Trek 1.9 Ultegra Vs Wilier Granturismo Chorus
#21
Napisano 21 maj 2016 - 10:33
#22
Napisano 21 maj 2016 - 12:43
#23 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 12:58
Rama karbonowa ramie nierówna, w ogóle karbon karbonowi też nie. Miałem kiedyś sztycę Eastona EC 90, trudno było mówić o karbonie - to był na oko jakiś plastik, kosztujący grubo ponad pięć stów. Miałem karbonową sztycę Ritcheya PRO o śred. 31,6 w rowerze górskim. Przejeździła ładnie kilka sezonów, po czym pięknie pękła w miejscu wchodzenia w ramę - pracowała w tym miejscu, pracowała....aż się zmęczyła i pękła. Pękają też i sterówki:
http://fotos.rennrad...4?page=2&in=set
Moje ulubione zdjęcia w tej kwestii:
http://fotos.rennrad...4?page=5&in=set
http://fotos.rennrad-news.de/p/404596
http://fotos.rennrad-news.de/p/404595
#24 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 13:02
Honky Tonk kosztuje w tym roku ponad 3 tysięce.
Podnieśli cenę, daję głowę,że jeszcze niedawno ta rama była za 2,6 - 2,7 tyś.
#25
Napisano 21 maj 2016 - 13:05
Była za 2,5tyś. ale nie wszystkie rozmiary, teraz https://sklep.konawo...-Honky-Tonk/852 a nie kupiłem jej tylko przez kolor, bo jakoś mi nie leży, przemalujesz to po gwarancji.
#26
Napisano 21 maj 2016 - 13:14
Postraszyliście mnie, bo znowu moja, dziesięcioletnia alu rama waży 1390 g w rozmiarze 59, a ja sam koło 90 kg. Ale szczerze to bardziej ufam wycieniowanemu metalowi niż gdybym miał wsiadać na któryś nowoczesny karbon grubo poniżej kilograma.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#27 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 13:21
Była za 2,5tyś. ale nie wszystkie rozmiary, teraz https://sklep.konawo...-Honky-Tonk/852 a nie kupiłem jej tylko przez kolor, bo jakoś mi nie leży, przemalujesz to po gwarancji.
No tak, ta żabia zieleń nie jest zbyt twarzowa. Szkoda, bo kiedyś robili piękne niebieskie Honky
#28
Napisano 21 maj 2016 - 13:23
O, a mi się bardzo podoba. Dla mnie problem stanowi paskudny sloping.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#29 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 13:23
Postraszyliście mnie, bo znowu moja, dziesięcioletnia alu rama waży 1390 g w rozmiarze 59, a ja sam koło 90 kg. Ale szczerze to bardziej ufam wycieniowanemu metalowi niż gdybym miał wsiadać na któryś nowoczesny karbon grubo poniżej kilograma.
Alu nawet jak pęka to nie tak gwałtownie jak karbon
#30 Gosc_Bullet_*
Napisano 07 wrzesień 2016 - 15:11
przy czym duży blat z 52 zmienił się na 53, a ramię korby wydłużyło się z 172,5 na 175. Dotychczasowa
kaseta Veloce 12 - 25 została zastąpiona Centaurem 12 - 27. Czuć że jest sztywniej, zwłaszcza na podjazdach.
Zastanawiam się tylko, jak długo pochodzą te łożyska, poza miskami nie są przecież osłonięte.
#31 Gosc_DivisionBell_*
Napisano 08 wrzesień 2016 - 15:38
Jak najbardziej polecam Conti Ultra Sport, w wersji zwijanej ważą ok. 240 g, cena ok. 80 zł. Dla mnie mają tę podstawową zaletę, że ciężko je przebić i długo się je ściera. U mnie tylna opona spokojnie robi dwa sezony, przy czym jeszcze w zimie jest ścierana na trenażerze. Teraz widzę, że wyszła wersja II z trochę inną powierzchnią gumy, widać że wierzchnia warstwa jest inna, chyba bardziej chropowata,być może ta guma będzie lepiej przyczepna. Sam jestem ciekaw tej nowej wersji.
Mialem Conti Ultra Sport 23c najpierw drutowe, a potem zwijane i rzeczywiscie szczegolnie zwijane sa godne polecenia(drutowe jak to drutowe, troche ciezkawe). Na zwijanej przez caly poprzedni sezon mialem zaledwie jednego kapcia. Od tego sezonu jprzesiadlem sie na Schwalbe Durano Performance i wydaje mi sie, ze lepiej niosa jak Conti, no ale tez sa jednak sporo drozsze.
#32
Napisano 08 wrzesień 2016 - 16:18
Zastanawiam się tylko, jak długo pochodzą te łożyska, poza miskami nie są przecież osłonięte.
Jak nie są? Chodzi ci o brak tej tulejki wewnętrznej co mają wkłady Shimanowskie? A ty masz w mufie jakiś otwór, że woda/syf może tam spłynąć wlewawszy się przez np. sztycę? Mufa mojej ramy (fakt, karbonowej) to lity walec, po wkręceniu misek i założeniu korby, od środka nie ma co zabrudzić łożysk, a od zewnątrz jest przecież podwójne uszczelnienie. Świetna robota, moim zdaniem znacznie lepsza niż w HT Shimanowskim.
#33 Gosc_Bullet_*
Napisano 08 wrzesień 2016 - 19:29
Akurat w tej ramie otworu odpływowego nie ma, i w sumie nie wiem czy to lepiej ( w razie jazdy w deszczu nie będzie od dołu wchodzić woda )czy gorzej ( bo jednak nie ma jak spłynąć, jeżeli już dostanie się do środka suportu ). Uszczelki są zakładane między łożyska a miski, alesą cieniutkie, wątpię, żeby powstrzymały brud. Generalnie system na kwadrat wyglądał pod tym względem lepiej.
Moje wątpliwości są wywołane opiniami na temat wytrzymałości łożysk w systemie UT. Jeżeli ktoś ma dobre doświadczenia w
tym zakresie, niech się nimi podzieli.
Mialem Conti Ultra Sport 23c najpierw drutowe, a potem zwijane i rzeczywiscie szczegolnie zwijane sa godne polecenia(drutowe jak to drutowe, troche ciezkawe). Na zwijanej przez caly poprzedni sezon mialem zaledwie jednego kapcia. Od tego sezonu jprzesiadlem sie na Schwalbe Durano Performance i wydaje mi sie, ze lepiej niosa jak Conti, no ale tez sa jednak sporo drozsze.
Ja się z Ultrasportów póki co się nie przesiadam. Kapcia nie pamiętam kiedy ostatnio złapałem, chociaż na pewno
w podobnej cenie są lepsze gumy pod względem szybkości, przyczepności czy komfortu jazdy.
#34 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 08 wrzesień 2016 - 19:49
Moim zdaniem przyczepność jest dobra. Schwalbe Lugano są może nieco bardziej komfortowe, ale niestety miałem trzy kapcie na 3200 km. Continental Ultra Sport 2, żadnego kapcia na 3000 km. Conti też mniej się zużywają.
#35 Gosc_Bullet_*
Napisano 08 wrzesień 2016 - 19:54
Moim zdaniem przyczepność jest dobra. Schwalbe Lugano są może nieco bardziej komfortowe, ale niestety miałem trzy kapcie na 3200 km. Continental Ultra Sport 2, żadnego kapcia na 3000 km. Conti też mniej się zużywają.
No to się cieszę, że Ci te Ultrasporty służą
#36 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 08 wrzesień 2016 - 19:55
Tak, jestem zadowolony i nie planuję żadnych zmian.
#37
Napisano 08 wrzesień 2016 - 21:28
Kugel, takie uszczelnienie wystarczy, spokojnie. Ta zewnętrzna uszczelka znacznie utrudni dostęp wody, a dalej jest kolejna od łożyska. Możesz rozebrać korbę i spróbować dać pomiędzy nie na full smaru i najlepiej jakiegoś wodoodpornego. W Shimano jest tylko jedna uszczelka i daje radę, tu jest to właśnie lepiej, bo podwójny system. Jak padnie to na przyszłość, to są te same łożyska co w suportach Shimanowskich, można kupić takie z demontażu na allegro lub samemu zabawić się z nawet najtańszym wkładem Shimanowskim, zawsze to na kilka dobrych piw zostanie.
Akurat w tej ramie otworu odpływowego nie ma, i w sumie nie wiem czy to lepiej ( w razie jazdy w deszczu nie będzie od dołu wchodzić woda )czy gorzej ( bo jednak nie ma jak spłynąć, jeżeli już dostanie się do środka suportu ).
Dla tego pytałem, czy od strony rury podsiodłowej jest dziura w mufie? Jak nie ma to spoko, system od środka będzie w 100% szczelny i nie potrzeba ani otworu spustowego, ani tej tulei co jest w Shimano.
#38 Gosc_Bullet_*
Napisano 08 wrzesień 2016 - 21:49
#39 Gosc_Bullet_*
#40
Napisano 08 marzec 2017 - 16:56