Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#341 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 27 sierpień 2007 - 18:45

Ja zrobiłem na shimano 500 ponad 15 000 km i nie ma żadnych problemów. Tylko raz je centrowałem.

#342 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 27 sierpień 2007 - 19:50

nie raz juz wspominalismy o tych kolach i podobnych do whr500... jedna wielka loteria.. albo wytrzyma albo nie.


Amatorze: lepiej daj je do centrowania.

#343 klesni

klesni
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 sierpień 2007 - 07:51

Witam! Obecnie jeżdzę na kołach Remerx Stormy (standardowe wyposażenie roweru Olsh 001). Niemniej chciałbym je wymienić na coś lepszego (dotarły do mnie negatywne opinie o tych kołach). Czy warto zdecydować się na takie koła? http://www.allegro.p...?item=230305198

#344 Gosc_cichy70_*

Gosc_cichy70_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2007 - 09:35

miałem takowe,i oprócz wagi...niestety ciężki to zero innych problemów...sztywne wytrzymałe,niezle wygladajace...tylko waga......

#345 enzo

enzo
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądKwidzyn

Napisano 29 sierpień 2007 - 20:44

Witam serdecznie,
jestem na etapie składania kół, zdecydowałem się na CXP33 (priorytetem była wytrzymałość - ważę ponad 100kg) i piasty Ultegra. Idąc dalej tym tropem szprychy niecieniowane, w tej chwili jestem nastawiony na DT, sprawdzałem Sapimy ale są albo aero albo cieniowane albo jakieś takie pancerne, no chybaże coś pragapiłem.
I teraz pytanie - Mavic zaleca na swojej stronie do tych obręczy nyple 14mm - czy można to "zignorować" i użyć 12mm (łatwiej dostępne) czy muszą być 14mm? Jeśli tak to gdzie można dostać aluminiowe nyple tej długości?
Chętnie posłucham sugestii na temat szprych i nypli, bo obręcze i piasty już są w drodze do mnie i nie chcę ich zmieniać.
pozdrawiam :-)

Pogrzebałem trochę w Sapimach i wychodzi na to że Race i Laser są najmocniejsze, dałbym Lasery na przód i Race'y na tył, jedno co mnie zastanawia to to że dają do nich nyple mosiężne pokryte niklem (12mm, ha ha) a z tego co czytałem na tym forum polecaliście raczej aluminiowe.... Wyrzucić do śmieci i wstawić alusy? :-? I co z tą długością :-?

#346 piwalek

piwalek
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 wrzesień 2007 - 11:42

Witam
Ritchey WCS Protocol . Waga zacna (606g P, 745g T). Ale przynajmniej w MTB koła Toma R. nie są zbyt dobrze oceniane ( bębenki padają jak muchy ).
Czy ktos może się wypowiedzieć na temat szosowych ?
Pozdrawiam

#347 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 11 wrzesień 2007 - 11:44

Mam takie pytanko: czy jazda na łożyskach kulkowych, w których brakuje jednaj kulki to katastrofa? Wiem, że nie jest to dobre dla sprzętu, ale czy wiąże się to z jakimiś poważnymi konsekwencjami poza zniszczeniem łożysk? I czy brak jednej kulki może powodować szybkie luzowanie się łożysk? Chodzi o łożyska sterowe, z 22 kulek zostało 21...

#348 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 11 wrzesień 2007 - 13:15

Ja bym proponował jednak dokupić, raz mi jedna wypadła w "góralu" i zrobiła sieczkę z miski (tak to się nazywa?). W szosówce jedna mi się zapodziała z tylnego koła ale na szczęscie "zauważyłem" jej brak.

#349 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 wrzesień 2007 - 18:37

w sterze nie ma chyba, az takich obciazen jak w piastach, ale mimo tego warto by bylo uzupelnic ta brakujaca kulke.

#350 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 459 postów
  • Skądz neta

Napisano 11 wrzesień 2007 - 20:12

no przeciez na zdrowy chłopski rozum można przewidzeć co się stanie. Brak jednej kulki spowoduje to ze bieżnia głębiej wejdzie w miskę. Przy nowych sterach bieżnie nie są wyrobione więc się tego nie czuje ale jazda bez jednej kulki wyrobi bieżnie tak ze po założeniu nowego pełnego łożyska trzeba będzie trochę pojeździć aby to wszystko znów sie spasowało. Przy starszych zużytych może dojść w skrajnym wypadku do kontaktu miski z bieżnią ale to ekstremum. jak koledzy napisali - tam nie ma tak wielkich sił żeby sobie kulką głowę zawracać. Jeśli miska z bieżnia o siebie nie trą , nie ma luzu nic nie zawadza to można jeździć

#351 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 11 wrzesień 2007 - 21:34

tak właśnie myślałem, że stery nie mają obciążeń, ale... podczas jazdy na stojąco większość ciężaru przenosi się nad kierownicę, więc i stery dostają po "kościach", kupić kulkę będę próbował jak najszybciej i tu kolejne pytanie, jak pójdę z kulką do sklepu (stery no name) to dobiorę odpowiednią? i czy sprzedają kulki na sztuki czy cały komplet, i ile to może kosztować? generalnie na sterach mi aż tak nie zależy bo planuję wymianę, ale...

[ Dodano: 2007-09-11, 22:36 ]
aaa jeszcze jedno, wolałbym wymienić luźne kulki na wianek, czy można dobrać jakiś wianek w sklepie rowerowym? stery 1" na gwint

#352 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 11 wrzesień 2007 - 21:41

jesli to zwykle stery 1 calowe to nie bedzie problemow.
taki wianek powinienes spokojnie dostac w kazdym dobrym sklepie rowerowym.

#353 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2007 - 15:03

Nie wiem jak z kulkami do sterów ale do piast i suportu sprzedają najczęściej całe koronki. I z reguły są to groszowe sprawy. Pozdro!

#354 chylia

chylia
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Skądgdańsk

Napisano 13 wrzesień 2007 - 17:19

witam serdecznie wszystkich forowiczów. chiałbym "zaczerpnąć języka" od doświadczonych szosowców czy warto dokładać 60 zł do kół shimano WHR 550 czy z oszczędności zakupić WHR 500 i pieniążki dołożyć do jakiegoś innego komponentu-nadmienie że składam niskobudzetową kolarkę-do 2k i jestem przed zakupem klamkomanetek,hamulców kasety i właśnie kół-pozostałe komponenty mam klasy 105.Z gory dziękuje za odpowiedź i wyrozumiałość:) p.s. ma ktos jakieś doświadczenia z rama accent'a r003?

#355 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 wrzesień 2007 - 17:45

powiem ci z mojego doświadczenia, sądze że lepiej dołożyć do kół, one sie toczą i wiadomo lepsza klasa stawia mniejszy opór i wytrzyma dłużej, napęd też jest ważny, bedąc na twoim miejscu dołożyłbym do kół, lub ewentualnie próbował złożyć coś w tej cenie


#356 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 postów
  • Skądopolskie

Napisano 13 wrzesień 2007 - 20:14

Dołóż raczej do kół niż do innego komponentu. Komponent zawsze zdążysz zmienić, zaś komplet kół to już poważniejszy wydatek. Też myślałem jak ty kupiłem WHR500 niby OK. Mam je jeszcze ale wiszą w garażu. Na nasze drogi są trochę liche, poza tym zależy ile ważysz. Po 2 mcach zaczęły popuszczać szprychy, dochodziło do tego ze co 50 km musiałem przystawać i naciągać szprychy :roll:. Zainwestowałem w końcu w złożenie porządniejszych kół i teraz wiem co to znaczy dobre koło które mogłoby być lepsze gdybym początkowo nie kupił eksponatu do garażu - za tą różnicę mógłbym złożyć jeszcze lepsze...

Sprawdź na forum koła to jeden z wiodących tematów..
W kwestii tematu raczej więcej pochlebnych opinii jest na temat 550 niż 500.

#357 eltome

eltome
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 14 wrzesień 2007 - 07:17

Tak - tomacias dobrze mówi. Do 550 nie mam żadnych zastrzeżeń, bo obecnie na nich jeżdżę. Na 500 wprawdzie nie jeździłem, ale od kolegi słyszałem niepochlebną opinię nt. tych kół, bo podobnie - w WHR-500 szprychy mu się mocno luzowały, a chłopak waży poniżej 70kg... Reasumując, lepiej kupić drożej niż kupić dwa razy ;-)

#358 Gosc_pawel.wkk_*

Gosc_pawel.wkk_*
  • Gość

Napisano 14 wrzesień 2007 - 08:54

W moich 500setkach dwie szprychy tylne pękły w najmniej oczekiwanych momentach, dla odmiany inne potrafią się luzować. Ogólnie nie polecam.

#359 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 14 wrzesień 2007 - 09:27

Reasumując, lepiej kupić drożej niż kupić dwa razy

... święta prawda, szczególnie, jeżeli kupno dotyczy kół.
Ja, niestety kupiłem rower kompletny, więc wyboru nie miałem. Po półrocznej eksploatacji koła musiałem naprawiać w ramach gwarancji. Co prawda, nie były to WHR-500, ale Rodi Stylus, które również do najlepszych nie należą. Udało mi się je sprzedać i teraz jeżdżę na takich, jakie chciałem - samodzielnie złożonych. I tym razem palnąłem gafę, bo nie posłuchałem rad doświadczonych forowiczów i do obręczy mavic pro open i piast ultegry, dałem sobie wcisnąć jakieś marne szprychy, które zaczęły pękać po 2 m-cach eksploatacji. Wymieniłem na sapimy, ale po kiego dodatkowe koszty i niepotrzebny stres,... i to na urlopie? :-P

pozdro horny

#360 mariusz19

mariusz19
  • Użytkownik
  • 44 postów
  • SkądRadzyń Podlaski

Napisano 15 wrzesień 2007 - 11:14

tak jak pisali poprzednicy kola shimano to loteryjka poprzednio mialem 550 szprychy mi nie pekaly ale luzowaly obecnie mam 600 ultegra szprychy sie nie luzuja moze nie tak szybko jak w 550 ale kreca sie o niebo lepiej napewno lzej niz niejedne na maszynach przynajmniej od mavicow w tej samej cenie mavic cosmic w sumie jestem zadowolony nie mam problemow