uważam że są lepsze ramy do ścigania się niż triban.
Heja banana
Naprawdę nie można znaleźć roweru w okolicach 4tyś na shimano 105?
Wspomniałeś o tribanie, że to solidny sprzęt ale nie warto inwestować w niego powyżej sory. To tylko potwierdza to o czym mówiłem że triban jest mało rozwojowy.
Moim zdaniem jak ktoś zamierza rozwijać się sprzętowo. Niech kupi rower, w który warto później wstawić coś powyżej sory. W dłuższym przedziale czasowym okaże się być tańszym rozwiązaniem niż kupno 2 rowerów. kropka.
Posted 10 April 2015 - 22:00
Od wczoraj przy największym blacie z przodu przy mocniejszym depnięciu łańcuch przeskakuje, rozumiem że to najpewniej wina zjechanego blatu?
W związku z tym chce wymienić napęd:
kaste, ta będzie pasować bo jak rozumiem to ta sama co jest w tribanie 300: http://rower.com.pl/...nrace-8rz-12-28
jaka zębatka będzie pasować do korby tribana 300?
jaki masz przebieg tego roweru tak z ciekawości?