
Wybór kół
#3561
Napisano 08 wrzesień 2010 - 18:29
Tak samo mam stare Ambrosio Montreal i Mavici których średnice to też 630mm.
Jak sie łapie te 622 mm?
#3562
Napisano 08 wrzesień 2010 - 19:49
Co powiecie o tych kołach ?
http://allegro.pl/ko...1223187104.html
jaka może być waga ?
Czy wstawie do nich kasete 7 rzędów ?
sie da, z podkładką
reszte pytań do własciciela chyba skieruj, poza tym wyglada mi to na obręcze Alexrimsa , albo Stars
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3563
Napisano 08 wrzesień 2010 - 20:04
Cena/jakość/waga
Co może być lepszego, tańszego, lżejszego niz na dzień dzisiejszy Mavic Aksium 2010 o wadze 1750g i cenie ok 550zł ?
Bo ja mysle ze aktualnie NIC ...

Mysle ze kazde jakie 100g powoduje wzrost ceny ok 100% ... :-D
#3564
Napisano 08 wrzesień 2010 - 22:13
Ponizej tej ceny są koła robione na Da 22 , novatecach , waga ok 1850 g., w niższej wadze wyjdą na Open Pro i podobnej cenie jak Aksiumy
czyli kto co lubi, standardowe czesci lub gotowce
Poza tym nie lubie 20 szprych z tyłu bo mam uczucie że koło zamiata ulice
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3565
Napisano 09 wrzesień 2010 - 08:24
Co do OpenPro to cena ok 200zł (detal wyżej), może by sie udało za jakie 180zł ... ale i tak dwie to praaawie 400zł, a gdzie reszta?
DA22 - nie do zdobycia
Tylko DA22 w cenie 70-80zł zapewniają wagę ok 1800 lub mniej, wyrobienie się cenowo w 600-700zł i przyzwoitych szprych, nypli (nie oczkowana obręcz), oraz przyzwoitych i lekkich piast ... ale jak wspomniałam - DA22 nie do zdobycia (a czarne tyyym bardziej)
20 szprych ... no masz racje, ale te w Aksium wyjątkooowo mocno wyglądają ... ;-)
Wagowo niżej niz 1750g, to sens miałoby przynaajmniej te 100g czyli 1650g - to co poskładasz i za jaką cenę? Raz ze ciężko byłoby co znaleźć, a cena takich kół to musi być powyzej 1000zł ....
a gotowce ok 1650g? No mysle ze mniej niż ok 1500zł nie ma ...
Nie mam jakiś oporów czy składane czy gotowce ... raczej należałoby patrzeć na to zimno, wagowo i finansowo ...
Jedyny minus gotowców (ale tez i poważny minus), to prawdopodobny problem z kupnem do wymiany szprych ... (nie wspomne o potencjalnych problemach z piastami)
#3566
Napisano 09 wrzesień 2010 - 15:16
#3567
Napisano 09 wrzesień 2010 - 15:26
#3568
Napisano 09 wrzesień 2010 - 15:50
Ciekawe jak się to ma do klasycznych starych kół przełajowych, chyba w czasie aluminium te wysokie stożki były zbyt ciężkie, a np zwykły profil klasycznej alu obręczy pod szytki, w przypadku powielenia z karbonu byłby jednak zbyt delikatny przy dobiciu?
Koła Reynoldsa w XC- MTB to też wysoki profil...
#3569
Napisano 10 wrzesień 2010 - 14:43
Mógłby ktoś poradzić coś taniego i dość sztywnego na 36 szprych? Przez tanie mam na myślę ok 60zł.
Moja waga, myślę że będzie to jakieś 78kg
Obręcz oczywiście pod oponkę
#3570
Napisano 10 wrzesień 2010 - 19:49
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3571
Napisano 10 wrzesień 2010 - 19:50
Dlaczego w kolarstwie przełajowym tak popularne są wysokie carbonowe obręcze ?
koło sztywniejsze, cieńsze szprychy, lepszy moment obrotowy, a szytki sie pompuje i tak twardo
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3573
Napisano 11 wrzesień 2010 - 11:01
#3574
Napisano 11 wrzesień 2010 - 11:26
Mógłbyś rozwinąc ?cieńsze szprychy, lepszy moment obrotowy
#3575
Napisano 11 wrzesień 2010 - 11:27
obręcze ACCENT Road Runner
piasty maszynowe
Piasta tylna ROAD RACING FORMULA RB35
Piasta przednia FORMULA OV91
Czy lepiej od tiagrę HB-4500 i FH-4500
#3576
Napisano 11 wrzesień 2010 - 14:57
SPIKE napisał/a:
cieńsze szprychy, lepszy moment obrotowy
Mógłbyś rozwinąc ?
Im większy ciężar poza piastą tym większy moment obrotowy, więc wolniej się rozpędzasz i gorzej wyhamować.. Niemniej jednak nie są to jakieś straszne różnice - chyba, że ścigasz się po stromych górach.
#3577
Napisano 11 wrzesień 2010 - 18:36
Im większa masa poza piastą, tym większy moment bezwładności. To zapewne miał na myśli SPIKE.Im większy ciężar poza piastą tym większy moment obrotowy(...)
#3578
Napisano 11 wrzesień 2010 - 19:52

#3579
Napisano 11 wrzesień 2010 - 20:33
O tym w sumie pisano już epopeje na forum.
Ogólnie jest tak iż powinno sie dobierać komponenty jak najlżejesze dla danej wagi i stylu jazdy ( jesli kogoś stać ), można tutaj korzystać z porad kolegów ich doświadczeń w jeździe i innych żródeł
Róznica w wadze kompletu kół jest odczuwalna znacznie schodząc z 2000g na np 1800 już , do tego dochodzi czynnik sztywności tylnego koła , miętkie szprychy takze są odczuwalne.
no i prosta zasada, dobre lekkie koła muszą swoje kosztować, no nie łudźmy sie, że tanio będzie najlepiej.
Zpraktykli serwisowej moge jeszcze dodać iż bardzo niedbacie o koła, jesli chodzi o piasty, przede wszystkim należy skontrować piaste tak aby miała idealnie gładką prace i zero luzu, każde luziki, nierównomierną prace tyrzeba kasować, wymienić konusy, łozyska , bo nam sie wydaje ze w ramie koło się kreci, ale pewien procent siły wkładamy na pokonanie oporów łożysk.
łozyska maszynowe są np bardzo wrażliwe na wode, także jeśli piasty miały kontakt z wodą, deszzcem itd ,nelży zciągnać zaślepki i sprawdzic gładką prace i czy woda nie dostała się pod uszczelki.
Woda na bieżniach to śmierć łożysk, wystarczy nawet 1-2 dni, dotyczy to także wkładów suportu HII.
No dobra koniec wykładu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3580
Napisano 11 wrzesień 2010 - 21:10