Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#4181 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 22 luty 2011 - 15:30

ma mpytanie troche z innej beczki , jak szybko scieraja sie obrecze karbonowe na szytki ? (tylko bez cudowania , ze jest to zalezne od tego jak kto hamuje , bo prawda jest taka ze hamowac trzeba ...)
.... tak sie wlasnie zastanawiam czy nie lepiej zamowic kola karbonowe na oponke ? ... wywalic 9 klockow na kola to w sumie zadna sztuka i je po 3 sezonach sprzedac za bescen lub wyrzucic :lol: (chodza mi po glowie ZIPP 1080 Clincher /wagowo jakeis 600gram roznicy ), kupilem tanio ramke , mam chec zainwestowac w porzadne nowe kola ...) wiadomo ze szytka to szytka , ale ....

edit ;

ale z drugiej strony w moim wieku ... na dlugozywtnosc czegokolwiek nie ma juz co liczyc :mrgreen: , to sie zastanowie jeszcze i chyba zamowie te na szytke :lol: :mrgreen: :lol:

#4182 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 22 luty 2011 - 16:45

Marco_, zippy bardzo fajnie wyglądają, są bardzo lekkie, ale cieniutkie i mało trwałe w porównaniu do innych obręczy..

Obręcze oponowe na carbonowych obręczach mają ograniczenia pompowania kół - opona przecież działa wtedy jeszcze na ścianki obręczy. Na dodatek dochodzi Ci większa waga całości.

Opona jest wygodniejsza w użytkowaniu, ale łapiąc gumę na zjeździe, możesz zdążyć zniszczyć obręcz przed wyhamowaniem.

#4183 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 22 luty 2011 - 16:51

to jakie koleczka do tej P3- jki doradzacie ?

#4184 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 22 luty 2011 - 17:00

Marco_, mnie nie pytaj, bo ja się nie znam ;> Eastony, Reynoldsy, Edge ładnie wyglądają, ale wszystko cholernie drogie ;) Z bardzo wysokimi stożkami to już w ogóle styczności nie miałem...

Ale w sumie biorąc pod uwagę jakość dróg u Ciebie i to, że przy czasówce waga nie jest aż tak ważna jak do szosy w góry, to mógłbyś i w te oponowe zainwestować.

#4185 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 22 luty 2011 - 17:04

A moze cos takiego ? (Profile 2011) :P

Dołączona grafika

Weight: 1624 grams (w/o QR)

#4186 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 22 luty 2011 - 18:08

Jakby ktoś szukał obręczy ~ 330g w niezłej cenie ;]

http://allegro.pl/ca...1471987428.html

#4187 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 22 luty 2011 - 20:55

Marco, bierz Zipp tubular, nie będziesz żałował!

#4188 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 luty 2011 - 20:57

SPIKE a jaką obręcz polecasz na szytkę, dla ciężkiego bajkera?


Co to oznacza ciężkiego ???? koło to system - obręcz i szprychy i piasta ( piasta ma mniejszy udział)

W zasadzie są dwie grupy obręczy -
1. ponizej 400 g tak około 330-360 zasadniczo
2. powyżej 400 g i tak powiedzmy rograniczając jako 75 kg ( przynajmniej ja tak robie ) , to masz poniżej i powyzej, czasem szprychy - ich grubość - klasa , cieniowanie itd przesuwają granice w lewo czy prawo .

I tak mamy obręcze pod szytke Ambrosio :
Crono F20 dla lżejszych , albo na przednie koło, a dla cieższych Nemesis albo Montreal,
Crono F20 występuje wyłacznie na 28 i 32 otw , pozostałe na 32 i 36 ( montreal jeszcze na 28 )
Wszystkie mają identyczny przekrój i oczkowanie - podwójne.

Mavic jest jeszcze jeden model i karbonowe obręcze różnych producentów.

Karbony, jak mamy stożek 50 (30 ) na tył , i ok 30 na przód + piasty Bitexa i szprychy aero/płaskie to w dobrej cenie zestaw wcale nie ustępujący firmowym.

Pzry zakupie gotowych kół jak mamy szprychy straight pull to warto zapytać o zapasowe od razu i mieć je w warsztaciku .

Wiki - no Ty to jesteś ciężki jak stado pchełek :lol: , Tobie spoko na F 20 na przód, Nemesis tył ( do ścigania ) 32 otw i szprychy ..... jakieś dobre.

Powyżej 80-85 kg warto sie rozgladać na 36 otw tył.

Arek 1973 - nie ma kół bez limitu wagi , zwłaszcza jak Lasery są w nich.

Elziomallo , takie koła to sie kupuje do max 60-70 zł komplet okazyjnie, zakłądając że obręcze są równiutkie nie podbite itd, reszta to dla koneserów , ja kupuje czasem takie koła , zazwyczaj szprychy są stare już ponaciągane, oczka podrdzewiałe, piasty - jakieś są ale to skansen , sporo czyszczenia i polerki , ale efekt może być pozytywny....... dla siebie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4189 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 22 luty 2011 - 21:06

SPIKE ja mam 82 kg...myślałem, że to dużo :!: :!: :!:

#4190 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 22 luty 2011 - 21:14

Ja ważę 80-82 kg i mam wyżej opisane FFWD 20 i 24 szprychy. Zero problemów po 4 tys km.

#4191 elziomallo

elziomallo
  • Użytkownik
  • 97 postów
  • SkądMiasto Świętej Wieży

Napisano 22 luty 2011 - 22:46

SPIKE, wiem, czytałem Twój temat, dzięki za podjęcie sprawy ;]


Wrzucam, bo obręcze o tej wadze to nie towar z każdego bazarku, obserwuję allegro i Argenty się zbyt często nie zdarzają (były różne modele, najlżejszy Argent7 ważył 270g).

Nasuwa mi się kilka pytań przy okazji:

Postęp metalurgii od lat 80- jaka jest różnica w materiale takiej obręczy w porównaniu z nowoczesną, czy w ogóle jest? Konstrukcja niby taka jak dzisiejszych obręczy

Sztywność obręczy- dlaczego dziś Mavic ani Ambrosio nie wchodzą w obręcze poniżej 350g? Czy te superlekkie modele do czegoś się w ogóle nadawały?

Jak ktoś kupi te koła i nie będzie wiedział co z przednią piastą zrobić to niech się odezwie ;]

#4192 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 22 luty 2011 - 23:12

Marceln poki co przywiozlem wlasnie za grosze w idealnym stanie 404(dalem za nie tego MTB -jka ktorego wygralem od szwagra ) :mrgreen: i jestem zadowolony , kiedys cos kupie innego .
Ps; Dwa sezony smigane , stan idealny :-D

Dołączona grafika

#4193 Gosc_arek1973_*

Gosc_arek1973_*
  • Gość

Napisano 23 luty 2011 - 09:18

,,nie ma kół bez limitu wagi , zwłaszcza jak Lasery są w nich."

Drogi Spike,napisałem Leader 18/8 dodam również że zestaw jest zapleciony na 3x, dodatkowo szprychy są związane i zlutowane-moja waga 85kg.-pozdrawiam

#4194 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 23 luty 2011 - 10:09

Sztywność obręczy- dlaczego dziś Mavic ani Ambrosio nie wchodzą w obręcze poniżej 350g? Czy te superlekkie modele do czegoś się w ogóle nadawały?


Tak, do rozciągania szytek :)

#4195 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 23 luty 2011 - 10:16

marco: ładne koła, oczytwiscie sporo ciezsze od wersji na szytki, ale skoro kupione za grosze to nei ma co narzekac ;)

#4196 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 23 luty 2011 - 10:25

no i o to chodzi ;)

#4197 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 luty 2011 - 10:36

Arek widze co napisałeśi Laser też tam jest ! ja nie wnikam ale dział giełda jest od ofert i dokładnej sepcyfikacji.
Shimano podaje na swoje koła - brak limitu wagowego - powodzenia w takiej polityce, przynajmniej Mavic nie oszukuje.

Superlekkie obręcze są ok mała masa rotacyjna tyle że trza było je dobrze szprychować , dlatego nierzadko były na 2.0 robione , nawet na 4 x , albo jeszcze na płąskich szprychach 3 mm takie koła też miałem w ręku

przy starych zleżałych jeszcze trzeba dokłądnie oczka ogladać i dookoła materiał , czy nie przeciągnięte itd.
Okazja okazją byle dobra, najciekawsze są takie gdzie po szytce widać i kleju że nieużywane - zdarzają się takie

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4198 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 postów
  • Skądze znowu

Napisano 23 luty 2011 - 11:49

przeszly maly serwis i czekaja sobie ... ;)

Dołączona grafika

#4199 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 23 luty 2011 - 14:04

,,nie ma kół bez limitu wagi , zwłaszcza jak Lasery są w nich."

Drogi Spike,napisałem Leader 18/8 dodam również że zestaw jest zapleciony na 3x, dodatkowo szprychy są związane i zlutowane-moja waga 85kg.-pozdrawiam


Możesz mi coś powiedzieć więcej o takim zabiegu jak lutowanie ? Kiedyś czytałem o tym i ponoć mocno poprawia sztywność ?

#4200 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 23 luty 2011 - 18:17

Ja mam pytanie o dostępność szprych do kół firmowych Mavic,Fulcrum, Shimano. Coś mnie korci do zakupu jakichś firmówek ale właśnie zastanawiam się nad dostępnością części zamiennych do nich. Macie jakieś doświadczenia ?