Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#2141 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 14 wrzesień 2009 - 21:57

Niestety tak jak wspominałem sporo producentów obniża loty bazując nie wiem na czym,chyba tylko na marektingu i sprawozdaniach finansowych. Ciekawi mnie ile to jeszcze czasu potrwa zanim ludzie zrażą się dokumentnie do słynnych marek.

Teraz z nowu z innej beczki.Jak jest z piastami Campagnolo i przesunięciem tylnej obręczy (nie wiem jak to się fachowo nazywa).Czy nie jest zbyt duże dla tych nowszych piast Campy co powoduje zbytnie napreżenie szprych po stronie DS i luźniejsze szprychy po stronie NDS?Kołnierze piast gdy zaplatałem poprzednie koła, były dość dziwne i szprychy dziwnie się układały,trzeba było je delikatnie doginać do kołnierza a potem bardzo mocno naciagnąc od strony DS. Boję się co będzie gdy będe zaplatał troche lżejsza obręcz, być moze przystosowaną bardziej do starego standardu piast 126mm.

Czy piasty campagnolo nie wymuszają przypadkiem zbyt dużego przesunięcia?

#2142 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 wrzesień 2009 - 09:05

ogólnie jest tak że sporo producentów poszukuje tańszych podwykonawców co nie zawsze jest dobrym pomysłem , a to póżniej odbija siena produkcie końcowym wystarczy że zmieni siedostawca łozysk, albo jakaś partia jest niższej jakosci i cały produkt idzie sie ......

Przykładem jest Shimano i ich przerzucanie siena tańszych wykonawcach , np. bebenki XT bardzo szybko łapią luzy, w prawie wszystkich piastach mtb trzeba kontrowac konusy, itd.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2143 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 wrzesień 2009 - 20:36

Jeszcze tylko szprychy i koła gotowe.

Dołączona grafika

Duże foto: http://www.flickr.co...N04/3926213807/

#2144 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:21

Jakie szprychy zamierzasz tam dać?

ładne cacka i niezły profil aero (smith)

Livin' on the Edge :lol:

#2145 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:26

Czy Fulcrumy 7 są mocne? Potrzebuje tylnego koła, którego nie musiałbym centrować co 7 dni.. jakieś wskazówki?

#2146 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:27

Oczywiście CX-Ray, srebrne i nyple Pillar alu hexagonal. Koła wyjdą <1080g.
*Nierówne się wydają te szytki. Wywalę je jeśli będę czuł bicie podczas jazdy.

#2147 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:35

jajcys, zacznij omijać dziury! Napisz jakie masz koła, fulcrumy zbierają bardzo dobre opinie, jednak Karbon zaraz będzie kazał Ci coś składać... :-P

#2148 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:39

Śliczne obręcze Karbon! Ale ja złożyłbym je "na czarno" - czarne szprychy i piasty :)

#2149 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:40

Wybrzuszenie w okolicach wentyla?Podobno często się to zdarza. Dziwna sprawa z tymi Vittoriami. Firma bardzo ceniona,szczególnie w zawodowym peletonie, robiąca świetne opony no i szytki, ale często słyszy się że czasem coś z nimi nie tak jeśli chodzi o jakość. No ale to nie w tym temacie ...

jajcys, Fulcrumy są bardzo mocne, mocniejsze i trwalsze od Mavic aksium. Jeśli nie chcesz się bawić (w składanie). Ale oczywiście zawsze można coś złożyć i wtedy na pewno nie będzie się centrowało co 7 dni. W fabrycznych kołach jest ten problem z ejak jeździsz po dziurach i coś sie stanie no to do widzenia.

#2150 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 wrzesień 2009 - 22:50

Fulcrumy są bardzo dobre i rozsądne. Niby robione przez Campę, ale są rozsądniejsze w moim mniemaniu.

marceln, miałem już kilka kompletów czarnych kół, ale srebrna klasyka najbardziej mi odpowiada. Srebrne piasty wyglądają znacznie bardziej...dostojnie, a do nich najlepiej pasują srebrne szprychy wg mnie.
OT: szytki Vittoria nie należą do najrówniejszych, więc trzeba się nagimnastykować przy ich przyklejaniu. Z Tufo problemy są znacznie mniejsze. VCX to jednak elitarne szytki i jeśli o właściwości jezdne i nośność to można je porównać do Veloflex, Challegne, Dugast, bo już nawet do Conti Competition nie wypada.

#2151 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 16 wrzesień 2009 - 23:03

Już mówie jak mam teraz. Ultegra 6600, 24 szprychy macha1 na dwa krzyże i do tego jakaś no-name obręcz (scappare blackjack). I nie wiem co mam z tym fantem robić. Koła są praktycznie jak nowe, a cały czas wymagają centrowania.

Z harfy harryson moge kupic teoretycznie za 200pln obrecz mavica cxp33 ale jezeli za 600 mam fulcrumy przod i tyl..?

#2152 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 16 wrzesień 2009 - 23:05

Zgadzam się Karbon, ale tylko w przypadku niskich alu obręczy - dlatego swoje F20 złożę u ciebie w srebrnym, klasycznym i pięknym stylu :) Karbonowe obręcze są dla mnie równoznaczne z czarnymi szprychami i piastami, szczególnie w Twoim rowerze, w modnym ostatnio czarnym matowym lakierze.

#2153 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 wrzesień 2009 - 23:52

jajcys, jeśli koło jest zbudowane dobrze to obręcz stwarza problem. Kiedyś w góralu Kellysa, miałem koła na obręczach sygnowanych logo Kellys (nie wiem przez kogo obręcze są produkowane). Ww koła wymagały centrowania dosłownie co tydzień, co odpowiadało przebiegowi około 300 km. Sztywność marna bez względu na siłę naciągu szprych.

marceln, kolor piast i szprych to wyłącznie kwestia gustu. Tutaj zobacz obręcze Edge w obu wariantach kolorystycznych:
Akurat do mojego roweru fanie pasują srebrne elementy, jak korba i hamulce. Dlatego też nie założę do niej korby karbonowej Campy. Jedynym rozwiązaniem byłaby korba EE Cycle Works, aluminiowa srebrna, notabene lżejsza i sztywniejsza od Super Recorda, DA7900, Reda, EC90, itd. Również hamulce dam srebrne.

#2154 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 17 wrzesień 2009 - 05:33

Troche nie na temat , ale ja przez ten "wentyl" rezygnuje na razie z VITTORI... Za ta cene mogliby z tym cos w koncu zrobic. Twraz beda TUFA dla odmiany.

#2155 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 wrzesień 2009 - 07:47

Fakt, trochę grubo jest przy zaworze. Nie wiem czy nie będzie odstawać szytka tym bardziej, że Edge ma dosyć mały otwór na wentyl, nie to co Lew.
Tufo? A może Veloflex Carbon?

#2156 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 17 wrzesień 2009 - 07:55

jacys. CSP33 w Harfie standardowo kosztuja wiecej niz 200zl jeslki dobrze oamietam to chyba 219 lub 225. Pozatym harfa wysyla towary tak malo sprawnie, tak sie ociaga ze mozna sie ich nie doczekac.

#2157 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2009 - 15:03

jajcys, jeśli koło jest zbudowane dobrze to obręcz stwarza problem. Kiedyś w góralu Kellysa, miałem koła na obręczach sygnowanych logo Kellys (nie wiem przez kogo obręcze są produkowane). Ww koła wymagały centrowania dosłownie co tydzień, co odpowiadało przebiegowi około 300 km. Sztywność marna bez względu na siłę naciągu szprych.


Wiec co robic? Desperacko szukac obręczy na 24 szprychy i potem jeszcze bawić się w zaplatanie czy lepiej od razu sprawić sobie sztywne, dobre koło?

A może w ogóle teraz coś z 36 szprychami?

#2158 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 17 wrzesień 2009 - 15:56

A ja mam pytanie czy znacie jakieś niskie klasyczne srebrne obręcze podwójnie oczkowane na 36 otworów?
Open Pro kosztuje, czy zostaje mi tylko ciut ciężkawa Rigida Chrina? Dodam że stylem powinna pasować do roweru z połowy lat 90, czarne i stożki odpadają.

#2159 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 17 wrzesień 2009 - 18:07

jajcys obrecz cxp33 plus szprychy niecieniowane ale jakies porzadne i zrobisz bardzo mocne kolo. Jedyny warunek to musisz dac to do zrobienia komus kto zna sie na robocie, bo jesli ktos nie jest specjalista od kol to nawet na najmocniejszej obreczy i super szprychach zrobi marne kolo. Moj kolega ktory dosc sporo wazyl mial kolo na jakiejs marnej obreczy nie pamietam jakiej i szprychach cn zapecione na 2 krzyze. Kolo wytrzymalo w dosc dobrym stanie okolo 2,5tys km po czym zaczelo sie dosc czesto centrowac i padlo kilka szprych ale zaplecione bylo znakomicie. Potem zmienil na cxp 33 i szprychy, 3X tylko zaplatal jakis przypadkowy mechanik i kolo po 200km juz lapalo sporawe bicie i potem co chwila musial centrowac. Ja mam teraz cxp 33 na sapimach leaderach i piastach mirage na 3X i spisuja sie swietnie. W warszawie jak chcesz robic kolo to moge polecic Olsha- jedno kolo u nich robilem i super zrobili, szprychy mocno podociagane wydaje sie ze bardzo rownomiernie i kolko sie trzyma znakomicie, dobrze jeszcze robia u Pietrzaka w Zabkach na Szwolezerow.

#2160 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2009 - 20:52

No ale skoro kupowac obręcz za ~250 to może lepiej od razu nowe koło z jakąś obręczą mavica tylko z większą ilością szprych? Czy jeżeli mam już Ultegrę 24 szprychową to nie ma sensu?