

Wybór kół
#2761
Napisano 27 luty 2010 - 01:17

#2762
Napisano 27 luty 2010 - 08:33
Komplet wyszedł 331 zł. Tokenów niestety nie było nigdzie dostępnych.
#2763
Gosc_wolk13_*
Napisano 27 luty 2010 - 21:03
Załączone pliki
#2764
Napisano 27 luty 2010 - 21:20
Moim zdaniem warto brać lżejsze koła :-)
#2765
Napisano 27 luty 2010 - 22:45
#2766
Napisano 27 luty 2010 - 23:18
Opony w szosie to samo zło

#2767
Napisano 27 luty 2010 - 23:20
Zastanawiam się nad kupnem w okolicach wakacji tych właśnie kół FFWD albo ściągnięciem przez kuzyna kółek Spinergy(zależy jak $ będzie stał..)
Wiecie może jak z jest jakością i sztywnością tych kółek z w/w linka? Czy warto wpakować w nie 2500? Za piasty DT Swiss 240 nie będę dorzucał dodatkowego tysiaka, bo aż tyle kasy nie mam - za taką cenę myślałbym o innych kółkach

#2768
Napisano 28 luty 2010 - 00:03
#2769
Napisano 28 luty 2010 - 02:10
- ritchey wcs protocol 09(jak jest z dostępnością cześci zamiennych tzn szprych ,łożysk)???
- reynolds solitude( obawiam sie o szprych dt revo ponieważ czytałem dużo złych opini że
często pękają)
- mavic ksyrium elite09 (podobno najlepszy serwis i dostępność części ale słaby bębenek)
- fulcrum racing3( czy piasty sa na łożyskach maszynowych? i jak jest z serwisem? przyznam że najbardziej mi się te koła podobają)
-dt r1900( troche ciężkie ok 1900g ale sa za to brdziej aero )
prosze dordźcie co wybrać. Najbardziej zależy mi na bezawaryjności i dobrym zapleczu serwisowym waga jest na drugim miejscu aczkolwiek fajnie by było gdyby nowe koła były lżejsze od tych kóre miałem dotychczas. Będę wdzięczny za każdą opinie. pozdrawiam
#2770
Napisano 28 luty 2010 - 08:39
Fulcrumy - serwis jest, a i części zamienne są dostepne - jeśli potrzeba to piszcie , jakie ( te które są dostępne ) .
Mavic Open Pro + Dt 2/1.5 + 2/1.8, nyple alu + mosiadz + Novatec 171 i 172.
Można dać np przód na 28 szpr i piaste 192 , takze tył na 28 szpr i piaste 482sb 28 ( nowosć )
Waga powinna wyjść ok 1600 z groszem, no i komponety standard.
Ja jakoś gotowców nie lubie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2771
Napisano 28 luty 2010 - 11:15
Witam wszystkich. Prosze o pomoc w wyborze nowych kół. Do tej pory jeździłem na ritchey comp ok 1800g ,piaty na łożyskach kulkowych. Waże 70 kg i jeżdże w 70% po płaskim 30% to tereny pagórkowate. Chciałbym żeby nowe koła były na łożyskach maszynowych ponieważ zależy mi na bezawaryjności. Kwota maxymalna jaką przeznaczam na zakup to 1600zł. Koła mają być uniwersalne tzn na treningi i jakieś sporadyczne zawody. Zamierzam kupic gotowy zestaw i zastanawiam się nad:
- ritchey wcs protocol 09(jak jest z dostępnością cześci zamiennych tzn szprych ,łożysk)???
- reynolds solitude( obawiam sie o szprych dt revo ponieważ czytałem dużo złych opini że
często pękają)
- mavic ksyrium elite09 (podobno najlepszy serwis i dostępność części ale słaby bębenek)
- fulcrum racing3( czy piasty sa na łożyskach maszynowych? i jak jest z serwisem? przyznam że najbardziej mi się te koła podobają)
-dt r1900( troche ciężkie ok 1900g ale sa za to brdziej aero )
prosze dordźcie co wybrać. Najbardziej zależy mi na bezawaryjności i dobrym zapleczu serwisowym waga jest na drugim miejscu aczkolwiek fajnie by było gdyby nowe koła były lżejsze od tych kóre miałem dotychczas. Będę wdzięczny za każdą opinie. pozdrawiam
Jak najbardziej polecam Mavica. Będzie bezawaryjny, sztywny i całkiem lekki - ok 1560g real. Nie ma problemów z częściami - każdy lepszy sklep sprzedający Mavica powinien mieć szprychy, bębenki i tensometr na miejscu, a Harfa ma praktycznie wszystkie obręcze na wymianę na miejscu u siebie.
Ostatnie kilka lat pracowałem w firmie gdzie sprzedaje się 100+ kompletów kół fabrycznych rocznie, głównie mavic ale też fulcrum i z perspektywy sprzedawcy wygląda to tak: sprzedajesz mavica i masz spokój na 2-3 lata kiedy klient wraca po wyższy model kół. Segregatory ze szprychami Mavica przez 2 lata od zakupu leżały nowiutkie nie ruszane póki nie przyszedł znajomy ze zniszczonym w wypadku kołem cosmic gdzie były ze 3 szt do wymiany.
pzdr
ps. Nie, nie sprzedaję Mavica. Sam bym sobie sprawił jakiś wyższy Mavica model ale mnie na razie nie stać i muszę jeździć na składanej plastelinie.
#2772
Gosc_intel action_*
Napisano 28 luty 2010 - 11:18
#2773
Napisano 28 luty 2010 - 11:32
#2774
Napisano 28 luty 2010 - 12:46
#2775
Napisano 28 luty 2010 - 13:10
SPIKE, dobrze Ci radzę, nie ładuj klientów w Novateci 291. Wyjątkowo kiepskie piasty.
#2776
Napisano 28 luty 2010 - 14:17
#2777
Napisano 28 luty 2010 - 14:18
http://autobus.cycli...velo_testeam_s3
http://www.cyclingne...e-kuota-k-u-l-t
http://autobus.cycli...GW_BT_Time_tire
Znalezione w 5min. Nie mówię że wszyscy ale klasyczna opona jest wciąż w użyciu.
Druga sprawa że trzeba rozgraniczyć trening/zawody oraz jakość dróg po jakich jeździmy w polsce. Polskie grupy kolarskie wciąż używają głównie oponek. Każdy system ma swoje wady zalety.
pzdr
#2778
Napisano 28 luty 2010 - 15:50
Zapłacić 200$ więcej za oponowe Edge w porównaniu do szytkowych i wielkie G**** mieć. Nie rozumiem tego świata.http://www.cyclingnews.com/features/pro-bike-andrew-pinfolds-unitedhealthcare-kuota-k-u-l-t
#2779
Napisano 28 luty 2010 - 16:59
Drugi rower to z jakiejś podrzędnej drużyny, pytałem się o drużyny ProTour.
A trzeci to nie jestem przekonany, czy to nie szytkowe koła i szytki robione na zamówienie z logo sponsora (w tym przypadku Michelin, który szytek nie robi), a błędów w cyclingnews mieli juz tyle, że głowa boli, więc nie przejmowalbym sie tym co tam jest napisane.
#2780
Napisano 28 luty 2010 - 17:25
Natomiast napisze cos innego co przyda się użytkownikom piast na maszynówkach.
1. Na poczatku warto taką piaste np. tył rozebrać i przepatrzeć, czy w łożyskach jest smar i w jakiej postaci, najlepiej jakby był rzadki - bo taki ma być, jeśli jest twardszy albo oblepia tylko wianek to mozna profilaktycznie dorzucić troche smaru - ale tylko takiego jakiego używa się do łożysk maszynowych !!
2. Bebenek - np Novatec, czy Bontrager - w środku zapadki i bieżnia pokryte gestym lepkim smarem biały.
Ma to niby pomóc aby nie zaciagało zapadek czy zmniejszało tarcie, ale efektem jest zaciaganie zapdek wplniejsze i ich zaciąganie bieżni.
Warto go usunąć - jest bardzo kleisty , i wymienić na inny w małej ilości na bieżnie , taki małolepki smar, np Shimanowski zielony w tubie do bebenków, on się mało klei i nie bedzie kleił zapadek.
Bebenek warto przegladać i przeczyścić co ok 2000 km to prosta operacja, klucz imbusowy i płaska cienka 17.
Przy okazji ogladać łożska czy nie wypływa smar - efektem tego jest szumienie łożysk i przegrzewanie.
Boczne zakładki skręcamy powiedzmy z siłą wystarczajaca a nie na chama.
W piastach Botragera - jeśli zciągamy bębenek - to nakładka odkręca się drugą stronę !!! odwrotnie niz w Novatecu.( zreszta opisane jest na niej )
Jeśli wymieniamy łożyska a zależy nam na piastach to szukajmy dobrych firmowych nie po 5 zł, tylko takich ok parenaście, cena tutaj zależna od firmy i jakości - łożyska muszą być klasy dwukrotnie kryte uszczelką 2RSR , lepsze by były S62 ale to już cena.
Zdjęcie dla przykładu - efekt lepkiego smaru w bębenku Bontragera X lite - zapadki kleją się i nie poracują 3 jak powinny albo 2 a czasem i jedna sie zdarzy.
Tak wyglada brudas !!!

Idealne do czyszczenia nadaja sie : benzyna, oraz spraye - do czyszcenia tarcz hamulcowych - tutaj zwracam szczególną uwage aby nie psikać elementów gumowych, lakierowanych, czy plastykowych, to środki żrące.
Co ciekawe, piasty 172 np po ok 10 tyś wymagały w zasadzie dosmarowania łożysk bo właściciel o tym zapomniał - szumią.
A jesli szumią to i opór wzrasta, co czasem czuć na zjazdach :-D
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo