PŁASKIE szprychy i wyższy profil obręczy bardziej zdecydowanie tnie powietrze i robi miejsze zawirowania powietrza co w konsekwencji przy użyciu tej samej siły można jechać 2-3km/h szybciej , tak samo ważna jest ilość szprych ,,pomijając wytrzymałość i sztywność , zdecydowanie miejsza ilość szprych- to miejsze opory do cięcia powietrza dla szprych ,,,obręcz z regóły wyższa jest cięższa ,,ale pomijając ciężar na obwodzie przy tej samej wysokości wyższy -tnący stożek lepiej przechodzi przez warstwy
powietrza -ale do pewnych granic,,-co w konsekwencji pozwala jechać szybciej przy tym samym wydatku mocy ,,,jednak wysokie obręcze też mają wade-szczególnie przy bocznym wietrze dlatego w czasowych rowerach koła zakładane są w zależności od pogody i wiatrów ,,,pozdrower,,,JAREK..
;-)
A więc rasumując -SZYBKIE -wysokie koła robi się czy składa , czy wyszukuje pod JEŻDZCA ,gdzie dobiera sie wysokość obręczy , ilość szprych i wytrzymałość pod ciężar kolarza --wtedy one wiedząc do czego docelowo będą używane --będą w pełni spełniały swoje przeznaczenie ---zwiększając prędkość..............JAREK. :mrgreen: