Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#2261 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 29 październik 2009 - 21:40

Ma Karbon czasem cierpliwosc, ale potrafi w granicach swojej wiedzy doradzic.

No wiesz? I ja mam Ci koła złożyć :D

I czy przy tak wytrzymałych szprychach potrzeba ich aż 32 sztuki na koło?

Nie demonizuj CX-Ray tak. Nie są tak sztywne. Trochę delikatniejsze niż Race 1,8. W specyficznych warunkach dają się naciągnąć z siłą 130 kg co jest bardzo dużą wartością.

robo, lepsza jest A172. Po kiego grzybka 5 łożysk? Dali małe na NDS to nadrabiają. 4 duże wystarczą. Jest to korzystniejsze masowo, trwałościowo i lżej się toczy. A172 jest lżejsza, tańsza i lepsza.

#2262 LeyAss

LeyAss
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 październik 2009 - 13:24

Po rozmowie z Karbonem - moje kółka chyba będą wyglądać tak:

Obręcze: CXP 33 (przod 24 szprychy, tyl 28)
Szprychy: Sapim cx-ray
Piasty: Mack

Nadwyręża to budżet, ale to chyba jedyna słuszna opcja:), a tak na marginesie, to Karbon ma dar przekonywania.

I takie jeszcze pytanko: jak jest z głośnością piast Mack? W jednym rowerze mam starą piastę Shimano Silent Clutch i bardzo podoba mi się to rozwiązanie.

#2263 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 październik 2009 - 18:38

Po rozmowie z Karbonem - moje kółka chyba będą wyglądać tak:

Obręcze: CXP 33 (przod 24 szprychy, tyl 28)
Szprychy: Sapim cx-ray
Piasty: Mack

Nadwyręża to budżet, ale to chyba jedyna słuszna opcja:), a tak na marginesie, to Karbon ma dar przekonywania.


To jest IMO bardzo fajny zestaw wykorzystujący solidność CXP33. Przy okazji będzie dość aero zestaw. Zastanawiam się jedynie, czy dostaniesz 24 i 28 w tym samym kolorze... Niestety, co do Macka, nie mam nic do powiedzenia :-/

#2264 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 październik 2009 - 18:58

Po rozmowie z Karbonem - moje kółka chyba będą wyglądać tak:

Obręcze: CXP 33 (przod 24 szprychy, tyl 28)
Szprychy: Sapim cx-ray
Piasty: Mack

Nadwyręża to budżet, ale to chyba jedyna słuszna opcja:), a tak na marginesie, to Karbon ma dar przekonywania.


Ja na Twoim miejscu popytałbym się ludzi, którzy mieli podobne zestawy, np andyego.

#2265 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 październik 2009 - 19:43

@ndy uszkodził tylne koło mechanicznie - przytrzaśnięte między drzwiami autobusowymi. Uszkodzone zostały szprychy. Niestety nie dostałem tego koła do serwisu, więc nie potrafię nic konkretnie powiedzieć. Koło musiałoby zostać zaplecione jeszcze raz, a nie dociągane kilka szprych.
LeyAss:
Zakładanie CX-Ray do do Novateców nie ma sensu. Droższe szprychy od piast - tego się nie robi. A, że aerodynamika jest ważna to można dać Raye. Uważam, że szprychy mają większy wpływ na opory aerodynamiczne koła niż kształt obręczy.

#2266 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 październik 2009 - 19:46

Po rozmowie z Karbonem - moje kółka chyba będą wyglądać tak:

Obręcze: CXP 33 (przod 24 szprychy, tyl 28)
Szprychy: Sapim cx-ray
Piasty: Mack

Nadwyręża to budżet, ale to chyba jedyna słuszna opcja:), a tak na marginesie, to Karbon ma dar przekonywania.


Ja na Twoim miejscu popytałbym się ludzi, którzy mieli podobne zestawy, np andyego.


Podobno słabym elementem była obręcz ambrosio, niski profil, dobrze pracuje na nierównościach, ale sztywność już słaba. cxp33 podniesie masę i sztywność.
Jeśli są dodatkowe $ to szukałbym obręczy karbonowych, corima, itp.

#2267 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 październik 2009 - 19:49

Hm, słyszałem że ponoć opony mają także wpływ na aerodynamike

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2268 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 30 październik 2009 - 20:05

Hed też twierdzi że opona ma znaczenie - produkowana przez nich obrecz c2 o szer 23mm sprawia ze opona uklada sie w taki sposob ze zmniejsza zawirowania wokol niej , wiadomo jest sztywniejsza tylko niektorzy moga miec problem z hamplami http://www.hedcyclin...ardennes_c2.asp

#2269 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 30 październik 2009 - 20:15

Panowie ; bez przesady !
Nasz poziom i zawirowania przy oponie.... To juz zakrawa na smiesznosc :lol:
Rowery po 8,5 kG , nadwaga lub niedowaga , dwie godz . treningu zamiast szesciu , woda z cukrem zamiast CERY a Wy tu o zawirowaniach....

#2270 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 30 październik 2009 - 20:17

Mysle , ze tu na forum czesto przesadzamy z dietami , zawirowaniami ITP.
Tak to sie nawet zawodowcy nie pier....la. Oni zyja duzo "zwyczajniej" jak nam sie wydaje

#2271 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 październik 2009 - 20:25

Jak się mocno rozpędzi w centrownicy koło na okrągłych szprychach, szczególnie zaplecione radialnie, to słychać mocny świst powietrza i prędkość hamowania koła zmienia się wykładniczo do prędkości obrotowej koła.
Ceramiczne łożyska, bardzo wysokie obręcze, aerodynamiczne szytki Zipp, ramy z płaskimi rurami, dolne wózki RD zabudowujące kółka RD - to wydaje się mi "pic na wodę". Wysokie obręcze wyróżniają się ogromną sztywnością - to się wydaje mi cenniejsze niż ich właściwości aerodynamiczne.

#2272 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 30 październik 2009 - 22:07

i zgoda to sa pierdy marketingowe:) ale pogadać o tym można ... nie żeby kupować zaraz

#2273 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 30 październik 2009 - 23:20

przyłączam się do pytania o głośność piast mack'a, jak to z nimi wygląda?

#2274 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 październik 2009 - 23:21

Ja tak tylko napomnknąłem bo Bontrager ma oponke , która układa sie bardziej pionowo niż na boki i ponoś zysk jest hehehe na iluś tam kilometrach.

Mysle że większy zysk bedę miałowijajac buty folią .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2275 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 październik 2009 - 23:27

@ndy uszkodził tylne koło mechanicznie - przytrzaśnięte między drzwiami autobusowymi. Uszkodzone zostały szprychy. Niestety nie dostałem tego koła do serwisu, więc nie potrafię nic konkretnie powiedzieć. Koło musiałoby zostać zaplecione jeszcze raz, a nie dociągane kilka szprych.


Przytrzaśnięte? O tym to nic mi nie wiadomo.
Mnie tylko coś pisał o tym, że koła świetnie przyśpieszają i ... są tak samo "sztywne" jak whr500, a może i gorzej.
A to przytrzaśnięcie przydarzyło mu się w czasie kiedy te koła były wystawione na allegro?

Podobno słabym elementem była obręcz ambrosio, niski profil, dobrze pracuje na nierównościach, ale sztywność już słaba. cxp33 podniesie masę i sztywność.
Jeśli są dodatkowe $ to szukałbym obręczy karbonowych, corima, itp.


Słabym elementem super hiper mega wypas obręcze ambrosio na której pociskają Paris-Roubaix? No coś tu chyba się nie klei?
Skoro obręcze są według was niewystarczająco sztywne to po jaką cholerę pakuje się w nie szprychy z plasteliny?

Boonen (i nie tylko on) przecież takich obręczy używa! No tak.. ale on miał koła zaplecione na "zwykłych" leaderowskich sapimach.. mało tego! 32! TAK! TRZYDZIEŚCI DWIE pieprzone dziury w obręczach oraz piastach! TRZYDZIEŚCI DWIE &#%^^%@# SZPRYCHY na KAŻDE koło!
Ogaraniacie jeszcze taką ilość szprych w kole czy dla Was drodzy koledzy max to 28?
Ale to nie wszystko!! Największy hicior zostawiłem na koniec ;-)
Koła miał zaplecione na 3, III, trzy, drei, three, tre, krzyże!! raz, dwa trzy! Kumacie? Czy nadal bujacie w chmurkach przy pięknym słoneczku?
Trzy krzyże zarówno z przodu jak i z tyłu. Żadne słoneczka, dwa krzyże z tej, 8983030 krzyży z tamtej strony.. żadnych wynalazków.
Mocne, sztywne, wytrzymałe.

Zaraz mi tu napiszecie coś o wadze Boonnena (przy 192cm waży raptem 78-82kg) i o jego mocy, o samym wyścigu PR, że bruk itd itp.
Zgadza się.
PR to ciężki wyścig, Boonen to niezły knur, który jak zaj&^#& w korby to rower ledwo kupy się trzyma.
Ja wiem tylko tyle, że większość z nas to amatorzy lubiący sobie pojeździć czasem ostrzej, czasem po prostu aby się pokulać przed siebie. Jakie u nas są drogi każdy wie.. teraz niech mi ktoś poda choć jeden NORMALNY powód dla jakiego składacie te beznadziejne(na obręczach ambrosio) koła na laserach, cx'ach? Bawi Was jazda z większym dreszczykiem emocji? Pęknie.. nie pęknie... może dziś, a może jutro.. dziury.. uważać na dziury...
Lansik? Może o to Wam chodzi? Szacun wśród ziomali?
...

#2276 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 30 październik 2009 - 23:41

Dobrze rabnales ziomal ! Jak czytam te wszystkie wywody o kolach to az dreszcze mi chodza... Ale ze SMIECHU ! I te opisy ; jak te kola przyspieszaja , a jakie takie i owakie , a jak sie tocza , a jakie lozyska , a jakie piasty !!! Wiekszosc z nas ( razem ze mna oczywiscie ) nie odroznilaby jazdy na 10 roznych modelach.
Chcialbym widziec tych wszystkich "fachowcow" w "ciemnym" tescie. Podejrzewam , ze jedne kola opisaliby na piec sposobow !
Byl taki test wsrod kiperow . I co ? Wiec jedni z najlepszych kiperow swiata , pijac pewne czerwone wino z LADNEJ i wygladajacej na DROGA butelki cmokali z zachwytu. A w butelce bylo BIALE farbowane wino :lol: :lol: :lol:

#2277 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 październik 2009 - 23:57

No tak tak, jest sens porównywać lekkie koła z kołami nie do zaje***** jakimi są Nemesisy na szprychach 2,0mm i piastach DA/Record. Te drugie ważą ponad 400g więcej, mają wiązane krzyże. Obręcze ze znacznie większa ilością materiału. Zresztą każdy kto miał w ręce obręcze F20 i Nemesisy połapie się jakie są ich przeznaczenie. Nemesis mają inny profil pod szytkę - są przystosowane do szerszych szytek = większa objętość, lepsze zachowanie na brukach.
Porównywanie kół opartych na Nemesisach do tych na F20 to nieporozumienie. To koła o zupełnie innym przeznaczeniu.
Gdybym zawiązał Ci oczy i dał się przejechać na moich kołach zrobionych na Revo to nie zobaczył byś różnicy w stosunku do swoich Neutronów. Bo to nie tylko szprychy tworzą koło, ale i obręcz, a stare torowe Matrix to genialne, lekkie obręcze. Revo na 70 kgf, przód 2x, tył 3x. Trochę wysiłku kosztowało mnie, żeby dobrać im odpowiednią siłę naciągu, ale mam super zestaw treningowy za grosze.
Edge to już inna bajka. Może dla zaspokojenia mojej próżności, a może dlatego, że mnie nie wypada jeździć na Borach?

marceln, pytasz jak głośne są Macki? Campa się chowa. Słyszałeś kiedyś sprzęgło piast Hope? Tak właśnie brzmi Mack:

#2278 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 31 październik 2009 - 07:46

Z drugiej strony, skoro ktos w nogach nie ma mocy jak Boonen i nie napitala 100km po bruku z predkoscia 40 km/h to sadze ze zestaw Ambrosio F20 32H + szprychy 2mm sa zestawem wystarczajaco lekkim (ok 1500-1600g) i sztywnym. Z opinii na weightweenies wynikaja raczej pochelbne opinie w stosunku do takich zestawow, sporo ludzi marudzi na obrecze szytkowe Mavic Reflex. Ja np. skladam kola na obreczach F20 32H, zamowilm juz piasty Miche Racing, za namowa Malik'a zapakuje na tyl szprychy nie cieniowane 2.0 DT Champion na ten przyklad, przod niech zostanie na Sapim Race 2.0/1.8/2.0.

#2279 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 31 październik 2009 - 08:56

No tak tak, jest sens porównywać lekkie koła z kołami nie do zaje***** jakimi są Nemesisy na szprychach 2,0mm i piastach DA/Record. Te drugie ważą ponad 400g więcej, mają wiązane krzyże. Obręcze ze znacznie większa ilością materiału. Zresztą każdy kto miał w ręce obręcze F20 i Nemesisy połapie się jakie są ich przeznaczenie. Nemesis mają inny profil pod szytkę - są przystosowane do szerszych szytek = większa objętość, lepsze zachowanie na brukach.
Porównywanie kół opartych na Nemesisach do tych na F20 to nieporozumienie. To koła o zupełnie innym przeznaczeniu.

Właśnie o to mi chodzi! Wy dajecie lekkie obręcze i do tego pakujecie ścierwo jakim są revo, lasery czy nawet racey (na tył) i jeszcze wciskacie kit o sztywności i wytrzymałości.
Nawet przy nemesisach/open pro/cxp33 itp stosowanie cieniowanych szprych to nieporozumienie.

Gdybym zawiązał Ci oczy i dał się przejechać na moich kołach zrobionych na Revo to nie zobaczył byś różnicy w stosunku do swoich Neutronów.

Skoro nie widać różnicy... to po co przepłacać?
Plus Twoich kół to niższa masa, moje koła z kolei będą wytrzymalsze. (tak wiem Twój koleś kat/lamer rozwalił taki komplet, gratulowałem mu już nie raz).

Bo to nie tylko szprychy tworzą koło, ale i obręcz, a stare torowe Matrix to genialne, lekkie obręcze. Revo na 70 kgf, przód 2x, tył 3x. Trochę wysiłku kosztowało mnie, żeby dobrać im odpowiednią siłę naciągu, ale mam super zestaw treningowy za grosze.
Edge to już inna bajka. Może dla zaspokojenia mojej próżności, a może dlatego, że mnie nie wypada jeździć na Borach?

Nie każdy ma dostęp do torowych obręczy nie wspominając już o kasie jaką wydałeś na edge.


Można tylko dyskutować, czy dla kolarza ma to znaczenie, czy nie (przy jego formie, technice etc. i warunkach jazdy), ale z technicznego punktu widzenia nie ma dyskusji (chyba, że chcesz dyskutować z liczbami).

Gdyby zacząć się opierać na liczbach i teoretycznych bzdetach to każdy z nas składałby koła na najbardziej cieniowanych szprychach. Bo to w końcu one są najbardziej wytrzymałe.

#2280 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 31 październik 2009 - 10:47

karbon, to świetnie, że są takie głośne, to mi odpowiada :)