
Wybór kół
#1621
Napisano 12 marzec 2009 - 20:57
Doucz sie troszke! Tu masz link opisujacy technologie szprych Spinergy.
Dziki,
Swego czasu gliwickie Velo sprzedawalo kompletne kola Spinergy, ale to bylo lata swietlne temu.
Spinergy oferuje bardzo dobra obsluge klienta poprzez ich biuro w Stanach. Zalatwialem z nimi kilka spraw i potrzebne mi rzeczy byly u mnie w domu w ciagu kilku dni.
#1622
Napisano 12 marzec 2009 - 21:01
Eastony w tym roku nie podrozały , www.ampbike.com
Wiem czym sieróżnią Spinergy od zwykłych kevlarowych szprych , sorki, miałem takie dawnoo temu.
A co do szprych http://www.harfa-har...news.php5?id=73 poczytaj mi mamo np.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1623
Napisano 12 marzec 2009 - 22:23
Komplet wyszedł dokładnie 1306,5g. Piasty Mack, obręcze Wolber Aspin 32h, szprychy przód Sapim Laser, szprychy tył DT Competition (DS), Sapim Laser (NDS), nyple aluminiowe Dartmoor.
Dzisiaj zaplotłem, ale jest zbyt późno na naciąganie szprych i centrowanie. Dokończę w sobotę.





*Panie Klient - zabiorę Ci te koła jeśli założysz do nich zaciski w kolorze innym niż srebrny.
#1624
Napisano 12 marzec 2009 - 22:30
W ZWEIRAD STADLER..............
Na stronie sklepu ich chyba nie ma
#1625
Gosc_tribeca_*
Napisano 12 marzec 2009 - 22:31
Co sądzicie o kółeczkach Ritchey WCS Protocol ???
#1626
Napisano 12 marzec 2009 - 22:32
mam 3 lata , 15 000 km i 2 tyg temu pekl mi nypel ! To jedyna dotychczas wada. Waze ok 76 kg i ZADNYCH problemow..........
Choc KARBON twierdzi , ze trzymaja sie dzieki szwedzkim asfaltom ;-)
#1627
Napisano 12 marzec 2009 - 22:50
#1628
Napisano 12 marzec 2009 - 22:54
Załączone pliki
#1629
Napisano 12 marzec 2009 - 23:26
"Easton ma jedne z najlepszych obręczy. Jeśli by były w sprzedaży detalicznej to bym kupił takie obręcze dla siebie chętnie. Całe koła też są fajne. Niezłe piasty - nie wiem ile one same ważą, ale wiem, że są bardzo wysokiej jakości. Koła są budowane ręcznie z najmniejszymi tolerancjami, więc sa one sztywne jak to tylko możliwe na tych częściach.
Przerzucając się na szytki zauważysz różnicę w jeździe. Widzże, że jeździsz dużo, więc masz doświadczenie - przychodzi wraz z przebiegiem. Szytki niosą lepiej, lepiej tłumią wibracje, bardziej gładko się jedzie po kiepskiej nawierzchni.
Jeśli chodzi o same szytki to postaw na osiągi i kup Vittorie Corsa CX - te nowe z oplotem 320 TPI. Niosą genialnie, ale jak każde szytki wyścigowe szybko sie ścierają (jak Dugast, Veloflex, DedaTRE, Challenge, itd.), albo kup Tufo - lekkie, toczące się nieco gorzej, ale i tak znacznie lepiej niż każda opona. Ich wielką zaletą jest duża odporność na przebicia i wielka trwałość. Wykonane są z twardej gumy i zużywają się bardzo wolno. Np. Moje Tufo S3 Lite <215g po 3k km wyglądały jak nowe - bieżnik nie był w ogóle przytarty.
"Najspokojniejszym" są Tufo Hi-Composite Carbon. Ważą ~~250g/szt., mają gęsty oplot 210 TPI (dobra nośność i duża odporność na przebicia) i są bardzo trwałe. Najlepsze szytki Tufo na długie przebiegi, jazdę codzienną i wyścigi.
Najlepsze szytki Wyścigowe jak Veloflexy, Vittorie starczają na ~~3k km na tylnym kole i dwa razy tyle na przednim."
Jeśli chodzi o najlepsze obręcze do jazdy codziennej (jeśli sie ktoś zdecyduje) to Reynolds'y, Eastony i...Gigantex'y. Te ostatnie ważą sporo więcej od wielkich poprzedników, ale i znacznie mniej kosztują. Dostaje sie za to bardzo sztywne koła, nawet na szprychach Sapim Laser i to od strony kasety

#1630
Napisano 13 marzec 2009 - 00:05
Jutro dzwonie i zapytam czy maja jeszcze te kola ( to niemiecki sklep ) . Maja akurat na shimano , a ja planuje przeskok na SRAM RED wiec mi pasuja.Pozniej juz tylko rame znalezc i rower PRAWIE gotowy :-) .
Mam chrapke na Pinarello PRINCa ( znalazlem gdzies we Wloszech za 2300 EUR ), ale maja tylko 54 w tej cenie ( gorna rura 55 ). Teraz mam Lapierra 55 ( gorna tez 55 ) i nie wiem czy bedzie OK
Mam 180 cm i boje sie , ze ta 54 moze byc za mala ( choc rura gorna ma te sama dlugosc ). Musze jeszcze jutro pomierzyc i porownac moja z PRINCEM.
Ponoc jest sztywny jak cholera ( widelec tez ; slynna ONDA ) no i jest przede wszystkim PIEKNY !!!!!!!!!
Ale tym razem zaczne od komponentow :-)
Jeszcze raz dzieki !
#1631
Napisano 13 marzec 2009 - 00:58
#1632
Napisano 13 marzec 2009 - 07:11
ZDECYDOWANA róznica jaką odczułem to VITTORIA-290 zdecydowanie tłumi drgania mimo 12-13 atm.
NA TUFO przyrównując do Vittori jazda wygląda jak na DREWNIANYCH KOŁACH , czuć każdy kamyk , każde pęknięcie jezdni i brak tłumienia ,,,są bardzo ślizgie..........
JAREK
#1633
Napisano 13 marzec 2009 - 08:29
Witam wszystkich!
Co sądzicie o kółeczkach Ritchey WCS Protocol ???
Ja je mam . REWELKA !!!!!!!!!!!!!!!
mam 3 lata , 15 000 km i 2 tyg temu pekl mi nypel ! To jedyna dotychczas wada. Waze ok 76 kg i ZADNYCH problemow..........
Choc KARBON twierdzi , ze trzymaja sie dzieki szwedzkim asfaltom
Oprócz samych zalet są też wady:
- bardzo niska sztywność
- beznadziejny dystrybutor w Polsce (brak np szprych).
Do spokojnej jazdy koła się sprawdzają i to znakomicie. Pomimo tak niskiej sztywności, dość niskiej masy koła są wytrzymałe ... nawet jak na polskie warunki.
#1634
Napisano 13 marzec 2009 - 09:20
Inna sprawa MALIK . Pochodze tez z Zielonki . Jezdzisz zgrupa spod amfiteatru ??? Mialem okazje pojechac z nimi ze dwa razy . Jesli jezdzisz , to pozdrow ARTURA RADCZYCA od Jarka z podworka z Morelowej ( z dziecinstwa :-)) . On zalapie o kogo chodzi ...
#1635
Gosc_tribeca_*
Napisano 13 marzec 2009 - 09:29
Witam wszystkich!
Co sądzicie o kółeczkach Ritchey WCS Protocol ???Ja je mam . REWELKA !!!!!!!!!!!!!!!
mam 3 lata , 15 000 km i 2 tyg temu pekl mi nypel ! To jedyna dotychczas wada. Waze ok 76 kg i ZADNYCH problemow..........
Choc KARBON twierdzi , ze trzymaja sie dzieki szwedzkim asfaltom
Oprócz samych zalet są też wady:
- bardzo niska sztywność
- beznadziejny dystrybutor w Polsce (brak np szprych).
Do spokojnej jazdy koła się sprawdzają i to znakomicie. Pomimo tak niskiej sztywności, dość niskiej masy koła są wytrzymałe ... nawet jak na polskie warunki.
Dzieki za sugestie. Dystrybutor nie jest ważny, bo za granicą często bywam natomiast niska sztywność trochę mnie niepokoi... jezdze w grupie z dosc mocnymi amatorami i czasami trzeba ostro cisnac a predkosc rozbuja sie pod 50km/h
Mysle ze cena 1350 zlotych to jednak dosc atrakcyjna oferta za te kolka? Cos lepszego do 2000 zl daloby sie zlozyc na raczej plaskie i pagorkowate szosy?
Pozdrawiam
#1636
Napisano 13 marzec 2009 - 09:46
Czy moja jazda nalezy do spokojnych , to raczej bym polemizowal..... Ja w kazdym razie nie odczulem absulutnie ich "NIESZTYWNOSCI" , a sa jezdzone w wysokich gorach , na szybkich plaskich trasach z masa zrywow i sptrintow , czyli w skrajnych warunkach.Moze testy mowia co innego , ale ja do wszelakich testow podchodze z duza rezerwa...
Opieram się na własnych obserwacjach.
Koła są naprawdę ok, ale mogłyby być sztywniejsze.
No ba! Pewnie!Inna sprawa MALIK . Pochodze tez z Zielonki . Jezdzisz zgrupa spod amfiteatru ???
Mialem okazje pojechac z nimi ze dwa razy . Jesli jezdzisz , to pozdrow ARTURA RADCZYCA od Jarka z podworka z Morelowej ( z dziecinstwa :-)) . On zalapie o kogo chodzi ...
Nie ma sprawy. Dwa dni temu się z nim widziałem ;-)
#1637
Napisano 13 marzec 2009 - 10:22
[ Dodano: 2009-03-13, 18:14 ]
Dodał bym jeszcze Spinergy Stealth PBO i MICHE SWR Carbon wszystkie na oponę
#1638
Napisano 14 marzec 2009 - 21:33
#1639
Gosc_@ndy_*
Napisano 14 marzec 2009 - 21:48
pewnie, że będzie.Czy obręcz w rozmiarze 622x17 będzie pasowałą do roweru szosowego i opon 23 czy lepiej poszukać czegoś węższego?
#1640
Gosc_keram_k1_*
Napisano 18 marzec 2009 - 08:38
a ja mam pytanko. probuje znalezc na allegro piaste ulterga tylna 9-rz, ale jakos nie ma, czy ktos moze mi doradzic czy zamiast ulterga 6600 32 otw. mozna kupic Novatec NT-F163 lub NT-F292, czy to pogorszenie w stosunku do ultegry? co z szczelnoscia i wytrzymaloscia tylnych piast Novatec?
PS. ktos wie czy gdzies mozna kupic ultegre 6600 32 otw. tylna - w wersji czarnej? czy taka w ogole wystepuje?
PPS. przepraszam za brak polskich liter, ale pisze z komputera w moskwie, z rosyjskim XP :mrgreen: