Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1641 Gosc_DanielKaras_*

Gosc_DanielKaras_*
  • Gość

Napisano 18 marzec 2009 - 18:54

Witam!
Panowie sam bede wyplatal koła i prosze o małą pomoc.
Piasty DA 7800 tył i przód, obręcze mavic open pro 32, szprychy przód sapim laser na 2 krzyze, tył sapim race lewa lewa strona na 2 krzyze od strony kasety na 3 krzyze.

Chodzi o długośc szprych?
liczylem na DT Swiss wyszło

przód lewa i prawa srona po 290mm

tył lewa 288mm
tył prawa od strony kasety 294mm


Bardzo prosze o sprawdzenie

#1642 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 marzec 2009 - 23:20

keram_k1, ile ważysz? Ultegra może służyć pod kolarzami ważącymi bardzo grubo ponad 100 kg. Novatec jest trochę słabsza ze względu na mniejsza wytrzymałość miejsc osadzenia łożysk maszynowych. Łożyska skośne jednak lepiej przenoszą obciążenia.
Szczelnosć Novateców stanowią uszczelki zintegrowane z łożyskami zespolonymi (maszynowymi). Bęben Novateca jest uszczelniony gumowa uszczelką i tyle. Tę piastę rozbiera się tak łatwo i szybko, że przeczyszczenie sprzęgła nie jest problemem.
Ultegra nie występuje w wersji czarnej.

DanielKaras, przód 290 mm (2x), tył DS: 294 mm (3x) / NDS: 288 mm (2x). Nyple 12 mm.
Do przedniego koła i do tylnego na NDS możesz dać nyple alu, ale na DS już mosiężne Polyax'y. Aluminiowe nyple nie pozwalają DS naciągnąć odpowiednio mocno bo się odkształcają nawet pod najlepszymi kluczami. Fajne koła wyjdą.

#1643 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 20 marzec 2009 - 20:00

Właściwie już zdecydowałem co wybrać, ale nie omieszkam wysłuchać opinii innych.

Trudno będzie mnie przekonać do kół składanych własnoręcznie, niż do tych producenta.
Te 2 mają tylko 1 wadę - dość drogie szprychy, poza tym same zalety.
Jakie? No coż jest ich wiele. Zwolenników kół składanych samodzielnie i tak nie przekonam, zresztą nie mam zamiaru tego robić.

Ok. Dość tego ględzenia. Oto mój wybór:

Ksyrium Elite 09 Polecam "NEXT PHOTO"

Zastanawiałem się jeszcze nad Fulcrum Racing 3, ale odpadły, bo po 1 dość ciężkie, po 2 wizualnie jakoś mi nie pasowały. Były jeszcze brane pod uwagę WH-RS80, ale te akurat są nieosiąalne. Z tych 3 które podałem, które byście wybrali, oczywiście wiedząć, że Ksyrium Elite 09 to całkowicie inne koła niż model 08.

#1644 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 marzec 2009 - 20:22

speedek, będziesz zadowolony :-P Sam śmigam na ksyrium sl '08 i jestem zadowolony, tak samo tył jest asymetryczny, słoneczko po stronie kasety :lol:

#1645 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 20 marzec 2009 - 23:32

Trudno będzie mnie przekonać do kół składanych własnoręcznie, niż do tych producenta.
Te 2 mają tylko 1 wadę - dość drogie szprychy, poza tym same zalety.


A waga tych kół 1517g+ zaciski 108g kpl. Co daje nam 1617g a koła kosztują ok. 3000zł.
Co w tym jest takiego super :?:
http://bikeserwis.pl...rium-sl-2009!!!

#1646 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 21 marzec 2009 - 08:22

Trudno będzie mnie przekonać do kół składanych własnoręcznie, niż do tych producenta.
Te 2 mają tylko 1 wadę - dość drogie szprychy, poza tym same zalety.


A waga tych kół 1517g+ zaciski 108g kpl. Co daje nam 1617g a koła kosztują ok. 3000zł.
Co w tym jest takiego super :?:
http://bikeserwis.pl...rium-sl-2009!!!


Dla jednych te koła kosztują 3000 dla drugich "nieco" mniej.
Pomijając fakt iż podałeś cene eselek, a nie eliteów. ;-)
Co do wagi to nikt nie mówi, że speedek zastostuje zaciski z kompletu.

#1647 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2009 - 08:22

kubano, tylko że speedek kupuje Ksyriumy ELIT 09, a te napewno 3tys nie kosztują tylko ok 2tys :-P A co do wagi, wszystkie koła mają mase bez zaciskół. Wiec jeśli 1517g to jest realna waga, to nie jest tak źle ;-)



p.s gdyby było mnie stać sam bym takie koła sobie kupił :mrgreen: a że mnie nie stać to musze składać :-P


Pozdrawiam Mateusz 8-)

#1648 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 marzec 2009 - 09:20

Ja za swoje sl dałem 2kafle w niemieckim sklepie, waga katalogowa 1485g, moje są 3g cięższe.

#1649 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 21 marzec 2009 - 15:43

Dokłanie,
Mnie interesuje model Elite 09 a nie Elite SL 09.
Cenowo różnica dość istotna. Technologicznie i wagowo, niemalże nie zauważalna.
Zresztą cena i tak będzie niższa niż ta na stronach Bikeserwisu chociażby.
Co do zacisków, to nie mają one aż takiego wpływu na jakość kół. Najważniejsza jest obręcz, szprychy, a właściwie ich profil oraz poczęści waga i na szarym końcu piasta + zacisk.
Wizualnie zaciski Elite 09 prezentują się lepiej niż dobrze, ale kto wie czy nie zmienię ich na coś innego.

Edit: Pisząc "jakość" miałem na myśli sposób w jaki opływa je powietrze, oraz jak rozłożenie masy koła ma się do zdolności do przyśpieszeń i hamowania.

#1650 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 21 marzec 2009 - 20:42

Siemka
Mam do Was pytanie, a mianiowicie:
Niedawno oddałem koła do wycentrowania, po 40 km zrobiły się 3 bicia, dlatego kupiłem klucz i wycentrowałem, a dzisiaj przejechałem 100 km w tym 60 km po nowym asfalcie i niestety koło znowu ma bicie. Piszę o przednim kole. Mam obręcze Mavic, jest to stara szosówka, klasyk. Zauważyłem, że jest na szprychach nalot z rdzy.
Czy muszę wymienić obręcze, czy szprychy, czy stworzyć nowe koła.
Nie chciałbym dużo pieniędzy ładować w ten rower, ponieważ wolę uzbierać ok. 1500 - 2000 zl i kupić używany, ale lepszy, więc dobrym było by coś wyborem:
http://www.centrumro...w /Produkt.aspx
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx

#1651 Gosc_szudri_*

Gosc_szudri_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2009 - 22:10

Kuba259 tutaj masz kółka godnej uwagi jakna początek tonatych kółeczkach troszkę polatasz http://www.allegro.p...sowe_eagle.html

#1652 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 22 marzec 2009 - 07:56

koła są ok, ale chodzi o to, że mam stary rower i z tyłu jest 6 przełożeń. Musiał bym wymienić manetki, przerzutkę z tyłu kasetę nową kupić, wiec 400 zl gotowe.

#1653 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2009 - 12:42

czy to sakoła 28'' pod szosówkę - bo nic mi nie pasuje...

Link

#1654 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marzec 2009 - 16:13

Siemka
Mam do Was pytanie, a mianiowicie:
Niedawno oddałem koła do wycentrowania, po 40 km zrobiły się 3 bicia, dlatego kupiłem klucz i wycentrowałem, a dzisiaj przejechałem 100 km w tym 60 km po nowym asfalcie i niestety koło znowu ma bicie. Piszę o przednim kole. Mam obręcze Mavic, jest to stara szosówka, klasyk. Zauważyłem, że jest na szprychach nalot z rdzy.
Czy muszę wymienić obręcze, czy szprychy, czy stworzyć nowe koła.
Nie chciałbym dużo pieniędzy ładować w ten rower, ponieważ wolę uzbierać ok. 1500 - 2000 zl i kupić używany, ale lepszy, więc dobrym było by coś wyborem:
http://www.centrumro...w /Produkt.aspx
http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx


Teoretycznie możesz cos z nich zrobić, ale rozpleść do zera , zapleść od nowa koło i dać nowe nyple i porządnie naciągnąć jeśli sie uda, podcentrowywanie starych kół, długo nieużywanych . lub starych z odzysku z zachodu, sie trzeba pomęczyć.

Jesli zostawiasz rower to niedrogo mozesz koła zmontować na nowych szpejach, obręcze ok 60-80 zł, szprychy Dt 2.0 po ok 0.90 zł za szt, piasty np. Novateca, albo Formula , choć tutaj ktoś sprzedawał koła Shimano od 250 zł za komplet.

Kobrys - koła są opisane jako 26" do górala, wiec tytuł jest walnięty, albo chwyt poniżej pasa jak ktoś zza granicy kupi, albo są zdjecia nie te
Poza tym w tej cenie masz na szose Fulcrumy na miejscu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1655 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2009 - 16:32

Kobrys - koła są opisane jako 26" do górala, wiec tytuł jest walnięty, albo chwyt poniżej pasa jak ktoś zza granicy kupi, albo są zdjecia nie te
Poza tym w tej cenie masz na szose Fulcrumy na miejscu.


Ja już koła zamówiłem... na miejscu - dosłownie - u Karbona ;)

Tak po prostu chciałem tylko wiedzieć bo niemieckiego nie znam raczej - a kolo naprawdę dobrze wygląda - co sugerował nawet schemat poprzeczny obręczy ;)
do mojej nowej szosy by się ładnie komponowało

#1656 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marzec 2009 - 16:37

Po danych technicznych było widać, tylna os 135 no i podane wagi jak na koła na szose w tej cenie były troche sporo za duże, zresztą nie polecłabym takich kół takze do górala bo cieżkie i drogie, za ok 3 stówy robi sie koła o nizszej wadze.
P.s.
Jak znajde środki to może zrobie jakieś kólka w końcu na szoske forsale.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1657 Gosc_szudri_*

Gosc_szudri_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2009 - 17:28

Kuba259 jeżeli masz tylny widelec oroztawie 135 i manetki jeszcze przy ramie to możesz spokojnie koła wsadzić. Moja pierwsza szosówka taka była i miałem z tyłu kasetę 9 i manetki przy ramie fajnie było. ;-)

#1658 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marzec 2009 - 18:19

Nie było szosówek o rozstawie 135 z tyłu never. a te koła z oferty są do górala 26".

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1659 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Skądelbląg

Napisano 22 marzec 2009 - 19:16

a mogę tak zrobić, że kupię nowe obręcze i szprychy, a piasty zostawie stare? Mam 6 przełożeń z tyłu, rozstaw 126mm

#1660 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 marzec 2009 - 19:48

a mogę tak zrobić, że kupię nowe obręcze i szprychy, a piasty zostawie stare? Mam 6 przełożeń z tyłu, rozstaw 126mm


kuba możesz. Ale mi jakoś nie podoba się chodzenie na skróty. Skoro chcesz zainwestować w nową maszynę, to chyba nie warto zawracać sobie głowy obecną maszyną.
Spróbuj podciągnąć te koła jeszcze raz, jak zdaży się to co poprzednio, to wtedy dopiero bym wymienił szprychy i obręcze. Jednak nie przesadzałbym z $$ na tą wymianę.