Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#321 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 16 August 2007 - 13:57

Im wyższa obręcz, tym cięższa, ale wytrzymalsza.

Mogę się założyć o dobre koła, że szybciej uszkodzisz wysoką, ciężką obręcz na 36 szprych niż niską szytkową, oczkowaną na 28h.
Osobiście wolałbym Open Pro niż CXP33. Jest tak samo mocna, a niska obręcz lepiej amortyzuje uginając się lekko - szczególnie odczuwalne przy niskich szytkowych obręczach.

#322 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 16 August 2007 - 14:08

Karbon:

No - komplecik kół ADY by mi się przydał :D
Bo mogę się założyć, że 28 szprych przy mojej wadze (95 kg) może nie dać rady. Zresztą przy dobrze zaplecionym kole prędzej obręcze ulegną biodegradacji :D

#323 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 16 August 2007 - 18:24

bardzo dobra, w miare lekka, MOCNA, nie za droga - mavic cxp23.
cxp22 uwazam za benzadziejna obrecz. taka rasowo trekingowa/turystyczna.
nie wiem po co mavic zrobil obrecz z jakimis badziewnymi rowkami, ktore tylko przeszkadzaja!
to samo sie tyczy DA22. fajny ten alex, ale jeszcze lepszy bylby bez rowkow. grrrr...

cxp33 jest jeszcze lepsza od 23ki, ale za to prawie dwa razy drozsza.

#324 utkow91

utkow91
  • Użytkownik
  • 18 posts
  • SkądWielkopolska-Czajków

Posted 16 August 2007 - 18:53

a mozecie coś powiedzieć o obręczach MAVIC CXP14?? zacząłem ich używać ale prawie nic o nich nie wiem :-/

#325 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 16 August 2007 - 21:54

I jeszcze bym poprosił o MAVIC CXP 30 jak ktoś może coś ciekawego powiedzieć. Pozdro!

#326 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 16 August 2007 - 22:03

a mozecie coś powiedzieć o obręczach MAVIC CXP14?? zacząłem ich używać ale prawie nic o nich nie wiem :-/

stara obrecz mavica. cos jakby 23ka.

I jeszcze bym poprosił o MAVIC CXP 30 jak ktoś może coś ciekawego powiedzieć. Pozdro!

30ka to jesli dobrze pamietam jedna z najwyzszym obreczy (zwyklych) mavica.
poprzedniczka obecnej 33ki.

coz wiecej o nich mozna napisac...
starocie ;-)

#327 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 17 August 2007 - 08:44

30ka to jesli dobrze pamietam jedna z najwyzszym obreczy (zwyklych) mavica.
poprzedniczka obecnej 33ki.

Kurczaki :-) A jaka, to jest ta "niezwykła obręcz"? Poważnie pytam :-)

#328 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 17 August 2007 - 09:54

30ka to jesli dobrze pamietam jedna z najwyzszym obreczy (zwyklych) mavica.
poprzedniczka obecnej 33ki.

Kurczaki :-) A jaka, to jest ta "niezwykła obręcz"? Poważnie pytam :-)


niezwykle to takie z gotowych kol ala ksyrium, cosmic etc.
:-P :-)

#329 Amateur_PL

Amateur_PL
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądTrzebnica

Posted 17 August 2007 - 11:32

Ja swoje koła kupiłem od gościa z niemiec i tylko szprychy wymieniałem bo były od nowości. Apropos, jechałem rowerem, spadł mi łańcuch, wplątał się między spzrychy i zblokował koło (przy około 30km/h). Efekt to dość mocno skrzywione 4 szprychy przez co koło jest scentrowane. Myśle żeby dokupić 4 szprychy i wymienić je samemu... ale mam teraz pytanka:

1) Czy wystarczy bawić się tylko tymi wymienionymi czterema szprychami aby nacentrować ??
2) Czy da rade w ogóle samemu dobrze wycentrowac koło ??
3) Jakies porady ??

#330 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 17 August 2007 - 15:31

1) Czy wystarczy bawić się tylko tymi wymienionymi czterema szprychami aby nacentrować ??
2) Czy da rade w ogóle samemu dobrze wycentrowac koło ??
3) Jakies porady ??

Rozumiem , że masz do wymiany szprychy od strony napędu (kasety) a te są mocniej obciążone od drugiej strony. Kiedyś pękła mi szprycha także od strony napędu. Rozłączyłem hamulec i wróciłem do domu (~20 km). Niestety pozostałe szprychy dostały po tyłku (a miałem ich aż w sumie 28 ) i po wstawieniu tej brakującej pękła następna od strony kasety (równoległa do tej pierwszej).
Moja rada - wymień wszystkie po stronie napędu lub wszystkie jeśli uznasz to za stosowne.

#331 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 17 August 2007 - 16:46

cxp33 popularna jest pośród kurierów rowerowych a wiadomo , że dla nich liczy się przede wszystkim wytrzymałość. Nie przecze także słowom Karbona "niska obręcz lepiej amortyzuje uginając się lekko" ale ta amortyzacja ma swoje granice podobnie jak sztywność cxp33.

#332 Amateur_PL

Amateur_PL
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądTrzebnica

Posted 17 August 2007 - 18:59

Nie wiem czy czytałeś dokładnie co pisałem ale one mi nie pękły... tylko łańcuch spadł mi miedzy kasete a koło i pokrzywił wszystkie (4) szprychy które są zaplatane od strony kasety i chcem je wymienić. Pozostałe są w ogóle nie uszkodzone i są nowe bo wymieniałem wszystkie szprychy 2tyg temu ;] troche sie obawiam o piasta bo te szprychy gdy sie wyginały to też troche mi te oczka pokiereszowały... ale powinno być ok. Jakieś rady do centrowania ?? ;p

#333 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 23 August 2007 - 19:54

felipe, co do kół American Classic to po pierwsze słyszałem że piasty AC nie są najlepsze z racji mini łożysk które nie są zbyt wytrzymałe. Po drugie kolega kupił sobie kółka AC i na wyścigu miał kraksę w której koło przednie wygięło się w ósemkę. Niestety ma teraz problemy ze znalezieniem obręczy, Formicki go olał i generalnie mówi że koła są mało sztywne i bardzo nietrwałe.

Chciałem się jeszcze w tym temacie zapytać o koła Mavica. Co jeśli zużyje się obręcz? Czy wówczas można oddać koło do serwisu i oni tam zamontują nową czy pozostaje już tylko zakup nowych kół?

I drugie pytanie, czy płaskie szprychy i obręcze z wysokim profilem naprawdę coś dają jeśli chodzi o zmniejszenie oporów powietrza? Czy takie koła coś dają na płaskim?

#334 Gosc_cichy70_*

Gosc_cichy70_*
  • Gość

Posted 23 August 2007 - 20:36

zrobiłem dopiero kilkaset kilometrów na american classic 420 bladed więc pierwsze szybkie wnioski - waże obecnie brrrr 77 kg wiec niemało i zdażyłem juz pojezdzic szybko i ostro po dosc duzym bruku...nie ma zadnych problemów z tym ,że kółka sa miekkie czy też sie gna...sa sztywne..nawet nie było co poprawiać na centrownicy:)) a przedtem miałem mavici aksiumy wiec wiem o czym mówie,w góraly mam crossmaxy xl więc tez mam porównanie,co do łozysk,nawet jak dosc szybko padaja-chociaz sa to opinie tych co gdzies tam słyszeli, a nie tych którzy mieli- to komplet na dwa koła kosztuje 50 pln wiec mozna wymieniac co pół roku, póki co koła sprawuje sie bardzo dobrze,lekkie sztywne i fajowsko wygladaja;) ps waga 1500 gram tez swoje mówi-ja mam wersje z sapimami cx

#335 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 August 2007 - 22:43

Łożyska krytykują głównie ci, któzy ważą 8X - 90 kg. Ktoś o takiej masie nie powinien w ogóle myśleć o kołach na "miniaturach prawdziwych piast" - jak nazywam wiele modeli lekkich piast.
Obręcze AC są nie do dostania w pl, natomiast są szeroko dostępne w Niemczech.
Obręcz w kołach Mavic'a wymienią w Harfie. Nie wiem czy będą tak upierdliwi jak kiedyś. Jeśli tak to razem z obręcza wymienią szprychy twierdząc, że obecne są przepracowane. W rezultacie zapłacisz tyle co za nowe koło a będziesz miał koła na używanych piastach.

#336 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 24 August 2007 - 06:32

generalnie jeśli wymieniasz obręcz w harfie zawsze wymieniają Ci wszystkie szprychy(fajna sprawa jeśli koła są na gwarakcji i uszkodzenie nie jest Twoją winą :-) ), chyba że wyraźnie zaznaczysz,że sobie tego nie życzysz

#337 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Posted 24 August 2007 - 09:40

Dzięki wielkie Karbon i Xcracer :-) A jak jest z tymi kołami z wysokim profilem obręczy i płaskimi szprychami? Faktycznie coś dają na płaskim?

#338 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądKOLBERG

Posted 24 August 2007 - 14:05

PŁASKIE szprychy i wyższy profil obręczy bardziej zdecydowanie tnie powietrze i robi miejsze zawirowania powietrza co w konsekwencji przy użyciu tej samej siły można jechać 2-3km/h szybciej , tak samo ważna jest ilość szprych ,,pomijając wytrzymałość i sztywność , zdecydowanie miejsza ilość szprych- to miejsze opory do cięcia powietrza dla szprych ,,,obręcz z regóły wyższa jest cięższa ,,ale pomijając ciężar na obwodzie przy tej samej wysokości wyższy -tnący stożek lepiej przechodzi przez warstwy
powietrza -ale do pewnych granic,,-co w konsekwencji pozwala jechać szybciej przy tym samym wydatku mocy ,,,jednak wysokie obręcze też mają wade-szczególnie przy bocznym wietrze dlatego w czasowych rowerach koła zakładane są w zależności od pogody i wiatrów ,,,pozdrower,,,JAREK.. :lol: ;-) :lol:
A więc rasumując -SZYBKIE -wysokie koła robi się czy składa , czy wyszukuje pod JEŻDZCA ,gdzie dobiera sie wysokość obręczy , ilość szprych i wytrzymałość pod ciężar kolarza --wtedy one wiedząc do czego docelowo będą używane --będą w pełni spełniały swoje przeznaczenie ---zwiększając prędkość..............JAREK. :mrgreen:

#339 Amateur_PL

Amateur_PL
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądTrzebnica

Posted 27 August 2007 - 09:50

Ja swoje koła będe sprzedawał za miesiąć albo dwa i kupuje shimano whr500. Wiele osób je odradza, ale na droższe mnie nie stać, a kumpel który je ma nie nażeka. Mam tylko jedno pytanko.

Moje obecne tylne koło jest lekko scentrowane :P na tyle że widać :P ale nie na tyle żeby tarło o hamulec, bądź przeszkadzało w hamowaniu i jeździe. I mam pytanie. Czy musze centrować to koło ?? Czy jeśli nie wycentruje to czy może coś się stać ?? Czy wytrzyma jeszcze z miesiąć- 2 miesiące jazdy (koło 16szprychowe)?? Pytam bo szkoda mi wywalać kase na te koła :P

#340 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 27 August 2007 - 12:10

odradzam shimano 500 mi po 5,5 tys zaczela sie piasta rypac.lepiej doloz paredziesiat zlotych do 550