Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#2741 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 luty 2010 - 22:58

Piasty Ultegra, szprychy 2/1.8, prżód nyple alu, tył mosiadz, obręcze Mavic Open Pro - lekkie i lepsze bo przynajm,niej standardowe.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2742 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 25 luty 2010 - 20:32

A co byście polecili z kół do 1500 zł. W cykloturze pisali, że fajne są na ultegrze WH-6600 ale na polskie drogi to lepiej dołożyć do mavic cosmic z 2009 roku. Ultegrę polecili ze względu na niską wagę - 1687 g. to ponoć niska waga, a mavic cosmic za dobrą rotację i ogromną wytrzymałość. Z tym, że waga to ponad 1900 g a cena na cyklotur to 1680 zł.

Co Wy na to?

#2743 Rowerex

Rowerex
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 25 luty 2010 - 20:47

Może WH-RS80-C24-CL?

#2744 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 25 luty 2010 - 21:36

Też jestem za RS80 z karbonowymi obręczami. To świetne koła - obręcze są te same co w karbonowych Dura-Ace, różnią się jedynie piastami - te są Ultegry, a więc cała masa jest zlokalizowana w piastach - te kółka muszą się super rozkręcać ;)

#2745 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 26 luty 2010 - 15:40

A czy karbon nie jest może jakimś nietrwałym materiałem? Co będzie jeśli najadę na jakiś krawężnik lub spowoduję kraksę? W przypadku aluminium wystarczy podkręcić parę szprych i po wszystkim. A co z karbonem?

#2746 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 26 luty 2010 - 15:46

Albo nic się nie stanie i wróci do nominalnej pozycji albo się połamie... jedno z dwóch - na pewno się nie skrzywi :)

#2747 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 26 luty 2010 - 16:01

nobilitas, powierzchnia hamowania i część obręczy bliższa jezdni jest wykonana z alu, z kolei położona bliżej piasty część obręczy jest wykonana z laminatu węglowego (włącznie z oczkowaniami).

Myślę, że sam fakt, że żadnego ostrzeżenia na tych kołach nie ma, brakuje też limitu wagowego, świadczy o tym jak dobre są to koła.

#2748 Rowerex

Rowerex
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 26 luty 2010 - 16:02

A czy karbon (...) aluminium (...)


Zawsze można jedno i drugie połączyć:

http://road.cc/conte...o-rs80-wheelset

Jednak z drugiej strony powstaje pytanie: czy bardziej połączą się zalety, czy też bardziej połączą się wady...

#2749 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 26 luty 2010 - 16:03

Właśnie o to chodzi. A co z wytrzymałością tych kół? Gdybym pojechał na supermaraton kłodzki, który słynie z ogromnej ilości dziur to przy zjeździe gdzie można nadrobić jeszcze bardziej bym stracił omijając "placki".

#2750 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 26 luty 2010 - 16:06

Rowerex, podałeś przykład koła które nie łączą alu/carbo, one są jedynie oklejone carbonem. Także mają cechy typowych kół alu.

#2751 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 26 luty 2010 - 17:09

Daki, one właśnie nie są jedynie oklejone dla wyglądu. Rzecz w tym, że karbon jest tam częścią struktury i został specjalnym procesem połączony z alu, aby wzmacniać obręcz i występuje także w okolicy oczkowań, które ma wzmocnić . Wystarczy przeczytać recenzję, do której link dał Rowerex:

Shimano use a thinner Aluminium extrusion (0.6mm instead of the more usual 1–1.3mm) for the basic structure of the rim, and then bond on a Carbon outer layer. This is done with a – here comes the science bit – phosphoric acid bonding process that I'm not going to pretend to even understand, let alone explain. It certainly sounds more technologically advanced than glue though.


The Carbon is sensibly concentrated (to a depth of 30 layers) around the spoke holes to reinforce the weak points on the rim, with a super thin two to four layer skin elsewhere. This achieves in the Carbon/Alu composite what other manufacturers (Fulcrum, for example) do by milling the Aluminium rim after it's been extruded.


Ale prawdą jest, że jeśli chodzi o cechy to odpowiadają raczej klasycznym kołom aluminiowym, także nie sądzę Rowerex byś miał znimi jakiekolwiek problemy, nawet na gorszych trasach.

#2752 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 26 luty 2010 - 18:11

Spoko, ja rozumiem, że warstwa carbonu usztywnia i odchudza obręcz, jednak jako takie te koła są aluminiowe, co innego obręcze carbo i z insertami alu w miejscu styku z klockami hamulcowymi. Ale ja już się nie wtrącam, jakiekolwiek łączenie carbonu z alu jest dla mnie o dupę potłuc i wolałbym porządne koła 100% alu niż takie wynalazki, a za tą kasę już można poszaleć przy składaniu.

#2753 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2010 - 19:12

Myślę, że sam fakt, że żadnego ostrzeżenia na tych kołach nie ma, brakuje też limitu wagowego, świadczy o tym jak dobre są to koła.


Słuchaj, brak podawanego linitu przez Shimano jest głupotą sama w sobie, a także naciąganiem klientów.
Shimano zakłada że komponenty rowerowe są przeznaczone dla rowerzystów do 75-80 kg wagi, jak i np. amortyzatory firm które je produkują.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2754 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 26 luty 2010 - 19:14

A czy wśród Was znajdzie się ktoś kto jest użytkownikiem roweru z kołami karbonowymi? Jakie są Wasze opinie?

#2755 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 26 luty 2010 - 20:26

jakiekolwiek łączenie carbonu z alu jest dla mnie o dupę potłuc i wolałbym porządne koła 100% alu niż takie wynalazki, a za tą kasę już można poszaleć przy składaniu.


Ale dzięki temu są lekkie (zobacz ile ważą koła DA z tymi samymi obręczami - Ksyriumy o tej wadze mogłyby pomarzyć) i komfortowe, karbon w miejscu mocowania ze szprychami świetnie tłumi drgania, o czym przeczytasz w recenzji na road.cc.

#2756 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 luty 2010 - 20:45

A czy wśród Was znajdzie się ktoś kto jest użytkownikiem roweru z kołami karbonowymi? Jakie są Wasze opinie?

Budując i użytkując koła na obręczach karbonowych wyzbyłem się wszelkich obaw. Oczywiście są to koła wyłącznie szytkowe.
Największym ograniczeniem obręczy karbonowych jest wycieranie się od klocków. Długie zjazdy górskie i częste, mocne hamowania nie służą trwałości obręczy. W takich sytuacjach wersje oponowe obręczy mogą zostać zniszczone. Widziałem kilka obręczy ze zdeformowanymi powierzchniami bocznymi. Z szytkowymi nie ma takiego zagrożenia.
O wpadanie w dziury jadąc na kołach z obręczami szytkowymi też bym się nie bał.

#2757 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 26 luty 2010 - 21:40

Właśnie - robiłes juz może koła na tych tanich obręczch full carbon z Ebaya?

#2758 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 luty 2010 - 21:54

Niedługo będę robił i na kilku innych, w tym dwa zestawy Fast Forward F5.

#2759 pantani

pantani
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądz wioski

Napisano 26 luty 2010 - 22:56

Super tani i lekki komplecik na Crono F20 28h (+Novatec 77/245g + Dt Comp 2x/3x). Sztywne to za bardzo nie będzie, ale narazie mnie nie stać na dobre koła firmowe.

pzdr

#2760 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 luty 2010 - 23:29

Lekko Ci wyszły. Zrobiłem między innymi komplet na Mackach i szprychach 2,0 na DS i wyszło poniżej 1400g. Obręcze same w sobie nie są sztywne, ale na odpowiednich szprychach wychodzą bardzo zacne koła. Fajnie przyspieszają i super tłumią nierówności.
Dostałem dzisiaj z Niemiec piasty Novatec A171 na 20h i podobną do F172 na 24h. Tylna piasta różni się od F172 dostępnych w Polsce mniejszym łożyskiem lewym korpusu. Rozmiar tego łożyska jest najprawdopodobniej taki jak w przedniej A171. Do tego inaczej wykonana lewa strona korpusu. Waży 272,9g. Wersje 32/36 dostępne w Polsce ważą około 290g.