Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#2341 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Posted 13 November 2009 - 11:32

wiadomo, ze chcemy pomoc ale.. czy podać linka to nie łaska?

#2342 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 13 November 2009 - 12:57

Na stronie Pol- Sportu znalazłem koła ZAC 2000

Te obręcze, to raczej do trekingowego (szerokość - 24mm), na opony szersze niż 28x700C. A jeśli mówimy o kołach, to tylna piasta może mieć szerokość MTB, czyli 135mm.

Jeśli chcesz mocne obręcze do szosówki od tego prodycenta to może CHRINA: http://www.pol-sport.../obrecz-chrina-
Jak na obręcz podwójnie oczkowaną jest dość lekka - 510g. Dokupisz szosowe piasty Novatec-a i złożysz mocne koła.

I jeszcze jedna uwaga - Pol-Sport jest hurtownią, nie kupisz w detalu (nawet na stronie nie ma opcji "do koszyka"). Chyba, że się coś zmieniło. Trzeba iść do zaprzyjaźnionego sklepu, żeby ci sprowadzili od nich na zamówienie dla ciebie - dostastarczają tylko płatnikom VAT.

#2343 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 posts
  • SkądW-wa

Posted 13 November 2009 - 13:39

Zac 2000 zdecydowanie do trekingowego, takie obręcze z wąską gumą będą dostawać w bok na wyrwach i nierównościach, co sprawdza się u mnie przy legendarnej trekingowej alesie, która waży 700 gramów i mógłby na niej lądować meserszmit. Plusem szerokiej obręczy może być tylko mniejsze ryzyko snaka, ale po zmianie gumy z 23 na 25 i 100 km byłem tak znieczulony na przyszczypanie że zniszczyłem nowiutkiego kryliona przecinając go podczas dobicia przy rancie.

Zac w przednim kole służył dzielnie w terenie, sztywnością nie grzeszył, kilka razy był podkręcany, tarcza zasysała po swojej stronie zakówki :-). Nie założył bym na niego nawet przełajowej gumy, tylko min 2,1. Zbyt delikatny.

#2344 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 13 November 2009 - 15:56

Dzięki za odpowiedzi. Linka nie załączyłem bo...nie potrafię go załączyc :)
Czyli ZAC to koła trekkingowe, chyba odpadają. A jakie macie doświadczenia z kołami shimanowskimi ? Ładnie wyglądają, cena też nie poraża, ale 16 szprych z przodu i 20 z tyłu - chyba po kilku setkach km trzeba je centrowac ?

#2345 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 13 November 2009 - 21:38

Przejrzałem katalogi, zerknąłem do neta i mi wyszło, że koła na obręczach Rigidy (Chrina ) + piasty Novatec + szprychy to wyjdzie koło 5 stówek. Może lepiej kupic fabryczne Aksiumy Mavica....?

#2346 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 14 November 2009 - 10:08

Może lepiej kupic fabryczne Aksiumy Mavica....?


Jeśli chodzi o Aksiumy masz tu do wyboru komplet kół od 1980g ( rocznik 2007) poprzez 1855 g(2008-09) i zdaje się, że na 2010 aksiumy będą ważyć poniżej 1800g. Ciekawe jaka będzie cena?

http://www.mavic.com...m.996983.1.aspx

#2347 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 14 November 2009 - 12:38

Ja bym olał Aksiumy i wziął Fulcrumy... ale to tylko moje skromne zdanie.

#2348 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 14 November 2009 - 16:36

dokładnie ! olej aksiumy ! miałem wątpliwą przyjemnośc jeżdzić / na szczęście chwile/ na ty kołach , heh . w sumie to nic sie nie działo z nimi ale kabany jak to mavic . kolezka troche cieższy jest fakt /86kg/ miał przeboje z nimi.
w koncu jak założyłem inne to rower mi spod tyłka uciekał !!!

#2349 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 14 November 2009 - 19:30

Ja ważę 96 kg, więc lekki nie jestem. A te przeboje z aksiumami na czym polegały ?
Ja mam dobre zdanie o Mavicach, tyle że w podstawowym rowerze ujeżdżam ksyrium equipe. Jeżdże na nich od 4 lat, i nie miałem z nimi nigdy najmniejszych problemów. Czy to ,,kabany'' :) czy nie - trudno mi powiedziec - nie miałem porównania.
Fulcrumy kojarziły mi się z campagnolo ale popatrzyłem tu i tam i fakt - robią bębenki pod sh. Ceny teraz wyższe niż za aksiumy.
Gdyby ktoś miał jakieś negatywne przygody z jednymi lub drugimi kołami - proszę uprzejmie o informację. Szczególnie cięższych zawodników. Kółka nie będą oszczędzane....

#2350 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 14 November 2009 - 21:36

Jeśli chcesz koła treningowe (czyli nie muszą "wyglądać") i żeby były polskodrogoodporne, to przy twojej masie nie zastanawiałbym się, tylko składał. Mocne obręcze, trwałe piasty (na maszynach), 32 szprychy/koło i 3 krzyże.
Kupisz Aksiumy, czy Fulcrumy to będziesz zdany na serwisy i firmowe części, a jak mniemam nie o to ci chodzi.

#2351 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 14 November 2009 - 22:54

Gdyby ktoś miał jakieś negatywne przygody z jednymi lub drugimi kołami - proszę uprzejmie o informację


mi w aksiumach pękła szprycha. traktuję to jako incydent a nie opinia o całej serii czy nawet marce bo to jakaś paranoja. szprycha kosztowała 10 zł i ze 20 centrowanie. Nie przesadzałbym z tą niedostępnością części, no chyba, że się mieszka w małych miastach lub wsiach.

Każdy chciałby jeździć na leciutkich kołach a nie na "kabanach", ale wielu niestety ograniczają finanse.

Koła ważące 1,86kg za 500 zł to nie jest zły wybór...a opinie typu...

miałem wątpliwą przyjemnośc jeżdzić / na szczęście chwile/ na ty kołach , heh . w sumie to nic sie nie działo z nimi ale kabany jak to mavic


pozostawię bez komentarza.

#2352 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 15 November 2009 - 13:15

Prosze bardzo , powiem co kolega robił przy kołach przez sezon
przez niecały sezon centrował 6 razy w tym 4 razy przednie kólko /centry bez przyczyny , uderzenie , dziura itp/
po ok 2500km wymiana łożysk /przód/
nie mam pojęcia czy to rzeżnik czy na takie trafił po prostu .Kabany to ogolnie przyjete słownictwo i nic obrażliwego dla kołek które ważą JW. Napewno cieżej sie rozpedzają , nawet taki cienias jak ja to poczuł .
pozostaje jeszcze sprawa budżetu , tak są tanie nie ulega wątpliwości i jeżdzić też się na nich da
pozdro

#2353 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 15 November 2009 - 18:08

Dzięki Vmax za opinię, to jakas totalna masakra, może twój kumpel jezdzil tym rowerem przełaje ?
Sam nie wiem. W Fulcrumach 7 piasty wyglądają jakoś nieciekawie. Najbliższe sklepy w okolicach serwisują tylko Sh albo Mavica. Fulcrumy trza by ściągnąć z netu i wszelkie ewentualne reklamacje też - wysyłać, pakować, płacić...
Składać koła to ,,pitolić ''się ze składającymi je ( niestety sam tego nie zrobię ), a z tego co czytałem w tym wątku początkowe poprawki są chyba nieuniknione. Poza tym trudno przewidzieć jak takie koła zaplecione przez kogoś będą się zachowywały w dłuższym czasie. Co koła fabryczne, to fabryczne. Chyba wziąłbym te Aksiumy, ale po tym co napisał Vmax jeszcze długo się będę zastanawiał.

#2354 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 15 November 2009 - 21:07

Składać koła to ,,pitolić ''się ze składającymi je ( niestety sam tego nie zrobię ), a z tego co czytałem w tym wątku początkowe poprawki są chyba nieuniknione. Poza tym trudno przewidzieć jak takie koła zaplecione przez kogoś będą się zachowywały w dłuższym czasie.

No to ja mam całkiem inne doświadczenia z kołami składanymi. Może nie masz w pobliżu dobrego serwisanta, który to zrobi raz, a DOBRZE. Zazwyczaj takie koła jeśli wymagają poprawki (wyrównanie naciągu, centrowanie) to tylko po pierwszej jeździe, a później już jest spokój.

Jak dotąd WSZYSTKIE moje koła to składaki i ich nie centruję, bo po prostu tego nie wymagają.

Można się zastanowić dlaczego niektórzy tak narzekają na swoje nowo złożone kółka - a najczęściej popełniają masę błędów przy doborze części, zaplotów itp.
Często czytam, że ktoś złożył sobie SUPER koła, bo wziął najlżejsze piasty z oferty, leciutkie obręcze sprowadzone GB albo USA, cieniowane szprychy 24szt./ koło i jest niezadowolony, bo biega do serwisu, bo ciągle łapie centry. Ale najczęściej już nie doda, że waży 90 kg z okładem, przód kazał zapleść w słoneczko, a drogi mamy wiadomo jakie.

Najbliższe sklepy w okolicach serwisują tylko Sh albo Mavica.

Co do MAVIC-a, to jesteś w uprzywilejowanej sytuacji, bo mieszkasz we Wrocławiu, a Harfa-harryson, to chyba jedyny serwis tej marki w Polsce (chyba, że się coś zmieniło). Dlatego dla ciebie kupienie Aksium-ów jest do przyjęcia. Ja sobie ich nie kupię (pakowanie, wysyłanie w razie problemów). Moi znajomi, którzy ich używali mówią, że ciężkie (czyli kabany), ale pancerne (czyli nie do zdarcia) - uwaga, mowa o modelach sprzed 2008r. - późniejsze są lżejsze i może mniej odporne.

#2355 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 16 November 2009 - 10:16

Rozsądnie piszesz Robo. W samym Wrocku nie mieszkam, bo nie mógłbym sobie wyskoczyć na rower, gdyby mnie wzięła ochota, tu tylko pracuję.
Wybór starszych kół, sprzed 2008 r. byłby uzasadniony - wiadomo, z reguły są przecenione.

#2356 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • SkądKraśnik

Posted 16 November 2009 - 23:30

Witam
Ja mam także te kabany Aksium. Ważę 84 kg, kół nie oszczędzam, ale nie mam z nimi problemów. Jeżdżę na nich od 2007 roku. Tylko raz dałem tylny bębenek do przesmarowania. Od tego czasu spokój. Potwierdzam, koła cięzkie, ale pancerne. Nie wiem dlaczego ale dla mnie lepiej wygladają niz Fulcrumy.
Tak czy inaczej kupisz co będziesz chciał, ale pomysl o składaniu kół.
Pozdrawiam Brać Szosową.

#2357 nessie

nessie
  • Użytkownik
  • 21 posts
  • Skądgdynia

Posted 17 November 2009 - 09:52

Ja na aksiumach 2008 złożyłem koła o wadze
przód: 1250g
tył: 1630g
suma 2880g - koła gotowe do jazdy (opony, dętki, kaseta, zaciski). W Bikeboardzie opisują rowery z taką wagą kół - przyspieszają jak "rakieta" :-)
Więc chyba nie jest jeszcze tak tragicznie.

#2358 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 17 November 2009 - 11:51

suma 2880g

To chyba koła do MTB ;-)

#2359 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 17 November 2009 - 13:16

suma 2880g

To chyba koła do MTB ;-)


suma 2880g - koła gotowe do jazdy (opony, dętki, kaseta, zaciski)



#2360 Gosc_paweł_51_*

Gosc_paweł_51_*
  • Gość

Posted 17 November 2009 - 16:48

MAVIC AKSIUM to totalna porażka , kupiłem takie koła rok temu , w tym roku pękło część główki szprychy tak nieszczęśliwie ze szprycha wysuwając się z piasty uszkodziła korpus piasty . Koła odesłałem do sklepu , okazało się że koła są sprowadzane z Francji i francuscy serwisanci stwierdzili że koło jest uderzone bo obręcz jest krzywa , to ja się pytam jak ma wyglądać kolo zaplecione na 20 szprych w którym nagle podczas jazdy pęka jedna ze szprych , to jakaś paranoja , ostrzegam zastanówcie zanim kupicie to g....