
Wybór kół
#3861
Gosc_OutsideR_*
Napisano 20 grudzień 2010 - 22:40
#3862
Napisano 20 grudzień 2010 - 22:52
Mam przednie koło28h na F20 i Soul Kozaku - tym lekkim .Moja waga to ok 70kg , koło jest zaplecona na revolutionach i stalowych nyplach .Masa koła 597g , nie narzekam na brak sztywności.Mam już obręcze Ambrosio Crono F20 28 H a dziś dostałem piasty od Mack-a a więc czas na złożenie kół. Jakie szprychy doradzilibyście do tego zestawu, moja waga oscyluje około 75 kg.
#3863
Napisano 20 grudzień 2010 - 23:06
Jakie są różnice w piastach Shimano 7800 i 7900? Miał ktoś z nimi styczność?
Waga podobna, budowa podobna, tylko ceną nieźle od siebie odstają, a szkoda przepłacać.
widząc taki tekst szlag mnie trafia , ale delikatnie pokaże o tutaj sie troche napracowałem http://www.forumszos...opic.php?t=7988
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3864
Napisano 21 grudzień 2010 - 19:55
Te koła nie są lekkie. Nie musisz się obawiać się o ich sztywność, bo są bardzo mocne, kolega wpadł przodem w dziurę tak mocno, że aż mu się klamka przekrzywiła, a na kole nie zrobiło to wielkiego wrażenia.Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?
#3865
Gosc_OutsideR_*
Napisano 21 grudzień 2010 - 21:06
Te koła nie są lekkie. Nie musisz się obawiać się o ich sztywność, bo są bardzo mocne, kolega wpadł przodem w dziurę tak mocno, że aż mu się klamka przekrzywiła, a na kole nie zrobiło to wielkiego wrażenia.Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?
Zależy do czego porównać jak do kół ważących 1.9-2kg prawie to są lekkie:)
Sądzicie, że warto dopłacać do SL czy "zwykłe" elite wystarczą? Słyszałem, że Sl dużo lepiej "niosą" jakie są Wasze opinie?
Jeżeli ktoś miał by do polecenia lżejsze/lepsze koła w podobnych cenach to zapraszam

#3866
Napisano 21 grudzień 2010 - 21:20
#3867
Gosc_intel action_*
Napisano 22 grudzień 2010 - 22:44
http://www.google.pl...tVmlg2MpReYO3Bw
http://www.google.pl...cgJR3Q2hFhqmzsA
#3869
Napisano 23 grudzień 2010 - 19:40
bo waga jest jak napisali 1kg różnicy
I Ty w to uwierzyłeś? Od razu wiadomo, że to pomyłka. Kto by brał do roweru trzykilogramowe kloce? Wyobrażasz sobie hamowanie na tym przy jeździe ze stromej górki i ostrym zakręcie? ;>
#3870
Napisano 23 grudzień 2010 - 20:04
Mam nadzieję ze pomogłem .
Wesołych świąt wszystkim forumowiczą;]
#3871
Gosc_kobrys_*
Napisano 23 grudzień 2010 - 20:06
Czy na tych fulcrumach lepiej się jeździ niż na shimano , bo waga jest jak napisali 1kg różnicy na korzyść shimano i cenę .
http://www.google.pl...tVmlg2MpReYO3Bw
http://www.google.pl...cgJR3Q2hFhqmzsA
Mam tylko nadzieję, że prowokujesz... bo jak nie to lecz się na nogi...
#3872
Gosc_intel action_*
Napisano 23 grudzień 2010 - 20:26
#3873
Napisano 23 grudzień 2010 - 20:50
Nie przeginaj. Sam mam u siebie koła o masie jakichś 2,5 kg, może nieco mniej i jeszcze żyję, a zakrętów się nie boję. Na mokrym rzadko zdarzy się swingować, ale wpływ mają przede wszystkim opony i lekkomyślność, aniżeli masa kół.I Ty w to uwierzyłeś? Od razu wiadomo, że to pomyłka. Kto by brał do roweru trzykilogramowe kloce? Wyobrażasz sobie hamowanie na tym przy jeździe ze stromej górki i ostrym zakręcie? ;>
#3874
Gosc_kobrys_*
Napisano 23 grudzień 2010 - 21:13
Shimano:
Weight: 839 front / rear 1070 g (g + terminals 59/63)
Fulcrum:
- Front wheel (tire): 832 g
- Rear wheel (tire): 1026 g
Czytał ktoś opis? Jak liczyć nie potrafią to windows ma calca!
#3875
Napisano 23 grudzień 2010 - 21:53
#3876
Napisano 29 grudzień 2010 - 12:04
Mam pytanie odnośnie technologii zaplotu G3 w Campoagnolo i 2:1 w Fulcrumach. Czy faktycznie daje to jakieś korzyści w sensie sztywności? Bo wagę to Campa ma stosunkowo sporą, fulcrumy trochę lżejsze w nieco niższej cenie...
#3877
Napisano 29 grudzień 2010 - 12:33
Te koła nie są lekkie. Nie musisz się obawiać się o ich sztywność, bo są bardzo mocne, kolega wpadł przodem w dziurę tak mocno, że aż mu się klamka przekrzywiła, a na kole nie zrobiło to wielkiego wrażenia.Mam pytanie do użytkowników Ksyriumów SL - czy tak lekkie kółka wytrzymają trudy zwykłych codziennych treningów na naszych drogach?
Zazwyczaj koło sie przekrzywia na bok - przy oderzeniu więc impet idzie na przewrotke, a przy prostym strzale łatwiej widelec uszkodzić.
Koła systemowe są :
1 odpowiednio mocno naciągnięte , zasadniczo albo na słuch ( pomiar dźwiękowy ) albo na przyrządy- miernik naciągu.
2. Komponenty są dobrane a nie jak popadnie
3. Obrecze systemowa jest inna niż standardy sklepowe
4. Szprychy - tu firmy starają sie stosować Straight Pull co zwiększa sztywność kół i odporność na rozcentrowanie - unika się zagiętych szprych, szprych jest mniej ale są "mocniejsze" .
5. Piasty są wykonane, przynajmniej ich korpusy dużo dokładniej nie popularne , jeśli chodzi o centryczność otworów ( Novatec 192 - tu to sie można zdziwić jakie jajo na obwodzie jest- trafił mi sie taki egzemplarz )
Jeśli ktoś sie decyduje na zakup kół systemowych to należy przestrzegać granice wagowe przeznaczenia.
Faktem jest iż Shimano nie podaje limitów rowerzysty co kończy sie zazwyczaj tekstem - a bo mi szprychy lecą.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3878
Napisano 29 grudzień 2010 - 12:38
#3879
Napisano 29 grudzień 2010 - 13:09
tak z ciekawości właśnie patrzyłem ostatnio na koła na różnych piastach i na otwory na szprychy podczas kręcenia się koła.
Jaki wpływ na równy naciąg szprych ma choćby takie coś??
Mając idealną obrećz, idelaną piaste, idealne szprychy selekcjonowane mamy idealne koło , majac czasem to co mamy do ideału daleko jest.
To nie jest sugestia co do zakupów czy montaży ale takie sobie prywatne przemyślenia na zasadzie co z tym fantem zrobić i gdzie zwrócić uwage.
Kołą systemowe mają podstawową wade - brak szybkiego serwisowania - czyli ogólnego dostępu do zamiennych komponentów, weżmy przykład Eastona - nic do nich nie ma.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3880
Napisano 29 grudzień 2010 - 13:20