Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#3561 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 08 wrzesień 2010 - 18:29

Jak to jest z obręczami, mam obręcz Wolber Aspin 36H która posiada średnicę mierzoną po zewnętrznej 630mm. To chyba nie znaczy że to stara 27" obręcz, prawda? Dodam że ERD obręczy to 614mm.

Tak samo mam stare Ambrosio Montreal i Mavici których średnice to też 630mm.

Jak sie łapie te 622 mm?

#3562 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 wrzesień 2010 - 19:49

Co powiecie o tych kołach ?
http://allegro.pl/ko...1223187104.html

jaka może być waga ?
Czy wstawie do nich kasete 7 rzędów ?


sie da, z podkładką

reszte pytań do własciciela chyba skieruj, poza tym wyglada mi to na obręcze Alexrimsa , albo Stars

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3563 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 08 wrzesień 2010 - 20:04

@SPIKE

Cena/jakość/waga
Co może być lepszego, tańszego, lżejszego niz na dzień dzisiejszy Mavic Aksium 2010 o wadze 1750g i cenie ok 550zł ?
Bo ja mysle ze aktualnie NIC ... ;)

Mysle ze kazde jakie 100g powoduje wzrost ceny ok 100% ... :-D

#3564 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 wrzesień 2010 - 22:13

zacznijmy od tego iż katalogowa waga - przód - 830, tył 965 to daje 1795g no i tegoroczne to ok 650 zł kosztują , jak patrzyłem.
Ponizej tej ceny są koła robione na Da 22 , novatecach , waga ok 1850 g., w niższej wadze wyjdą na Open Pro i podobnej cenie jak Aksiumy

czyli kto co lubi, standardowe czesci lub gotowce

Poza tym nie lubie 20 szprych z tyłu bo mam uczucie że koło zamiata ulice

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3565 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 09 wrzesień 2010 - 08:24

no ja mówie o realnej wadze 1750g, cenie niższej (czyli za czarne 550zł) bo mam taka mozliwość .... a moooże przez zime uda się i jakie 500zł ....

Co do OpenPro to cena ok 200zł (detal wyżej), może by sie udało za jakie 180zł ... ale i tak dwie to praaawie 400zł, a gdzie reszta?
DA22 - nie do zdobycia
Tylko DA22 w cenie 70-80zł zapewniają wagę ok 1800 lub mniej, wyrobienie się cenowo w 600-700zł i przyzwoitych szprych, nypli (nie oczkowana obręcz), oraz przyzwoitych i lekkich piast ... ale jak wspomniałam - DA22 nie do zdobycia (a czarne tyyym bardziej)

20 szprych ... no masz racje, ale te w Aksium wyjątkooowo mocno wyglądają ... ;-)

Wagowo niżej niz 1750g, to sens miałoby przynaajmniej te 100g czyli 1650g - to co poskładasz i za jaką cenę? Raz ze ciężko byłoby co znaleźć, a cena takich kół to musi być powyzej 1000zł ....
a gotowce ok 1650g? No mysle ze mniej niż ok 1500zł nie ma ...

Nie mam jakiś oporów czy składane czy gotowce ... raczej należałoby patrzeć na to zimno, wagowo i finansowo ...
Jedyny minus gotowców (ale tez i poważny minus), to prawdopodobny problem z kupnem do wymiany szprych ... (nie wspomne o potencjalnych problemach z piastami)

#3566 M³ody

M³ody
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądSkarżysko

Napisano 09 wrzesień 2010 - 15:16

Ma ktoś jakieś doświadczenia z kołami szosowymi 4ZA ? Dokładnie chodzi mi o model T50.

#3567 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 09 wrzesień 2010 - 15:26

Dlaczego w kolarstwie przełajowym tak popularne są wysokie carbonowe obręcze ?

#3568 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 09 wrzesień 2010 - 15:50

Może dlatego, że jeżdżą na tak niskim ciśnieniu, że koło musi być w piorun mocne...

Ciekawe jak się to ma do klasycznych starych kół przełajowych, chyba w czasie aluminium te wysokie stożki były zbyt ciężkie, a np zwykły profil klasycznej alu obręczy pod szytki, w przypadku powielenia z karbonu byłby jednak zbyt delikatny przy dobiciu?

Koła Reynoldsa w XC- MTB to też wysoki profil...

#3569 Radolex

Radolex
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądGliwice

Napisano 10 wrzesień 2010 - 14:43

Pisałem ostatnio o pękniętej obręczy... i wydaje mi się że uda mi się jednak wytarmosić trochę grosza na obręcz. No ale tu jest problem...
Mógłby ktoś poradzić coś taniego i dość sztywnego na 36 szprych? Przez tanie mam na myślę ok 60zł.
Moja waga, myślę że będzie to jakieś 78kg
Obręcz oczywiście pod oponkę

#3570 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 wrzesień 2010 - 19:49

zobacz na Rigidy, to dobre obrecze, no moze nie 60 zł tylko deczke wiecej

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3571 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 wrzesień 2010 - 19:50

Dlaczego w kolarstwie przełajowym tak popularne są wysokie carbonowe obręcze ?


koło sztywniejsze, cieńsze szprychy, lepszy moment obrotowy, a szytki sie pompuje i tak twardo

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3572 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 wrzesień 2010 - 20:01

http://allegro.pl/ob...1221053087.html


#3573 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 11 wrzesień 2010 - 11:01

Moze mi ktos przyblizyc realne roznice miedzy uszczelnieniem tylnych piast shimano FH-6700 i FH-7900? Realne, czyli nie ksiazkowe, ale na wlasnym przykladzie moze...? Jak one sie maja do beznadziejnego uszczelnienia w FH-6500?

#3574 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 11 wrzesień 2010 - 11:26

cieńsze szprychy, lepszy moment obrotowy

Mógłbyś rozwinąc ?

#3575 Dzielak5

Dzielak5
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądTomaszów Lub.

Napisano 11 wrzesień 2010 - 11:27

co powiecie na taki zestaw ?
obręcze ACCENT Road Runner
piasty maszynowe
Piasta tylna ROAD RACING FORMULA RB35
Piasta przednia FORMULA OV91
Czy lepiej od tiagrę HB-4500 i FH-4500

#3576 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 11 wrzesień 2010 - 14:57

SPIKE napisał/a:
cieńsze szprychy, lepszy moment obrotowy

Mógłbyś rozwinąc ?


Im większy ciężar poza piastą tym większy moment obrotowy, więc wolniej się rozpędzasz i gorzej wyhamować.. Niemniej jednak nie są to jakieś straszne różnice - chyba, że ścigasz się po stromych górach.

#3577 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 11 wrzesień 2010 - 18:36

Im większy ciężar poza piastą tym większy moment obrotowy(...)

Im większa masa poza piastą, tym większy moment bezwładności. To zapewne miał na myśli SPIKE.

#3578 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 11 wrzesień 2010 - 19:52

leslaw, zgadza się ;) dzięki za poprawienie mnie ;] troszkę się rozpędziłem i nie przemyślałem i rzeczywiście miałem na myśli bezwładność..

#3579 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 wrzesień 2010 - 20:33

przepraszam za swoje skróty myślowe, ale myśle że kazdy skończył fizyke przynajmniej na poziomie podstawowym, cały system - szprychy, nyple, obrecz detka, opaska, opona ma znaczenie , piasta jako ośrodek ważna jest z punktu widzenia oporów - łożyska i masy całkowitej roweru.

O tym w sumie pisano już epopeje na forum.

Ogólnie jest tak iż powinno sie dobierać komponenty jak najlżejesze dla danej wagi i stylu jazdy ( jesli kogoś stać ), można tutaj korzystać z porad kolegów ich doświadczeń w jeździe i innych żródeł

Róznica w wadze kompletu kół jest odczuwalna znacznie schodząc z 2000g na np 1800 już , do tego dochodzi czynnik sztywności tylnego koła , miętkie szprychy takze są odczuwalne.

no i prosta zasada, dobre lekkie koła muszą swoje kosztować, no nie łudźmy sie, że tanio będzie najlepiej.

Zpraktykli serwisowej moge jeszcze dodać iż bardzo niedbacie o koła, jesli chodzi o piasty, przede wszystkim należy skontrować piaste tak aby miała idealnie gładką prace i zero luzu, każde luziki, nierównomierną prace tyrzeba kasować, wymienić konusy, łozyska , bo nam sie wydaje ze w ramie koło się kreci, ale pewien procent siły wkładamy na pokonanie oporów łożysk.

łozyska maszynowe są np bardzo wrażliwe na wode, także jeśli piasty miały kontakt z wodą, deszzcem itd ,nelży zciągnać zaślepki i sprawdzic gładką prace i czy woda nie dostała się pod uszczelki.
Woda na bieżniach to śmierć łożysk, wystarczy nawet 1-2 dni, dotyczy to także wkładów suportu HII.

No dobra koniec wykładu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3580 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 11 wrzesień 2010 - 21:10

Może w kwestii masy kół warto jeszcze dodać, że masa umieszczona na obwodzie koła liczy się podwójnie dla bezwładności całego roweru. Założenie cięższej o 100g opony zmniejsza "zrywność" roweru tak jak zwiększenie masy np. ramy o 200g. Ale przy jeździe jednostajnej pod górę nie ma już znaczenia, czy to 100g jest w oponie czy w ramie.