
Wybór kół
#1641
Gosc_DanielKaras_*
Napisano 18 marzec 2009 - 18:54
Panowie sam bede wyplatal koła i prosze o małą pomoc.
Piasty DA 7800 tył i przód, obręcze mavic open pro 32, szprychy przód sapim laser na 2 krzyze, tył sapim race lewa lewa strona na 2 krzyze od strony kasety na 3 krzyze.
Chodzi o długośc szprych?
liczylem na DT Swiss wyszło
przód lewa i prawa srona po 290mm
tył lewa 288mm
tył prawa od strony kasety 294mm
Bardzo prosze o sprawdzenie
#1642
Napisano 18 marzec 2009 - 23:20
Szczelnosć Novateców stanowią uszczelki zintegrowane z łożyskami zespolonymi (maszynowymi). Bęben Novateca jest uszczelniony gumowa uszczelką i tyle. Tę piastę rozbiera się tak łatwo i szybko, że przeczyszczenie sprzęgła nie jest problemem.
Ultegra nie występuje w wersji czarnej.
DanielKaras, przód 290 mm (2x), tył DS: 294 mm (3x) / NDS: 288 mm (2x). Nyple 12 mm.
Do przedniego koła i do tylnego na NDS możesz dać nyple alu, ale na DS już mosiężne Polyax'y. Aluminiowe nyple nie pozwalają DS naciągnąć odpowiednio mocno bo się odkształcają nawet pod najlepszymi kluczami. Fajne koła wyjdą.
#1643
Napisano 20 marzec 2009 - 20:00
Trudno będzie mnie przekonać do kół składanych własnoręcznie, niż do tych producenta.
Te 2 mają tylko 1 wadę - dość drogie szprychy, poza tym same zalety.
Jakie? No coż jest ich wiele. Zwolenników kół składanych samodzielnie i tak nie przekonam, zresztą nie mam zamiaru tego robić.
Ok. Dość tego ględzenia. Oto mój wybór:
Ksyrium Elite 09 Polecam "NEXT PHOTO"
Zastanawiałem się jeszcze nad Fulcrum Racing 3, ale odpadły, bo po 1 dość ciężkie, po 2 wizualnie jakoś mi nie pasowały. Były jeszcze brane pod uwagę WH-RS80, ale te akurat są nieosiąalne. Z tych 3 które podałem, które byście wybrali, oczywiście wiedząć, że Ksyrium Elite 09 to całkowicie inne koła niż model 08.
#1644
Napisano 20 marzec 2009 - 20:22

#1645
Napisano 20 marzec 2009 - 23:32
Trudno będzie mnie przekonać do kół składanych własnoręcznie, niż do tych producenta.
Te 2 mają tylko 1 wadę - dość drogie szprychy, poza tym same zalety.
A waga tych kół 1517g+ zaciski 108g kpl. Co daje nam 1617g a koła kosztują ok. 3000zł.
Co w tym jest takiego super :?:
http://bikeserwis.pl...rium-sl-2009!!!
#1646
Napisano 21 marzec 2009 - 08:22
Trudno będzie mnie przekonać do kół składanych własnoręcznie, niż do tych producenta.
Te 2 mają tylko 1 wadę - dość drogie szprychy, poza tym same zalety.
A waga tych kół 1517g+ zaciski 108g kpl. Co daje nam 1617g a koła kosztują ok. 3000zł.
Co w tym jest takiego super :?:
http://bikeserwis.pl...rium-sl-2009!!!
Dla jednych te koła kosztują 3000 dla drugich "nieco" mniej.
Pomijając fakt iż podałeś cene eselek, a nie eliteów. ;-)
Co do wagi to nikt nie mówi, że speedek zastostuje zaciski z kompletu.
#1647
Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 21 marzec 2009 - 08:22
p.s gdyby było mnie stać sam bym takie koła sobie kupił :mrgreen: a że mnie nie stać to musze składać :-P
Pozdrawiam Mateusz 8-)
#1648
Napisano 21 marzec 2009 - 09:20
#1649
Napisano 21 marzec 2009 - 15:43
Mnie interesuje model Elite 09 a nie Elite SL 09.
Cenowo różnica dość istotna. Technologicznie i wagowo, niemalże nie zauważalna.
Zresztą cena i tak będzie niższa niż ta na stronach Bikeserwisu chociażby.
Co do zacisków, to nie mają one aż takiego wpływu na jakość kół. Najważniejsza jest obręcz, szprychy, a właściwie ich profil oraz poczęści waga i na szarym końcu piasta + zacisk.
Wizualnie zaciski Elite 09 prezentują się lepiej niż dobrze, ale kto wie czy nie zmienię ich na coś innego.
Edit: Pisząc "jakość" miałem na myśli sposób w jaki opływa je powietrze, oraz jak rozłożenie masy koła ma się do zdolności do przyśpieszeń i hamowania.
#1650
Napisano 21 marzec 2009 - 20:42
Mam do Was pytanie, a mianiowicie:
Niedawno oddałem koła do wycentrowania, po 40 km zrobiły się 3 bicia, dlatego kupiłem klucz i wycentrowałem, a dzisiaj przejechałem 100 km w tym 60 km po nowym asfalcie i niestety koło znowu ma bicie. Piszę o przednim kole. Mam obręcze Mavic, jest to stara szosówka, klasyk. Zauważyłem, że jest na szprychach nalot z rdzy.
Czy muszę wymienić obręcze, czy szprychy, czy stworzyć nowe koła.
Nie chciałbym dużo pieniędzy ładować w ten rower, ponieważ wolę uzbierać ok. 1500 - 2000 zl i kupić używany, ale lepszy, więc dobrym było by coś wyborem:
http://www.centrumro...w /Produkt.aspx
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx
#1651
Gosc_szudri_*
Napisano 21 marzec 2009 - 22:10
#1652
Napisano 22 marzec 2009 - 07:56
#1654
Napisano 22 marzec 2009 - 16:13
Siemka
Mam do Was pytanie, a mianiowicie:
Niedawno oddałem koła do wycentrowania, po 40 km zrobiły się 3 bicia, dlatego kupiłem klucz i wycentrowałem, a dzisiaj przejechałem 100 km w tym 60 km po nowym asfalcie i niestety koło znowu ma bicie. Piszę o przednim kole. Mam obręcze Mavic, jest to stara szosówka, klasyk. Zauważyłem, że jest na szprychach nalot z rdzy.
Czy muszę wymienić obręcze, czy szprychy, czy stworzyć nowe koła.
Nie chciałbym dużo pieniędzy ładować w ten rower, ponieważ wolę uzbierać ok. 1500 - 2000 zl i kupić używany, ale lepszy, więc dobrym było by coś wyborem:
http://www.centrumro...w /Produkt.aspx
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx
Teoretycznie możesz cos z nich zrobić, ale rozpleść do zera , zapleść od nowa koło i dać nowe nyple i porządnie naciągnąć jeśli sie uda, podcentrowywanie starych kół, długo nieużywanych . lub starych z odzysku z zachodu, sie trzeba pomęczyć.
Jesli zostawiasz rower to niedrogo mozesz koła zmontować na nowych szpejach, obręcze ok 60-80 zł, szprychy Dt 2.0 po ok 0.90 zł za szt, piasty np. Novateca, albo Formula , choć tutaj ktoś sprzedawał koła Shimano od 250 zł za komplet.
Kobrys - koła są opisane jako 26" do górala, wiec tytuł jest walnięty, albo chwyt poniżej pasa jak ktoś zza granicy kupi, albo są zdjecia nie te
Poza tym w tej cenie masz na szose Fulcrumy na miejscu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1655
Gosc_kobrys_*
Napisano 22 marzec 2009 - 16:32
Kobrys - koła są opisane jako 26" do górala, wiec tytuł jest walnięty, albo chwyt poniżej pasa jak ktoś zza granicy kupi, albo są zdjecia nie te
Poza tym w tej cenie masz na szose Fulcrumy na miejscu.
Ja już koła zamówiłem... na miejscu - dosłownie - u Karbona

Tak po prostu chciałem tylko wiedzieć bo niemieckiego nie znam raczej - a kolo naprawdę dobrze wygląda - co sugerował nawet schemat poprzeczny obręczy

do mojej nowej szosy by się ładnie komponowało
#1656
Napisano 22 marzec 2009 - 16:37
P.s.
Jak znajde środki to może zrobie jakieś kólka w końcu na szoske forsale.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1657
Gosc_szudri_*
Napisano 22 marzec 2009 - 17:28
#1658
Napisano 22 marzec 2009 - 18:19
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1659
Napisano 22 marzec 2009 - 19:16
#1660
Napisano 22 marzec 2009 - 19:48
a mogę tak zrobić, że kupię nowe obręcze i szprychy, a piasty zostawie stare? Mam 6 przełożeń z tyłu, rozstaw 126mm
kuba możesz. Ale mi jakoś nie podoba się chodzenie na skróty. Skoro chcesz zainwestować w nową maszynę, to chyba nie warto zawracać sobie głowy obecną maszyną.
Spróbuj podciągnąć te koła jeszcze raz, jak zdaży się to co poprzednio, to wtedy dopiero bym wymienił szprychy i obręcze. Jednak nie przesadzałbym z $$ na tą wymianę.