Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#801 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 23 kwiecień 2008 - 08:00

Obręcz przejechała 2tyś. km., piasta ok. 5 tyś km.

Koło toczy sie bezszelestnie, a szprychy pękają nawert po jeździe na super gładkiej szosie
Pękły juz cztery przy przebiegu w tym sezonie 1500 km :-/

Czyli Wasza generalna uwaga aby wymienic wszystkie szprychy na lepsze ?

[ Dodano: 2008-04-23, 09:11 ]
Kolejne pytanie ;-)
(nie zalezy mi na wadze szprychy i cieniowaniu)

Jesli Sapim to: (cx ray odpada ze względu na cenę)
- laser
- race
- leader
- force ?

Przy wyborze sugerowałbym sie podawaną wytrzymałością czyli laser

#802 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 23 kwiecień 2008 - 09:02

szprychy do wyrzucenia. zdarzalo mi sie pekniecie szprych, ale tylko przy glowce. pozdr

#803 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 23 kwiecień 2008 - 09:56

(nie zalezy mi na wadze szprychy i cieniowaniu)
Jesli Sapim to: (cx ray odpada ze względu na cenę)


Zwykłe niecieniowane ale już nierdzewne Leadery lub jak radzą Mach1.
O DT już to sie nie raz źle wyrażano w kontekście szosy, ja natomiast
z forum supermaratony znam bardzo złe opinie o CNSpoke.

#804 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 23 kwiecień 2008 - 10:54

roni:

Mocniejsze szprychy niczego nie zmienią, jezeli koło będzie źle zaplecione. Odwrotnie - dobrze zaplecione koło będzie się trzymac nawet na najtanszych* szprychach. Więc bierz te które Ci odpowiadają cenowo/wyglądem.

*najtansze z walcowanym gwintem, zwykle wszystko co jest nierdzewne.

#805 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 23 kwiecień 2008 - 12:42

Jeśli bębenek ma być cichszy to możesz nasmarować nawet smarem Jedlicze - ja tak długo jeździłem na Ultegrze. Lub jakiś inny smar do łożysk tocznych. Smarujesz zapadki w korpusie piasty tylko.
Jedlicze najtańszy, dobry jest zielony Castrol np. Działa kazdy smar :P

#806 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 23 kwiecień 2008 - 14:28

dziekuję za wszystkie porady

czyli obręcz i piaste zostawiam, kupuje komplet dobrych szprych ( Mach lub Sapism) i dobrze je zaplatam

mam w ofercie szprychy DT swiss, ale przeglądając to forum spotkałem się z nieprzychylnymi komentarzami

co o nich sądzicie ?

#807 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 kwiecień 2008 - 20:36

Zwykłe DT Champion mogą być, ale dla świętego spokoju weź sapimy model LEADER.

#808 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 26 kwiecień 2008 - 13:09

Mam pyt. czy jak macie "ósemke" ale taką małą to koła odrazu dajecie ją do wycentrowania czy kupójecie nowe koło??
Wczoraj zauważyłem że mam krzywe koło no i niewiem co mam zrobić czy opłaca mi sie kupić nowe koło (do tyłu) teraz mam (alex AT450)
Pomóżcie

#809 situ

situ
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 26 kwiecień 2008 - 13:48

Cześć.

Miałem w MTB ósemke, bo porządnie dowaliłem, poleciało kilka szprych. Koła nie dało sie wycentrować, od razu nowa obręcz i szprychy do wymiany.

Wszystko zalezy jak mocno uderzyłeś. Jakieś tam leciutkie bicia mozna poprawić, ale jak mocno walnięte to bez wymiany obręczy nie pociągniesz.

#810 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 26 kwiecień 2008 - 15:11

Mam pyt. czy jak macie "ósemke" ale taką małą to koła odrazu dajecie ją do wycentrowania czy kupójecie nowe koło??
Wczoraj zauważyłem że mam krzywe koło no i niewiem co mam zrobić czy opłaca mi sie kupić nowe koło (do tyłu) teraz mam (alex AT450)
Pomóżcie


Ociera o klocki hamulcowe?

#811 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 26 kwiecień 2008 - 17:06

nie o klocki nieociera, zauwazyłem to jak lekko zachamowałem no i słyszałem jak ocierało :-/
Narazie jest lekko, a to wszystko przez te polskie drogi :evil: :!: :!:
Jakie byście mi proponowali całe tylne koła albo osobno obręcze, piasy i szprychy :?: jakbym musiał wymieniać. Cena do 200zł (jedno koło) na max. 250zł

#812 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 26 kwiecień 2008 - 17:13

A może by tak oddać je do serwisu żeby je wycentrowali?

#813 gazela93

gazela93
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądTarnowskie Góry

Napisano 26 kwiecień 2008 - 17:17

Też tak myślałem, ale chce jechać na pełny przegląd w czerwcu mojej bryki to bym im to pokazał czy lepiej od razu wycentrować??

#814 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 26 kwiecień 2008 - 18:29

NIE!
Nie odkładaj tego na później bo ci kompletnie padnie to koło.
Wal do serwisu i niech je prostują. Przegląd możesz sobie zrobić w innym terminie, ale koło rób już teraz.

#815 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2008 - 08:19

dzieki Karbon ! sproboje !

#816 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 29 kwiecień 2008 - 14:57

witam
chcialbym kupic kola.Tak przegladam to allegro i gotowcyh ciekawych nie widze a jak sa to drogie.POstanowilem cos zlozyc.Naped mam Shimano 8s i chcialbym zeby mi kola pod to podeszly.

Znalazlem piasty Ultegry http://allegro.pl/it..._32_otwory.html
czy na nie wejdzie kaseta 8s?I czym sie one roznia od tych tegorocznych?

Obrecze chcialbym Mavic Open Pro moge je miec za okolo 110 zl sztuka

Szprychy nie wiem jakie wybrac i gdzie kupic.CO polecacie?

Waze 86 kilo wiec troche jest i maja byc wytrzymale a zarazem nie najciezsze bo jezdze w gorach:)

Ile orientacyjnie taki zestaw bedzie wazyl?Jak macie jakies sugestie co do podmienienia moich typow to chetnie poslucham.Myslalem tez nad szytkami i tymi obreczami AMbrosio

#817 janczol

janczol
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądPoznań, Turek

Napisano 29 kwiecień 2008 - 15:23

Podzielę się z Wami moją opinią na temat kół Shimano WH-RS20.
Przejechałem na nich 1200 km treningowo, ważę 76 kg i:
1) koła dobrze wyglądają ;-) (czerwone nyple {przy obręczy!})
2) nie są za dobrze wyważone - cięższe w miejscu łączenia obręczy
3) są mało sztywne - jak mocniej depnę na pedały tylne koło obciera o klocki hamulcowe
4) po tych 1200 km są bardzo delikatnie rozcentrowane
Jak za taką cenę za wiele się nie spodziewałem także nie jestem zaskoczony.
Pozdrawiam
janczol

#818 Andrzej Marcinek

Andrzej Marcinek
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądŚroda Śl.

Napisano 03 maj 2008 - 19:55

Czy ktoś jeździ na tych kołach? Byłbym wdzięczny za opinie o nich gdyż się przymierzam do nich. :lol:

#819 nessie

nessie
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądgdynia

Napisano 03 maj 2008 - 20:09

Witam

Osobiscie ich nie mam ale ma je moj kumpel i bardzo sobie chwali bardzo dobry stosunek do jakosci, jak bym mial kase sam bym je sobie kupil, lekkie i wytrzymale.

pzdROWER
greg

#820 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 03 maj 2008 - 20:39

ritchey protocol to dobra jakosc za rozsadna cene. lozyskowanie piast jest na bardzo dobrym poziomie.
nie wiem skad i za ile chcesz je kupic, moj znajomy kupowal je stad

czy bierzesz pod uwage inne modele kol?
jesli szukasz czegos mniej oklepanego niz np nudny mavic to z czystym sumieniem polecam spinergy xaero lite ze wzgledu na innowacyjnosc (technologia pbo), jakosc i rzadko spotykany poziom obslugi klienta.najfajniesze ceny sa na ebay .
albo dt