SPIKE a jaką obręcz polecasz na szytkę, dla ciężkiego bajkera?
Co to oznacza ciężkiego ???? koło to system - obręcz i szprychy i piasta ( piasta ma mniejszy udział)
W zasadzie są dwie grupy obręczy -
1. ponizej 400 g tak około 330-360 zasadniczo
2. powyżej 400 g i tak powiedzmy rograniczając jako 75 kg ( przynajmniej ja tak robie ) , to masz poniżej i powyzej, czasem szprychy - ich grubość - klasa , cieniowanie itd przesuwają granice w lewo czy prawo .
I tak mamy obręcze pod szytke Ambrosio :
Crono F20 dla lżejszych , albo na przednie koło, a dla cieższych Nemesis albo Montreal,
Crono F20 występuje wyłacznie na 28 i 32 otw , pozostałe na 32 i 36 ( montreal jeszcze na 28 )
Wszystkie mają identyczny przekrój i oczkowanie - podwójne.
Mavic jest jeszcze jeden model i karbonowe obręcze różnych producentów.
Karbony, jak mamy stożek 50 (30 ) na tył , i ok 30 na przód + piasty Bitexa i szprychy aero/płaskie to w dobrej cenie zestaw wcale nie ustępujący firmowym.
Pzry zakupie gotowych kół jak mamy szprychy straight pull to warto zapytać o zapasowe od razu i mieć je w warsztaciku .
Wiki - no Ty to jesteś ciężki jak stado pchełek

, Tobie spoko na F 20 na przód, Nemesis tył ( do ścigania ) 32 otw i szprychy ..... jakieś dobre.
Powyżej 80-85 kg warto sie rozgladać na 36 otw tył.
Arek 1973 - nie ma kół bez limitu wagi , zwłaszcza jak Lasery są w nich.
Elziomallo , takie koła to sie kupuje do max 60-70 zł komplet okazyjnie, zakłądając że obręcze są równiutkie nie podbite itd, reszta to dla koneserów , ja kupuje czasem takie koła , zazwyczaj szprychy są stare już ponaciągane, oczka podrdzewiałe, piasty - jakieś są ale to skansen , sporo czyszczenia i polerki , ale efekt może być pozytywny....... dla siebie.