Aluminiowy bębenek a kaseta.
#1 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 30 maj 2013 - 17:31
Jeździ ktoś na alu bębenkach Novateca/Chosen i kasetach z 3 zębatkami na pająku? Byłbym wdzięczny za opinie na temat trwałości.
#3
Napisano 30 maj 2013 - 17:56
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 30 maj 2013 - 17:58
#5 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 30 maj 2013 - 18:15
Przyjrzałem się Sramowi i w sumie to dziwadło jest bo wypustki do bębenka ma na szerokości 1 czy 2 zębatek, więc zupełnie nie pojmuję tego tematu, chyba marketing zrobił swoje. Choć jeszcze tytanowe bębenki są...
#7
Napisano 30 maj 2013 - 20:22
mozna polować na starsze wersje kaset np 105 były na dwóch pajakach .
Zawsze można zamienić bebenek na stalowy np SLS waga wzrośnie piasty o ok 70 g niestety.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
#9 Gosc_tobo_*
Napisano 30 maj 2013 - 21:06
To czy będzie problem ze zdjęciem kasety zależy od materiału z którego bęben jest zrobiony - miękkie mają piasty np Zipp, Bontrager czy Tune.
#10 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 30 maj 2013 - 21:11
szymonef, widziałem ten patent ale jakoś zupełnie odrzucają mnie takie rozwiązania.
Co ma być to będzie, piasta będzie z alu bębnem, jak go szlag trafi to będę myślał nad wymianą lub modyfikacją, choć liczę że pożyje bo jeżdżę bardzo miękko. Na pewno wrażeniami się podzielę.
#12 Gosc_marvelo_*
Napisano 30 maj 2013 - 21:58
Z tą sztywnością z pewnością masz rację.
Ostatnio zauważyłem jak ciekawie podeszło Shimano do konstrukcji kaset 8-biegowych mtb.
Zakupiłem niedawno kasetę HG51 (11-30), która duże zębatki ma połączone pająkiem z tworzywa (raczej takie wysokie przekładki), a same zębatki są wyraźnie bardziej filigranowe niż w starszych wersjach. Dzięki temu kaseta jest prawie 100 g lżejsza niż moja wcześniejsza (też 11-30, nie pamiętam dokładnie jaki model, ale Shimano), a duże zębatki są wyraźnie sztywniejsze na boki, trudno ugiąć je palcami, co w starej udawało się bez wysiłku. Podczas zmiany biegów też wydaje mi się, że pewniej wchodzą.
Tak to wygląda:
http://allegro.pl/le...3257161539.html
A jeśli chodzi o aluminiowe bębenki, to moim zdaniem ten w piaście Novatec Nt-F172 jest wystarczająco wytrzymały dla lekkich osób nawet ze zwykłymi kasetami (ja w każdym razie jeszcze nie mam z nim problemów przy wadze ok. 63 kg, a mam obecnie kasetę Tiagra 9b).
#13
Napisano 31 maj 2013 - 08:41
Duża średnica trybu kasety to duży moment siły działający na bębenek kasety. Tobie jest łatwiej, ale gdzieś moc potrzebna do napędzania musi się podziać.3 największe tryby na pająku, to dla mnie bezsens, jeśli chodzi o nacięcia bębenka. Przecież to najlżejsze przełożenia i robią najmniej szkody bębenkowi. Wg mnie chodzi bardziej o sztywność z powodu większej średnicy. pozdr
Przy okazji: ja co prawda nie posiadam, ale wielu jeżdżących mtb i mających piasty novatec 712b urywało bębenki tych piast, przy korzystaniu z kaset 11/36 a nawet 11/34... I nie przez przecięcie aluminiowego bębenka, tylko przez rozerwanie go z powodu dużych sił działających prz przełożeniach najbardziej miękkich.
#18
Napisano 31 maj 2013 - 21:24
Co do pękajacych bębenków 712 to jest to po trochu wina konstruktora .
Bębenki do piast Mtb są takie same jak szosa, ale wydrążone bardziej i przystosowane w ten sposób pod grubszą oś.
Pod zapadką mamy dosłownie niecały 1 mm materiału i nie jest to podparte od wewnątrz niczym, przy ciężkich depnięciach zapadka wygniata gniazdo i tam zaczyna pękać .
Rada - dać stalowy bębenek, wytrzyma wiecej przeciążenia .
Piasty szosowe 172, 162 sb mają cieńsze ośki i co za tym idzie bębenek ma sporo więcej materiału pod zapdkami .
Pewnien producent - Hope bardzo ładnie rozwiązał ten problem, pod zapadkami zamontował dodatkowe piąte łożysko, które sobą wspiera ścianki bębenka, wzmacniając je na wygniecenie i piasty wytrzymują naprawde sporo.
Zdjęcia konstrukcji bębenków Novateca już prezentowałem na forum i blogu chyba .
W zasadzie Novatec to tanie piasty , bo cóż to jest niecałe 50 Eu za piaste tył o wadze 275 g , więc ma swoją jakość do ceny , jest popularna i łatwo dostępna , jak i części zamienne.
Dla jednego bezsensem jest wydanie 100 zł na bębenek stalowy, dla drugiego opcja - załóż i zapomnij o kłopotach.
Poza tym uszkodzenia bębenków ( w piastach xxx firm ) występują także jak zapadki pracują nierównomiernie - sklejanie sie , za gesty smar, uszkodzone łożyska , nieskręcone piasty , kasety .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo