Wybór kół
#901
Napisano 19 czerwiec 2008 - 19:18
[ Dodano: 2008-06-19, 20:20 ]
tak po za tym koła kupuje nowe
#902
Napisano 21 czerwiec 2008 - 23:55
Z góry dziekuję za odpowiedzi.
#903
Napisano 22 czerwiec 2008 - 06:40
Obręcze cxp 33 są wykonane z lepszego alu (maxtal), do tego są oczkowane (pomimo, że ze zew tego nie widać ;-)). Cxp33 jest tej samej wysokości co cxp23 i jest o 0,1mm szersza.
#904 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 22 czerwiec 2008 - 10:13
#905
Napisano 22 czerwiec 2008 - 14:11
Mam też ochotę na nieco egzotyczny zaplot:
Tył od strony kasety - 3 lub 4 krzyże, szprychy niecieniowane CN Spoke. Lewa strona - słoneczko, szprychy Sapim Race 2,0/1,8/2,0. Czy przy zaplocie na słoneczko szprychy dawać od zewnętrznej, czy wewnętrznej strony? Piasta ma pochylony kołnierz (Ultegra 6600).
Przód: na 2 krzyże, szprychy cieniowane Sapim Race 2,0/1,8/2,0.
Uważacie, że to wytrzyma?
#906 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 22 czerwiec 2008 - 17:20
#907
Napisano 22 czerwiec 2008 - 22:01
#908
Napisano 22 czerwiec 2008 - 22:31
I przy okazji, co sądzicie o kółkach Shimano WHR-500? Bo takowe kupiłem. Nadmieniam, że jestem początkującym kolarzem.
WHR 500 to po mojemu porządne koła.
Ja mam w swojej katarynce nizszy model, RS20. Waże 100kg, mam dosyć siły i nic sie z nimi nie dzieje.
Niedawno wpadłem w dołek, na zjeździe za Spiską Belą na Słowacji, odbiło mi kierownice w bok, wystosowałem salto kaskiem w asfalt. Przednie koło wydawało sie ze bedzie do wywalenia, a tu NIC. Moze poł milimetra chodzi, ale nic sie z nim nie stało. A ma 20 szprych w słoneczko.
Dodam ze klamkomanetki wtedy sie złozyły do środka, a były mocno przykręcone ze ręką nie dało sie naprostowac. Tez powinny sie połamać, bo to plastik, a tu absolutnie NIC prócz lekkiego szlifu :mrgreen: Poczciwa Ultegra :!:
#909
Napisano 29 czerwiec 2008 - 10:37
Muniek, Bez przesady, piszesz jakby kolo sie rozlatywalo na tych szprychach... nie jest najsztywniejsze na swiecie ale spokojnie nadaje sie do scigania, przynajmniej na przod
Opieram się na opinii kolegi Karbona, który po krótkim uzytkowaniu tych szprych był zmuszony do ich wymiany - nie dało się nacentrować koła, bo szprychy przy długości do kół 28' były zbyt miękkie i łatwo się wyciągały.
#910
Napisano 30 czerwiec 2008 - 10:57
Fulcrum Racing 7 - 489,-
Mavic Aksium - 575,-
Shimano RS20 - 439,-
dzięki za pomoc:)
#911
Napisano 30 czerwiec 2008 - 19:20
sredni kurs funta 4.25PLN*149=633.25PLN, tyle muszisz zaplacic za komplet kol, ktore przewyzszaja zamieszczone przez ciebie modele pod wieloma wzgledami. wysylka do polski gratis, brak dodatkowych podatkow i oplat celnych . sklep sprawdzony, poczytaj inne tematy na forum.
#912 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 01 lipiec 2008 - 08:46
Nie mowie, Revolution wymagaja "specjalnego" traktowania ale nie sa miekkie jak drut z cyny ( a tak wielu z Was je przedstawia)
#913
Napisano 01 lipiec 2008 - 13:50
Sądzisz, że opinie Malik'a i moja można pominąć w zestawieniu z dziesiątkami pozytywnych? Te pozytywne to opinie z MTB, a my oceniamy szosę. Nie miałbym swojego zdania gdybym posłuchał opinii Malik'a i nie kupował Revo. Wszystko co można o nich przeczytać z naszych postów jest prawdą. I złożyliśmy nie jedno koło żeby nasze opinie można było wsadzić między inne.Muniek, Nie wiem, nie widzialem kola, ale te ktore ja plotlem smigaja az milo :mrgreen: Widzisz, ja plotlem takie kola a Ty chyba niekoniecznie zreszta 3/4 z Was opiera sie na JEDNEJ opini. Paranoja ?
Nie mowie, Revolution wymagaja "specjalnego" traktowania ale nie sa miekkie jak drut z cyny ( a tak wielu z Was je przedstawia)
To specjalne traktowanie, o ktrym piszesz to w efekcie miękkie koło z niedociągniętymi szprychami.
#914
Napisano 01 lipiec 2008 - 20:41
Budżet wynosi od 4 do 5.000 PLN, przy czym może te 5k nieco przekroczyć. Powiedzmy, 5.500 wraz z transportem byłoby OK.
O ile jednak wiem dokładnie o jaką ramę mi chodzi, jaki widelec, kierownicę, wspornik siodełka o tyle dalej zaczynają się schody.
Przede wszystkim: jaki napęd spośród podanych na stronie? Budować Campagnolo, czy jednak Shimano? A może oprzeć się na innych firmach np. w przypadku korby? A może mix? Korba + przednia przerzutka Campagnolo Chorus, tył - ultegra? Czy takie połączenie ma sens?
No i kolejny wyjątkowo twardy orzech do zgryzienia - koła. Wolałbym, żeby były dość sztywne i wytrzymałe, w końcu będę jeździć po polskich drogach a swoje 80+ kilogramów mam. Ciężar ma znaczenie absolutnie drugorzędne. A zatem - na jakie koła się nastawiać?
PS. za parę godzin spróbuję wrzucić przykładowe konfiguracje, nad którymi sie zastanawiałem. Jak zwykle, byłbym wdzięczny za sugestie co można ulepszyć, a co jest kompletnie bez sensu ...
EDIT:
Wszystko podaję za stroną http://pedalforce.com - w tym ceny i dostępność.
Konfiguracja:
Rama AEROBLADE ( i ten element pozostaje bez zmian )
Widelec Aerofork
Sztyca Aeropost
Headset Compressor: Carbolock
Powyższe elementy są docelowe i nie mam zamiaru ich zmieniać w przeciwieństwie do całej reszty.
Poza tym, NIE kupuję hamulców, pedałów i siodełka - te wszystkie elementy będą kupowane oddzielnie i co za tym idzie NIE ma sensu ich uwzględniać.
I teraz tak...
Konfiguracja SHIMANO
Kierownica: Vision Carbon Base Bar
Lemondka: Vision TT Clip-On Bar
Przerzutka przód: Shimano Ultegra 10 FD-6600
Przerzutka tył: Shimano Ultegra SL, RD-6600G
Gripy: Shimano Dura Ace
dźwignie hamulców: Cane Creek 200TT Carbon Levers w/cables
Kaseta: Shimano Ultegra 11-23
Korba:
Shimano Dura-Ace FC-7800
KOła: Bontrager Race Lite 700C
Z mostkiem, łańcuchem, oponkami Michelin i jeszcze paroma drobiazgami całość zamyka się w kwocie $2325.45.
Konfiguracja CAMPAGNOLO:
# Frame:
- Aeroblade
# Fork:
- Aerofork
# Headset:
# Headset Compressor:
- Carbolock
# Headset Spacers:
- Carbon headset spacers
None Selected
# Seatpost:
- Aeropost
# Crankset:
- Campagnolo Chorus Carbon 10s Crankset, 39-53T
None Selected
# Bottom Bracket:
- Campagnolo Record Ultra Torque Bottom Bracket Cup Set
# Chain:
- Campagnolo Chorus Ultra Narrow chain
# Front Derailleur:
- Campagnolo Centaur front derailleur BZ-ON
# Rear Derailleur:
- Campagnolo Centaur 10s rear derailleur short cage
# Brakes:
# STI / ERGO Power Integrated Lever Set:
# Brake Levers:
- Cane Creek 200TT Levers w/cables
# Shifters:
- Campagnolo Record Bar End Shifters w/ cables
# Cables:
# Handlebar:
- Vision Carbon Base Bar 26.0mm 42cm
# Aerobar:
- Vision TT Clip-On Bar 31.8mm
None Selected
# Handlebar Tape:
- Cinelli Cork Tape
Yellow
# Stem:
- Ritchey WCS 31.8mm Stem
110 mm
# Tubes:
- 700Cx18-25 Butyl Tube, Presta Valve x 2
# Front Tire:
- MICHELIN LITHION 700X23
None Selected
# Rear Tire:
- MICHELIN LITHION 700X23
None Selected
# Wheelset:
- Bontrager Select Aero 700C
# Cassette:
- Campagnolo Veloce Sprockets UD 10s Steel
2378 USD.
Przy tym raczej sensowny sprzęt i znośna cena pomimo tego, że niektóre elementy są wyraźnie droższe niż w przypadku Shimano ( gripy DA a Campagnolo Record i tylko te dwie opcje do wyboru ). Może więc naprawdę warto spróbować ?
Dodam jeszcze, że MASA końcowa ma dla mnie drugo albo i trzeciorzędne znaczenie. Podobnie jakość kasety czy łańcucha - te elementy i tak nie są wiecznie i będą dość szybko wymienione. Co innego korba czy przerzutki - tutaj wolę kupić coś lepszego, niż za jakiś czas narzekać na problemy.
Jeszcze mała uwaga odnośnie kół: jestem w stanie, w razie czego, przejechać jeden sezon na słabszych kółkach i po zebraniu doświadczeń kupić za rok coś porządniejszego. Dlatego dobrze byłoby, żeby kółka były dobre ale nie jest to bezwzględny wymóg.
#915
Napisano 01 lipiec 2008 - 20:51
#916
Napisano 01 lipiec 2008 - 20:56
#917
Napisano 01 lipiec 2008 - 22:03
moze cos sie znajdzie w odpowiedniej cenie
#918
Napisano 02 lipiec 2008 - 06:17
#919 Gosc_@ndy_*
Napisano 02 lipiec 2008 - 08:38
http://www.wiggle.co.uk/ProductDetail.aspx?Cat=cycle&ProdID=5360017029&N=Fulcrum%20Racing%201%20Wheel%20Setza ~2500pln nie znajdę chyba lepszych kół
#920
Napisano 02 lipiec 2008 - 09:28