
Wybór kół
#2701
Posted 12 February 2010 - 11:03
Chyba też taką sobie sprawie, będę mógł dokładniej centrować koła w składakach. :mrgreen:
#2702
Posted 12 February 2010 - 14:02
będę mógł dokładniej centrować koła w składakach

#2703
Posted 13 February 2010 - 10:46
[ Dodano: 2010-02-12, 17:52 ]
Dodam ze waze ok 75-80 kg a cena kol to ok 750zl
[ Dodano: 2010-02-13, 10:44 ]
Pomoże kos w sprawie tych kol?
#2704
Posted 13 February 2010 - 12:47
Sprzedawca twierdzil ze 28 plaskich szprych szerokich na 3 albo 3,5 mm bedzie dobrych tzn nie zrobi sie z kolo zamkniete bez otworow
nie bardzo rozumiem to zdanie. A jakiej to firmy są szprychy?
28 to na pewno nie będzie za dużo dla Twojej wagi.Im mniej szprych tym słabsze kolo i trzeba by nadrobić mocniejsza obręczą a Alexy do tego przystosowane nie są. Nie wiem po ile chodzą piasty Ultegry 6700 żeby określic czy to dobra cena za te koła.
#2705
Posted 13 February 2010 - 13:25
#2706
Posted 13 February 2010 - 13:54
#2707
Posted 13 February 2010 - 14:16
#2708
Posted 14 February 2010 - 15:53
Zmieniłem szprychy na NDS ponieważ CX-Ray nie utrzymywały dobrze obręczy. 16 sztuk na DS fenomenalnie przenosiły moment obrotowy z piasty na obręcz, ale słaba NDS powodowała, że koło nie zachwycało sztywnością boczną. Nie było tego czuć podczas sprintów nawet, ale mnie, perfekcjoniście przeszkadzało to. CXy na NDS dały koło tak sztywne bocznie, że podczas centrowania czułem, że ograniczeniem jest 16 CX-Ray'ów na DS!
CX-Ray'e naciągnąłem na 110 kg. Na NDS siła naciągu to aż 89-90% DS! I to jest ta przewaga 2:1 nad 1:1, którą z matematycznych gdybań udało się mi teraz osiągnąć.
Dziwię się Troyowi Watsonowi (Ligero Wheels), że do 2:1 bierze aluminiowe obręcze KinLin i CX-Raye. Koło zaplecione na 1:1 na tych obręczach będzie mocniejsze od 2:1. To nie jest odpowiednia obręcz do takiego zaplotu chyba, że naciąga szprychy DS na 90 kg, ale to nie ma sensu dla mnie.
2:1 rozpracowane


#2709
Posted 14 February 2010 - 16:33
Jak zrozumiałem zamiast 16 dałeś 8 i mocniejszych niby szprych - jeśli tak to jak z boczną sztywnością ? jeśli szprychy są szerzej rozstawione chyba że przeoczyłem coś i na ile krzyży to poszło ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2710
Posted 14 February 2010 - 16:38
Jak masz odpowiednie sztywną obręcz karbonową z 24 otworami niekierunkowymi to możesz ją zapleść na 2:1. Oczywiście piastę musisz mieć robioną na zamówienie, z lewym kołnierzem mocno wysuniętym. W ten sposób masz koło z 16 szprychami na DS i 8 na NDS.
#2712
Posted 14 February 2010 - 18:34
To :
Znane nam sa obrecze Dt karbonowe i jest coś tam jeszcze produkowane przez Chińczyków, tyle że waga tych obreczy jest większa niż np ZTR Podium ( 290 g ) .
Czy da mi coś zrobienie kół na karbonowych obreczach , które są cieższe i spoooro droższe od alu ?? jakiś zysk energetyczny itd , czy jest to po prostu chwyt reklamowy.
Prawdopodobnie są to obrecze pod szytki mtb .
Ale ... czy raczej nie ma sesu pchać się w to.
Zastanawiałem się bo miałem oferte na obręcze mtb karbonowe jeszcze do przełknięcia.
To nie ma być dla turysty tylko zawodnika.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2713
Posted 14 February 2010 - 18:52
Szosowe Edge 1.25 są używane w przełaju, 1.68 w tandemach. Nie zapominajmy o ich masie...no i cenie niestety.
Rozumiem, że Ty zastanawiasz się między obręczami z różnych materiałów w podobnej klasie cenowej. Ja Ci na to pytanie nie odpowiem bo z tanim karbonem miałem mało do czynienia. Zaledwie kilku znajomych używa, za mało do mnie trafiło tych obręczy.
Jeśli chodzi o masę, osiągi, sztywność i sprzęt w najwyższych klasach cenowych to odpowiedź jest oczywista - karbon. Mam Edge 1.45 i są fenomenalne. Ale koła na Nemesisach też bym chciał mieć. Są ciężkie, ale w tym przypadku pieprzyć masę. Są przepiękne, niezniszczalne i ponadczasowe. W niedługim czasie działam 3 komplety na Nemesisach z piastami 7900, Chorus, Record i smutek mnie ogarnia bo sam takich nie mam

#2714
Posted 14 February 2010 - 19:08
#2715
Posted 14 February 2010 - 19:34
Ale , karbonowe robią pod szytki Mtb np opony Geaxa , no i jak to szytki mają swoje własciwości jezdne lepsze niż normalne oponki ponoć porównywalne do szosy i tutaj nie wiem w porównaniu z bezdętkami.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2716
Posted 14 February 2010 - 21:59
Co obręczy MTB i ZTR to się nie wypowiem, ale nie słyszałem jeszcze o nich złej opinii (może niewiele słyszałem), wydają się rozsądną alternatywą dla obręczy karbonowych. Ba, osiągane na nich wyniki mówią same za siebie. Jest to produkt wyścigowy, lekki, pewnie nie najtrwalszy, ale taki ma być. Może kiedyś pokuszę się o takie do mego 29'era.
Nie wiem do końca, czy chodzi Wam o obręcze MTB, czy ogólnie ALU&Karbon. ;-)
#2717
Posted 14 February 2010 - 23:57
Obręcz Edge 1.25 waży mniej, a budują na nich koła, które wytrzymują bardzo duże obciążenia.
Po prostu każdy materiał ma swoje ograniczenia. Tak jak ramy - ze stali dusi się jakieś cuda na kiju, ale nic dobrego nie osiągnięto poniżej jakiejś tam masy. Tytan ważący około 1 kg to wielki shit. Aluminium <1 kg to wielki shit. A ramy karbonowe w masach 800g sprawują się świetnie.
No ale gdy zaczynają decydować pieniądze to oczywiście wybiera się obręcze aluminiowe i co mnie cieszy, coraz częściej sięga się po klasyczne niskoprofilowce szytkowe bo to najlepsza baza do lekkich i mocnych kół w rozsądnej cenie.
#2718
Posted 15 February 2010 - 09:31
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2720
Posted 15 February 2010 - 20:38
Co mi powiecie na temat obreczy z nizszego pułapu cenowego, przywiozłem takie sobie wzorki i na razie oglądam i myśle :
- Swift Arriv ( chyba tak sie doczytałem ) 574 g, podobna do Da 28 , profil V na 29 mm
- Rodi Kronos - 519 g oczkowana , profil kańciasty wysoki 19,8 mm
Wykonanie całkiem porzywoite jak na obręcze w kategorii do 60 zł
Do porównania użyłem AlexRims AT 450 - 526 G - profil kańciasty 19,2 mm
Kronos całkiem ładnie wygląda, tyle że ma dwa nity w miejscu łącznie obreczy od wewnątrz, tamta druga w sumie ALexa 28 mogłaby imitować.
Ma ktoś takie coś w rowerze, jak się sprawuje ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo