Wybór kół
#921 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 02 July 2008 - 11:06
Pozdrawiam:P
#922
Posted 02 July 2008 - 12:31
Najwyżej będą kółka Bontragera. 10-15k km polskich dróg CHYBA powinny wytrzymać, co?
#923
Posted 02 July 2008 - 13:51
Niby ktoś ma Ci odpowiedzieć na to pytanie? I rozumiem, że uwierzysz na ślepo?jaki napęd spośród podanych na stronie? Budować Campagnolo, czy jednak Shimano?
Chyba nie jeździłeś na rowerach złożonych na tych osprzętach skoro nie wiesz co Ci pasuje.
Jakość łańcucha i napędu nie jesttak malo ważna. Campa posłuży długo, a kiepski łańcuch Shimano (dużo gorszy od Campy) zużyje szybko kasetę, a nawet i tarcze w korbie czego koszty są...zauważalne.
Koła Bontrager są dość dobre. Mają może w ofercie FSA?
I nie tylko pod względem ceny, ale i jakości. Bardzo odbre opinie mają te ramy, a jeśli z zakupem się nie śpieszy to można brać ze zbiorowego zamówienia ramę ~850g za ~1700 zł + PP (zimą takie ceny były na RS2.na chwilę obecną pedalforce to najrozsądniejszy karbon w niskiej cenie
#924
Posted 02 July 2008 - 15:04
Pytanie dotyczy raczej tego, czy iść za ciosem i poza łańcuchem brać od Campagnolo także inne elementy, na przykład korby. A skoro korby, to czy kasety także... i tak dalej, i tak dalej.
W tej chwili kombinuję nad trzema możliwościami i w miarę możliwości sprawdzam, ile toto ma sensu, ile będzie kosztować.
1. Całość Shimano, poza łańcuchem. W miarę możliwości dobra korba ( Dura Ace ), nieco słabsza kaseta bo kasety nie są wieczne ( Ultegra, ostatecznie 105 ).
2. Połączenie Shimano i Campagnolo. Korba, przerzutka przednia Campagnolo, tak samo łańcuch. Nad tyłem się zastanawiam.
3. Campagnolo. Komplet, ale z uwagi na cenę prawdopodobnie tylko korba będzie z grup Chorus lub Record, reszta prawdopodobnie Centaur lub nawet niżej w przypadku kasety.
I nie, niekoniecznie uwierzę, ale zawsze dobrze poznać opinię kogoś, kto ma więcej doświadczenia i w dodatku nie jest sprzedawcą
Zwłaszcza, że korci mnie aby tym razem spróbować Campagnolo.
Nic, jeszcze dorzucę bardziej konkretny zestaw.
#925
Posted 02 July 2008 - 18:54
Polecał bym Ci cały osprzęt Campagnolo, ale nie koniecznie z jednej grupy.
#926
Posted 02 July 2008 - 21:00
- Największy problem to obręcze - koła mają być na szytki. Jedyne co znalazłem przez net to nieużywane Campagnolo Omega i Ambrosio Montreal na allegro. Tylko że one już mają ładnych pare lat - czy na takich obręczach można zbudować w miare dobre koła, czy musze szukać nowych? Jeśli tak to jakie polecacie?
- Gdzie i za ile można dostać szytki Tufo S3 <215g?
- Zastanawiam się jeszcze nad tylną piastą, pod campagnolo - narazie stawiam na Novateca, ale może doradzicie coś innego? Chciałbym żeby była w miare lekka, waże 68kg, więc z żywotnością nie powinno być dużych problemów ;-) .
#927
Posted 02 July 2008 - 22:46
Tak czy inaczej: cenowo Campagnolo nie tak straszne, jak malują
Do maszyny mam zamiar dokupić siodełko Selle Italia NT1, pedały już mam, hamulce - Shimano Sora, zupełnie nie widzę potrzeby kupowania innych, zwłaszcza że na masie ostatecznej zależy mi jak już pisałem średnio.
PS Mała uwaga do moderatorów/administracji - może lepiej byłoby wydzielić wątek dot. składania przeze mnie maszyny? Mam wrażenie że jeszcze trochę i uda się skutecznie zaśmiecić temat który bądź co bądź dotyczy kółek...
#928
Posted 03 July 2008 - 01:04
S3 Lite nie kupisz w Polsce. Musisz sprowadzać je z Niemiec, albo od producenta z Czech.
Von Munchhausen, Nie mieszaj napędu Campy z Sh bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. Ubogo całość będzie współpracowała chociażby ze względu na różne mechanizmy polepszenia przerzucania łańcucha. Łańcuchy mają blaszki różnie profilowane, zęby sa inaczej profilowane.
Z tymi hamulcami Sora to rozumiem, że to jakiś żart Pomijąc kwestię wyglądu - różnica w działaniu między Sorą a innymi grupami jest wyraźnie zauważalna i nie mam na myśli teraz całej grupy, ale ograniczam się do hamulców.
#929
Posted 03 July 2008 - 01:12
Co do hamulców - Sora to NIE jest najlepszy wybór... ale na czymś jednak muszę oszczędzić. Korzystałem z tych hamulców i na razie chyba przy nich zostanę. Najniższa grupa oferowana na stronie to 105... o parę groszy ZA dużo. A wygląd? Cóż, to akurat mam zamiar nadrobić w nieco inny sposób
Także ze względów finansowych cały czas zastanawiam się nad tymi gripami. Hmmm....
#930
Posted 03 July 2008 - 12:17
#931
Posted 03 July 2008 - 12:29
#932
Posted 03 July 2008 - 14:55
Jeśli chcesz klamki Sh to tej firmy musi być kaseta, RD, łańcuch. Korba Campy będzie działała, ale to już nie będzie to co na pełnej Campie. W takim przypadku już zrobić pełną Sh.
Nie jestem w temacie i nie wiem czy Sh nadal ma kasetę DA nie kompatybilną z innymi grupami. Jeśli tak to masz kolejny problem z doborem kasety i kół do niej. Elementy z dowolnych grup Campy możesz dowolnie mieszać, a to jest nie do pominięcia wartość. Jeśli Campa ergonomicznie Ci pasuje to...
#933
Posted 03 July 2008 - 15:05
Z Sorą jest dokładnie tak, jak piszesz Karbon W tej chwili od roku jeżdżę na hamulcach Sory ( reszta osprzętu z wyższej półki, 105-Ultegra ) i są OK.
O wymianie hamulców czy kół na lepsze można będzie pomyśleć za rok, jak maszyna będzie mieć za sobą kilka k km...
W każdym razie, dzięki za opinie i informacje
#934
Posted 03 July 2008 - 15:55
zdaje sie kaseta DA juz jest kompatybilna od tego roku (lub od przyszlego)Nie jestem w temacie i nie wiem czy Sh nadal ma kasetę DA nie kompatybilną z innymi grupami.
#935
Posted 03 July 2008 - 19:48
No nic, ostatnio miejscowy mechanik wspominał mi że ma szytkowe obręcze, może coś u niego znajde ;-)
karbonkrieg, mógłbyś podać jakieś konkretniejsze namiary na te szytki? Na stronie Poręby są za 190zł, czy to drogo?
#936 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 03 July 2008 - 20:06
http://allegro.pl/it...zsza_cena_.html
Pozdrawiam:P
#937
Posted 04 July 2008 - 00:59
#938
Posted 04 July 2008 - 09:35
#939
Posted 04 July 2008 - 13:12
#940
Posted 07 July 2008 - 11:05
Nie jestem w temacie i nie wiem czy Sh nadal ma kasetę DA nie kompatybilną z innymi grupami.
Kaseta SH nigdy nie była niekompatybilna z innymi grupami. Co innego piasta DA z bodajże 2004 roku.