
Wybór kół
#3902
Napisano 02 styczeń 2011 - 22:24
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3904
Napisano 02 styczeń 2011 - 22:46
i delikatnie pomalutku powolutku , naciągnij, to tył gorzej zrobić coby oczka nie wyszły

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3905
Napisano 03 styczeń 2011 - 18:46
Również mam pytanie odnośnie szytek. Klejenie ich do obręczy, mianowicie stosuję się dwa sposoby, klej lub taśma. Który z nich jest lepszy, skuteczniejszy?
Wszystko to zależy od taśmy szytki, która styka się z klejem.
Przykładowo szytki tufo niezależnie od modelu przyklejają się do taśmy bez żadnego problemu i połączenie jest takie jak należy.
Niedawno kleiłem szytki a-dugasta i niestety taśma (tufo) nie zdała egzaminu. Musiałem użyć kleju.
Taśma czy klej. To zależy tylko i wyłącznie od taśmy szytki, a dokładnie od jej hm... struktury i miękkości.
Szytki tufo (każde) mają taśmy dosyć porowate (rzadszy oplot?) i sztywne, a więc kleją się bez problemu.
Natomiast A-Dugast posiada taśmę bardzo delikatną(gęsty oplot?) oraz miękką i stąd kłopot z klejeniem ich przy pomocy taśmy.
Maciej: obręcze (starsze) pod szytki mavica są dosyć wiotkie. Nie ryzykuj z szprychami cieńszymi jak 2.0 na tyle.
#3906
Napisano 03 styczeń 2011 - 20:27
Przy jego wadze i 36 szprychach da sie to zrobić na compach , poza tym różnica w cenie jest mała w stosunku do Championów, bo poniżej raczej nie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3907
Napisano 03 styczeń 2011 - 20:47
przy alu nyplach zaopatrz sie w biały Loctite, - taki do słabych połączeń.
A przy mosiężnych już nie można? Kiedy zastosować ten Loctite? Już po naciągnięciu i wycentrowaniu po kropli w każdy nypel czy jak..
Jakoś nie łapię jak on ma zadziałać.. przecież jak by się go dało przed etapem centrowania koła gdy jeszcze mamy luźne szprychy to do czasu wycentrowania całości już by zdążył związać...
A jak się pojeździ na nowym kółku te np. 100 km podczas których wszystkie szprychy ostatecznie się ułożą, kółko może się jeszcze minimalnie skrzywić i co wtedy z tym Loctitem ? ;-)
#3908
Napisano 03 styczeń 2011 - 21:11
http://jagu.biz.pl/jagu/
Słyszałem że Jagu ściąga wszystko z Chin i opyla w Polsce ze zwyżką.
http://www.sklep.bik...roducts_id=3838
http://bikecenter.pl...arbonowe-szytka
Te ostatnie są najtańsze. Wychodzi 3 tys, za dwa koła. Zamierzam w tym roku startować w kilku wyścigach. A po drugie, jestem chętny na zmianę kółek. Nie planuję składać kółek, owszem to by było tańsze, ale w tym wypadku wystarczy tylko kupić kasetę nową. Aha, czy to prawda że koła na szytkę powinny mieć specjalne okładziny klocków hamulcowych?
#3909
Napisano 03 styczeń 2011 - 21:23
przy alu nyplach zaopatrz sie w biały Loctite, - taki do słabych połączeń.
A przy mosiężnych już nie można? Kiedy zastosować ten Loctite? Już po naciągnięciu i wycentrowaniu po kropli w każdy nypel czy jak..
Jakoś nie łapię jak on ma zadziałać.. przecież jak by się go dało przed etapem centrowania koła gdy jeszcze mamy luźne szprychy to do czasu wycentrowania całości już by zdążył związać...
A jak się pojeździ na nowym kółku te np. 100 km podczas których wszystkie szprychy ostatecznie się ułożą, kółko może się jeszcze minimalnie skrzywić i co wtedy z tym Loctitem ? ;-)
biały loctite wiąże słabiej ale nie powoduje zbyt mocnego zaklejenia w trakcie pracy.
daje sie go przed nakręceniem nypla, może zrobie poglądówke jak i co.
do mosiężnych oczywiśie też sie daje.
Niesbieski mocno wiaże i ciężko sie nim póżniej robi.
Jak sobie kółko ładnie urobisz zwłaszcza na mocnych komponentach ( głównie obrecze ) to nie ma potrzeby poprawiać, przy lekkich komponentach lub niskiej klasy obreczy niestety przyda sie poprawka .
a propo dzisiaj robiłem eksperyment z dżwiękami , czyli wziąłem zaplecione koło na Halo 16 szprych słonko i brzdękałem nimi , koło było zaplecione równiutko a okazało sie że dżwięki są różne, przecentrowywałem aż uzyskałem powiedzmy takie samo brzmienie od 16 szprych i co ? koło sie ............ troche pokichało no cóż komponenty nie są idealne
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3910
Napisano 03 styczeń 2011 - 21:30
#3911
Napisano 03 styczeń 2011 - 21:41
Na ebayu za te Reynoldsy używane, koleś chciał ok. 300 dolarów. Eh.
#3912
Napisano 04 styczeń 2011 - 14:48
http://img10.allegro...0/48/1344304883
Z tego co wyczytałem, to jest to seria mavica klepana specjalnie na wyścigi (SSC), głównie z myślą o Paris-Roubaix (tak właśnie nazywa się ten model). Jest dość szeroka (21,5mm) i ma 32 dziury. Boki nie są zbyt zjechane, muszę je tylko przeszlifować.
Tutaj jest fragment katalogu, obręcz nr. 5 http://www.velo-page...?g2_itemId=2162 na następnej stronie historia jej powstania.
Mam zamiłowanie do retro-cacek i zastanawiam się, czy by sobie na niej przedniego kółka nie złożyć. Jest w tym sens czy lepiej na ścianie powiesić? Dodam, że komplety tych obręczy chodzą po 200-300$ na ebayu. Jeśli tak, to czy przy moich 80kg mogę dać Lasery? Domyślam się że mało kto na takich jeździł, będę wdzięczny za wszelkie sugestie ;]
PS. kojarzy ktoś nalepkę po prawej? Cycles cośtam
#3913
Napisano 04 styczeń 2011 - 16:25
Myślę, że klej nie jest zawsze konieczny. Swego czasu strasznie narzekałem na luzujące się szprychy, po 100-170 kilometrach koła mi grały nieziemsko. Wystarczyło "tylko" porządnie naciągnąć szprychy i wycentrować od nowa, już ok. 500-700 km od tego serwisu zrobiłem i nic się nie dzieje. Obręcz jest oczkowana. A zanim dokonałem tego felernego centrowania, które było przyczyną luzowania się szprych to w tylnym kole nic się nie działo, gdyż wszystko było porządnie ponaciągane.biały loctite wiąże słabiej ale nie powoduje zbyt mocnego zaklejenia w trakcie pracy.
daje sie go przed nakręceniem nypla, może zrobie poglądówke jak i co.
do mosiężnych oczywiśie też sie daje.
Bo to nie Easton. Niewielkie krzywizny kołnierzy piast, obręczy czy zagięć szprych wywołują właśnie taki efekt.a propo dzisiaj robiłem eksperyment z dżwiękami , czyli wziąłem zaplecione koło na Halo 16 szprych słonko i brzdękałem nimi , koło było zaplecione równiutko a okazało sie że dżwięki są różne, przecentrowywałem aż uzyskałem powiedzmy takie samo brzmienie od 16 szprych i co ? koło sie ............ troche pokichało no cóż komponenty nie są idealn
#3914
Napisano 04 styczeń 2011 - 20:07

Elziomallo -Jeśli na przód to ewentualnie 2/1.8 DT albo Sapim, czy nyple alu ?? kwestia robiącego.
a teraz cospowiem na temat tego białego Loctite.
Pewnie wielu robiło eksperymenty z Loctaitami i różnymi klejami do nypli i spoko wszystko działa , tylko jak ?? ano różnie.
Loctite niebieski usztywnia połączenie już 10 minutach i szczerze mówiąc ciężko sie nyple już obraca jak szprychy są zdrowo naciągnięte a pośpiech nie jest wskazany czasem, zwłaszcza jak mamy alu nypelki do roboty.
No i wymyśliłem takie coś jak biały Loctite.
Loctite 561 Low Strenght http://www.loctite-k...KS_ulotkaPL.pdf
Tak, tak, wiem że nie ma on w przeznaczeniu opisane to co służyło by jako do szprych i nypli , ale ....
Nakładam na gwint szprychy troche pasty ze sztywftu i nakecam nypel, nypel sobie rozprowadza po gwincie środek , a nadmiar wycieram szmatką.
Środek ten daje nam łatwe odkręcenie nypla , nawet w trasie w celu podcentrowania koła , zabezpiecza gwinty - szprycha/nypel przed zaśniedzeniem - co najczęsciej daje efekt nieodkręcenia nypla.
Stosuje to od dłuższego czasu, nie stwierdziłem samoczynnego odkręcania sie nypli w różnych kołach. szosa , mtb
Środek testował gość ( a takze dziesiątki innych odbiorców kół ) startujący w mtb maratonach w tym roku , a jak było wszyscy wiedzą syf i jeszcze raz błoto po ośki, koła robione na Podiumach 1300 g para i co ? ano po roku nypeli elegancko się kreciły pozwalajac na podcentrowanie koła bez stachu.
Siła wiążąca praktycznie jest taka iż spokojnie dobrym kluczem do nypli podcentrujemy koło, zwłąszcza jak obrećz waży 290 g a szprychy 2/1.5 !
Czy ktoś chce zastosować to już jego wola, tanie to nie jest , sztyft kosztuje ok 40 zł i starcza na wiele kompletów kół.
To tak tytułem wyjaśnienia co to jest biały Loctite .
A czy ktoiśsobie zastosuje, czy nie to jego sprawa , zwłaszcza jak robi koła dla siebie to lepeij coś posmarować niż nie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3915
Napisano 05 styczeń 2011 - 00:08
#3916
Napisano 05 styczeń 2011 - 10:30
#3917
Napisano 05 styczeń 2011 - 14:58

#3918
Napisano 05 styczeń 2011 - 15:18
#3919
Gosc_@ndy_*
Napisano 05 styczeń 2011 - 17:28
jesteś z Warszawy, więc o jakim ciężarze na podjazdach mówimy...
#3920
Napisano 05 styczeń 2011 - 21:48
Czy na podjazdy, czy na równą szybką jazdę po płaskim to lekkie koła bardziej się nadają, a na te cosmiki to w życiu bym tyle nie wydał.Cena normalna. Cosmici to dość specyficzne koła, bo świetnie nadają się do szybkiej jazdy po płaskim, ale bardzo czuć ich ciężar na podjazdach - swoje ważą