Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#3861 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Napisano 20 grudzień 2010 - 22:40

Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?

#3862 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 20 grudzień 2010 - 22:52

Mam już obręcze Ambrosio Crono F20 28 H a dziś dostałem piasty od Mack-a a więc czas na złożenie kół. Jakie szprychy doradzilibyście do tego zestawu, moja waga oscyluje około 75 kg.

Mam przednie koło28h na F20 i Soul Kozaku - tym lekkim .Moja waga to ok 70kg , koło jest zaplecona na revolutionach i stalowych nyplach .Masa koła 597g , nie narzekam na brak sztywności.

#3863 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 grudzień 2010 - 23:06

Jakie są różnice w piastach Shimano 7800 i 7900? Miał ktoś z nimi styczność?
Waga podobna, budowa podobna, tylko ceną nieźle od siebie odstają, a szkoda przepłacać.


widząc taki tekst szlag mnie trafia , ale delikatnie pokaże o tutaj sie troche napracowałem http://www.forumszos...opic.php?t=7988

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3864 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 21 grudzień 2010 - 19:55

Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?

Te koła nie są lekkie. Nie musisz się obawiać się o ich sztywność, bo są bardzo mocne, kolega wpadł przodem w dziurę tak mocno, że aż mu się klamka przekrzywiła, a na kole nie zrobiło to wielkiego wrażenia.

#3865 Gosc_OutsideR_*

Gosc_OutsideR_*
  • Gość

Napisano 21 grudzień 2010 - 21:06

Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?

Te koła nie są lekkie. Nie musisz się obawiać się o ich sztywność, bo są bardzo mocne, kolega wpadł przodem w dziurę tak mocno, że aż mu się klamka przekrzywiła, a na kole nie zrobiło to wielkiego wrażenia.


Zależy do czego porównać jak do kół ważących 1.9-2kg prawie to są lekkie:)

Sądzicie, że warto dopłacać do SL czy "zwykłe" elite wystarczą? Słyszałem, że Sl dużo lepiej "niosą" jakie są Wasze opinie?
Jeżeli ktoś miał by do polecenia lżejsze/lepsze koła w podobnych cenach to zapraszam :)

#3866 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 grudzień 2010 - 21:20

Używam ksyrium sl ponad 2 lata, bardzo dobre koła.

#3867 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 22 grudzień 2010 - 22:44

Czy na tych fulcrumach lepiej się jeździ niż na shimano , bo waga jest jak napisali 1kg różnicy na korzyść shimano i cenę .
http://www.google.pl...tVmlg2MpReYO3Bw
http://www.google.pl...cgJR3Q2hFhqmzsA

#3868 Gosc_Bartek_*

Gosc_Bartek_*
  • Gość

Napisano 22 grudzień 2010 - 22:58

Te Fulcrumy nie ważą 3kg! To po prostu pomyłka. Zobacz tu

#3869 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 grudzień 2010 - 19:40

bo waga jest jak napisali 1kg różnicy


I Ty w to uwierzyłeś? Od razu wiadomo, że to pomyłka. Kto by brał do roweru trzykilogramowe kloce? Wyobrażasz sobie hamowanie na tym przy jeździe ze stromej górki i ostrym zakręcie? ;>

#3870 mati25

mati25
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • SkądKoło

Napisano 23 grudzień 2010 - 20:04

miałem te shimano i te fulcrumy . Polecam fulcrumy mają o niebo lepsze łożyska uzywam ich na treningi i nie mam zadnych zastrzezen sztyniejsze od tych shimano i dużo lepiej "niosą" . Ale moim zdaniem jest lepiej dozucic 150zł i kupic fulcrumy racing 5.
Mam nadzieję ze pomogłem .
Wesołych świąt wszystkim forumowiczą;]

#3871 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2010 - 20:06

Czy na tych fulcrumach lepiej się jeździ niż na shimano , bo waga jest jak napisali 1kg różnicy na korzyść shimano i cenę .
http://www.google.pl...tVmlg2MpReYO3Bw
http://www.google.pl...cgJR3Q2hFhqmzsA


Mam tylko nadzieję, że prowokujesz... bo jak nie to lecz się na nogi...

#3872 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2010 - 20:26

mati25 dzięki za odpowiedź

#3873 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 grudzień 2010 - 20:50

I Ty w to uwierzyłeś? Od razu wiadomo, że to pomyłka. Kto by brał do roweru trzykilogramowe kloce? Wyobrażasz sobie hamowanie na tym przy jeździe ze stromej górki i ostrym zakręcie? ;>

Nie przeginaj. Sam mam u siebie koła o masie jakichś 2,5 kg, może nieco mniej i jeszcze żyję, a zakrętów się nie boję. Na mokrym rzadko zdarzy się swingować, ale wpływ mają przede wszystkim opony i lekkomyślność, aniżeli masa kół.

#3874 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 23 grudzień 2010 - 21:13

Na każdej z podlinkowanych stron jest napisane:

Shimano:
Weight: 839 front / rear 1070 g (g + terminals 59/63)

Fulcrum:
- Front wheel (tire): 832 g
- Rear wheel (tire): 1026 g

Czytał ktoś opis? Jak liczyć nie potrafią to windows ma calca!

#3875 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 23 grudzień 2010 - 21:53

h/k, moje pierwsze koła też ważyły ok. 2,5 kg, ale przerzucając się na 1,8 różnica jest spora jeśli chodzi o rozpędzanie, a zwłaszcza hamowanie w jakichś cięższych warunkach - ale jak przydzwoniłem w babę, to mi przynajmniej tyłu bardzo nie podrzuciło i nie wyleciałem z rowera ;P

#3876 emilpe

emilpe
  • Użytkownik
  • 180 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 grudzień 2010 - 12:04

Witam!
Mam pytanie odnośnie technologii zaplotu G3 w Campoagnolo i 2:1 w Fulcrumach. Czy faktycznie daje to jakieś korzyści w sensie sztywności? Bo wagę to Campa ma stosunkowo sporą, fulcrumy trochę lżejsze w nieco niższej cenie...

#3877 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 grudzień 2010 - 12:33

Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?

Te koła nie są lekkie. Nie musisz się obawiać się o ich sztywność, bo są bardzo mocne, kolega wpadł przodem w dziurę tak mocno, że aż mu się klamka przekrzywiła, a na kole nie zrobiło to wielkiego wrażenia.


Zazwyczaj koło sie przekrzywia na bok - przy oderzeniu więc impet idzie na przewrotke, a przy prostym strzale łatwiej widelec uszkodzić.

Koła systemowe są :
1 odpowiednio mocno naciągnięte , zasadniczo albo na słuch ( pomiar dźwiękowy ) albo na przyrządy- miernik naciągu.
2. Komponenty są dobrane a nie jak popadnie
3. Obrecze systemowa jest inna niż standardy sklepowe
4. Szprychy - tu firmy starają sie stosować Straight Pull co zwiększa sztywność kół i odporność na rozcentrowanie - unika się zagiętych szprych, szprych jest mniej ale są "mocniejsze" .
5. Piasty są wykonane, przynajmniej ich korpusy dużo dokładniej nie popularne , jeśli chodzi o centryczność otworów ( Novatec 192 - tu to sie można zdziwić jakie jajo na obwodzie jest- trafił mi sie taki egzemplarz )


Jeśli ktoś sie decyduje na zakup kół systemowych to należy przestrzegać granice wagowe przeznaczenia.
Faktem jest iż Shimano nie podaje limitów rowerzysty co kończy sie zazwyczaj tekstem - a bo mi szprychy lecą.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3878 swiatek

swiatek
  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • SkądPruszków

Napisano 29 grudzień 2010 - 12:38

Spike czyli wg Ciebie koła systemowe są lepsze od plecionych na wybranych komponentach?

#3879 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 grudzień 2010 - 13:09

jesli chodzi o dobór komponentów to mają lepsze komponenty.

tak z ciekawości właśnie patrzyłem ostatnio na koła na różnych piastach i na otwory na szprychy podczas kręcenia się koła.

Jaki wpływ na równy naciąg szprych ma choćby takie coś??

Mając idealną obrećz, idelaną piaste, idealne szprychy selekcjonowane mamy idealne koło , majac czasem to co mamy do ideału daleko jest.

To nie jest sugestia co do zakupów czy montaży ale takie sobie prywatne przemyślenia na zasadzie co z tym fantem zrobić i gdzie zwrócić uwage.

Kołą systemowe mają podstawową wade - brak szybkiego serwisowania - czyli ogólnego dostępu do zamiennych komponentów, weżmy przykład Eastona - nic do nich nie ma.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3880 swiatek

swiatek
  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • SkądPruszków

Napisano 29 grudzień 2010 - 13:20

No właśnie problem jest z serwisem kół systemowych i wydaje mi się, że jednak budżetowe koło systemowe (na których większość jeździ) jest jednak słabsze od złożonego.