Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#2161 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 17 wrzesień 2009 - 22:43

Czy piastę Dura-Ace 7800, obręcz Mavic Reflex (lub inną szytkową o b. niskim profilu) i szprychy CX-Ray można pleść z przodu na słoneczko? Waga kolarza ok. 80 kg.

#2162 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 wrzesień 2009 - 22:59

Czy piastę Dura-Ace 7800, obręcz Mavic Reflex (lub inną szytkową o b. niskim profilu) i szprychy CX-Ray można pleść z przodu na słoneczko? Waga kolarza ok. 80 kg.

Nie można. Obręcz lubiąca pracować, słoneczko nie lubiące pracować, no i wysoka masa kolarza. 3 krzyże tylko albo inne szprychy.

#2163 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 17 wrzesień 2009 - 23:30

Karbon, troche czytałem o składaniu kół na Twojej stronie. Wspomniałeś o "Mavic Open Pro lub DT RR 1.1". Gdzie można dostać te obręcze? Dokładniej chodzi mi o tę drugą, bo Open Pro znalazłem.

#2164 Gosc_Castor Troy_*

Gosc_Castor Troy_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2009 - 09:05

Cześć,

Bardzo ładnie proszę, o pomoc Was kolegów szosowców w decyzji odnośnie kół w moim ścigaczu. Od końca lipca jeżdżę na kołach Mavic Ksyrium Elite ale zastanawiam się nad zmianą na przyszły sezon na Mavic Ksyrium SL.

I tu pytanie: Jaka jest zasadnicza różnica (po za ceną) między tymi kołami?

Czy warto i czy jest sens zamieniać?

Piszę to pytanie raz jeszcze bo wczoraj źle zamieściłem wątek.

#2165 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2009 - 09:17

Wspomniałeś o "Mavic Open Pro lub DT RR 1.1". Gdzie można dostać te obręcze? Dokładniej chodzi mi o tę drugą, bo Open Pro znalazłem.


Może ja odpowiem. Dystrybutorem jest coś co się dumnie nazywa:
http://skleprowerowy.pl/

ale po kliknięcie na koła/dt-swiss/oferta.. odsyła na na oryginalną stronę DT-SWSISSa
czyli tradycyjnie frontem do klienta... :-/
W sezonie cena tych obręczy to ok 250zł ale warto w okresie zimowym śledzić Allegro
bo ten sam "skleprowerowy" wystawiał te same obręcze nawet za... 140zł (przynajmniej mi się udało za tyle kupić)

#2166 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 wrzesień 2009 - 09:19

SL są sztywniejsze, lżejsze, lepiej wyglądają, jest opcja na szytke. Rower będzie lepiej przyśpieszał i to odczujesz. Ja bym zostawił sobie te koła i kupił ewentualnie coś z karbonu na wysokim stożku na szytkę.

#2167 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 wrzesień 2009 - 19:48

jajcys, RR1.1 opłaca się kupić w przecenach. Jeśli masz płacić cenę katalogową to weź Open Pro.
Koła zbudowane na RR1.1, które pokazałem na mojej stronie wyszły świetnej jakości. Koniecznie miały tam być czarne nyple alu. W przypadku nypli na DS postawiłem na swoim i są tam mosiężne Sapimy. Obawiałem się nypli Dartmoor, ale są całkiem dobre.
Koła pozostawały proste przez długi czas, treningach pa kiepskich dragach i kilka wjazdów w potężne dziury. Lekkie bicie oba dostały niedawno po wjeździe w głęboką dziurę przy prędkości 75 km/h. Za koła (konkretnie tylne) wziął się jakiś "specjalista" z serwisu i spieprzył je - wymienił nyple na mosiężne DT (ciekawe po co, pewnie używał kiepski klucz i zniszczył alu nyple) i teraz one notorycznie się luzują. Pewnie się skończy na tym, że będę poprawiał to co ktoś spartolił.

#2168 Gosc_jajcys_*

Gosc_jajcys_*
  • Gość

Napisano 19 wrzesień 2009 - 18:14

OK, piasta Novateca, obręcz Open Pro i teraz co ze szprychami i nyplami? Jakie rozmiary żeby potem zawieźć do zaplecenia w WWA?

#2169 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 wrzesień 2009 - 19:11

Karbon, jakby Cię interesowało to są nyple alu czerwone jeszcze Aligatora, wydają sie po dotyku mocniejsze-trwadsze niż Dartmory.
Dartmory mozna pare razy montować , ale trzeba uzywać do nich Loctite, ja mam biały w sztyfcie - do słabych połączeń,( próbowałem niebieski ale jest za mocny ), i mi się kończy a nie moge dostać takiego samego bo ten miałem z niemców.


Szprychy kolego dobierze Ci majsterklepka co będzie koła zaplatał, to njlepszy sposób na brak pomyłki w długościach.
Długość zalezy troche od tego czy cieniowane, czy normalne i jak naciągnięte.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2170 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 wrzesień 2009 - 19:32

SPIKE, do nypli najlepszy jest Loctite o numerze 243. Pasta DT to nic innego jak Loctite 243.

#2171 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 wrzesień 2009 - 21:19

Nie pamietam nr, ale niebiskie jest fatalny za mocny.
Biały to coś z serii 600

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2172 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 19 wrzesień 2009 - 22:09

Niebieski to właśnie 243. 222 w zupełności wystarcza do małych śrubek(i do misek UT wg. instrukcji), a na nyplach mam zwykły smar, dobrze napięte sie nie rozkręcają.

#2173 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 wrzesień 2009 - 22:52

Loctite 243 faktycznie słaby nie jest. Stosuje SIĘ GO do gwintów max M36. Moment zerwania połączenia gwintu M10 to 20 Nm. Ale jak się za dużo nie nałoży to nypelek bardzo fajnie jest trzymany i można go ruszyć bez zniszczenia.
Ze smarem/olejem uważajcie. Nie wszędzie i nie zawsze. Do obręczy karbonowych pod żadnym pozorem nie używajcie takich smarowideł do nypli. W tym przypadku tylko Loctite lub nic. Zresztą do karbonowych obręczy stosuje się nyple wewnętrzne, czyli można dać Pillary, a one mają wkładki nylonowe takie jak w nakrętkach "samokontrujących". Stosowanie do takich nypli jeszcze Loctite to mocna (dosłownie) przesada.

#2174 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 wrzesień 2009 - 09:24

heheh, jak znasz domowych majstrów to nałozą loctite, z dodatkiem smaru, zakręcając jeszcze poleją olejem :mrgreen: :lol:

Zuważyłem ze niektórzy ludzie czytajac porady na forach potrafią wybiórczo zastosować coś co akurat nie powinno się stosować, zastanawiałem się czemu tak jest ???

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2175 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 20 wrzesień 2009 - 11:31

Co w tym wypadku jest wybiórcze? Ja pisze o nyplach, szprychach i obręczach z metalu, tam smar jest jak najbardziej OK.

#2176 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 wrzesień 2009 - 18:15

http://www.kleje.ist...n,580397,0.html
Ja taki mam i nypelki alu ładnie sie da podcentrować i odkręcić.
http://www.kleje.ist...n,580391,0.html
A taki jest za mocny ,przy alu nyplach ewentualnie minimalne ilości, do mosiężnych, stalowych się nadaje lepiej.

Takie dostałem kiedyś i czasem sie używa.

No ale na pewno nie powinn o się robić na alu nyplach bez niczego.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2177 demiu

demiu
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądWalsall

Napisano 24 wrzesień 2009 - 10:45

Ostatnio zakupilem takie kola
http://cgi.ebay.co.u...1QQcmdZViewItem

Kosztowaly mnie 300 funtow.Zalozylem do nich opony Tufo S3 lite 215 g.
Smigaja az milo.Zobaczymy co wyniknie w dalszej eksploatacji.

#2178 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 wrzesień 2009 - 19:56

demiu, obręcze Gigantex, piasty Joytech, szprychy Wheellsmith. To dobre koła. Szytki S3 215g to też świetny wybór. Trwałe, lekkie, odporne na przebicia.

#2179 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 24 wrzesień 2009 - 21:10

ten sam sprzedawca ma też komplet podobnych kółek, tyle że tylne 85mm. jak te koła mają się do kół Planet X Pro Carbon, które są dwa razy droższe?

#2180 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 wrzesień 2009 - 21:42

Planet X to Gigantexy. 85 mm są tak sztywne, że wystarczą szprychy Sapim Laser, nawet na stronę kasety.