
Wybór kół
#2161
Napisano 17 wrzesień 2009 - 22:43
#2162
Napisano 17 wrzesień 2009 - 22:59
Nie można. Obręcz lubiąca pracować, słoneczko nie lubiące pracować, no i wysoka masa kolarza. 3 krzyże tylko albo inne szprychy.Czy piastę Dura-Ace 7800, obręcz Mavic Reflex (lub inną szytkową o b. niskim profilu) i szprychy CX-Ray można pleść z przodu na słoneczko? Waga kolarza ok. 80 kg.
#2163
Gosc_jajcys_*
Napisano 17 wrzesień 2009 - 23:30
#2164
Gosc_Castor Troy_*
Napisano 18 wrzesień 2009 - 09:05
Bardzo ładnie proszę, o pomoc Was kolegów szosowców w decyzji odnośnie kół w moim ścigaczu. Od końca lipca jeżdżę na kołach Mavic Ksyrium Elite ale zastanawiam się nad zmianą na przyszły sezon na Mavic Ksyrium SL.
I tu pytanie: Jaka jest zasadnicza różnica (po za ceną) między tymi kołami?
Czy warto i czy jest sens zamieniać?
Piszę to pytanie raz jeszcze bo wczoraj źle zamieściłem wątek.
#2165
Gosc_tozik_*
Napisano 18 wrzesień 2009 - 09:17
Wspomniałeś o "Mavic Open Pro lub DT RR 1.1". Gdzie można dostać te obręcze? Dokładniej chodzi mi o tę drugą, bo Open Pro znalazłem.
Może ja odpowiem. Dystrybutorem jest coś co się dumnie nazywa:
http://skleprowerowy.pl/
ale po kliknięcie na koła/dt-swiss/oferta.. odsyła na na oryginalną stronę DT-SWSISSa
czyli tradycyjnie frontem do klienta... :-/
W sezonie cena tych obręczy to ok 250zł ale warto w okresie zimowym śledzić Allegro
bo ten sam "skleprowerowy" wystawiał te same obręcze nawet za... 140zł (przynajmniej mi się udało za tyle kupić)
#2166
Napisano 18 wrzesień 2009 - 09:19
#2167
Napisano 18 wrzesień 2009 - 19:48
Koła zbudowane na RR1.1, które pokazałem na mojej stronie wyszły świetnej jakości. Koniecznie miały tam być czarne nyple alu. W przypadku nypli na DS postawiłem na swoim i są tam mosiężne Sapimy. Obawiałem się nypli Dartmoor, ale są całkiem dobre.
Koła pozostawały proste przez długi czas, treningach pa kiepskich dragach i kilka wjazdów w potężne dziury. Lekkie bicie oba dostały niedawno po wjeździe w głęboką dziurę przy prędkości 75 km/h. Za koła (konkretnie tylne) wziął się jakiś "specjalista" z serwisu i spieprzył je - wymienił nyple na mosiężne DT (ciekawe po co, pewnie używał kiepski klucz i zniszczył alu nyple) i teraz one notorycznie się luzują. Pewnie się skończy na tym, że będę poprawiał to co ktoś spartolił.
#2168
Gosc_jajcys_*
Napisano 19 wrzesień 2009 - 18:14
#2169
Napisano 19 wrzesień 2009 - 19:11
Dartmory mozna pare razy montować , ale trzeba uzywać do nich Loctite, ja mam biały w sztyfcie - do słabych połączeń,( próbowałem niebieski ale jest za mocny ), i mi się kończy a nie moge dostać takiego samego bo ten miałem z niemców.
Szprychy kolego dobierze Ci majsterklepka co będzie koła zaplatał, to njlepszy sposób na brak pomyłki w długościach.
Długość zalezy troche od tego czy cieniowane, czy normalne i jak naciągnięte.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2170
Napisano 19 wrzesień 2009 - 19:32
#2171
Napisano 19 wrzesień 2009 - 21:19
Biały to coś z serii 600
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2172
Napisano 19 wrzesień 2009 - 22:09
#2173
Napisano 19 wrzesień 2009 - 22:52
Ze smarem/olejem uważajcie. Nie wszędzie i nie zawsze. Do obręczy karbonowych pod żadnym pozorem nie używajcie takich smarowideł do nypli. W tym przypadku tylko Loctite lub nic. Zresztą do karbonowych obręczy stosuje się nyple wewnętrzne, czyli można dać Pillary, a one mają wkładki nylonowe takie jak w nakrętkach "samokontrujących". Stosowanie do takich nypli jeszcze Loctite to mocna (dosłownie) przesada.
#2174
Napisano 20 wrzesień 2009 - 09:24

Zuważyłem ze niektórzy ludzie czytajac porady na forach potrafią wybiórczo zastosować coś co akurat nie powinno się stosować, zastanawiałem się czemu tak jest ???
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2175
Napisano 20 wrzesień 2009 - 11:31
#2176
Napisano 20 wrzesień 2009 - 18:15
Ja taki mam i nypelki alu ładnie sie da podcentrować i odkręcić.
http://www.kleje.ist...n,580391,0.html
A taki jest za mocny ,przy alu nyplach ewentualnie minimalne ilości, do mosiężnych, stalowych się nadaje lepiej.
Takie dostałem kiedyś i czasem sie używa.
No ale na pewno nie powinn o się robić na alu nyplach bez niczego.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2177
Napisano 24 wrzesień 2009 - 10:45
http://cgi.ebay.co.u...1QQcmdZViewItem
Kosztowaly mnie 300 funtow.Zalozylem do nich opony Tufo S3 lite 215 g.
Smigaja az milo.Zobaczymy co wyniknie w dalszej eksploatacji.
#2178
Napisano 24 wrzesień 2009 - 19:56
#2179
Napisano 24 wrzesień 2009 - 21:10
#2180
Napisano 24 wrzesień 2009 - 21:42