Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#821 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 03 May 2008 - 20:55

Protcoly są ok.
Zalety: lekkie, dobrze niosą, całkiem niezła cena.
Wady: mało sztywne, średnio wytrzymałe.

Mam tu kolesia, który na tych kołach zaiwania. Zaliczył już kilka gleb, koła za każdym razem krzywiły sie dość mocno, ale mimo tego dało się je jakoś wyprostować. Tylne koło jest już trochę walnięte, ale nadal jest w miaaaaaaaarę ok. ;-)

#822 Andrzej Marcinek

Andrzej Marcinek
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądŚroda Śl.

Posted 04 May 2008 - 19:16

Dotychczas jeździłem na : rigidzie nova z piastami miche, shimano whr550, mavic aksium a aktualnie na fulcrum 5. Z tych wszystkich fulcrum najlepsze. Chociaż głośno cykają na luzie ale mnie to nie przeszkadza. Zrobiłem na nich koło 7 tys i to czasami na drogach typu "piekło północy" (:lol: nasze drogi) i trzymają się bez zarzutu. Waga zbliżona do mavic elite a cena połowę niższa. Jednak ritchey to 300 gram mniej i wydaję się, że tylne koło jest bardziej zbalansowane przez asymetryczną obręcz i jednakowe napięcie szprych. Koła w Polsce znalazłem w cenie około 1500 a na ebay 1200-1300 z wszystkimi kosztami. Oczywiście chodzi o stadardowe WCS. Limitowana seria o 500 więcej

#823 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 04 May 2008 - 23:28

A jak jest z łożyskowaniem szosowych Ritchey'ów? Nie mam doświadczenia z tymi kołami, ale jeśli jest tak fatalne jak łożyskowanie wersji MTB to radzę unikac tych kół. Modeli MTB unikajcie na pewno.

#824 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 05 May 2008 - 06:38

W protokołach są łożyska maszynowe całkiem ok uszczelnione, choć przednie "uszczelniacze" pozostawiają wiele do życzenia.
Kolesiowi po 2 sezonach jazdy właśnie w przednim kole łożyska zaczęły się nieco ciężej kręcić. Szybka wymiana i znów kręci sie gładko.

#825 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 05 May 2008 - 18:36

Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z kołami MAVIC R-SYS??Może ktoś ze znajomych na takich pomyka?? :roll:

#826 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 05 May 2008 - 19:27

miom zdniem karbonowe szprych w kole to lekka przesada!!! ja bym ich nie kupował, ale waga jest całkiem całkiem. szkoda zdrowia i nerwów z takimi "szprychami"

http://portal.bikefo.../niezalogowany/


Pozdrawiam (i wiem ze sie powtarzam...:P)

#827 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 05 May 2008 - 19:37

Po takiej kraksie każde koło nadawałoby się na śmietnik więc wiesz... ;-)

#828 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 05 May 2008 - 19:48

Pytanie tylko czy to się przytrafiło podczas kraksy? ;-)

#829 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 05 May 2008 - 20:00

Właśnie...Teraz sam nie wiem-waham się między Ksyriumami SL na 2008 i R-SYSami...

#830 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 05 May 2008 - 20:06

R SyS? Daj spokój.
Na rynku jest cała masa innych lepszych, mocniejszych, równie lekkich i z pewnością tańszych kół od tych rsysow.
Karbonowe szprychy... yhy.. jasne.
Może jeszcze karbonowe łożyska?

#831 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 05 May 2008 - 20:28

Może jeszcze karbonowe łożyska?

to sa juz w sprzedazy? :-)

tak na powaznie.
nie wiem czemu wszyscy tak pragna produktow mavic'a?! istnieja jeszcze takie firmy jak:
rol
spinergy uzytkowane obecnie, kapitalna jakosc, bardzo je polecam ze wzgledu na podejscie do klienta...spinergy stanowi klase sama dla siebie
fulcrum rowniez polecane (super okazje do kupienia na ebay)-krewniak campagnolo
dt
campagnolo
easton

wiem, ze niektore z tych nazw brzmia egzotycznie i wiele osob ciagle boi sie sprowadzac sprzet z zagranicy. na podstawie wlasnych doswiadczen moge powiedziec, ze wole organizowac czesc zamienna z usa niz z polski. polskie firmy musza sie jeszcze wiele nauczyc jesli chodzi o przyjazne, kompetentne podejscie do klienta. ze wzgledu na ogromne nasycenie rynku, firmy od odry na zachod nie moga sobie pozwolic na olewanie ludzi i wysoki standard obslugi jest codziennoscia

#832 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 06 May 2008 - 07:08

Jak wiesz w naszym pięknym kraju ;-) nie ma dystrybutora spinergy,rol'a , a ceny pozostałych są zabójcze.Jeśli nie ma dystrybutora w razie jakiejkolwiek awarii robi się problem...
Dlaczego wszyscy tak pragną Mavica??....ponieważ są to produkty u nas najbardziej dostępne, można kupić wszystkie części, serwis też mają świetny, ale niestety drogi...W razie jakiejkolwiek awarii koła Mavica można doprowadzić do stanu używalności w 3-4 dni.

ps.ile Cię kosztowały te koła i jaka jest ich realna waga :?:

#833 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 06 May 2008 - 13:29

xc racer,

jak juz pisalem wczesniej wole importowac cos z zagranicy niz meczyc sie z naszymi sprzedawcami.
mowiac bardziej obrazowo. po otrzymaniu kol przystapilem do montazu kasety i napotkalem powazny problem z prawidlowym ustawieniem nakretki zabezpieczajacej kasete. nie potrafie teraz powiedziec czy stalo sie to przez wade nakretki, moj blad (gadalem z dziewczyna i nie bylem skupiony), a moze przez wade fabryczna. napisalem maila do sklepu z ebay w ktorym kupilem kola, sklep przeslal maila do dzialu sprzedazy spinergy, oni odpisali w przeciagu kilku godzin zapewniajac, ze kazdy komponent przechodzi drakonska kontrole jakosci u podwykonawcy oraz bebenki sa frezowane na obrabiarkach cnc co praktycznie wyklucza ludzki blad. po krotkiej wymianie opini na temat potencjalnych przyczyn moich problemow zostalem poproszony o przeslanie zdjec. nastepnego dnia napisali, ze nie potrafia zdiagnozowac problemu na podstawie zdjec i wysylaja do mnie nowy bebenek. paczke z us otrzymalem po 4 dniach roboczych...zawierala kompletny bebenek z uszczelniaczem, lozyska i firmowe naklejki. przez caly czas gdy sie z nimi komunikowalem, czulem, ze im zalezy. moge sie nawet pokusic o stwierdzenie, ze byli odrobine nadopiekunczy :-) przeciez gdyby chcieli to po prostu by powiedzieli, ze uszkodzilem gwint krzywo wkrecajac nakretke i bylby to koniec rozmowy.

nie wazylem tych kol osobiscie. waga katalogowa to 1695g, cena miedzy $700, a $800

#834 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 08 May 2008 - 14:01

Kupilem obrecze Open Pro w anglii i piasty Novateca u Arnika.Treaz musze dobrac szprychy i nyple.jakie szprychy polecacie?i jaka dlugosc zastosowac.waze kolo 85 kilo.Oraz jaka technike zaplotu.Piasty tylna 293g a przednia 113g

#835 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 May 2008 - 15:12

proponuje zaplot na trzy krzyże

#836 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 08 May 2008 - 18:01

E tam. Przód 2x, tył 3x po stronie kasety i 2x po stronie przeciwnej. Tak będzie najlepiej, a tył będzie się nawet mniej rozcentrowywal wtedy - potwierdzone przeze mnie.

#837 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 08 May 2008 - 20:00

Kupilem obrecze Open Pro w anglii i piasty Novateca u Arnika.Treaz musze dobrac szprychy i nyple.jakie szprychy polecacie?i jaka dlugosc zastosowac.waze kolo 85 kilo.Oraz jaka technike zaplotu.Piasty tylna 293g a przednia 113g


O szprychach już trochę pisaliśmy, ale po raz kolejny polecę szprychy sapima oraz mach1.

Proponuję przód sapim race/mach1pro (2.0-1.8-2.0), tył sapim leader/mach1 (2.0).
Jaki kolor w ogóle chciałbyś zapodać? Czarnych sapimów cieniowanych niestety nie ma, a więc w wersji czarnej cieniowanej byłby tylko mach1 lub też dt competition.

Apropo kół.
Od trzech dni jestem szczęśliwym posiadaczem kół campagnolo neutron ;-)
Coś pięknego..
Są równie lekkie jak te co miałem, a przy okazji sa DUUUUUUUUUUUUUUUUŻO sztywniejsze i bardziej aero ;-).

#838 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 08 May 2008 - 20:03

Malik, sorki za OT ale jakie miałeś wcześniej bo nie pamiętam teraz? Pozdro!

#839 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 08 May 2008 - 20:08

To teraz będziesz polecał kupno gotowych kółek? :)

#840 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 08 May 2008 - 20:20

Są równie lekkie jak te co miałem, a przy okazji sa DUUUUUUUUUUUUUUUUŻO sztywniejsze i bardziej aero



czyli tamte stare (open pro, record, sapim laser) były mało sztywne??? pytam bo chchiał bym sobie koła sprawić właśnie na spaimach laser... ale jak mało sztywne to sobie odpuszcze...


Pozdrawim:P