Wybór kół
#4181
Posted 22 February 2011 - 15:30
.... tak sie wlasnie zastanawiam czy nie lepiej zamowic kola karbonowe na oponke ? ... wywalic 9 klockow na kola to w sumie zadna sztuka i je po 3 sezonach sprzedac za bescen lub wyrzucic (chodza mi po glowie ZIPP 1080 Clincher /wagowo jakeis 600gram roznicy ), kupilem tanio ramke , mam chec zainwestowac w porzadne nowe kola ...) wiadomo ze szytka to szytka , ale ....
edit ;
ale z drugiej strony w moim wieku ... na dlugozywtnosc czegokolwiek nie ma juz co liczyc :mrgreen: , to sie zastanowie jeszcze i chyba zamowie te na szytke :mrgreen:
#4182
Posted 22 February 2011 - 16:45
Obręcze oponowe na carbonowych obręczach mają ograniczenia pompowania kół - opona przecież działa wtedy jeszcze na ścianki obręczy. Na dodatek dochodzi Ci większa waga całości.
Opona jest wygodniejsza w użytkowaniu, ale łapiąc gumę na zjeździe, możesz zdążyć zniszczyć obręcz przed wyhamowaniem.
#4183
Posted 22 February 2011 - 16:51
#4184
Posted 22 February 2011 - 17:00
Ale w sumie biorąc pod uwagę jakość dróg u Ciebie i to, że przy czasówce waga nie jest aż tak ważna jak do szosy w góry, to mógłbyś i w te oponowe zainwestować.
#4185
Posted 22 February 2011 - 17:04
Weight: 1624 grams (w/o QR)
#4186
Posted 22 February 2011 - 18:08
#4187
Posted 22 February 2011 - 20:55
#4188
Posted 22 February 2011 - 20:57
SPIKE a jaką obręcz polecasz na szytkę, dla ciężkiego bajkera?
Co to oznacza ciężkiego ???? koło to system - obręcz i szprychy i piasta ( piasta ma mniejszy udział)
W zasadzie są dwie grupy obręczy -
1. ponizej 400 g tak około 330-360 zasadniczo
2. powyżej 400 g i tak powiedzmy rograniczając jako 75 kg ( przynajmniej ja tak robie ) , to masz poniżej i powyzej, czasem szprychy - ich grubość - klasa , cieniowanie itd przesuwają granice w lewo czy prawo .
I tak mamy obręcze pod szytke Ambrosio :
Crono F20 dla lżejszych , albo na przednie koło, a dla cieższych Nemesis albo Montreal,
Crono F20 występuje wyłacznie na 28 i 32 otw , pozostałe na 32 i 36 ( montreal jeszcze na 28 )
Wszystkie mają identyczny przekrój i oczkowanie - podwójne.
Mavic jest jeszcze jeden model i karbonowe obręcze różnych producentów.
Karbony, jak mamy stożek 50 (30 ) na tył , i ok 30 na przód + piasty Bitexa i szprychy aero/płaskie to w dobrej cenie zestaw wcale nie ustępujący firmowym.
Pzry zakupie gotowych kół jak mamy szprychy straight pull to warto zapytać o zapasowe od razu i mieć je w warsztaciku .
Wiki - no Ty to jesteś ciężki jak stado pchełek , Tobie spoko na F 20 na przód, Nemesis tył ( do ścigania ) 32 otw i szprychy ..... jakieś dobre.
Powyżej 80-85 kg warto sie rozgladać na 36 otw tył.
Arek 1973 - nie ma kół bez limitu wagi , zwłaszcza jak Lasery są w nich.
Elziomallo , takie koła to sie kupuje do max 60-70 zł komplet okazyjnie, zakłądając że obręcze są równiutkie nie podbite itd, reszta to dla koneserów , ja kupuje czasem takie koła , zazwyczaj szprychy są stare już ponaciągane, oczka podrdzewiałe, piasty - jakieś są ale to skansen , sporo czyszczenia i polerki , ale efekt może być pozytywny....... dla siebie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4189
Posted 22 February 2011 - 21:06
#4190
Posted 22 February 2011 - 21:14
#4191
Posted 22 February 2011 - 22:46
Wrzucam, bo obręcze o tej wadze to nie towar z każdego bazarku, obserwuję allegro i Argenty się zbyt często nie zdarzają (były różne modele, najlżejszy Argent7 ważył 270g).
Nasuwa mi się kilka pytań przy okazji:
Postęp metalurgii od lat 80- jaka jest różnica w materiale takiej obręczy w porównaniu z nowoczesną, czy w ogóle jest? Konstrukcja niby taka jak dzisiejszych obręczy
Sztywność obręczy- dlaczego dziś Mavic ani Ambrosio nie wchodzą w obręcze poniżej 350g? Czy te superlekkie modele do czegoś się w ogóle nadawały?
Jak ktoś kupi te koła i nie będzie wiedział co z przednią piastą zrobić to niech się odezwie ;]
#4192
Posted 22 February 2011 - 23:12
Ps; Dwa sezony smigane , stan idealny :-D
#4193 Gosc_arek1973_*
Posted 23 February 2011 - 09:18
Drogi Spike,napisałem Leader 18/8 dodam również że zestaw jest zapleciony na 3x, dodatkowo szprychy są związane i zlutowane-moja waga 85kg.-pozdrawiam
#4194
Posted 23 February 2011 - 10:09
Sztywność obręczy- dlaczego dziś Mavic ani Ambrosio nie wchodzą w obręcze poniżej 350g? Czy te superlekkie modele do czegoś się w ogóle nadawały?
Tak, do rozciągania szytek
#4195
Posted 23 February 2011 - 10:16
#4196
Posted 23 February 2011 - 10:25
#4197
Posted 23 February 2011 - 10:36
Shimano podaje na swoje koła - brak limitu wagowego - powodzenia w takiej polityce, przynajmniej Mavic nie oszukuje.
Superlekkie obręcze są ok mała masa rotacyjna tyle że trza było je dobrze szprychować , dlatego nierzadko były na 2.0 robione , nawet na 4 x , albo jeszcze na płąskich szprychach 3 mm takie koła też miałem w ręku
przy starych zleżałych jeszcze trzeba dokłądnie oczka ogladać i dookoła materiał , czy nie przeciągnięte itd.
Okazja okazją byle dobra, najciekawsze są takie gdzie po szytce widać i kleju że nieużywane - zdarzają się takie
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4198
Posted 23 February 2011 - 11:49
#4199
Posted 23 February 2011 - 14:04
,,nie ma kół bez limitu wagi , zwłaszcza jak Lasery są w nich."
Drogi Spike,napisałem Leader 18/8 dodam również że zestaw jest zapleciony na 3x, dodatkowo szprychy są związane i zlutowane-moja waga 85kg.-pozdrawiam
Możesz mi coś powiedzieć więcej o takim zabiegu jak lutowanie ? Kiedyś czytałem o tym i ponoć mocno poprawia sztywność ?
#4200
Posted 23 February 2011 - 18:17