Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#901 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 19 June 2008 - 19:18

Muniek, czekaj, tam przecież obręcze i szprychy sprzedają ;-)

[ Dodano: 2008-06-19, 20:20 ]
tak po za tym koła kupuje nowe

#902 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 June 2008 - 23:55

Co sądzicie o obręczach PRO R-30 z wysokim profilem? Jak sie ma ich wytrzymałość do np Rigidy DP 18 lub Mavica CXP33? Czy CXP 33 i CXP 23 mają taką samą wysokość profilu i czy różnią sie wytrzymałością?
Z góry dziekuję za odpowiedzi.

#903 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 22 June 2008 - 06:40

Obręcze pro weszły stostunkowo niedawno więc ciężko o nich cokolwiek pisać.
Obręcze cxp 33 są wykonane z lepszego alu (maxtal), do tego są oczkowane (pomimo, że ze zew tego nie widać ;-)). Cxp33 jest tej samej wysokości co cxp23 i jest o 0,1mm szersza.

#904 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 22 June 2008 - 10:13

Muniek, Bez przesady, piszesz jakby kolo sie rozlatywalo na tych szprychach... nie jest najsztywniejsze na swiecie ale spokojnie nadaje sie do scigania, przynajmniej na przod

#905 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 22 June 2008 - 14:11

A jakie macie opinie na temat obręczy Alexrims DA28? Wytrzyma taka pode mną w tylnym kole (36 szprych, 115 kilo wagi)?
Mam też ochotę na nieco egzotyczny zaplot:
Tył od strony kasety - 3 lub 4 krzyże, szprychy niecieniowane CN Spoke. Lewa strona - słoneczko, szprychy Sapim Race 2,0/1,8/2,0. Czy przy zaplocie na słoneczko szprychy dawać od zewnętrznej, czy wewnętrznej strony? Piasta ma pochylony kołnierz (Ultegra 6600).
Przód: na 2 krzyże, szprychy cieniowane Sapim Race 2,0/1,8/2,0.
Uważacie, że to wytrzyma?

#906 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 22 June 2008 - 17:20

Obrecz dobra, a co do zaplotu to daj obustronnie 3x/3x na sapim race

#907 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 June 2008 - 22:01

Skeeball, słońce wyrwie kołnierz w piaście. Pleć 3X/3x. Można też 2x/3x.

#908 situ

situ
  • Użytkownik
  • 30 posts
  • SkądGarwolin

Posted 22 June 2008 - 22:31

I przy okazji, co sądzicie o kółkach Shimano WHR-500? Bo takowe kupiłem. Nadmieniam, że jestem początkującym kolarzem. :)


WHR 500 to po mojemu porządne koła.

Ja mam w swojej katarynce nizszy model, RS20. Waże 100kg, mam dosyć siły i nic sie z nimi nie dzieje.

Niedawno wpadłem w dołek, na zjeździe za Spiską Belą na Słowacji, odbiło mi kierownice w bok, wystosowałem salto kaskiem w asfalt. Przednie koło wydawało sie ze bedzie do wywalenia, a tu NIC. Moze poł milimetra chodzi, ale nic sie z nim nie stało. A ma 20 szprych w słoneczko.
Dodam ze klamkomanetki wtedy sie złozyły do środka, a były mocno przykręcone ze ręką nie dało sie naprostowac. Tez powinny sie połamać, bo to plastik, a tu absolutnie NIC prócz lekkiego szlifu :mrgreen: Poczciwa Ultegra :!:

#909 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 29 June 2008 - 10:37

Muniek, Bez przesady, piszesz jakby kolo sie rozlatywalo na tych szprychach... nie jest najsztywniejsze na swiecie ale spokojnie nadaje sie do scigania, przynajmniej na przod


Opieram się na opinii kolegi Karbona, który po krótkim uzytkowaniu tych szprych był zmuszony do ich wymiany - nie dało się nacentrować koła, bo szprychy przy długości do kół 28' były zbyt miękkie i łatwo się wyciągały.

#910 rafsu4

rafsu4
  • Użytkownik
  • 1 posts
  • SkądGdańsk

Posted 30 June 2008 - 10:57

które koła byście wybrali z tych trzech?

Fulcrum Racing 7 - 489,-
Mavic Aksium - 575,-
Shimano RS20 - 439,-

dzięki za pomoc:)

#911 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 30 June 2008 - 19:20

nie kupilbym zadnych z przedstawionych przez ciebie kol.
sredni kurs funta 4.25PLN*149=633.25PLN, tyle muszisz zaplacic za komplet kol, ktore przewyzszaja zamieszczone przez ciebie modele pod wieloma wzgledami. wysylka do polski gratis, brak dodatkowych podatkow i oplat celnych . sklep sprawdzony, poczytaj inne tematy na forum.

#912 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 01 July 2008 - 08:46

Muniek, Nie wiem, nie widzialem kola, ale te ktore ja plotlem smigaja az milo :mrgreen: Widzisz, ja plotlem takie kola a Ty chyba niekoniecznie zreszta 3/4 z Was opiera sie na JEDNEJ opini. Paranoja ?

Nie mowie, Revolution wymagaja "specjalnego" traktowania ale nie sa miekkie jak drut z cyny ( a tak wielu z Was je przedstawia)

#913 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 01 July 2008 - 13:50

Muniek, Nie wiem, nie widzialem kola, ale te ktore ja plotlem smigaja az milo :mrgreen: Widzisz, ja plotlem takie kola a Ty chyba niekoniecznie zreszta 3/4 z Was opiera sie na JEDNEJ opini. Paranoja ?

Nie mowie, Revolution wymagaja "specjalnego" traktowania ale nie sa miekkie jak drut z cyny ( a tak wielu z Was je przedstawia)

Sądzisz, że opinie Malik'a i moja można pominąć w zestawieniu z dziesiątkami pozytywnych? Te pozytywne to opinie z MTB, a my oceniamy szosę. Nie miałbym swojego zdania gdybym posłuchał opinii Malik'a i nie kupował Revo. Wszystko co można o nich przeczytać z naszych postów jest prawdą. I złożyliśmy nie jedno koło żeby nasze opinie można było wsadzić między inne.
To specjalne traktowanie, o ktrym piszesz to w efekcie miękkie koło z niedociągniętymi szprychami.

#914 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 July 2008 - 20:41

Krótko: po obejrzeniu strony Pedal Force doszedłem do wniosku, że kupienie maszyny od nich to może być dokładnie to, czego szukam.
Budżet wynosi od 4 do 5.000 PLN, przy czym może te 5k nieco przekroczyć. Powiedzmy, 5.500 wraz z transportem byłoby OK.
O ile jednak wiem dokładnie o jaką ramę mi chodzi, jaki widelec, kierownicę, wspornik siodełka o tyle dalej zaczynają się schody.

Przede wszystkim: jaki napęd spośród podanych na stronie? Budować Campagnolo, czy jednak Shimano? A może oprzeć się na innych firmach np. w przypadku korby? A może mix? Korba + przednia przerzutka Campagnolo Chorus, tył - ultegra? Czy takie połączenie ma sens?

No i kolejny wyjątkowo twardy orzech do zgryzienia - koła. Wolałbym, żeby były dość sztywne i wytrzymałe, w końcu będę jeździć po polskich drogach a swoje 80+ kilogramów mam. Ciężar ma znaczenie absolutnie drugorzędne. A zatem - na jakie koła się nastawiać?

PS. za parę godzin spróbuję wrzucić przykładowe konfiguracje, nad którymi sie zastanawiałem. Jak zwykle, byłbym wdzięczny za sugestie co można ulepszyć, a co jest kompletnie bez sensu ...
EDIT:
Wszystko podaję za stroną http://pedalforce.com - w tym ceny i dostępność.
Konfiguracja:
Rama AEROBLADE ( i ten element pozostaje bez zmian )
Widelec Aerofork
Sztyca Aeropost
Headset Compressor: Carbolock

Powyższe elementy są docelowe i nie mam zamiaru ich zmieniać w przeciwieństwie do całej reszty.
Poza tym, NIE kupuję hamulców, pedałów i siodełka - te wszystkie elementy będą kupowane oddzielnie i co za tym idzie NIE ma sensu ich uwzględniać.
I teraz tak...
Konfiguracja SHIMANO

Kierownica: Vision Carbon Base Bar
Lemondka: Vision TT Clip-On Bar

Przerzutka przód: Shimano Ultegra 10 FD-6600
Przerzutka tył: Shimano Ultegra SL, RD-6600G
Gripy: Shimano Dura Ace
dźwignie hamulców: Cane Creek 200TT Carbon Levers w/cables
Kaseta: Shimano Ultegra 11-23
Korba:
Shimano Dura-Ace FC-7800
KOła: Bontrager Race Lite 700C


Z mostkiem, łańcuchem, oponkami Michelin i jeszcze paroma drobiazgami całość zamyka się w kwocie $2325.45.

Konfiguracja CAMPAGNOLO:

# Frame:
- Aeroblade
# Fork:
- Aerofork
# Headset:
# Headset Compressor:
- Carbolock
# Headset Spacers:
- Carbon headset spacers
None Selected
# Seatpost:
- Aeropost
# Crankset:
- Campagnolo Chorus Carbon 10s Crankset, 39-53T
None Selected
# Bottom Bracket:
- Campagnolo Record Ultra Torque Bottom Bracket Cup Set
# Chain:
- Campagnolo Chorus Ultra Narrow chain
# Front Derailleur:
- Campagnolo Centaur front derailleur BZ-ON
# Rear Derailleur:
- Campagnolo Centaur 10s rear derailleur short cage
# Brakes:
# STI / ERGO Power Integrated Lever Set:
# Brake Levers:
- Cane Creek 200TT Levers w/cables
# Shifters:
- Campagnolo Record Bar End Shifters w/ cables
# Cables:
# Handlebar:
- Vision Carbon Base Bar 26.0mm 42cm
# Aerobar:
- Vision TT Clip-On Bar 31.8mm
None Selected
# Handlebar Tape:
- Cinelli Cork Tape
Yellow
# Stem:
- Ritchey WCS 31.8mm Stem
110 mm
# Tubes:
- 700Cx18-25 Butyl Tube, Presta Valve x 2
# Front Tire:
- MICHELIN LITHION 700X23
None Selected
# Rear Tire:
- MICHELIN LITHION 700X23
None Selected
# Wheelset:
- Bontrager Select Aero 700C
# Cassette:
- Campagnolo Veloce Sprockets UD 10s Steel

2378 USD.
Przy tym raczej sensowny sprzęt i znośna cena pomimo tego, że niektóre elementy są wyraźnie droższe niż w przypadku Shimano ( gripy DA a Campagnolo Record i tylko te dwie opcje do wyboru ). Może więc naprawdę warto spróbować ?


Dodam jeszcze, że MASA końcowa ma dla mnie drugo albo i trzeciorzędne znaczenie. Podobnie jakość kasety czy łańcucha - te elementy i tak nie są wiecznie i będą dość szybko wymienione. Co innego korba czy przerzutki - tutaj wolę kupić coś lepszego, niż za jakiś czas narzekać na problemy.
Jeszcze mała uwaga odnośnie kół: jestem w stanie, w razie czego, przejechać jeden sezon na słabszych kółkach i po zebraniu doświadczeń kupić za rok coś porządniejszego. Dlatego dobrze byłoby, żeby kółka były dobre ale nie jest to bezwzględny wymóg.

#915 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 July 2008 - 20:51

na chwilę obecną pedalforce to najrozsądniejszy karbon w niskiej cenie, sam się nad taką zastanawiałem, ale bardziej istotna jest dla mnie zmiana osprzętu i kół na najprawdopodobniej ksyriumy sl, za ~2500pln nie znajdę chyba lepszych kół [lekkich i sztywnych]

#916 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 July 2008 - 20:56

Ja z kolei zupełnie nie mam pomysłu jeśli chodzi o koła. O ile majstruję konfigurację i na Shimano, i na Campagnolo i mniej więcej wiem, na co mogę sobie pozwolić i na czym oszczędzić a na czym niekoniecznie, o tyle kompletnie nie mam pojęcia jakie koła wybrać. Myślałem o Bontrager Race Lite 700C, ale może lepiej coś innego.

#917 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 July 2008 - 22:03

zippy + tune + sapim
moze cos sie znajdzie w odpowiedniej cenie

#918 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 02 July 2008 - 06:17

Koła, które zaproponowałeś gruuuubo przekroczą budżet założony przez Von Munchhausen'a...

#919 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 02 July 2008 - 08:38

za ~2500pln nie znajdę chyba lepszych kół

http://www.wiggle.co.uk/ProductDetail.aspx?Cat=cycle&ProdID=5360017029&N=Fulcrum%20Racing%201%20Wheel%20Set

#920 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 posts
  • SkądWarszawa

Posted 02 July 2008 - 09:28

xcracer przyznasz ze 2500 za ksyriumy ktore zaproponowal kr1zje tez moczno przekrocza budzet