Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#3901 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 02 January 2011 - 21:50

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, utwierdziły mnie one w wersji 1,5 nyple alu przód i 1,8/2,0 tył nyple mosiądz. To powinno dać zestaw w okolicy 1660-1670gr, przy kosztach ok 460zł daje bardzo dobry wynik:)


#3902 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 02 January 2011 - 22:24

jak będziesz centrował nie zapomnij o tabelce , słuchawkach i muzyczce http://www.bikexprt.....htm#pitchtable no i ciekawe rzeczy tam piszą przy okazji.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3903 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 02 January 2011 - 22:34

Ja tylko złożę i wstępnie wycentruje, przód na laserach oddam w fachowe ręce, z tyłem sobie poradzę.


#3904 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 02 January 2011 - 22:46

eee no bez jaj, przód ładnie sie robi, przy alu nyplach zaopatrz sie w biały Loctite, - taki do słabych połączeń.

i delikatnie pomalutku powolutku , naciągnij, to tył gorzej zrobić coby oczka nie wyszły :lol:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3905 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 03 January 2011 - 18:46

Również mam pytanie odnośnie szytek. Klejenie ich do obręczy, mianowicie stosuję się dwa sposoby, klej lub taśma. Który z nich jest lepszy, skuteczniejszy?


Wszystko to zależy od taśmy szytki, która styka się z klejem.
Przykładowo szytki tufo niezależnie od modelu przyklejają się do taśmy bez żadnego problemu i połączenie jest takie jak należy.
Niedawno kleiłem szytki a-dugasta i niestety taśma (tufo) nie zdała egzaminu. Musiałem użyć kleju.

Taśma czy klej. To zależy tylko i wyłącznie od taśmy szytki, a dokładnie od jej hm... struktury i miękkości.
Szytki tufo (każde) mają taśmy dosyć porowate (rzadszy oplot?) i sztywne, a więc kleją się bez problemu.
Natomiast A-Dugast posiada taśmę bardzo delikatną(gęsty oplot?) oraz miękką i stąd kłopot z klejeniem ich przy pomocy taśmy.


Maciej: obręcze (starsze) pod szytki mavica są dosyć wiotkie. Nie ryzykuj z szprychami cieńszymi jak 2.0 na tyle.

#3906 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 03 January 2011 - 20:27

[quote name="MalikMaciej]

Przy jego wadze i 36 szprychach da sie to zrobić na compach , poza tym różnica w cenie jest mała w stosunku do Championów, bo poniżej raczej nie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3907 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 03 January 2011 - 20:47

przy alu nyplach zaopatrz sie w biały Loctite, - taki do słabych połączeń.


A przy mosiężnych już nie można? Kiedy zastosować ten Loctite? Już po naciągnięciu i wycentrowaniu po kropli w każdy nypel czy jak..
Jakoś nie łapię jak on ma zadziałać.. przecież jak by się go dało przed etapem centrowania koła gdy jeszcze mamy luźne szprychy to do czasu wycentrowania całości już by zdążył związać...

A jak się pojeździ na nowym kółku te np. 100 km podczas których wszystkie szprychy ostatecznie się ułożą, kółko może się jeszcze minimalnie skrzywić i co wtedy z tym Loctitem ? ;-)

#3908 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 posts
  • SkądBrzeg Dolny

Posted 03 January 2011 - 21:11

Planując przy odpowiednich finansach w przyszłości, kupno kółek pod szytki. Które z danych byłyby najlepsze?

http://jagu.biz.pl/jagu/

Słyszałem że Jagu ściąga wszystko z Chin i opyla w Polsce ze zwyżką.

http://www.sklep.bik...roducts_id=3838

http://bikecenter.pl...arbonowe-szytka

Te ostatnie są najtańsze. Wychodzi 3 tys, za dwa koła. Zamierzam w tym roku startować w kilku wyścigach. A po drugie, jestem chętny na zmianę kółek. Nie planuję składać kółek, owszem to by było tańsze, ale w tym wypadku wystarczy tylko kupić kasetę nową. Aha, czy to prawda że koła na szytkę powinny mieć specjalne okładziny klocków hamulcowych?

#3909 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 03 January 2011 - 21:23

przy alu nyplach zaopatrz sie w biały Loctite, - taki do słabych połączeń.


A przy mosiężnych już nie można? Kiedy zastosować ten Loctite? Już po naciągnięciu i wycentrowaniu po kropli w każdy nypel czy jak..
Jakoś nie łapię jak on ma zadziałać.. przecież jak by się go dało przed etapem centrowania koła gdy jeszcze mamy luźne szprychy to do czasu wycentrowania całości już by zdążył związać...

A jak się pojeździ na nowym kółku te np. 100 km podczas których wszystkie szprychy ostatecznie się ułożą, kółko może się jeszcze minimalnie skrzywić i co wtedy z tym Loctitem ? ;-)


biały loctite wiąże słabiej ale nie powoduje zbyt mocnego zaklejenia w trakcie pracy.

daje sie go przed nakręceniem nypla, może zrobie poglądówke jak i co.

do mosiężnych oczywiśie też sie daje.



Niesbieski mocno wiaże i ciężko sie nim póżniej robi.

Jak sobie kółko ładnie urobisz zwłaszcza na mocnych komponentach ( głównie obrecze ) to nie ma potrzeby poprawiać, przy lekkich komponentach lub niskiej klasy obreczy niestety przyda sie poprawka .

a propo dzisiaj robiłem eksperyment z dżwiękami , czyli wziąłem zaplecione koło na Halo 16 szprych słonko i brzdękałem nimi , koło było zaplecione równiutko a okazało sie że dżwięki są różne, przecentrowywałem aż uzyskałem powiedzmy takie samo brzmienie od 16 szprych i co ? koło sie ............ troche pokichało no cóż komponenty nie są idealne

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3910 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 03 January 2011 - 21:30

Jakob poczytaj sobie http://translate.goo...page=22&act=url klocki do obręczy z węgla są specjalne , jak kupisz gotowe koła - powinny byc w komplecie. Jagu oczywiście dolicza sobie marże - taniej będzie kupic samemu np. z Ebay. A za 3000zł możesz miec koła poniżej 1kg http://translate.goo...NA_en&prmd=ivns

#3911 Jakob

Jakob
  • Użytkownik
  • 118 posts
  • SkądBrzeg Dolny

Posted 03 January 2011 - 21:41

Byłem na ebayu. Zastanawia mnie jedno, dlaczego Reynoldsy, w Polsce są tak cholernie drogie, dlaczego w ogóle większość kółek pod szytki jest tak droga? Czym to jest spowodowane? Tym że w Polsce kolarstwo jest mało popularne? Nie wiem, nic innego na myśl mi nie przychodzi.
Na ebayu za te Reynoldsy używane, koleś chciał ok. 300 dolarów. Eh.

#3912 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 posts
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Posted 04 January 2011 - 14:48

Wpadła mi w ręce taka obręcz pod szytkę:

http://img10.allegro...0/48/1344304883

Z tego co wyczytałem, to jest to seria mavica klepana specjalnie na wyścigi (SSC), głównie z myślą o Paris-Roubaix (tak właśnie nazywa się ten model). Jest dość szeroka (21,5mm) i ma 32 dziury. Boki nie są zbyt zjechane, muszę je tylko przeszlifować.
Tutaj jest fragment katalogu, obręcz nr. 5 http://www.velo-page...?g2_itemId=2162 na następnej stronie historia jej powstania.
Mam zamiłowanie do retro-cacek i zastanawiam się, czy by sobie na niej przedniego kółka nie złożyć. Jest w tym sens czy lepiej na ścianie powiesić? Dodam, że komplety tych obręczy chodzą po 200-300$ na ebayu. Jeśli tak, to czy przy moich 80kg mogę dać Lasery? Domyślam się że mało kto na takich jeździł, będę wdzięczny za wszelkie sugestie ;]

PS. kojarzy ktoś nalepkę po prawej? Cycles cośtam

#3913 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 04 January 2011 - 16:25

biały loctite wiąże słabiej ale nie powoduje zbyt mocnego zaklejenia w trakcie pracy.

daje sie go przed nakręceniem nypla, może zrobie poglądówke jak i co.

do mosiężnych oczywiśie też sie daje.

Myślę, że klej nie jest zawsze konieczny. Swego czasu strasznie narzekałem na luzujące się szprychy, po 100-170 kilometrach koła mi grały nieziemsko. Wystarczyło "tylko" porządnie naciągnąć szprychy i wycentrować od nowa, już ok. 500-700 km od tego serwisu zrobiłem i nic się nie dzieje. Obręcz jest oczkowana. A zanim dokonałem tego felernego centrowania, które było przyczyną luzowania się szprych to w tylnym kole nic się nie działo, gdyż wszystko było porządnie ponaciągane.

a propo dzisiaj robiłem eksperyment z dżwiękami , czyli wziąłem zaplecione koło na Halo 16 szprych słonko i brzdękałem nimi , koło było zaplecione równiutko a okazało sie że dżwięki są różne, przecentrowywałem aż uzyskałem powiedzmy takie samo brzmienie od 16 szprych i co ? koło sie ............ troche pokichało no cóż komponenty nie są idealn

Bo to nie Easton. Niewielkie krzywizny kołnierzy piast, obręczy czy zagięć szprych wywołują właśnie taki efekt.

#3914 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 04 January 2011 - 20:07

przecie wiem że to nie taka obręcz, ale fajnie jest eksperymentować i poznawać co w trawie piszczy :lol: tak w wolnej chwili

Elziomallo -Jeśli na przód to ewentualnie 2/1.8 DT albo Sapim, czy nyple alu ?? kwestia robiącego.

a teraz cospowiem na temat tego białego Loctite.

Pewnie wielu robiło eksperymenty z Loctaitami i różnymi klejami do nypli i spoko wszystko działa , tylko jak ?? ano różnie.

Loctite niebieski usztywnia połączenie już 10 minutach i szczerze mówiąc ciężko sie nyple już obraca jak szprychy są zdrowo naciągnięte a pośpiech nie jest wskazany czasem, zwłaszcza jak mamy alu nypelki do roboty.

No i wymyśliłem takie coś jak biały Loctite.
Loctite 561 Low Strenght http://www.loctite-k...KS_ulotkaPL.pdf

Tak, tak, wiem że nie ma on w przeznaczeniu opisane to co służyło by jako do szprych i nypli , ale ....

Nakładam na gwint szprychy troche pasty ze sztywftu i nakecam nypel, nypel sobie rozprowadza po gwincie środek , a nadmiar wycieram szmatką.

Środek ten daje nam łatwe odkręcenie nypla , nawet w trasie w celu podcentrowania koła , zabezpiecza gwinty - szprycha/nypel przed zaśniedzeniem - co najczęsciej daje efekt nieodkręcenia nypla.

Stosuje to od dłuższego czasu, nie stwierdziłem samoczynnego odkręcania sie nypli w różnych kołach. szosa , mtb

Środek testował gość ( a takze dziesiątki innych odbiorców kół ) startujący w mtb maratonach w tym roku , a jak było wszyscy wiedzą syf i jeszcze raz błoto po ośki, koła robione na Podiumach 1300 g para i co ? ano po roku nypeli elegancko się kreciły pozwalajac na podcentrowanie koła bez stachu.
Siła wiążąca praktycznie jest taka iż spokojnie dobrym kluczem do nypli podcentrujemy koło, zwłąszcza jak obrećz waży 290 g a szprychy 2/1.5 !
Czy ktoś chce zastosować to już jego wola, tanie to nie jest , sztyft kosztuje ok 40 zł i starcza na wiele kompletów kół.

To tak tytułem wyjaśnienia co to jest biały Loctite .
A czy ktoiśsobie zastosuje, czy nie to jego sprawa , zwłaszcza jak robi koła dla siebie to lepeij coś posmarować niż nie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3915 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 05 January 2011 - 00:08

elziomallo, ja do tej obrączki zakupiłbym jakąś klasyczną piastkę i dał najzwyklejsze szprychy - żadne tam cieniowane wynalazki. Poprostu tchnąłbym ożywczego ducha w koło na tej obręczy i ... powiesił na ścianie. Takie raytasy są po to, żeby cieszyć nimi oko i łechtać swoje kolarskie ego. Na pewno nie pozwoliłbym, żeby się taki skarb zniszczył, a więc żadnego katowania po polskich ulicach.

#3916 LeszekM

LeszekM
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądW-wa

Posted 05 January 2011 - 10:30

http://allegro.pl/no...1389959680.html

Warto za tą cenę? Proszę o opinie.

#3917 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 05 January 2011 - 14:58

Cena normalna. Cosmici to dość specyficzne koła, bo świetnie nadają się do szybkiej jazdy po płaskim, ale bardzo czuć ich ciężar na podjazdach - swoje ważą. Jeśli lubisz dużą prędkość to nie jest to zły wybór, ale jeśli Twoje jazdy to kręcenie w równym tempie pod 2X-30km/h to szkoda na nie pieniędzy, lepiej wybrać Fulcrumy jedynki. Musisz sam ocenić jakie koła Ci są potrzebne, no chyba że liczy się tylko wygląd. :)

#3918 LeszekM

LeszekM
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądW-wa

Posted 05 January 2011 - 15:18

Punktem odniesienia beda Campy Khamsin G3, ktore waza tak ze dwa kilo jak nic. wiec z tym ciezarem na podjazdach nie powinno byc bardzo zle.... ?

#3919 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 05 January 2011 - 17:28

LeszekM dziś zakupiłem te Cosmici, na ich stronie bikecenter.pl są za 3135zł

jesteś z Warszawy, więc o jakim ciężarze na podjazdach mówimy...

#3920 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 05 January 2011 - 21:48

Cena normalna. Cosmici to dość specyficzne koła, bo świetnie nadają się do szybkiej jazdy po płaskim, ale bardzo czuć ich ciężar na podjazdach - swoje ważą

Czy na podjazdy, czy na równą szybką jazdę po płaskim to lekkie koła bardziej się nadają, a na te cosmiki to w życiu bym tyle nie wydał.