
Wybór kół
#2341
Gosc_Zawisza_*
Napisano 13 listopad 2009 - 11:32
#2342
Napisano 13 listopad 2009 - 12:57
Te obręcze, to raczej do trekingowego (szerokość - 24mm), na opony szersze niż 28x700C. A jeśli mówimy o kołach, to tylna piasta może mieć szerokość MTB, czyli 135mm.Na stronie Pol- Sportu znalazłem koła ZAC 2000
Jeśli chcesz mocne obręcze do szosówki od tego prodycenta to może CHRINA: http://www.pol-sport.../obrecz-chrina-
Jak na obręcz podwójnie oczkowaną jest dość lekka - 510g. Dokupisz szosowe piasty Novatec-a i złożysz mocne koła.
I jeszcze jedna uwaga - Pol-Sport jest hurtownią, nie kupisz w detalu (nawet na stronie nie ma opcji "do koszyka"). Chyba, że się coś zmieniło. Trzeba iść do zaprzyjaźnionego sklepu, żeby ci sprowadzili od nich na zamówienie dla ciebie - dostastarczają tylko płatnikom VAT.
#2343
Napisano 13 listopad 2009 - 13:39
Zac w przednim kole służył dzielnie w terenie, sztywnością nie grzeszył, kilka razy był podkręcany, tarcza zasysała po swojej stronie zakówki :-). Nie założył bym na niego nawet przełajowej gumy, tylko min 2,1. Zbyt delikatny.
#2344
Gosc_Bullet_*
Napisano 13 listopad 2009 - 15:56

Czyli ZAC to koła trekkingowe, chyba odpadają. A jakie macie doświadczenia z kołami shimanowskimi ? Ładnie wyglądają, cena też nie poraża, ale 16 szprych z przodu i 20 z tyłu - chyba po kilku setkach km trzeba je centrowac ?
#2345
Gosc_Bullet_*
Napisano 13 listopad 2009 - 21:38
#2346
Napisano 14 listopad 2009 - 10:08
Może lepiej kupic fabryczne Aksiumy Mavica....?
Jeśli chodzi o Aksiumy masz tu do wyboru komplet kół od 1980g ( rocznik 2007) poprzez 1855 g(2008-09) i zdaje się, że na 2010 aksiumy będą ważyć poniżej 1800g. Ciekawe jaka będzie cena?
http://www.mavic.com...m.996983.1.aspx
#2347
Napisano 14 listopad 2009 - 12:38
#2348
Gosc_vmax_*
Napisano 14 listopad 2009 - 16:36
w koncu jak założyłem inne to rower mi spod tyłka uciekał !!!
#2349
Gosc_Bullet_*
Napisano 14 listopad 2009 - 19:30
Ja mam dobre zdanie o Mavicach, tyle że w podstawowym rowerze ujeżdżam ksyrium equipe. Jeżdże na nich od 4 lat, i nie miałem z nimi nigdy najmniejszych problemów. Czy to ,,kabany''

Fulcrumy kojarziły mi się z campagnolo ale popatrzyłem tu i tam i fakt - robią bębenki pod sh. Ceny teraz wyższe niż za aksiumy.
Gdyby ktoś miał jakieś negatywne przygody z jednymi lub drugimi kołami - proszę uprzejmie o informację. Szczególnie cięższych zawodników. Kółka nie będą oszczędzane....
#2350
Napisano 14 listopad 2009 - 21:36
Kupisz Aksiumy, czy Fulcrumy to będziesz zdany na serwisy i firmowe części, a jak mniemam nie o to ci chodzi.
#2351
Napisano 14 listopad 2009 - 22:54
Gdyby ktoś miał jakieś negatywne przygody z jednymi lub drugimi kołami - proszę uprzejmie o informację
mi w aksiumach pękła szprycha. traktuję to jako incydent a nie opinia o całej serii czy nawet marce bo to jakaś paranoja. szprycha kosztowała 10 zł i ze 20 centrowanie. Nie przesadzałbym z tą niedostępnością części, no chyba, że się mieszka w małych miastach lub wsiach.
Każdy chciałby jeździć na leciutkich kołach a nie na "kabanach", ale wielu niestety ograniczają finanse.
Koła ważące 1,86kg za 500 zł to nie jest zły wybór...a opinie typu...
miałem wątpliwą przyjemnośc jeżdzić / na szczęście chwile/ na ty kołach , heh . w sumie to nic sie nie działo z nimi ale kabany jak to mavic
pozostawię bez komentarza.
#2352
Gosc_vmax_*
Napisano 15 listopad 2009 - 13:15
przez niecały sezon centrował 6 razy w tym 4 razy przednie kólko /centry bez przyczyny , uderzenie , dziura itp/
po ok 2500km wymiana łożysk /przód/
nie mam pojęcia czy to rzeżnik czy na takie trafił po prostu .Kabany to ogolnie przyjete słownictwo i nic obrażliwego dla kołek które ważą JW. Napewno cieżej sie rozpedzają , nawet taki cienias jak ja to poczuł .
pozostaje jeszcze sprawa budżetu , tak są tanie nie ulega wątpliwości i jeżdzić też się na nich da
pozdro
#2353
Gosc_Bullet_*
Napisano 15 listopad 2009 - 18:08
Sam nie wiem. W Fulcrumach 7 piasty wyglądają jakoś nieciekawie. Najbliższe sklepy w okolicach serwisują tylko Sh albo Mavica. Fulcrumy trza by ściągnąć z netu i wszelkie ewentualne reklamacje też - wysyłać, pakować, płacić...
Składać koła to ,,pitolić ''się ze składającymi je ( niestety sam tego nie zrobię ), a z tego co czytałem w tym wątku początkowe poprawki są chyba nieuniknione. Poza tym trudno przewidzieć jak takie koła zaplecione przez kogoś będą się zachowywały w dłuższym czasie. Co koła fabryczne, to fabryczne. Chyba wziąłbym te Aksiumy, ale po tym co napisał Vmax jeszcze długo się będę zastanawiał.
#2354
Napisano 15 listopad 2009 - 21:07
No to ja mam całkiem inne doświadczenia z kołami składanymi. Może nie masz w pobliżu dobrego serwisanta, który to zrobi raz, a DOBRZE. Zazwyczaj takie koła jeśli wymagają poprawki (wyrównanie naciągu, centrowanie) to tylko po pierwszej jeździe, a później już jest spokój.Składać koła to ,,pitolić ''się ze składającymi je ( niestety sam tego nie zrobię ), a z tego co czytałem w tym wątku początkowe poprawki są chyba nieuniknione. Poza tym trudno przewidzieć jak takie koła zaplecione przez kogoś będą się zachowywały w dłuższym czasie.
Jak dotąd WSZYSTKIE moje koła to składaki i ich nie centruję, bo po prostu tego nie wymagają.
Można się zastanowić dlaczego niektórzy tak narzekają na swoje nowo złożone kółka - a najczęściej popełniają masę błędów przy doborze części, zaplotów itp.
Często czytam, że ktoś złożył sobie SUPER koła, bo wziął najlżejsze piasty z oferty, leciutkie obręcze sprowadzone GB albo USA, cieniowane szprychy 24szt./ koło i jest niezadowolony, bo biega do serwisu, bo ciągle łapie centry. Ale najczęściej już nie doda, że waży 90 kg z okładem, przód kazał zapleść w słoneczko, a drogi mamy wiadomo jakie.
Co do MAVIC-a, to jesteś w uprzywilejowanej sytuacji, bo mieszkasz we Wrocławiu, a Harfa-harryson, to chyba jedyny serwis tej marki w Polsce (chyba, że się coś zmieniło). Dlatego dla ciebie kupienie Aksium-ów jest do przyjęcia. Ja sobie ich nie kupię (pakowanie, wysyłanie w razie problemów). Moi znajomi, którzy ich używali mówią, że ciężkie (czyli kabany), ale pancerne (czyli nie do zdarcia) - uwaga, mowa o modelach sprzed 2008r. - późniejsze są lżejsze i może mniej odporne.Najbliższe sklepy w okolicach serwisują tylko Sh albo Mavica.
#2355
Gosc_Bullet_*
Napisano 16 listopad 2009 - 10:16
Wybór starszych kół, sprzed 2008 r. byłby uzasadniony - wiadomo, z reguły są przecenione.
#2356
Napisano 16 listopad 2009 - 23:30
Ja mam także te kabany Aksium. Ważę 84 kg, kół nie oszczędzam, ale nie mam z nimi problemów. Jeżdżę na nich od 2007 roku. Tylko raz dałem tylny bębenek do przesmarowania. Od tego czasu spokój. Potwierdzam, koła cięzkie, ale pancerne. Nie wiem dlaczego ale dla mnie lepiej wygladają niz Fulcrumy.
Tak czy inaczej kupisz co będziesz chciał, ale pomysl o składaniu kół.
Pozdrawiam Brać Szosową.
#2357
Napisano 17 listopad 2009 - 09:52
przód: 1250g
tył: 1630g
suma 2880g - koła gotowe do jazdy (opony, dętki, kaseta, zaciski). W Bikeboardzie opisują rowery z taką wagą kół - przyspieszają jak "rakieta" :-)
Więc chyba nie jest jeszcze tak tragicznie.
#2358
Napisano 17 listopad 2009 - 11:51
To chyba koła do MTB ;-)suma 2880g
#2359
Napisano 17 listopad 2009 - 13:16
To chyba koła do MTB ;-)suma 2880g
suma 2880g - koła gotowe do jazdy (opony, dętki, kaseta, zaciski)
#2360
Gosc_paweł_51_*
Napisano 17 listopad 2009 - 16:48