Accent CX One
#81
Posted 05 May 2014 - 18:13
Każda firma ponadto może sobie dobrać rodzaj i jakość stopu z którego chinol skleci ramę, rodzaj i jakość lakieru, itp, itd.
Ale ludki z kontroli jakości i ich wytyczne mają tu największy wpływ.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#82
Posted 05 May 2014 - 19:25
Zabawny temat
Co nie zmienia faktu ze accent to samo dno. Potem pozostają już tylko produkty bezimienne, pod którymi wstyd kompletny się podpisać.
Każda inna firma gwarantuje coś lepszego.
Ta ramka przełajowa nie jest zła na rower zimowy. Tani rower za tanie pieniądze. Ale rynek jest pełen ciekawszych propozycji.
A ludki z kontroli jakości nieźli. Chińczycy zrobią co zmówisz. Accenta się zamawia takiego i taki ma być, wcale nie lepszy.
Mam jedna ramę accenta już prościej ramy zrobić się nie da I raczej nie spawa jej żaden automat, praca chińczyka jest tak tania że, automat tu droższy.
#83
Posted 05 May 2014 - 19:27
jakosc wykonania :
rama nr 1 :
http://cdn1.coresite...SeatCluster.jpg
rama nr 2:
http://blogrowerowy....12/P1080551.jpg
Alez nikt nie zabrania miec nikomu przekonan. Nawet blednych A co naprawde myslisz- przyznales sam
Dobre ramy sa dobre nie dlatego , ze zrobione je w fabryce Giant'a na ich zamowienie ( a nie w jakiejs manufakturze , ktora wygrala przetarg bo byla tansza ) , tylko dlatego , ze w tym zamowieniu okreslono wyraznie poziom jakosci wykonania ( spawy, malowanie, dokladnosc montazu , osadzenia lozysk, gwintow itp) , jakosc materialu z jakiego maja byc wykonane ( np rurki eastona a nie "byle rurki z alu 6061 / popularne w rowerach 10 lat temu, pred stopami magnezowymi... /" aby jakos (chyba) cieniowane , w kazdym razie pospawane jak czesc do kombajnu radzieckiego ) , jak rowniez dlatego, ze Giant ramy robi od X lat, i w ich rekach sa i patenty i technologia i doswiadczenie .
Ujme to jeszcze inaczej... wyzsza sprawnosc silnika 2 suwowego nad 4o suwowym nie sprawi nigdy , ze zapragne miec Trabanta....
Tak samo jak nizsza cena ( podyktowana jakoscia materialow, wykonania i okresem gwarancji jak rowniez "reputacja" producenta ) nie sprawi, bym ( UWAGA : CLOU WYPOWIEDZI ! ) marzyl (lub uznal za uzasadnione/ rozsadne/ dobry "deal") o rowerze zlozonym na ramie Accenta i garsci rownie tanich i/ lub przypadkowych ( i uzywanych ) podzespolow ( w dodatku jeszcze nie wszystkich ) za cene NOWEGO roweru od renomowanego producenta, o lepszych parametrach, lepszym osprzecie, lepszej gwarancji I NIZSZEJ CENIE.
Po prostu nie jestem idiota, zeby nazwac rzecz po imieniu .
Dla mnie EOT.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#84
Posted 05 May 2014 - 20:14
http://blogrowerowy....12/P1080551.jpg
Hm. Tę ramę, rzeczywiście spawał zmęczony Chińczyk. Nie przypuszczałem, że Accent, to takie badziewie i, że dziś, mimo konkurencji, można wciskać klientowi podobne gówno.
Przyznaję Ci rację. To ja okazałem się naiwny.
#85
Posted 05 May 2014 - 21:10
- B25CX likes this
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#86
Posted 05 May 2014 - 22:05
http://blogrowerowy....12/P1080551.jpg
Hm. Tę ramę, rzeczywiście spawał zmęczony Chińczyk. Nie przypuszczałem, że Accent, to takie badziewie i, że dziś, mimo konkurencji, można wciskać klientowi podobne gówno.
Przyznaję Ci rację. To ja okazałem się naiwny.
Możecie laikowi wytłumaczyć czym się różnią niewygładzane spawy 'badziewnej' firmy od niewygładzanych spawów konkurencji? Chyba, że chodzi o sam fakt tego, że nie są płaskie, ale to chyba musiałem coś przespać bo myślałem, że niższe modele rowerów 'bardziej markowych' na aluminiowych ramach też nie zawsze mają wygładzane spawy.
#87
Posted 05 May 2014 - 22:07
Kupiłem ramę Accent Apex, bo potrzebowałem tanią ramę do rekreacji. Za 499 z. Lakier położony dobrze, ale za grubo. Na razie nie było żadnych przygód, więc wygląda dobrze, ale odporny jak na moje oko nie jest. Spawy faktycznie dość toporne. Rura podsiodłowa nie trzyma wymiaru. W ruch poszła blaszka z puszki po piwie.Rura sterowa i suportowa ok. Sztywność nawet bardziej niż ok. W porównaniu z moją ramą Cube Agree Race, ze dwie klasy niżej. Ale tez ceny nieporównywalne. Myślę, że do amatorskiego nawijania kilometrów całkiem przyzwoita. pozdr
#88
Posted 05 May 2014 - 22:32
http://blogrowerowy....12/P1080551.jpg
Hm. Tę ramę, rzeczywiście spawał zmęczony Chińczyk. Nie przypuszczałem, że Accent, to takie badziewie i, że dziś, mimo konkurencji, można wciskać klientowi podobne gówno.
Przyznaję Ci rację. To ja okazałem się naiwny.
Zupełnie nie rozumiem tego posta. Ale kolega chyba ma zerowa wiedzę o spawaniu i myśli że spawanie maszynowe to jakiś cud .
http://www.bike4race...405B-Sora-.html
Tu mamy tani rower dobrego producenta i dostajemy widelec karbonowy, nie jakieś tragiczne alu. Zupełnie nie rozumiem wybierania masso które nie dość, że jest aluminiowe to jeszcze proste. Jedyne co pozostaje nam do tłumienia to opona, chyba że zainwestujemy w kierownice kompozytową.
Accent Cx one to wybór tylko dla tych, co nie mogą kupić całego roweru na raz. W innym przypadku lepiej wybrać cały rower renomowanego producenta.
#89
Posted 06 May 2014 - 03:19
Możecie laikowi wytłumaczyć czym się różnią niewygładzane spawy 'badziewnej' firmy od niewygładzanych spawów konkurencji? Chyba, że chodzi o sam fakt tego, że nie są płaskie, ale to chyba musiałem coś przespać bo myślałem, że niższe modele rowerów 'bardziej markowych' na aluminiowych ramach też nie zawsze mają wygładzane spawy.
Obczaj niewygładzone spawy na mojej ramie:
http://szosa.org/top...jekt-principia/
Najlepiej zdjęcie kolumny suportu.
Te ramy w 2005 chodziły koło 4,5 - 5,5 tys zł. Porównując te spawy do akcentowskich, te drugie są "posmarkane", a nie pospawane.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#90
Posted 06 May 2014 - 06:14
Siara_iwj
Mam nadzieje, że nie znasz się na spawaniu bo gdyby tak było to nie kupiłbyś tej ramy
Przykro mi to mówić, ale za tą kasę to jest naprawdę kiepsko pospawane. Spawy na Accencie nie są wcale gorsze. Tą cenę za tą ramę to można wytłumaczyć chyba tylko wysoką ceną roboczogodziny w Danii.
Porównaj proszę spoiny na Twojej ramie z tym ---> http://3.bp.blogspot...00/DSC03605.JPG
A jeśli chcesz to zaznaczę Ci kilka wad spawalniczych na Twoich zdjęciach.
Petri: czego ma dowieźć zdjęcie wygładzonej spoiny ze Speca do spoiny na Accencie ? Znajdź jakąś renomowaną tamę z niewygładzanymi spoinami. Nie będzie wiele lepsza.
#91
Posted 06 May 2014 - 07:08
Ale głupia dyskusja kolega poskładał rower i mu się podoba to nie każdy wie lepiej :-)
Kolego Petri jak ktoś ma brzydką żonę a jemu się podoba to też będziesz mu udowadniał że źle zrobił? :-D
- severall, LawinaPytań and parmenides like this
#92
Posted 06 May 2014 - 08:31
Uroda spawów i zony, to tylko estetyka. W ramie ważna jakość spawu, u żony charakter :-P pozdr
#93
Posted 06 May 2014 - 09:25
Rozmiar. Ekspertem od spawalnictwa nie jestem, ale co nieco, wiem o tym procesie. Na tyle, by wiedzieć, że spaw powinien być położony, możliwie jednym ciągiem, by spoina miała jednorodną strukturę i temperaturę podczas nakładania. Jeśli przyjrzysz się zdjęciu, widać wyraźnie nadlew, który świadczy, że ten warunek nie został spełniony. Poza tym, zaraz nad nim biegnie rysa, która następnie przechodzi przez spoinę. Wygląda to na pęknięcie, co nie byłoby dziwne w tym przypadku. Spaw powinien mieć jednakową grubość na całym przekroju, by nie kumulować naprężeń w miejscach, gdzie spoiny jest mniej. Tu wyraźnie widać, że robotnik nie miał zbyt wprawnej ręki, lub swoją pracę wykonał niechlujnie. No i na koniec estetyka. Ta skłania do refleksji, że jeśli to, co widać jest spartolone, to jeszcze bardziej może być to, czego nie widać, czyli przygotowanie rurek. Czy chciało się producentowi przynajmniej oczyścić je z tlenków i zanieczyszczeń, sfazować i właściwie dopasować.
Pomykacz. Na dobrą sprawę, szlifowane spawy powinny osłabiać łączenie, bo zdejmuje się warstwę spoiny. Jednak wygładza się tylko „górki”, które nie mają wpływu na wytrzymałość połączonych części i utratę własności mechanicznych. To tylko wizualny zabieg, ale ma wpływ na ogólne wrażenie. Jeśli fabryka dba o takie niuanse, to pozwala przypuszczać, że cały proces technologiczny przebiega poprawnie.
Zrobiłem zwrot o 180 stopni, jeśli chodzi o zaufanie do Accenta, ale nie przyglądałem się wcześniej ich ramom, a te okazują się kiepskie, po prostu.
#94
Posted 06 May 2014 - 09:31
Pomykacz. Na dobrą sprawę, szlifowane spawy powinny osłabiać łączenie, bo zdejmuje się warstwę spoiny. Jednak wygładza się tylko „górki”, które nie mają wpływu na wytrzymałość połączonych części i utratę własności mechanicznych. To tylko wizualny zabieg, ale ma wpływ na ogólne wrażenie. Jeśli fabryka dba o takie niuanse, to pozwala przypuszczać, że cały proces technologiczny przebiega poprawnie.
Nie jest to do końca prawda. Wygładzanie i szlifowanie spoin nie tylko poprawia estetykę, ale również podnosi wytrzymałość zmęczeniową spoiny poprzez zmniejszenie efektu karbu. Pisząc prosto - szlifowana spoina powinna pęknąć po dłuższym czasie używania niż ta "surowa". Czasami technologia spawania super odpowiedzialnych urządzeń wręcz wymaga szlifowania spoin.
Połączenia spawane są liczone jedynie na przekrój materiału, więc nadlew spoiny (czyli to co wystaje poza materiał) jest już właściwie wadą. Jednak normy dopuszczają jej występowanie w określonym zakresie.
- Konik and Ultek like this
#95
Posted 06 May 2014 - 09:47
To ciekawe, co piszesz i może się przydać. Człowiek, uczy się całe życie.
#96
Posted 06 May 2014 - 13:28
Uroda spawów i zony, to tylko estetyka. W ramie ważna jakość spawu, u żony charakter :-P pozdr
Kierując się charakterem niestety trzeba się wspomagać ładną kochanką :-D
Ale to nie w temacie
#97
Posted 06 May 2014 - 14:40
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#98
Posted 06 May 2014 - 15:32
No kreciku, ale brokatowy lakierek mam cycuś, nie..?
Ramę masz bardzo fajną
#99
Posted 06 May 2014 - 16:06
odnosnie okularow ( rzeczonych ) - nie wiem, nie mialem, nawet nie wizialem. Biore na wiare, ze fajne. Sam mam "tanioszke" na szutry , ktora sprawdza sie zadziwiajaco dobrze ( w terenie kazde strasznie sie rysuja i po prostu szkoda kasy ) .
ALE , gdybys napisal, ze kupiles okulary Accenta, w promocji za cene Oakley'ow + 10% - nie licz na moje "poparcie" :shock:
Odnosnie spawow - moze i troche niefortunnie podalem fote spawu mocno szlifowanego ( idea byla jak mozna i jak trzeba wykonac laczenie rurek , zeby bez wstydu brac za to kase ), juz sie poprawiam ( niby-przelaj , zeby nie bylo ze dopieszczona szoska. rama anodowania ) :
Spaw nie musi byc po szlifie, ale ma byc polozony zgodnie ze sztuka, a nie tak jak jest w Accentach CX.... po prostu jakosc wykonania odpowiada poziomowi osprzetu lesno-rolniczego produkcji gospodarki dumnej Bialorusi...
Odnosnie aluzji o "zonie" : piekne kobiety sa dla mezczyzn bez wyobrazni ... :roll: :-P :-D
Sytuacja jest inna : ktos sie chwali, ze jego szkaradna zona jest najpiekniejsza na swiecie i jej uroda przycmiewa wszelkie inne jej atrubuty, ktore -niestety- okazaly sie byc wadami... Niech sobie jest zadowolony, tylko niech nie kaze mi cieszyc sie jego szczesciem :roll: a skoro uroda wspomnianej jest tak powalajaca, to ja ciagle pytam : gdzie to zdjecie ? ;-)
I nie rzecz w tym, ze Koledze sie podoba ( w co watpie , po prostu broni idei bo taka jest natura ludzka, zapewne zachowalbym sie tak samo , choc nie- ja bym sie nie chwalil wszem i wobec ) , tylko, ze poddal rower po krytyke , i teraz zdziwiony , ze sie komus nie podoba :shock:
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#100
Posted 06 May 2014 - 20:28
A propos odczuć. Bogaty przystojny , ma szpetną żonę. Pytany na tą okoliczność mówi - jak będziesz miał moje oczy, to możemy podyskutować. To fakt - tzw autentyczny. Dlatego ja nie poddaję w wątpliwość, co się koledze podoba. pozdr